| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 4 / 4
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
PROFESIONALNI RAZVOJ UČITELJEV IN VZGOJITELJEV NA ZAČETKU KARIERE
Helena Kržišnik, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi z naslovom Profesionalni razvoj učiteljev in vzgojiteljev na začetku kariere obravnavamo eno najpomembnejših obdobij v karieri učitelja oziroma vzgojitelja - to je čas, ko prvič nastopimo službo. V literaturi se to obdobje obravnava kot eno najbolj stresnih v poklicni karieri, ki ga avtorji slikovito opisujejo z besednimi zvezami kot so stopnja preživetja, šok resničnosti, boleč začetek in podobno. V prvem, teoretičnem delu naloge, so predstavljene osnovne značilnosti profesionalnega razvoja kariere učitelja oz. vzgojitelja, in sicer kako 0 ta poteka, kaj nanj vpliva in kakšen je njegov pomen. Kakšno je dejansko stanje, smo preverili med pripravniki, ki opravljajo pripravništvo v slovenskih šolah in vrtcih. S pomočjo ankete, izvedene med pripravniki vzgojitelji in pripravniki profesorji razrednega pouka, smo pridobili podatke o tem, kako doživljajo svoj vstop v poklic, s kakšnimi težavami se srečujejo in katere naloge jim povzročajo največ težav. Ker pri profesionalnem razvoju, še zlasti v času pripravništva, igra pomembno vlogo tudi mentor, smo skušali izvedeti, koliko njegove pomoči pripravniki potrebujejo in ali menijo, da je njegova pomoč zadostna. Kakšni so načrti pripravnikov v bodoče, je bilo zadnje in morda najpomembnejše vprašanje, ki smo jim ga zastavili. Profesionalni razvoj je namreč kontinuiran proces, ki naj se nikoli ne bi ustavil.
Ključne besede: profesionalni razvoj, poklicni razvoj, strokovna usposobljenost, učitelji, vzgojitelji, pripravništvo, mentorstvo, stalno strokovno izpopolnjevanje
Objavljeno: 28.07.2010; Ogledov: 2750; Prenosov: 979
.pdf Celotno besedilo (888,83 KB)

2.
PROFESIONALNI RAZVOJ VZGOJITELJEV
Anja Ribič, 2012, diplomsko delo

Opis: Profesionalni razvoj vzgojiteljev mora biti naravnan k rezultatom, osredinjen naj bi bil na vzgojiteljevo vsakodnevno delo in temeljiti mora na standardih. Prepoznavanje pomena profesionalnega razvoja kot faktorja, ki prispeva k uresničevanju ciljev pri otrocih, in njegova usmerjenost na rezultate se kažeta v poznavanju tega, kakšne rezultate oz. spremembe želimo doseči pri otrocih, in v poznavanju znanja ter spretnosti, ki jih vzgojitelj uporablja, da bi jim pri tem pomagal, ter v iskanju takšnega profesionalnega učenja, ki jim bo pomagalo doseči sistemske cilje. Ugotovili smo, da začetki osebnostno-profesionalnega razvoja segajo zagotovo že v obdobje vzojiteljevega študija. Kdaj in če sploh bo kdo napredoval na višjo stopnjo, je odvisno tako od same osebnosti kot tudi od študijskih in poklicnih izkušenj ter stanja v vrtcih. Namen raziskave je torej ugotoviti, kako vzgojitelji doživljajo vstop v svoj poklic, katere so najpogostejše težave, s katerimi se srečujejo, kakšno je njihovo znanje na začetku kariere, kako skrbijo za svojo profesionalno rast in kaj je tisto, kar jih najbolj skrbi na začetku poklicne poti. Vzgojiteljev poklicni razvoj je proces vseživljenjskega učenja, v katerem ima tudi izkustveno učenje pomembno vlogo. Vzgojitelj se torej uči ob prepoznavanju izzivov (ki so lahko širši, kontekstni ali ožji, povezani z določeno pedagoško akcijo) in ob zavestnem, razmišljujočem iskanju ustreznih odgovorov nanje. Življenjski izzivi lahko spodbudijo posameznikov razvoj, kolikšen pa bo, je odvisno od tega, kako se bo posameznik nanje odzval in koliko bo celostno izkušnjo osmislil in predelal.
Ključne besede: Profesionalni razvoj, vzgojiteljev profesionalni razvoj, poklicni razvoj, strokovna usposobljenost, nenehni profesionalni razvoj.
Objavljeno: 23.11.2012; Ogledov: 1819; Prenosov: 301
.pdf Celotno besedilo (1,04 MB)

3.
4.
Poklicni profili in poklicno generične kompetence s področja varstva narave in okolja za razvoj trajnostne družbe
Alenka Sajovic, Karmen Kolnik, 2011, pregledni znanstveni članek

Opis: Paradigma trajnostnega razvoja strmi k dinamičnemu ravnovesju med človekom in naravo in zahteva premišljeno ravnanje človeka z naravnimi viri in danostmi našega planeta. Za reševanje naravovarstvenih problemov (izguba biotske raznovrstnosti zaradi intenzivnega kmetijstva, nepremišljenih posegov v ekosisteme; vnos tujerodnih vrst itd.) je potrebno razvijati tista znanja in kompetence, ki omogočajo razumevanje narave in njenih procesov ter hkrati tudi znanja s področja sociologije, psihologije, ekonomije, prava itd. V prispevku bo na kratko predstavljen družbeni pogled na pomen varstva narave ter smernice za oblikovanje ključnih znanj in generičnih poklicnih kompetenc za učinkovito delovanje na področju varstva narave.
Ključne besede: trajnostni razvoj, varstvo narave, poklicni profil, kompetence
Objavljeno: 21.12.2015; Ogledov: 440; Prenosov: 60
URL Povezava na celotno besedilo
Gradivo ima več datotek! Več...

Iskanje izvedeno v 0.08 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici