| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
MARKETINŠKO KOMUNICIRANJE V POLITIKI
Marko Cej, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Moj diplomski seminar obravnava področje marketinga v politiki in v povezavi s tem marketinškega komuniciranja v politiki. Ugotovil sem, da marketing v politiki izhaja iz ekonomskega marketinga in ima z njim veliko skupnega. Ustvariti želi političnega kandidata, ki bi ustrezal širši množici in ga skozi oblike marketinškega komuniciranja predstaviti potencialnim volivcem. Pri ekonomskem marketingu gre za podobno stvar, le da tukaj nastopa izdelek ali storitev, ki je narejena prav za določen segment potrošnikov in se predstavlja skozi enake kanale komuniciranja, kot v prejšnjem primeru. Če primerjam objekte oziroma subjekte, ki nastopajo v obeh primerih ugotovim, da lahko izdelek enačim z političnim kandidatom in njegovimi idejami, potrošnik je volivec, politična javnost je trg in dobiček so glasovi na volitvah. Pri obeh pojmih nastopa lojalnost in gradnja imidža. V nadaljevanju predstavljam politično oglaševanje in politično propagando. Enako kot pri produktnem oglaševanju, politično oglaševanje predstavlja izdelek (političnega kandidata) in navaja prednosti in sposobnosti le-tega. Kupci (volivci) se s tem izdelkom (političnim kandidatom in njegovimi idejami) poistovetijo in ga kupijo (volijo), dajo določeno vsoto denarja (na volilnem lističu obkrožijo kandidatovo ime). Politično propagando pa predstavljam kot pojem, ki je skozi zgodovino dobil negativen predznak. Značilen je predvsem za diktatorske in totalitarne režime, kjer je namen propagandne akcije, zavestno manipuliranje in vsiljevanje določenih idej, stališč in načel širši množici. Tako sem, kot primer uporabil prakso Sovjetske zveze z Leninom in kasneje Stalinom na čelu in Goebbelsom iz nacistične Nemčije. Zaključim s temo prvih tajnih volitev pri nas 1990, kjer prikažem pravo plakatno vojno opozicijskega Demosa in nepričakovano visoko priljubljenost »vaškega cirkusanta« Ivana Krambergerja, v tekmi za predsedniški stolček samostojne Slovenije.
Ključne besede: marketinško komuniciranje, marketinško komuniciranje v politiki, politika, marketing, marketing v politiki, orodja marketinškega komuniciranja, politično oglaševanje, politična propaganda.
Objavljeno: 22.12.2010; Ogledov: 1537; Prenosov: 250
.pdf Celotno besedilo (480,96 KB)

2.
POLITIČNA OGLAŠEVALSKA BESEDILA ZADNJIH DRŽAVNOZBORSKIH VOLITEV
Ina Kovše, 2012, diplomsko delo

Opis: Državnozborske volitve se odvijajo vsake štiri leta. V predvolilnem času se tako politične stranke in njihovi kandidati trudijo, da prepričajo čim večje število volivcev in si tako pridobijo največ glasov, zato se tudi poslužujejo najrazličnejših prepričevalnih strategij. V diplomskem delu je predstavljeno politično oglaševanje na predčasnih državnozborskih volitvah 2011. Osnova za analizo so zbrana propagandna besedila v času pred volitvami. Gre namreč za primerjavo prepričevalnih strategij med dvema političnima strankama, in sicer Slovensko demokratsko stranko in novonastalo Listo Zorana Jankovića, Pozitivno Slovenijo. V sklopu diplomske naloge je bila opravljena tudi kratka spletna anketa med ciljno populacijo oziroma potencialnimi volivci, v kateri smo zbirali mnenja pri naključno zbranih ljudi o smiselnosti in vplivu političnega oglaševanje. V prvem delu je tako predstavljen teoretični okvir volilne propagande, političnega oglaševanja in njegovih žanrov. V osrednjem delu sledi analiza izbranih besedil, ki so bila uporabljena za prepričevanje volilnega telesa, in sicer predvolilni govori obeh predsednikov političnih strank, televizijsko in radijsko oglaševanje, plakati in letaki ter posledično tudi slogani in logotipi, uporabljeni v tem predvolilnem času. Tretji, zadnji del diplomske naloge, pa prinaša analizo ankete, ugotovitve in zaključek.
Ključne besede: državnozborske volitve, volilna propaganda, politično oglaševanje, politični jezik
Objavljeno: 13.11.2012; Ogledov: 2263; Prenosov: 195
.pdf Celotno besedilo (1,11 MB)

Iskanje izvedeno v 0.06 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici