| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 1 / 1
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Spodbujanje komunikacije pri otrocih z avtistično motnjo s pomočjo lutk
Barbara Barat, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga z naslovom Spodbujanje komunikacije pri otrocih z avtistično motnjo s pomočjo lutk temelji na teoretičnem, praktičnem in empiričnem delu, kjer nas je zanimalo, ali lahko s pomočjo lutk spodbudimo govorno-komunikacijski razvoj otrok, ki imajo avtistično motnjo. V teoretičnem delu predstavimo lutke in lutkovno umetnost v povezavi z delom s predšolskimi otroki, sestavine učinkovite komunikacije (asertivnost, aktivno poslušanje in empatijo) v povezavi z lutkami in značilnosti otrok z avtistično motnjo. V okviru praktičnega dela smo izvedli pet obiskov v enem izmed vrtcev v Podravski regiji, kjer smo v raziskavo vključili pet otrok z avtistično motnjo. Načrtovali in izvedli smo dejavnosti za spodbujanje komunikacijskih spretnosti (tj. navezovanje stika z opazovalcem, navezovanja stika z lutko, navezovanje socialnega stika s pomočjo lutke, asertivnost, empatija v komunikaciji in aktivno poslušanje). Vsak naš obisk sta spremljali lutki v obliki zajca in medveda, ki sta predstavljali povezovalno sredstvo med opazovalci in otroki. Za zbiranje podatkov smo uporabili opazovalno listo, ki smo jo izpolnjevali v času izvedbe praktičnega dela. Z rezultati opazovalne liste smo ugotovili, da smo spodbudili vidike komunikacije, kot so asertivnost in empatija, z uporabo lutke pa smo prav tako razvili odnos z vključenimi otroki in prispevali k njihovi motivaciji. Prav tako smo ugotovili, da vključenim otrokom ni ustrezala frontalna oblika dela, zaradi česar nismo mogli spodbuditi vidikov komunikacije, kot sta navezovanje medsebojnega stika pri otrocih s pomočjo lutk in omogočanje komunikacije s pomočjo lutk. Izsledki našega praktičnega in raziskovalnega dela dodatno dokazujejo uporabno vrednost lutk ne samo v umetniške namene ampak tudi kot motivacijsko sredstvo za spodbujanje vseh vidikov komunikacije, saj lutke predstavljajo stvarnost in otipljivost, ki jo besede pri otrocih z avtistično motnjo potrebujejo.
Ključne besede: lutke, komunikacija, otrok z avtistično motnjo, pogovarjanje skozi lutko, asertivnost
Objavljeno v DKUM: 18.08.2023; Ogledov: 457; Prenosov: 107
.pdf Celotno besedilo (7,09 MB)

Iskanje izvedeno v 0.06 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici