1. Poročanje o družbeni odgovornosti v zavarovalništvu v SlovenijiSabrina Fink, 2024, diplomsko delo Opis: V zadnjih nekaj desetletjih se je med gospodarskimi subjekti v zahodnih demokracijah povečalo zavedanje, da so moralno dolžni nekaj vrniti družbi. Subjekt, ki ne bo pozitivno prispeval k družbi, bo razumljen kot družbeno neodgovoren! Da bi dokazale, da jim je »skrb« za ljudi in okolje, v katerem delujejo, so organizacije sprejele različne ukrepe. Poročila o družbeni odgovornosti gospodarskih družb/podjetij oziroma trajnostno poročilo, ki so poleg tradicionalnih letnih finančnih poročil zdaj postala letno poročilo, so eden od načinov, s katerimi dokazujejo, kako skrbni so bili v finančnem obdobju, ki se je pravkar končalo, in kako nameravajo nadaljevati da bo v prihodnjih obdobjih še bolj.
Družbena odgovornost podjetja se nanaša na vrsto zelo raznolikih vedenjskih vidikov v podjetju in njegov vpliv na okolje v najširšem smislu. Ti vidiki so večinoma pokriti s poročanjem na področjih ESG (Environment, Society, Governance).
Za družbeno odgovornost je značilna odgovorna poslovna praksa, zavzemanje za prostovoljne pobude, ki presegajo pravne in pogodbene zahteve, vključevanje družbeno odgovornih aktivnosti v poslovni načrt in upravljanje podjetja, opredelitev trajnostnih ukrepov in aktivnosti za različne interesne skupine podjetja, usklajevanje finančnih socialnih in okoljskih koristi za izboljšanje celovite konkurenčne pozicije podjetja.
V nalogi bomo izpostaviti pomembnost poročanja o družbeni odgovornosti. Zanima nas, katere informacije o družbeni odgovornosti izkazujejo slovenske zavarovalnice v svojih letnih poročilih za leto 2021. V raziskavi upoštevamo 13 zavarovalnic. V raziskavi smo ugotovili, da večinoma vse zavarovalnice poročajo o družbeni odgovornosti (letno poročilo, splet). Ključne besede: družbena odgovornost, poročanje o družbeni odgovornosti, zavarovalnice, letno poročilo, trajnostni razvoj, splet, zdravje in varstvo okolja, dejavniki, poslovna politika Objavljeno v DKUM: 24.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 14
Celotno besedilo (984,68 KB) |
2. Ljubljana - zelena prestolnica : študija primeraAleksandra Djošan, 2017, diplomsko delo Opis: Namen diplomskega dela je preučiti primer Ljubljane, ki je osvojila naziv zelene prestolnice za leto 2016. Glavni cilji dela so opisati potek prijave za nagrado in posamezna okoljska področja Ljubljane, kjer je bilo narejenih največ sprememb. Poleg same študije primera smo v diplomskem delu namenili pozornost tudi evropski okoljski politiki in sedmemu okoljskemu akcijskemu programu, ki podpirata tovrstno nagrado. Ob pisanju diplomskega dela nas je najbolj zanimalo, katere ukrepe je mesto sprejelo, ki so ga pripeljali do naziva zelene prestolnice. Prav tako nas je zanimalo tudi, kaj je Ljubljana naredila v času zelenega leta. Ugotovili smo, da je Ljubljana osvojila naziv zelene prestolnice na podlagi Vizije 2025 za trajnostni razvoj mesta in s številnimi ukrepi, ki so jih uvedli na področju prometa. Kar se tiče leta 2016 ali tako imenovanega zelenega leta, pa smo ugotovili, da se je največ sprememb zgodilo na področju narave, in sicer s postavljanjem parkov in igrišč na degradiranih območjih. V prihodnosti bi bilo treba ukrepati na področju zraka z novo zakonodajo in aktivnejšimi programi. Prav tako bi bilo treba prenoviti odseke cest za boljšo varnost kolesarjev in pešcev. Ključne besede: varstvo okolja, okoljska politika, okoljski programi, zelena prestolnica, Vizija 2025, Ljubljana, diplomske naloge Objavljeno v DKUM: 20.11.2017; Ogledov: 1765; Prenosov: 131
Celotno besedilo (844,04 KB) |
3. Sistem ravnanja z okoljem ISO 14001 v podjetju Kopur d. o. o. : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija Varnost in policijsko deloDenis Skralovnik, 2016, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo z naslovom Sistem ravnanja z okoljem ISO 14001 v podjetju KOPUR, d. o. o., obravnava skupino standarda ISO 14000 in standarda ISO 14001. Del dela temelji na spoznanjih iz strokovne literature, kjer smo definirali in opisali pojme: standardizacija, standard, ISO 14000 in ISO 14001. Delo ravno tako temelji na aplikativnem delu, kjer smo predstavili podjetje KOPUR, d. o. o., ter postopek vpeljave in izvedbe standarda ISO 14001 v podjetje. Raziskava je pokazala, da je sistem varovanja okolja podjetju prinesel nekaj pozitivnih sprememb. Poleg prepoznavnosti na tujih trgih so tudi minimalno zmanjšali stroške ter negativne vplive na okolje.
Pregled literature potrjuje, da država ter drugi zunanji subjekti vplivajo, da podjetje posluje okolju prijazno. Pridobljen certifikat ISO 14001 je le eden izmed dejavnikov varovanja okolja. Ne glede na velikost podjetja ali pridobljen certifikat morajo podjetja poslovati okolju prijazno. ISO 14001 je ne le za podjetja, temveč tudi javnost dokaz, da so njegove storitve in proizvodi ter samo delovanje organizacije okolju prijazni. Z uvedbo sistema varovanja okolja podjetja skušajo odpraviti slabosti, ohraniti pa želijo prednosti, ali ji še celo izboljšati. Da je sistem uspešen in učinkovit, je treba nenehno vzdrževanje in prilagajanje spremembam. Podjetja, ki bodo uspešno sledila zahtevam standarda, so na dobri poti za učinkovito in uspešno poslovanje na tujih trgih.
Podjetjem, ki že imajo pridobljen certifikat, svetujemo, da se čim prej začnejo pripravljati na uvedbo novega certifikata ISO 14001:2015, saj ISO 14001:2004 poteče septembra leta 2018. Nov standard ISO 14001:2015 prinaša nekaj novih zahtev, ki naj bi izboljšale varovanje okolja, tako da bo sistem vključen v vse poslovne procese ter strateško načrtovanje. Ključne besede: standardi, ISO 14001, okolje, varstvo okolja, okoljska politika, ravnanje z okoljem, podjetja, diplomske naloge Objavljeno v DKUM: 20.12.2016; Ogledov: 3254; Prenosov: 1660
Celotno besedilo (720,31 KB) |
4. DAVČNE OLAJŠAVE IN FINANČNE SPODBUDE ZA VLAGANJE ZASEBNEGA SEKTORJA V VARSTVO OKOLJASabina Trafela, 2016, diplomsko delo Opis: Naša družba se srečuje s problematiko onesnaženosti okolja in pomanjkanja naravnih virov za naraščajoče potrebe človeštva. Da bomo v prihodnje lahko zadostili potrebam človeštva, je treba uvesti trajnostno gospodarstvo, zmanjšati črpanje naravnih resursov in zmanjšati onesnaževanje okolja ter vrniti v ponovno uporabo čimveč odpadnega materiala.
Ker se je v zadnjih desetletjih tudi na svetovni ravni okrepilo zavedanje, da je to edino okolje, ki ga imamo, da je treba bolj ekonomično uporabljati naravne vire, zmanjšati onesnaževanje in zaščititi izumirajoče rastlinske in živalske vrste ter ohraniti naravne habitate, če želimo, da bodo tudi naši otroci še imeli za življenje primeren planet, se države tudi na svetovni ravni dogovarjajo o ukrepih za zmanjšanje in preprečevanje okoljske škode. Preko politike varstva okolja poskušajo s t.i. zelenimi davki in drugimi ekonomskimi in finančnimi instrumenti usmerjati gospodarstvo in prebivalce v bolj ekološke načine delovanja.
V Sloveniji okoljska politika temelji na načelu, da povzročitelj onesnaževanja plača. Ker prehod na bolj zelene načine gospodarstva predstavlja za podjetja in zasebnike velike investicije, so uvedene davčne olajšave na podlagi principa, če boš povzročal manjše onesnaževanje, boš plačal tudi manj davka. Naslednji način je z investiranjem nepovratnih sredstev iz državnega proračuna, proračuna EU in proračunov občin v t.i. zelene projekte, nudenjem ugodnih kreditov, ipd.
Diplomska naloga je usmerjena v predstavitev davčnih olajšav in finančnih spodbud za vlaganje sredstev v varstvo in ohranitev okolja za manjša podjetja, samostojne podjetnike, društva in druge zasebnike. V zadnjem delu diplomske je iz tega izpeljan prikaz tega, za kaj lahko zasebniki in manjša podjetja uveljavljajo davčne olajšave in kateri drugi ekonomski in finančni instrumenti, za spodbujanje zasebnega sektorja k prehodu na okolju prijaznejšo gospodarstvo, so jim na razpolago. Predstavljeni so tudi pogoji, pod katerimi lahko zavezanci zmanjšajo svojo davčno obveznost na račun vlaganja sredstev v ohranjanje okolja. Ključne besede: okoljska politika, varovanje okolja, okoljske dajatve, davčne olajšave, finančni instrumenti Objavljeno v DKUM: 27.09.2016; Ogledov: 1913; Prenosov: 140
Celotno besedilo (1,13 MB) |
5. KRMILJENJE TEMPERATURE NA INDUKCIJSKEM KUHALIŠČU IN POSLOVNA STRATEGIJA NA PRIMERU SPECIALNE INDUKCIJE VIETNAM ZA PODJETJE GORENJE D.D.Simon Seršen, 2016, diplomsko delo Opis: Tehnični vidik diplomske naloge zajema predstavitev indukcijskega kuhališča, kjer je prikazana sestava in delovanje indukcijskega kuhališča. Podrobneje sta predstavljeni dve tipični izvedbi indukcijskega modula kuhališča in potek krmiljenja izhodne temperature oz moči kuhlišča, ki jo oddaja posodi. Teoretično ozadje nadgrajuje praktični primer ugotavljanja kakovosti indukcijskega kuhališča. Z ekonomskega vidika je predstavljeno področje strateškega managementa, natančneje strateško planiranje in s tem povezano razvijanje poslovnih strategij podjetja. Teoretična spoznanja so podkrepljena z obravnavo praktičnega primera poslovne strategije za programsko – tržno področje (indukcijskih) kuhališč družbe Gorenje. Ključne besede: Elektromagnetna indukcija, vrtinčni tokovi, prenos toplote, indukcijsko kuhališče, polmostično vezje, krmiljenje moči, IGBT tranzistor.
Politika podjetja, vizija in smotri, poslovna strategija, analiza okolja in celovitega podjetja, portfeljska analiza, kazalniki uspešnosti poslovanja podjetja, strategija sinjega oceana. Objavljeno v DKUM: 22.09.2016; Ogledov: 1451; Prenosov: 182
Celotno besedilo (3,37 MB) |
6. PLANIRANJE RAZVOJA V IZBRANIH MODELIH INTEGRALNEGA IN STRATEŠKEGA MANAGEMENTA IN APLIKACIJA V SREDNJE VELIKEM PODJETJUAnita Lazar, 2015, magistrsko delo Opis: Vsako podjetje si prizadeva dosegati obstoj in nadaljnji razvoj, zato podjetju pri soočanju s spremembami v okolju pomaga predvsem učinkovito planiranje politike podjetja. Pravilno oblikovana in zasnovana vizija in politika podjetja z vsebovanim poslanstvom, smotri in temeljnimi cilji, podjetju omogoča dolgoročno učinkovitost in uspešnost. Sledijo priložnostim in se poskušajo izogniti nevarnostim, ki jim pretijo.
Magistrsko delo smo razdelili na dva vsebinska dela, in sicer na teoretični in aplikativni del.
Osnovni namen magistrskega dela v okviru teoretičnega dela je bila proučitev razvojnega planiranja v izbranih modelih integralnega in strateškega managementa. Proučili smo MER-ov model integralnega managementa, Pučkov model strateškega upravljanja in vodenja v podjetju, Hill in Jones-ov model strateškega planiranja in model strateškega managementa po Pearceu in Robinsonu. Izbrali smo najprimernejši model za oblikovanje vizije in politike podjetja. Najprej smo podali teoretična izhodišča in spoznanja različnih avtorjev, nato smo izbrani model aplicirali na konkretnem primeru podjetja.
V aplikativnem delu magistrske naloge smo opredelili osnovne in temeljne značilnosti proučevanega podjetja, podali smo strukturno analizo proučevanega podjetja in analizo poslovnih in upravljalno-vodstvenih funkcij v proučevanem podjetju. V sklopu raziskovalno-prognostičnih procesov smo proučili obravnavano podjetje in največjega možnega konkurenta ter na podlagi tega opredelili prednosti in slabosti proučevanega podjetja. Proučili smo okolje obravnavanega podjetja ter določili možnosti in nevarnosti. Proučili smo tudi vrednote udeležencev obravnavanega podjetja.
S pomočjo raziskovalno-prognostičnih izhodišč smo podali planirano vizijo in planirano politiko podjetja. Ključne besede: razvoj podjetja, MER-ov model integralnega managementa, vizija, poslanstvo, politika podjetja, temeljni cilji, analiza podjetja in okolja podjetja, proučevanje ključnih udeležencev podjetja Objavljeno v DKUM: 11.03.2015; Ogledov: 1508; Prenosov: 244
Celotno besedilo (2,48 MB) |
7. VIZIJA IN POLITIKA PODJETJA V IZBRANIH MODELIH INTEGRALNEGA MANAGEMENTAJasmina Žel, 2012, magistrsko delo Opis: Podjetje je gospodarska tvorba, je neka enota, ki je samostojna v pravnem, ekonomskem, operativnem, notranjem in zunanjem pogledu glede svojega razvoja, odločanja o delu in organiziranju, razdeljevanju dohodka, v pogledu ciljev in v pogledu zagotavljanja svojega obstoja. Vedenje vsakega podjetja je usmerjeno k doseganju svojega cilja, pri tem pa se je prisiljeno vedno znova prilagajati spremembam v okolju.
Okolje organizacij postaja vse bolj kompleksno. Cilj vsakega podjetja je obstoj in nadaljnji razvoj, zato je predvidevanje prihodnjih pojavov v okolju podjetja ključnega pomena za opredeljevanje uspešne politike vsakega podjetja. S povečevanjem turbolentnosti okolij podjetij postaja čedalje zahtevnejše tudi planiranje, še posebej snovanje, oblikovanje in izbiranje politike podjetja.
Z oblikovanjem vizije in izbiro prave politike podjetja, to je poslanstva, smotrov in temeljnih ciljev zmanjšamo razvojna tveganja podjetja in tako zagotovimo nadaljnji obstoj in razvoj podjetja.
Magistrsko delo smo razdelili na dva vsebinska dela, in sicer na teoretični in praktični del.
Osnovni namen magistrske naloge v okviru teoretičnega dela je bil pregled treh modelov integralnega managementa in izbira primernega modela za oblikovanje vizije in politike podjetja. Najprej smo podali teoretična izhodišča različnih avtorjev in nato najprimernejši model uporabili na konkretnem primeru podjetja.
V praktičnem delu magistrske naloge smo opredelili temeljne značilnosti proučevanega podjetja, izvedli smo strukturno analizo proučevanega podjetja. Za podjetje smo opredelili dejavnostna področja in strukture podjetja. Naredili smo analizo poslovnih in upravljalnih funkcij v proučevanem podjetju. S pomočjo Pümpin - Prangejeve metode (1995) smo ugotovili fazo življenjskega cikla obravnavanega podjetja in ugotovili, da se podjetje nahaja med pionirsko fazo in fazo rasti. V sklopu raziskovalno – prognostičnih procesov smo proučili vrednote udeležencev obravnavanega podjetja, proučili konkurenco podjetja in na podlagi tega opredelili prednosti in slabosti proučevanega podjetja. Proučili smo tudi okolje obravnavanega podjetja in določili možnosti in nevarnosti.
Na osnovi raziskovalno – prognostičnih izhodišč smo oblikovali predlog vizije in politike podjetja HIP-HOP 3, d.o.o. ter za proučevano podjetje zapisali vodila o poslanstvu in smotrih. Ključne besede: MER-ov model integralnega managementa, politika podjetja, vizija, poslanstvo, temeljni cilji, proučevanje vrednot ključnih udeležencev podjetja, analiza podjetja in okolja podjetja, razvoj podjetja, vodila o poslanstvu in smotrih. Objavljeno v DKUM: 23.10.2012; Ogledov: 2621; Prenosov: 338
Celotno besedilo (1,33 MB) |
8. Vpliv izbranih institucionalnih in individualnih dejavnikov na podjetniško aktivnost ter njihova povezava z gospodarskim in družbenim napredkomKatja Crnogaj, 2012, doktorska disertacija Opis: V doktorski disertaciji proučujemo vpliv institucionalnih in individualnih dejavnikov na podjetniško aktivnost ter njihovo povezavo z gospodarskim in širšim družbenim napredkom. Pri tem se srečujemo z različnimi perspektivami podjetništva in različnimi potrebami nacionalne politike, zato je pomembno, da najprej natančno razumemo podjetniške dejavnike in vzpostavimo celovitejši okvir, ki omogoča umestitev podjetništva v jedro konkurenčnosti nacionalne ekonomije. Največjo oviro tovrstnemu proučevanju predstavlja odsotnost splošno sprejete definicije podjetništva, kar predstavlja velik izziv za merjenje in primerjavo podjetništva v mednarodnem okolju in skozi čas. Tudi v primeru poenotenja glede primerne opredelitve podjetništva je težko najti merilno orodje, ki se ujema z izbrano terminologijo. Obstoječe podjetniške mere morajo biti skrbno izbrane in interpretirane, da lahko upoštevamo njihovo relevantnost za politične odločitve. Kompleksno je tudi ugotavljanje podjetniških učinkov, kjer smo v središče obravnave postavili vpliv podjetniške aktivnosti na gospodarsko rast, ki se preliva v stabilen in trajnostni gospodarski ter družbeni razvoj. Omejitve trdih pokazateljev gospodarske rasti, kot je BDP, so znane, zato smo okvir proučevanja razširili z upoštevanjem pokazateljev družbenega napredka, ki se odražajo v osebnem (človekovem) razvoju in trajnostnem razvoju družbe.
Osrednji cilj doktorske disertacije je operacionalizacija široko zastavljenega modela proučevanja z namenom oblikovanja ustreznih izhodišč oblikovalcem podjetniške politike. Cilj raziskave je preveriti, ali in v kolikšni meri se povezava med podjetništvom in gospodarsko rastjo ter družbenim napredkom razlikuje med razvitimi in manj razvitimi državami, ter opredeliti v tem okviru pomembne vplivne dejavnike. Iz pregleda literature in različnih empiričnih študij je razvidno, da so raziskovalci doslej namenjali pozornost le posameznim dejavnikom podjetništva, ne pa tudi dovolj celovito – z upoštevanjem in operacionalizacijo individualne in makro ravni obenem. Pri operacionalizaciji raziskovalnega modela se osredotočamo na podatke, ki združujejo informacije o posameznikih, državah in času ter omogočajo raziskovanje vplivnih dejavnikov podjetniške aktivnosti glede na doseženo stopnjo gospodarske razvitosti države. Na tej osnovi smo si zastavili kompleksno raziskovalno vprašanje o tem, ali je mogoče vzroke za odkritje in ovrednotenje poslovne priložnosti ter pričetek podjetniške aktivnosti iskati v dejavnikih institucionalnega okolja, v katerih se priložnosti porajajo, in značilnostih posameznikov, ki jih izkoriščajo. Ugotavljali smo, ali je na ta način vzpostavljena povezava z gospodarskim in družbenim napredkom ter zagotovljena jasnejša slika oblikovalcem političnih ukrepov za pospeševanje podjetništva.
Ker so v zadnjih letih različni viri podatkov privedli do protislovnih in nezadostnih empiričnih ugotovitev, smo v disertaciji na enem mestu sistematično prikazali, s katerimi pomembnejšimi mednarodno primerljivimi merami, ki so pomembne za sprejemanje in analizo političnih odločitev za povečevanje podjetniškega potenciala, se lahko merijo podjetniška aktivnost in opredeljeni vplivni dejavniki podjetništva. Na tej osnovi smo operacionalizirali zastavljeni model proučevanja podjetniškega procesa in njegove komponente v povezavi z gospodarsko rastjo in družbenim napredkom. Z upoštevanjem dveh različnih ravni obravnave smo potrdili pomen razlikovanja med posameznimi tipi podjetništva in njihovimi učinki v različnih gospodarskih okoljih. Ključne besede: podjetništvo, individualne značilnosti podjetnika, dejavniki institucionalnega okolja, poslovne priložnosti, podjetniška aktivnost, merjenje podjetništva, gospodarska rast, gospodarski in družbeni napredek, podjetniška politika Objavljeno v DKUM: 21.09.2012; Ogledov: 3063; Prenosov: 673
Celotno besedilo (5,12 MB) |
9. Pozne lekcije iz zgodnjih svaril : previdnostno načelo 1896-20002004, strokovno delo Ključne besede: okolje, politika okolja, Evropa, varstvo okolja, onesnaževanje okolja, zdravje, nevarne snovi, bolezni, zakonodaja, Evropska unija, klimatologija, zdravljenje, znanje, mišljenje, azbest, polivinil, zrak, ozon, zdravila, plini, bolezni Objavljeno v DKUM: 02.06.2012; Ogledov: 2578; Prenosov: 120
Povezava na celotno besedilo |
10. Marketing strategy and managementMichael J. Baker, 2000, učbenik za višje in visoke šole Ključne besede: marketing, trženje, vodenje, management, marketing mix, marketinški splet, strategija trženja, tržno planiranje, strateško upravljanje, sposobnosti, poslovna politika, uspešnost poslovanja, verige, revizija, kontrola, potrošnik, trg, segmentacija, cilj, pozicioniranje, makroekonomija, okolje, poslovno okolje, politika okolja, proizvodi, teorija racionalnih pričakovanj, racionalizacija, matrike, konkurenca, poslovno komuniciranje, komuniciranje, struktura, promocija, evalvacija, ocenjevanje, modelira Objavljeno v DKUM: 01.06.2012; Ogledov: 2164; Prenosov: 151
Povezava na celotno besedilo |