1. Analiza davčne utaje : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko deloŽiga Kokol, 2025, diplomsko delo Opis: Davčni sistemi imajo ključno vlogo pri financiranju javnih dobrin in storitev, vendar pogosto predstavljajo izziv pri zagotavljanju njihove pravičnosti in učinkovitosti. Davčne utaje so pojav, ki ogroža integriteto sistema in zmanjšuje razpoložljiva sredstva za družbene potrebe. Analiza teh pojavov kaže, da njihovo število ni naključno, temveč je odvisno od več medsebojno povezanih dejavnikov. Kompleksni in nepregledni davčni sistemi omogočajo več priložnosti za zlorabe, medtem ko enostavnejše in bolj transparentne ureditve zmanjšujejo to tveganje, saj povečujejo zaupanje davkoplačevalcev in zmanjšujejo administrativne obremenitve. Zakonodajne spremembe, kot so prilagoditve davčnih stopenj in uvajanje olajšav, pogosto vplivajo na gospodarsko vedenje, vendar same po sebi ne zagotavljajo zmanjšanja davčnih utaj. Ključni so tudi učinkoviti nadzorni mehanizmi, ki z uporabo sodobnih tehnologij izboljšujejo zaznavanje nepravilnosti, čeprav lahko kratkoročno privedejo do navideznega povečanja zaznanih primerov. Poleg tega gospodarske in družbene razmere pomembno vplivajo na vedenje davčnih zavezancev, pri čemer finančne stiske v kriznih obdobjih pogosto vodijo k povečanju utaj. Trajno zmanjšanje davčnih utaj tako zahteva premišljeno kombinacijo poenostavitve sistema, krepitev nadzora in prilagoditev politik širšemu gospodarskemu in družbenemu kontekstu. Ključne besede: davčna utaja, davčni sistem, gospodarstvo, javne dajatve, davčna politika, diplomske naloge Objavljeno v DKUM: 23.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 7 Celotno besedilo (716,19 KB) |
2. |
3. Imenitnost slovenskega jezikaMarko Jesenšek, 2024 Opis: Knjiga Imenitnost slovenskega jezika v prvem razdelku predstavlja moj pogled na pretirano udinjanje dela slovenske visokošolske srenje globalni kapitalski eliti, ki usmerja slovensko visoko šolstvo na stranpota slovenstva. Dokazujem zmoto, da se mora slovenščina v univerzitetnih predavalnicah na Slovenskem in v znanstvenih objavah slovenskih profesorjev zamenjati z angleščino. Premislek o (ne)potrebnosti slovenskega (učnega) jezika prinaša jasen zaključek, da slovenskemu (učnemu) jeziku ne smemo odvzeti imenitnosti zaradi tujščine (=angleščine). V Sloveniji je doma slovenščina, brez nje v Sloveniji ne bo šlo, zato je potrebno razumeti, da tudi na slovenskih univerzah ne gre brez slovenščine. Finančnih težav slovenskega visokega šolstva ne smemo reševati z razprodajo slovenskega učnega jezika in prelaganjem odgovornosti za nespametno anglizacijo slovenskih univerz na ramena t. i. »internacionalizacije«. V drugem razdelku knjige prikazujem odnos mojih profesorjev in vzornikov (Martina Orožen, Zinka Zorko, Jože Toporišič, Jožef Smej) do slovenskega jezika in vsega, kar določa pošteno znanstveno in raziskovalno delo ter odgovornost do slovenstva. Ključne besede: slovenski jezik, jezikovna politika in jezikovno načrtovanje, 15. člen Zakona o visokem šolstvu, učni jezik, anglizacija slovenskega visokega šolstva Objavljeno v DKUM: 22.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 29 Celotno besedilo (12,68 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
4. STRATEŠKE RAZVOJNE PRILOŽNOSTI PODJETJA NA PRIMERU MARKETINŠKE AGENCIJE LPK, D. O. O.LUKA POPOVIĆ KRAJNC, 2024, diplomsko delo Opis: Marketinške agencije v gospodarstvu predstavljajo pomemben del podjetij, ki ustvarjajo veliko delovnih mest in prispevajo k razvijanju ekonomije države. S pomočjo marketinških agencij podjetja različnih industrij pospešujejo, izboljšujejo, raziskujejo in oglašujejo izdelke ali storitve. Dobre marketinške agencije so zelo iskane v današnjem gospodarstvu s ponujanjem celovitih storitev (raziskovanje trga, izdelava spletnih trgovin in oglaševanje preko spleta). Podjetja, ki delujejo v različnih industrijah, se vedno bolj zanašajo za sodelovanje z marketinškimi agencijami z drugačnimi pristopi oglaševanja in prodajo izdelkov na internetu.
V vsakem podjetju je izjemnega pomena faza rasti, na katero se je treba dobro pripraviti in jo izpeljati v zadanem časovnem okvirju.
Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu diplomskega dela smo opredelili MER model integralnega managementa, politiko, udeležence, razvoj podjetja in metode razvoja. Vse sestavine smo natančno teoretično opredelili in preučili z namenom kasnejše implementacije na primeru podjetja Lpk, d. o. o. Znanje, ki smo ga pridobili v teoretičnem delu, smo v empiričnem delu tudi uporabili. Preučene modele in analize smo natančno implementirali na model marketinške agencije ter kreirali načrt rasti podjetja Lpk, d. o. o. Ob delu na primeru podjetja smo zasledili tudi nove priložnosti in možnosti za rast ter razvoj podjetja. Na koncu raziskave smo tudi podali nove predloge, metode, prednosti, priložnosti in predlagan načrt za nadaljnji razvoj marketinške agencije.
Ključne besede: MER model, vizija podjetja, politika podjetja, udeleženci podjetja, strateška poslovna področja podjetja, prednosti in nevarnosti, razvoj podjetja Objavljeno v DKUM: 15.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 12 Celotno besedilo (480,83 KB) |
5. Po različnih poteh do sozvočja : zgodovinski okvir odnosa pravoslavja v Ukrajini in Rusiji do političnih oblastiAleš Maver, 2023, izvirni znanstveni članek Opis: Avtor trdi, da lahko vsaj od 14. stoletja naprej govorimo o velikih razlikah v razvoju
odnosa Vzhodnih krščanskih cerkva na območju današnjih Ukrajine in Rusije do političnih
oblasti. Medtem ko se je poskušalo pravoslavje v današnji Rusiji vseskozi odmakniti od zaho-
dnih vplivov, je pravoslavje na območju Litve in Poljske te iste vplive v glavnem sprejemalo.
Omenjeno se je posebej pokazalo v poznem 16. in v prvi polovici 17. stoletja. Po vključitvi
(najprej zgolj) dela ukrajinskega ozemlja v rusko državno tvorbo so zahodni vzorci in ukra-
jinski hierarhi hkrati močno oblikovali politiko carja Petra Velikega do Pravoslavne cerkve.
Pri tem je ostalo dejstvo, da slednja od leta 1721 ni imela več nobene pomembnejše avtono-
mije v razmerju do državnih oblasti. Tako ima ukrajinsko-ruski cerkveni spor od leta 1990
precej daljšo predzgodovino. Seveda se je morala tudi tista veja ukrajinskega pravoslavja,
ki si je prizadevala za avtokefalnost, močno opirati na pomoč državnih oblasti. Ključne besede: pravoslavje v vzhodni Evropi, Kijev, Peter Veliki, cerkvena politika v Rusiji, ukrajinsko prizadevanje za avtokefalnost, "politična ortodoksija" Objavljeno v DKUM: 11.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 1 Povezava na datoteko |
6. Analiza trga dela v Sloveniji, Romuniji in ZDAMarinela Glavaš, 2024, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo je rezultat podrobne analize trga dela za tri poljubno izbrane države, v našem primeru Slovenijo, Romunijo in ZDA. V diplomski nalogi raziskujem probleme, povezane s trgom dela, brezposelnost, pa tudi problem premajhne količine tega produkcijskega faktorja. Začetek predstavlja njegov teoretični del, kjer smo pregledali razloge za različne situacije na trgu dela in analizirali različne možnosti oz. »orodja«, ki jih imajo države na razpolago pri reševanju negativnih posledic, bodisi brezposelnosti ali pomanjkanja delovne sile. Hkrati smo podrobneje analizirali vsako državo posebej, kjer smo ugotovili, da se v nekaterih značilnostih bistveno razlikujejo. Z ekonometrično analizo smo poskušali ugotoviti, katere so tiste spremenljivke, ki najbolj vplivajo na brezposelnost v neki ekonomiji. S pomočjo pojasnjevalnih spremenljivk, kot so rast prebivalstva, neto tuje investicije, rast BDP, inflacija in državni izdatki, smo tvorili regresijsko enačbo po metodi najmanjših kvadratov. Ugotovili smo, da so si države glede na strukturo zaposlenosti nekoliko različne, kar je posledica različnih zgodovinskih okoliščin in socialnega sistema. Skupni so jim zlasti izzivi na trgu dela, ki jih bodo v prihodnosti omejevali novi, dodatni izzivi, zato bo proti njim ključno aktivno ukrepanje. Ključne besede: Aktivna politika trga dela, brezposelnost, zaposlenost, Okunov zakon, Phillipsova krivulja, trg dela. Objavljeno v DKUM: 01.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 17 Celotno besedilo (1,62 MB) |
7. Grožnja deglobalizacije in nova industrijska politikaPeter Vuk, 2024, diplomsko delo Opis: Procesi gospodarskega in političnega sodelovanja po drugi svetovni vojni so spodbujali gospodarsko rast in stabilnost z zmanjšanjem trgovinskih ovir in povečanim dostopom do tujih trgov, izboljšali življenjski standard in blaginjo prebivalstva ter ob tem omogočali bolj usklajeno (so)delovanje pri reševanju globalnih izzivov. Po svetovni finančni krizi v letu 2008 se nakazuje trend, da se procesi globalizacije upočasnjujejo oziroma se pomikajo v smeri deglobalizacije. Med velikimi svetovnimi gospodarstvi oziroma gospodarskimi bloki se pojavljajo vse večje geopolitične napetosti. Ob tem se svetovna gospodarstva soočajo tudi z izzivi, kot so upadanje deleža delovnih mest v predelovalni dejavnosti, negativni vplivi podnebnih sprememb, ekonomska neenakost in vzpon nacionalizma ter populizma. Kot enega izmed možnih odgovorov na te izzive se pogosto omenja industrijsko politiko. Številne raziskave ugotavljajo, da se instrumenti industrijske politike vse pogosteje uporabljajo in da je po pandemiji koronavirusne bolezni prišlo do pomembnega preobrata v izvajanju industrijske politike, zlasti z uvedbo ameriškega Zakona o zmanjšanju inflacije ter Zakona o čipih in znanosti. Empirične študije kažejo, da industrijske politike niso vedno učinkovite. Pri tem se kot učinkoviti zelo pogosto izkažejo ukrepi, ki so namenjeni spodbujanju aktivnosti raziskav in razvoja. Ključne besede: mednarodno gospodarstvo, industrijska politika, globalizacija, deglobalizacija, geopolitika Objavljeno v DKUM: 01.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 46 Celotno besedilo (1,75 MB) |
8. Ozaveščenost o informacijski varnosti pri delovanju z registri: v Direktoratu za upravne notranje zadeve, migracijo in naturalizacijo : magistrsko deloKlavdija Erzar, 2024, magistrsko delo Opis: Izvajanje informacijske varnosti je ena od bistvenih in kritičnih komponent za zagotavljanje neprekinjenega poslovanja vsake organizacije. Vedno večja odvisnost organizacij od informacijskih sistemov, tako v zasebnem kot javnem sektorju, od njih zahteva učinkovito obvladovanje tveganj v povezavi z njimi. Dandanes mnogim državnim institucijam to predstavlja velik izziv, saj imajo lahko ravno ta varnostna tveganja hude posledice. S tem mislimo ne samo na vpliv na zunanji ugled institucij javne uprave, ampak bi izguba ali kraja podatkov in informacij, ki jih na Direktoratu upravnih notranjih zadev, Direktoratu za migracijo in Direktoratu za naturalizacijo shranjujejo, obdelujejo in posredujejo, lahko predstavljala veliko grožnjo nacionalni varnosti.
Eden od glavnih ciljev zaključnega dela je orisati področje informacijske varnosti na DUNZ-u, DM in Direktoratu za naturalizacijo. Pri tem nas je zanimala predvsem tamkajšnja ozaveščenost zaposlenih o informacijski varnosti pri delovanju z registri, ki jih vodijo. Prav tako smo želeli izvedeti, na kakšen način se izvajajo programi ozaveščenosti ter katerih ukrepov se za zagotavljanje varnosti informacij zaposleni na obravnavanih direktoratih poslužujejo. S pomočjo pol strukturiranih intervjujev smo pridobili vpogled v arhitekturo IS MNZ, ukrepe IV in ozaveščenost zaposlenih, ki je v splošnem po naših ugotovitvah zelo slaba. Zaradi slednjega bi bilo v prihodnosti potrebno posebno pozornost nameniti usposabljanjem zaposlenih, ki imajo po našem mnenju pri zagotavljanju učinkovite informacijske varnosti najpomembnejšo vlogo. Ključne besede: informacijska varnost, varnostna politika, tveganja, magistrska dela Objavljeno v DKUM: 30.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 27 Celotno besedilo (2,07 MB) |
9. Koordinacija fiskalne politike v Evropski unijiRene Mohar, 2024, diplomsko delo Opis: V zadnjih petnajstih letih je Evropska unija prestala dve gospodarski krizi, prvo v letih 2008 in 2009, drugo pa leta 2020 med pandemijo covida-19. V tem diplomskem delu smo preučili, kako je EU v preteklosti uravnavala fiskalno politiko posameznih držav članic in kako to počne danes. Pri tem opazujemo spreminjanje javnih dolgov držav članic in posamezne probleme, s katerimi so se članice Evropske unije soočale.
Leta 2012 so vse države članice, razen Velike Britanije in Češke, podpisale medvladno Pogodbo o stabilnosti in usklajevanju v ekonomski in monetarni uniji, del katere je bil tudi fiskalni pakt (za stabilnost in rast – SGP). Osnovni cilj pakta je zagotoviti vzdržne javne finance, kar naj bi podpiralo druge temeljne makroekonomske cilje (stabilnost cen, gospodarska rast in zaposlenost). Pakt je sestavljen iz preventivnega in korektivnega dela. Preventivni del zagotavlja vzdržno fiskalno politiko čez ekonomski cikel, medtem ko korektivni del odpravlja prekomerne primanjkljaje držav članic.
Ob ogledu javnofinančnih prihodkov in odhodkov držav članic smo ugotovili, da je med gospodarsko krizo v letih 2008 in 2009 javnofinančni primanjkljaj držav članic v povprečju narastel za 4,1 % BDP, se nato stalno zmanjševal do leta 2019, ko je ta znašal le še 0,4 % BDP, ter nato med pandemijo covid-19 ponovno narastel na 6,7 % BDP. Ugotovili smo, da so prihodki držav članic skozi leta ostali približno enaki, odhodki pa so se ob pojavu krize povečali, v trudu, da se posledice krize zmanjšajo.
V obdobju po veliki recesiji so se vse države članice, razen Estonije, Luksemburga in Švedske, znašle v postopku v zvezi s čezmernim primanjkljajem. Vse države, razen Romunije, so čezmerni primanjkljaj primerno hitro odpravile, Romunija pa je deležna zaporednih postopkov v zvezi s pomembnimi odstopanji v okviru preventivnega dela SGP. Čeprav se postopek odvija vse od leta 2017, Romunija zanj še ni bila sankcionirana. Ključne besede: fiskalna politika, fiskalna unija, monetarna unija, bančna unija, gospodarska kriza Objavljeno v DKUM: 25.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 21 Celotno besedilo (1,56 MB) |
10. Proces upravljanja incidentov informacijske varnosti banke X: študija primera : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Informacijska varnostMatej Enci, 2024, diplomsko delo Opis: Grožnje iz sveta informacijske varnosti postajajo vse pogostejši pojav, pri čemer napadalci, z uporabo različnih tipov kibernetskih napadov, poskušajo pridobiti občutljive podatke in finančna sredstva ali povzročiti škodo žrtvam napada. Z namenom učinkovitega zoperstavljanja tovrstnim grožnjam se vzpostavljajo celovite varnostne politike, ki vsebujejo oblikovane smernice in okvirje za zaščito informacijskih sistemov ter z njimi povezane podatke. Zaradi vse hitrejšega razvoja in povečanja kompleksnosti groženj je nujno potrebno posodabljanje varnostnih politik s ciljem proaktivnega prilagajanja novim, naprednejšim grožnjam.
V diplomskem delu je bil, s ciljem proaktivnega prilagajanja na sodobne grožnje, opravljen pregled aktualne literature ter dobrih praks iz področja informacijske varnosti. Skladno z literaturo je bila nato izvedena analiza varnostne politike procesa upravljanja incidentov informacijske varnosti, pri čemer se je osredotočalo na študijo primera, z namenom pridobitve konkretnega vpogleda v realno okolje. Po opravljeni analizi so bile odkrite pomanjkljivosti in pripravljene izboljšave, s pomočjo katerih lahko organizacija pripravi še bolj sistematičen pristop k obravnavi incidentov informacijske varnosti.
Ugotovitve so pokazale, da je v finančnem svetu velik poudarek na zaščiti pred kibernetskimi grožnjami, katera je tudi regulirana iz strani revizijskih organov. Poleg zagotavljanja skladnosti z regulativnimi zahtevami še vedno obstaja prostor za zagotovitev naprednejše zaščite pred grožnjami, ki pa je odvisen od strateških ciljev organizacije ter finančnih virov, namenjenih za zagotavljanje informacijske varnosti. Te ugotovitve so lahko pomembne za strokovnjake iz področja informacijske varnosti, katerim služijo kot dobre prakse za upravljanje informacijske varnosti. Ključne besede: informacijska varnost, varnostna politika, kibernetske grožnje, varnost podatkov, upravljanje tveganj, diplomske naloge Objavljeno v DKUM: 25.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 22 Celotno besedilo (1,00 MB) |