| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 320
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Strateški razvoj malega podjetja
Tina Skodič, 2025, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava razvoj malega podjetja TS, d. o. o., ki se ukvarja s prodajo mesa, mesnih izdelkov in gostinsko dejavnostjo. V delu so predstavljeni pomen vizije in politike podjetja, strateška poslovna področja ter možnosti razvoja. S pomočjo računovodskih podatkov je prikazana trenutna finančna slika podjetja in ocena, kako lahko različne strategije vplivajo na prihodnje poslovanje. Rezultati kažejo, da podjetje posluje stabilno, a se sooča z rastjo stroškov. Ključni predlogi za prihodnost so boljše upravljanje zalog, razvoj izdelkov z višjo dodano vrednostjo, večja prisotnost na spletu in postopno širjenje prodaje. Na koncu je oblikovan štiriletni program razvoja, ki vključuje konkretne ukrepe za obdobje 2025–2028. Sklep naloge je, da lahko podjetje dolgoročno uspeva z majhnimi, premišljenimi koraki, usmerjenimi v kakovost in dober odnos s kupci.
Ključne besede: malo podjetje, strateški razvoj, vizija podjetja, politika podjetja, konkurenčnost, strateški management.
Objavljeno v DKUM: 08.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 45
.pdf Celotno besedilo (1,93 MB)

2.
Korelacija med odgovorno politiko podjetja in uspešnostjo podjetja, izkazano v letnem poročilu
Kaja Baum, 2025, diplomsko delo

Opis: Ker vsako podjetje deluje in se razvija na osnovi politike podjetja, smo se v diplomskem delu najprej osredotočili na samo politiko podjetja ter njene ključne elemente - to so poslanstvo, smotri in temeljni cilji. V tem vsebinskem sklopu je bila osrednja tema predvsem odgovorna politika podjetja, ki smo jo obravnavali v primerjavi z oportunistično politiko podjetja. Skozi vsebino odgovorne politike podjetja smo ugotovili, da lahko pomembno vpliva na uspešnost podjetja, zato smo v naslednjem poglavju opredelili finančno in nefinančno uspešnost podjetja. Najprej smo opredelili finančno uspešnost podjetja, ki še vedno ostaja eden izmed klasičnih pokazateljev uspešnosti, prav tako smo opredelili nefinančno uspešnost podjetja, saj ta že nekaj časa prihaja v ospredje in se njena pomembnost skorajda že lahko poistoveti s finančno uspešnostjo podjetja. Predvsem zaradi večanja pomembnosti nefinančne uspešnosti podjetja smo v nadaljevanju opredelili pripadajoče zakonodajne usmeritve v odgovorno politiko podjetja, ki niso več zgolj prostovoljne narave, temveč postajajo za določena podjetja vse bolj zavezujoče. V tem vsebinskem sklopu smo definirali družbeno odgovornost in družbeno odgovorno investiranje ter ESG (okoljske, družbene in upravljavske) standarde, direktivo NFRD (Direktiva o poročanju o nefinančnih informacijah) ter direktivo CSRD (Direktiva o poročanju podjetij o trajnostnosti). Ker za večino podjetij trajnostno poročanje predstavlja nekaj novega in še ne povsem vpeljanega v sam proces poslovanja, smo opredelili še izzive in prednosti podjetij na poti v trajnostno poročanje. V nadaljevanju smo v empiričnem delu diplomskega dela prikazali povezavo med odgovorno politiko podjetja in uspešnostjo podjetja na konkretnem primeru podjetja Krka, d. d. Izbrano podjetje smo najprej opredelili in zanj raziskali ključne elemente politike podjetja, poslanstvo, smotre ter temeljne cilje. Ker smo želeli ugotoviti ali politika podjetja, pri tem mislimo predvsem na odgovorno politiko podjetja, vpliva na uspešnost tega podjetja, smo v ta namen analizirali finančno uspešnost preučevanega podjetja za obdobje treh let in nefinančno uspešnost podjetja, izkazano v letnem poročilu Krke, d. d. Skozi proces proučitve politike podjetja Krka, d. d. in uspešnosti tega podjetja smo ugotovili, da obstaja pozitivna korelacija med odgovorno politiko podjetja in uspešnostjo podjetja.
Ključne besede: odgovorna politika podjetja, finančno poročanje, nefinančno poročanje, trajnost, letno poročilo
Objavljeno v DKUM: 02.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (2,01 MB)

3.
Planiranje politike podjetja in strategij podjetja na primeru podjetja Gams Club d. o. o.
Neja Sternad, 2025, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo se osredotoča na planiranje politike podjetja in strategij podjetja na primeru podjetja Gams Club, d. o. o. V teoretičnem delu so opredeljeni ključni pojmi, kot so vizija podjetja, politika podjetja (poslanstvo, smotri in temeljni cilji) ter strategije podjetja (temeljna, poslovne in splošne). Predstavljena so strateška poslovna področja ali na kratko SPP-ji, strateške možnosti razvoja ter celovitost in skladnost razvojnih potencialov podjetja. Preučili smo tudi, kako se analizirajo vrednote podjetja, prednosti in slabosti podjetja, priložnosti in nevarnosti iz okolja podjetja ter kakšni so postopki strateškega segmentiranja. Praktični primer podjetja Gams Club, d. o. o., potrjuje, da jasno opredeljena vizija in politika podjetja predstavljata temelj strateškega razvoja, medtem ko planiranje strategij omogoča učinkovito izrabo virov, prilagajanje ponudbe potrebam kupcev ter ohranjanje konkurenčnosti, kakovosti storitev in prepoznavnosti na trgu. Ugotovitve kažejo, da je celovito planiranje politike podjetja in strategij podjetja ključno za tudi trajnostni razvoj, saj povezuje dolgoročne cilje podjetja s strateškim in z vsakodnevnim delovanjem, krepi konkurenčno prednost in zagotavlja uspešno prilagajanje podjetja spremembam v poslovnem okolju.
Ključne besede: vizija podjetja, politika podjetja, strategije podjetja, razvojni potenciali podjetja, Gamc Club, d. o. o.
Objavljeno v DKUM: 30.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (1021,25 KB)

4.
Planiranje dolgoročnega razvoja bodočega podjetja logidom, d. o. o.
Mitja Domej, 2025, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava planiranje dolgoročnega razvoja bodočega podjetja Logidom, d. o. o., ki bo delovalo na področju selitvenih storitev v Koroški regiji. V teoretičnem delu so predstavljeni temeljni pojmi podjetja, panoge, konkurenčne prednosti podjetja, vizije podjetja ter politike podjetja (poslanstvo, smotri in temeljni cilji). Obravnavana so tudi raziskovalno-prognostična izhodišča, te so vrednote podjetja, prednosti in slabosti podjetja ter priložnosti in nevarnosti okolja podjetja. V empiričnem delu je na primeru podjetja Logidom, d. o. o., zasnovana ideja podjetja, prikazana analiza panoge, identifikacija konkurenčnih prednosti ter oblikovanje ustanovitvene in razvojne vizije. Nadalje je bila na podlagi raziskovalno-prognostičnih izhodišč zasnovana politika podjetja (poslanstvo smotri in temeljni cilji), vključno z vodili o poslanstvu in smotrih kot izrazno obliko politike podjetja Logidom, d. o. o.
Ključne besede: Politika podejtja, vizija podjetja, vodila o poslanstvu in smotrih podjetja, konkurenčna prednost, logistika.
Objavljeno v DKUM: 30.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (1,48 MB)

5.
Razvojni potenciali podjetja : študija primera malega podjetja krožnega gospodarstva
Tjaša Štrukelj, Maja Rožman, 2025, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

Ključne besede: razvojni potenciali podjetja, politika podjetja, strateški management, izvedbeni management, uspešnost podjetja, malo podjetje, krožno gospodarstvo
Objavljeno v DKUM: 24.07.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (509,60 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

6.
Lastniki kot ambasadorji trajnostnosti: iskanje sinergije med formalnim visokošolskim izobraževanjem z mikrodokazili in gospodarstvom za povečanje trajnostnosti
Nomi Hrast, 2025, magistrsko delo

Opis: Trajnostno upravljanje in vodenje organizacij postaja vedno bolj pomembno za dolgoročno uspešnost organizacij, pri tem pa imajo pomembno vlogo lastniki kot upravljalci in oblikovalci politike podjetja. Magistrsko delo obravnava vlogo lastnikov organizacij kot ambasadorjev trajnostnosti in preučuje sinergije med formalnim visokošolskim izobraževanjem, mikrodokazili, razvojem gospodarstva in podjetji za povečanje trajnostnosti. Predstavljeni so ključni koncepti trajnostnosti, integralnega managementa in vpliva lastnikov kot upravljalcev na organizacijo in njene trajnostne usmeritve. Predstavljeni so zakonodajni okviri, standardi, protokoli in druge komponente poročanja organizaciji o trajnostnosti ter povezava tega s pomenom izobraževanja o trajnostnosti za organizacije. V empiričnem delu sta izvedeni dve študiji primera, prva se nanaša na analizo izbranih izobraževanj o trajnostnosti v poslovanju v Sloveniji, druga pa na preučitev izbranih tujih visokošolskih študijskih programov s področja trajnostnosti. Na podlagi ugotovitev je oblikovan predlog modela kurikuluma za trajnostno izobraževanje lastnikov organizacij z uporabo mikrodokazil v visokem šolstvu. Raziskava je pokazala, da je izobraževanje na področju trajnostnosti v poslovanju pomembno, vendar v Sloveniji še ni sistematično urejeno. Zato se mikrodokazila izkazujejo kot potencialno učinkovito orodje za povezovanje akademskega sveta in gospodarstva, kar bi lahko omogočalo boljši prenos znanja ter večjo izobraženost o trajnostnosti v poslovanju.
Ključne besede: lastniki podjetja, trajnostnost, integralni management, politika organizacije, visokošolsko izobraževanje, mikrodokazila
Objavljeno v DKUM: 09.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 108
.pdf Celotno besedilo (2,05 MB)

7.
Planiranje politike podjetja in strateškega razvoja na primeru podjetja Lesdom d.o.o.
Gašper Žižek, 2025, magistrsko delo

Opis: V današnjem poslovnem okolju so podjetja nenehno soočena s hitrimi in z nepredvidljivimi spremembami, ki jih morajo hitro zaznati in se nanje učinkovito odzvati. Prilagajanje tem spremembam je ključnega pomena za ohranjanje konkurenčne prednosti in dolgoročne rasti. Da bi ostala konkurenčna, morajo podjetja ne le reagirati na spremembe, temveč tudi proaktivno iskati priložnosti za rast in razvoj. S stalnim spremljanjem tržnega okolja, inovacijami ter prilagajanjem strategij lahko podjetja izkoristijo spremembe v svojo korist, prepoznajo nove trende in potrebe na trgu ter jih pretvorijo v uspešne poslovne strategije. Tako se podjetja, ki uspešno izkoriščajo spremembe in nenehno iščejo možnosti za rast, bolje pozicionirajo za dolgoročni uspeh na vedno bolj dinamičnem trgu. Magistrsko delo z naslovom "Planiranje politike podjetja in strateškega razvoja na primeru podjetja Lesdom d.o.o." obravnava nujnost nenehnega prilagajanja strategij zaradi stalnih sprememb na trgu. Delo poudarja pomen proaktivnega spremljanja tržnega okolja in učinkovitega odzivanja na te spremembe. Raziskujemo teoretične osnove strateškega managementa in politike podjetja ter njihovo aplikacijo v praksi na primeru podjetja Lesdom d.o.o., pri čemer posvečamo posebno pozornost viziji, poslanstvu, ciljem in strategijam podjetja. Magistrsko delo je sestavljeno iz dveh delov, in sicer iz teoretičnega in empiričnega. V teoretičnem delu bomo preučili postopek in elemente, ki jih potrebujemo v postopku planiranaja politike podjetja v MER modelu integralnega managementa, prav tako bomo spoznali planiranje razvoja podjetja na ravni strateškega managementa in s tem povezane procese in metode planiranja razvoja na ravni strateškega managementa. V empiričnem delu bomo spoznali in proučili družinsko podjetje Lesdom d.o.o. in njegovo možnost razvoja. Za podjetje bomo podali predloge glede politike podjetja ter predstavili predlog razvoja podjetja.
Ključne besede: politika podjetja, strateški management, družinsko podjetje, zunanji in notranji dejavniki, okolje podjetja, družinsko podjetje, Lesdom d.o.o.
Objavljeno v DKUM: 02.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 59
.pdf Celotno besedilo (2,03 MB)

8.
STRATEŠKE RAZVOJNE PRILOŽNOSTI PODJETJA NA PRIMERU MARKETINŠKE AGENCIJE LPK, D. O. O.
LUKA POPOVIĆ KRAJNC, 2024, diplomsko delo

Opis: Marketinške agencije v gospodarstvu predstavljajo pomemben del podjetij, ki ustvarjajo veliko delovnih mest in prispevajo k razvijanju ekonomije države. S pomočjo marketinških agencij podjetja različnih industrij pospešujejo, izboljšujejo, raziskujejo in oglašujejo izdelke ali storitve. Dobre marketinške agencije so zelo iskane v današnjem gospodarstvu s ponujanjem celovitih storitev (raziskovanje trga, izdelava spletnih trgovin in oglaševanje preko spleta). Podjetja, ki delujejo v različnih industrijah, se vedno bolj zanašajo za sodelovanje z marketinškimi agencijami z drugačnimi pristopi oglaševanja in prodajo izdelkov na internetu. V vsakem podjetju je izjemnega pomena faza rasti, na katero se je treba dobro pripraviti in jo izpeljati v zadanem časovnem okvirju. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu diplomskega dela smo opredelili MER model integralnega managementa, politiko, udeležence, razvoj podjetja in metode razvoja. Vse sestavine smo natančno teoretično opredelili in preučili z namenom kasnejše implementacije na primeru podjetja Lpk, d. o. o. Znanje, ki smo ga pridobili v teoretičnem delu, smo v empiričnem delu tudi uporabili. Preučene modele in analize smo natančno implementirali na model marketinške agencije ter kreirali načrt rasti podjetja Lpk, d. o. o. Ob delu na primeru podjetja smo zasledili tudi nove priložnosti in možnosti za rast ter razvoj podjetja. Na koncu raziskave smo tudi podali nove predloge, metode, prednosti, priložnosti in predlagan načrt za nadaljnji razvoj marketinške agencije.
Ključne besede: MER model, vizija podjetja, politika podjetja, udeleženci podjetja, strateška poslovna področja podjetja, prednosti in nevarnosti, razvoj podjetja
Objavljeno v DKUM: 15.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (480,83 KB)

9.
Snovanje politike podjetja in določitev strategij podjetja X
Alen Husnjak, 2024, magistrsko delo

Opis: V sodobnem času je za uspešno poslovanje podjetja že skoraj nuja, da se mu določi planiranje na ravni politike podjetja in strateškega managementa. V ta namen mora vodstvo podjetja (predvsem lastniki in drugi ključni udeleženci določenega podjetja) svoje prednosti in priložnosti izrabljati in jih maksimalno izkoriščati pred ostalimi konkurenčnimi podjetji. Sočasno pa morajo tudi slabosti in nevarnosti enako zahtevno upravljati in se z njimi tudi soočati kajti le z kombinacijo obojega lahko pričakujejo rast in razvoj podjetja, ki je uspešno. Strategija je beseda, ki jo uporabljamo na različnih področjih in v različnih segmentih oziroma v najbolj splošnem pomenu kakor tudi v zakompliciranih področjih. V ta namen smo izhajali iz temeljne strategije, kajti velikokrat jo zasledimo prav v poslovnem svetu. Ker je opredelitev politike podjetja in temeljne strategije v podjetju dandanes že skoraj osnova smo za magistrsko delo in določitev izbrali podjetje, ki je še nima določene pa vendar stremijo k temu, da bi bili kot celota uspešni in na trgu delovanja učinkoviti. Prav tako nam določitev politike podjetja in temeljne strategije daje razlago na mnogo različnih dvomov s katerimi se soočamo v podjetju. Med najbolj splošne dvome, ki jih dobimo s pomočjo politike podjetja in temeljne strategije razložene prištevamo predvsem na katerih trgih naj delujemo, kako lahko konkuriramo drugim podjetjem in kako biti uspešni. Magistrsko delo zajema podjetje X, ki obstaja na trgu dela pa vendar še nima jasno zapisane politike podjetja in temeljne strategije. Tako je delo smiselno razdeljeno v dva sklopa. V uvodnem teoretične sklopu smo se osredotočili na pomen in predstavitev različnih osnovnih teoretičnih izhodišč politike podjetja na ravni politike podjetja, strateškega managementa in temeljne strategije. Definicije raznoraznih slovenskih in tujih avtorjev so nam služile za razumevanje teorije in nadaljnjo lažjo definicijo politike podjetja in temeljne strategije podjetja X. Podjetje X je bilo analizirano zgolj na plan razvoja strateškega managementa. Nadaljevali smo z empiričnim delom magistrskega dela, kjer je na samem začetku predstavljeno podjetje X. Ker gre za relativno »mlado podjetje« na trgu dela, ki še nima jasno določene politike podjetja in temeljne strategije smo s pomočjo niza realnih podatkov opredelili njihovo vizijo, poslanstvo, smotre in temeljne cilje podjetja X za lažjo določitev temeljne strategije. Magistrsko delo smo smiselno zaključili z predlogom oziroma temeljno strategijo, ki naj bi se je podjetje držalo, za še bolj uspešno rast in razvoj.
Ključne besede: politika podjetja, vizija podjetja, strategija, temeljna strategija, določitev strategije, izbira strategije, splošna strategija, poslovna strategija, strategija rasti in razvoja.
Objavljeno v DKUM: 09.04.2024; Ogledov: 266; Prenosov: 78
.pdf Celotno besedilo (2,60 MB)

10.
Vloga računovodskih podatkov in informacij v procesu planiranja politike družinskega podjetja
Dejan Stojić, 2023, diplomsko delo

Opis: V Sloveniji, in v svetu predstavljajo družinska podjetja zelo pomemben del gospodarstva, saj prispevajo h gospodarski rasti države, pomemben je njihov doprinos k ustvarjanju novih delovnih mest in k ohranjanju tradicije. Družinska podjetja se v nasprotju z nedružinskimi podjetji soočajo z nekaterimi posebnostmi, ki so za njih značilna. Le-ta izhajajo iz dinamike odnosov med člani družinskega podjetja in upravljanjem podjetja. Za uspešno vodenje in delovanje družinskega podjetja ter posledično za njegov dolgoročni obstoj, je zelo pomembno, da se ustrezno planira politika družinskega podjetja. Da bo le-ta ustrezno planirana potrebujemo natančne računovodske informacije in podatke, ki so temelj za uspešno delovanje podjetja. Na njihovi podlagi se lahko učinkovito planira politika družinskega podjetja, in se sprejemajo pomembne poslovne odločitve. Diplomska naloga je sestavljena iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo definirali družinsko podjetje, podali njegove značilnosti ter prednosti in slabosti. Opredelili smo nasledstvo družinskega podjetja, prenos lastništva na družinske člane ter opisali vpliv družinskega podjetja na gospodarstvo. V naslednjih poglavjih smo opredelili vlogo in pomen računovodskih podatkov in informacij ter glavne uporabnike računovodskih podatkov in informacij v družinskem podjetju. V zadnjem delu teoretičnega dela smo opredelili vizijo in politiko družinskega podjetja. Praktični del je sestavljen iz uporabe spoznanj teoretičnega dela na primeru družinskega podjetja Detelca d.o.o.. V njem smo predstavili podjetje Detelca d.o.o. . Z uporabo računovodskih podatkov in informacij smo proučili prednosti in slabosti podjetja, njegovo okolje ter priložnosti in nevarnosti. Na koncu smo podali predloge vizije in politike proučevanega družinskega podjetja.
Ključne besede: družinsko podjetje, računovodski podatki in informacije, planiranje politike družinskega podjetja, Detelca d.o.o., vizija družinskega podjetja, politika družinskega podjetja.
Objavljeno v DKUM: 16.02.2024; Ogledov: 394; Prenosov: 47
.pdf Celotno besedilo (1,54 MB)

Iskanje izvedeno v 0.09 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici