| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 17
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
MANAGEMENT ZALOG V PODJETJU ŠTORE STEEL D.O.O.
Valerija Kožuh, 2009, diplomsko delo

Opis: Nabava je poleg proizvodnje in prodaje najpomembnejša funkcija v proizvodnih podjetjih, v trgovinskih podjetjih pa je njena vloga še večja. Temeljna naloga nabave je preskrba surovin ter materiala v pravi količini, ustrezni kakovosti, po primerni ceni in ob pravem času. Uspešnost vsakega proizvodnega podjetja je med drugim odvisna tudi od zalog, ki so za podjetje izredno pomembne. Zaloge na eni strani omogočajo neprekinjeno proizvodnjo, na drugi strani pa povzročajo stroške. Pri upravljanju zalog se največkrat postavi vprašanje glede količine naročenega materiala. Gre za vprašanje optimalne naročilne količine. V teoretičnem delu smo s pomočjo domače in tuje literature opredelili vlogo in pomen managementa nabave ter njene naloge in cilje. V praktičnem delu je na kratko predstavljeno podjetje Štore Steel d.o.o., nabavna funkcija in management zalog v podjetju. Za strateško pomembne surovine smo izračunali raven zalog, od najnižje (minimalne), signalne, pa vse do maksimalnih zalog. Prav tako smo opredelili optimalno naročilno količino.
Ključne besede: Ključni pojmi: nabava, zaloge, management zalog, optimalana naročilna količina.
Objavljeno: 16.10.2009; Ogledov: 2278; Prenosov: 316
.pdf Celotno besedilo (1,71 MB)

3.
VPLIV UKREPOV DRUŽINSKE POLITIKE IN ODLOČANJA MLADIH ZA STARŠEVSTVO NA RODNOST V SLOVENIJI
Polonca Mrzel, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga z naslovom Vpliv ukrepov družinske politike in odločanja mladih za starševstvo na rodnost v Sloveniji je teoretična. V prvem delu naloge so predstavljene težave s katerimi se soočajo mladi pri prehajanju v odraslost. Pogoji vstopanja v starševstvo, ki so jih navajali mladi, so povzeti po raziskavi, opravljeni med študenti ljubljanske univerze — avtoric Marjane Ule in Metke Kuhar. Podaljševanje izobraževanja, pozno prehajanje iz družine staršev v lastno gospodinjstvo, višanje starosti ob rojstvu prvega otroka so težave s katerimi se soočajo v večini evropskih držav in z njimi se soočamo tudi pri nas. V osrednjem delu diplomske naloge so predstavljeni nekateri ukrepi družinske politike v Sloveniji, kajti država preko nje posredno ali neposredno vpliva na blagostanje družin. V diplomski nalogi so navedene nekatere oblike pomoči mladim, da bi se prej osamosvojili in posledično prej odločili za rojstvo otroka (otroško varstvo, reševanje stanovanjske problematike, usklajevanje dela in družinskega življenja). V zadnjem delu naloge sledi primerjava posameznih ukrepov družinskih politik nekaterih evropskih držav, ki so bile izbrane na podlagi tipologije različnih režimov družinskih politik A. H. Gauthier. V okviru ukrepov družinskih politik so bili primerjani starševski dopusti in nadomestila, otroški dodatki ter otroško varstvo. Vsaka od držav ima svoj tip družinske politike in razlikujejo se tudi po celotni stopnji rodnosti in povprečni starosti žensk ob rojstvu prvega otroka. Večina raziskav o družinski politiki in rodnosti daje odgovor, da družinska politika lahko vpliva na rodnost, vendar je njene vplive težko meriti zaradi osebnih in družbenih dejavnikov, ki vplivajo na rodnostne odločitve. V diplomski nalogi je bilo ugotovljeno, da imajo višjo stopnjo rodnosti države, ki imajo bolje zagotovljeno otroško varstvo in kjer je odstotek očetov, ki se vključuje v nego in varstvo otrok, višji.
Ključne besede: Ključni pojmi: rodnost, mladi in starševstvo, družinska politika, otroško varstvo, družinski prejemki, starševsko varstvo
Objavljeno: 04.01.2011; Ogledov: 2643; Prenosov: 287
.pdf Celotno besedilo (731,78 KB)

4.
POUČEVANJE IN UČENJE SOCIOLOŠKIH POJMOV PRI PREDMETU SPOZNAVANJE OKOLJA V 3. RAZREDU OSNOVNE ŠOLE
Marija Preglav, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je bilo preučeno poučevanje in učenje socioloških pojmov pri predmetu spoznavanje okolja v 3. razredu osnovne šole. V teoretičnem delu je predstavljena teorija pojma, še posebej so izpostavljeni sociološki pojmi. Nadalje so predstavljene učne strategije in učni proces. Znotraj učnega procesa sta izpostavljeni vloga učitelja in učni cilji. Posebna pozornost je namenjena metodam dela in didaktičnim igram. Pri empirični raziskavi je bila uporabljena deskriptivno in kavzalno-neeksperimentalna metoda empiričnega pedagoškega raziskovanja. Učiteljem razrednega pouka je bila preko elektronske pošte posredovana spletna anketa. Nanjo se je odzvalo 69 učiteljev oziroma učiteljic iz vse Slovenije. Analiza rezultatov je temeljila na iskanju statistično značilnih razlik glede na število let poučevanja v 3. razredu in glede na stratum šole. Pokazalo se je, da so sociološki pojmi priljubljeni tako pri učiteljih kot učencih. Pogosta je tudi uporaba vseh metod dela. Didaktične igre večina učiteljev vključuje v svoje poučevanje, najpogosteje je to igra vlog.
Ključne besede: sociološki pojmi, vloga učitelja, učni cilji, metode dela, didaktične igre
Objavljeno: 23.12.2010; Ogledov: 3036; Prenosov: 183
.pdf Celotno besedilo (639,22 KB)

5.
DUHOVNA INTELIGENCA V POSLOVNEM SVETU
Dragana Nedeljković, 2011, magistrsko delo/naloga

Opis: V današnjem času po vsem svetu vlada gospodarska kriza. Zaradi takšnih razmer se pojavlja potreba po določenih spremembah dosedanjega načina življenja. Pritiski družbe so vse večji. Tehnološki napredek je vse hitrejši, internet vse zmogljivejši, prebivalstva je preveč, okolje je onesnaženo, srečujemo se s pomanjkanjem hrane na eni strani in ogromnim presežkom na drugi. Te spremembe se kažejo v tem, da se v razvitem svetu, kamor spada tudi Slovenija, vse bolj uveljavljajo duhovne vrednote. Pojavljajo se v zasebnem, družbenem in tudi poslovnem svetu. V zasebnem življenju je duhovna inteligenca tista, s katero začnemo razmišljati globlje, ponudi nam širši okvir, z njo običajne težave rešujemo na drugačen način. Razvijati začnemo osebni potencial, ki izhaja iz nas samih, ter smo pri tem kreativni in intuitivni. Vedno si postavljamo vprašanja, kdo smo, zakaj smo na tem svetu, kateri je naš dar, s katerim lahko pomagamo drugim, kako se lahko osebnostno razvijamo in pomagamo drugim pri njihovem razvoju. Ta vprašanja so izjemnega pomena tudi v poslovnem svetu, znotraj organizacij in na delovnih mestih. Na te se bomo osredotočili v magistrski nalogi. Znotraj tega duhovna inteligenca večinoma ni povezana z nobeno religijo, ampak s prepričanji in vrednotami, ki temeljijo na bolj duhovnem poslovnem okolju, ki je lahko bolj človeško in poleg tega lahko prinaša boljšo učinkovitost in večjo uspešnost organizacij, v katerih prakticirajo tovrstne vrednote in prepričanja. Vse bolj se pojavljajo prenove organizacij, ki ne sledijo samo ekonomskemu vidiku. Vedno bolj so nematerialne, lahko rečemo duhovne, in zasnovane na globljih načelih ter primerne za individualiste, organizacije kot tudi za vso družbo. Obravnavali bomo duhovno inteligenco znotraj delovnih mest, managementa in organizacij. V teh vlada vse večja negotovost. Delovno okolje je velik del našega življenja, saj v njem preživimo najmanj 1/3 svojega življenja. Vsakdanjik delovnega okolja predstavlja pogosto odpuščanje zaposlenih ter reorganizacije in prestrukturiranja. Na delovnih mestih je pogosto čutiti sovražni pritisk s strani sodelavcev in nadrejenih, slab občutek, psihične bolezni, povezane s psihičnim pritiskom in stresom, preveliko tekmovalnost ipd. Vsi ti občutki zelo slabo vplivajo na motivacijo, kreativnost, intuicijo, prost pretok idej. Tako management in zaposleni vse bolj iščejo izhod in način, h kateremu se lahko zatečejo. Eden izmed načinov je duhovna inteligenca s svojimi duhovnimi vrednotami.
Ključne besede: Ključni pojmi: duhovna inteligenca, delovno mesto, management, organizacija
Objavljeno: 13.05.2011; Ogledov: 2616; Prenosov: 373
.pdf Celotno besedilo (533,67 KB)

6.
RAZISKUJEMO, KO SE IGRAMO
Nina Čakš, 2011, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu diplomskega dela z naslovom Raziskujemo, ko se igramo je predstavljeno naravoslovje kot bogat vir pridobivanja izkušenj v predšolskem obdobju. Na osnovi Kurikuluma za vrtce je izpostavljeno posebno področje dejavnosti: narava. Predstavljeni so naravoslovni pojmi in postopki, ki se razvijajo med seznanjanjem z naravoslovnimi vsebinami, in opredeljena je vzgojiteljeva vloga v procesu zgodnjega učenja naravoslovja. Temelj tega diplomskega dela je učenje z raziskovanjem, zato je le-to podrobno razčlenjeno. Empirični del predstavlja raziskavo, s katero smo želeli dokazati, da je lahko raziskovalno učenje za otroka prijeten in zanimiv način pridobivanja informacij. S skupino 5 do 6 let starih otrok smo v sklopu raziskovalnih problemov izvajali raziskovalne naloge s kovinami in spoznavali lastnosti kovin. Ugotovili smo, da so z lastno aktivnostjo in medsebojnim sodelovanjem pri reševanju problemov prišli do veliko novih izkušenj in spoznanj. Rezultati sedemdnevnih raziskovalnih dejavnosti so podani v obliki vsebinske analize.
Ključne besede: učenje z raziskovanjem, začetno naravoslovje, naravoslovni pojmi in postopki, raziskovalni problem, raziskovalna naloga, reševanje problemov, kovine.
Objavljeno: 19.05.2011; Ogledov: 2077; Prenosov: 499
.pdf Celotno besedilo (1,87 MB)

7.
Učinkovitost bralne strategije PV3P v srednji šoli pri usvajanju kemijskih pojmov
Maja Verhovšek, 2012, diplomsko delo

Opis: Branje je pomembno ne le pri predmetu slovenščine, temveč tudi pri ostalih šolskih predmetih. Predstavlja eno izmed komunikacijskih dejavnostih, s pomočjo katere pridobivamo novo znanje. Seveda pa je to mogoče le takrat, kadar beremo z razumevanjem, torej učinkovito. Strokovnjaki opozarjajo na pomen različnih bralnih strategij, ki pripomorejo k aktivnejšemu branju, uporabi različnih korakov pred, med in po branju. Ena izmed bralnih strategij je tudi bralna strategija PV3P (Preleteti, Vprašati se, Prebrati, Ponoviti, ponovno Pregledati), ki smo jo opredelili teoretično ter preizkusili tudi v praksi. Ta strategija vodi učenca oz. bralca skozi celoten bralni proces, tako se bralec na branje pripravi, besedilo aktivno bere ter z uporabo raznih aktivnostih poskusi prebrano tudi razumeti in si zapomniti. V raziskavi o učinkovitosti bralne strategije PV3P ob kemijskem besedilu so sodelovali dijaki dveh razredov tretjih letnikov splošne gimnazije. Najprej smo se osredotočili na način učenja pri predmetu kemije, na aktivnosti pri branju in učenju nasploh. Nato smo poskušali ugotoviti razlike v pomnjenju ter razumevanju kemijskih pojmov iz besedila, ki so ga dijaki enega razreda prebirali samostojno, dijaki drugega razreda pa s pomočjo prej usvojene bralne strategije PV3P. Spoznali smo, da bralna strategija PV3P vpliva na bralno razumevanje oz. na učinkovitost branja ter pomnjenja in razumevanja kemijskih pojmov, vendar je potrebno poudariti, da bi bilo potrebne še dosti dodatne vaje oz. urjenja.
Ključne besede: branje, bralne strategije, bralna strategija PV3P, učinkovito branje, kemijski pojmi
Objavljeno: 12.03.2012; Ogledov: 1363; Prenosov: 121
.pdf Celotno besedilo (5,13 MB)

8.
Izdelava nekomercialnega učila uporabnega pri pouku kemije za potrebe medpredmetne povezave kemija - fizika
Nina Dolar, 2013, diplomsko delo

Opis: V vzgojno izobraževalnih ustanovah že dolgo ni več aktualen tradicionalen način poučevanja. Učitelji se trudijo z novimi metodami dela in tehnikami popestriti pouk in omogočiti učencem lažje razumevanje kompleksnejših pojmov, ki si jih je težko predstavljati ali pa so za človeško oko celo nevidni. Pri tem uporabljajo razna učna sredstva in pripomočke – učila. Učila pritegnejo učenčevo pozornost in v njih vzbudijo radovednost ter željo po novem znanju. Večinoma so narejena tako, da so dostopna učencem, da jih lahko tudi sami uporabljajo in se s tem urijo v samoučenju. Zaradi prizadevanja inovativnosti v poučevanju, smo se odločili izdelati svoje nekomercialno učilo. Ker se nahajamo na korelaciji dveh naravoslovnih znanosti kemije in fizike, smo iskali učno vsebino, ki je zajeta v učnih načrtih obeh področij. Osredotočili smo se na atomski svet in sicer na prehode elektronov med energijskimi stanji ter zanj izdelali praktično nekomercialno učilo, ki smo ga poimenovali "Po klancu gor in dol". Predstavlja pa analogijo med avtomobilčkom, ki se povzpne na vrh klanca in zdrsne dol, pri tem pa zagori lučka na klancu in prehodi elektronov med energijskimi stanji v atomu. Naše nekomercialno učilo je namenjeno za potrebe pri poučevanju predmetov kemije in fizike v srednješolskih izobraževalnih programih, predvsem na gimnazijskem programu in programu Kemijski tehnik. Nekomercialno učilo smo preizkusili pri realizaciji učne enote in ugotavljali, če res pripomore k lažjemu razumevanju izbrane učne teme.
Ključne besede: Kompleksni kemijski pojmi, učna sredstva, učni pripomočki, učila, samoučenje, inovativnost, nekomercialno učilo, kemija, fizika, analogija.
Objavljeno: 08.01.2014; Ogledov: 1484; Prenosov: 103
.pdf Celotno besedilo (1,91 MB)

9.
NAČRTOVANJE IN UVAJANJE APLIKACIJE CRM NA PRIMERU ZAVAROVALNICE
Mitja Potočnik, 2014, magistrsko delo

Opis: Zaradi skokovitega razvoja sodobne informacijske tehnologije v zadnjih letih, le-ta podjetju sama po sebi ne prinaša več konkurenčne prednosti. Ker med posameznimi panogami vlada ostra konkurenca, predstavlja usmeritev na odjemalce pomembno konkurenčno prednost podjetja. Eden izmed konceptov, ki to omogoča pa je upravljanje odnosov z odjemalci oziroma krajše CRM. CRM oziroma upravljanje odnosov z odjemalci je poslovna strategija, ki podjetjem pomaga zmanjševati stroške, ter jim obenem povečuje donosnost s tem ko poiskuša predvideti potrebe oziroma zahteve sedanjih in potencialnih strank. Da pa pridemo do natančnih podatkov o naših sedanjih in bodočih odjemalcih pa se le ti zbirajo s pomočjo večih podatkovnih virov saj nam lahko le tako podajo realno sliko o posameznih odjemalcih. Namen magistrskega dela je prikazati kako aplikacijo CRM načrtovati ter jo kasneje uspešno uvesti v zavarovalnico. Zavarovalnice so inštitucije z ogromno strankami in veliki količinami podatkov in ravno zato bi jim moral CRM ustrezati ter jim doprinesti k večji uspešnosti poslovanja. Pri pisanju naloge smo si pomagali s proučevanjem domače in tuje literature, ki je napisana na temo CRM in zavarovalništva. Ker je naloga v večini teoretične narave, smo uporabili deskriptivni pristop. Znotraj le tega pa smo uporabili metodo kompilacije, kar pomeni, da smo povzemali opazovanja in ugotovitve drugih avtorjev. Z metodo analize smo razčlenjevali in proučevali pojave in spoznanja drugih avtorjev. V magistrskem delu se bomo najprej seznanili z natančno opredelitvijo upravljanja odnosov z odjemalci. Nato bomo spoznali, kako se takšna aplikacija načrtuje in uvaja v podjetje, na koncu pa še natančneje spoznali, kako bi se naj koncept CRM uvedel v zavarovalnico. Skozi nalogo sem poiskušali prikazati natančen proces implementacije, ter ugotoviti dejansko uporabnost in koristi, ki jih sistem CRM prinaša zavarovalnici. Na koncu naloge bomo podali sklep in v njem ugotovitve, ki smo jih spoznali skozi celotno nalogo.
Ključne besede: Ključne besede: CRM, analitični CRM, operativni CRM, organizacijski CRM, gradniki CRM, CRM vizija, CRM strategija, CRM informacije, CRM tehnologija, CRM metrike, cilji CRM, implementacija CRM, zavarovalništvo, zgodovina zavarovalništva, pojmi v zavarovalništvu, slovenski zavarovalni trg.
Objavljeno: 23.01.2015; Ogledov: 865; Prenosov: 150
.pdf Celotno besedilo (1,20 MB)

10.
NAPAČNA RAZUMEVANJA PREPROSTIH NARAVOSLOVNIH POJMOV PRI VZGOJITELJICAH IN ŠTUDENTIH PREDŠOLSKE VZGOJE
Manja Božič, Nika Breznik, 2014, diplomsko delo

Opis: Pojem je miselna tvorba, ki je določena z bistvenimi lastnostmi in značilnostmi. Pojme razvijamo skozi proces učenja, ki traja celo življenje, nanj pa vplivajo različni dejavniki. Pojme razvijamo postopoma in prilagojeno miselnemu razvoju posameznika. Diplomsko delo govori o napačnem razumevanju preprostih naravoslovnih pojmov. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V prvem delu smo se osredotočili na kognitivni razvoj otroka, učenje in razvoj pojmov. Posebno pozornost smo namenili napačnemu razumevanju preprostih naravoslovnih pojmov. Naravoslovne pojme smo razdelili na fizikalne pojme, kemijske pojme in biološke pojme. V strokovni literaturi smo poiskali definicije izbranih pojmov in razlike med njimi. Na podlagi teoretičnega dela smo sestavili anketni vprašalnik. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati empirične raziskave, ki smo jo med vzgojiteljicami izvedli v mesecu decembru 2013 v mariborskih vrtcih, kjer smo v času študija opravljali pedagoško prakso. Poleg vzgojiteljev in vzgojiteljic smo anketirali tudi študente 1. in 3. letnika predšolske vzgoje na Pedagoški fakulteti v Mariboru. S pomočjo empirične raziskave smo ugotavljali, kako dobro anketiranci poznajo in razumejo različne kemijske, fizikalne in biološke pojme. Ugotovili smo, da anketiranci preproste naravoslovne pojme dokaj dobro poznajo, razumejo in med seboj ločujejo. Še vedno pa se pojavlja napačno razumevanje pojmov. Iz podatkov smo ugotovili, da so se vzgojiteljice med vsemi anketiranimi izkazali najbolje, saj so odgovorili z najmanj napačnimi odgovori. To pomeni, da so pri svojem delu na naravoslovnem področju strokovno suvereni.
Ključne besede: predšolski otrok, učenje, razvoj pojmov, napačni pojmi, fizikalni pojmi, kemijski pojmi, biološki pojmi.
Objavljeno: 18.03.2014; Ogledov: 937; Prenosov: 181
.pdf Celotno besedilo (1,30 MB)

Iskanje izvedeno v 0.21 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici