| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 6 / 6
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
3.
Optimalno sledenje fotonapetostnega sistema soncu ob upoštevanju izgub pogonskega sklopa
Sebastijan Seme, 2011, doktorska disertacija

Opis: Doktorska disertacija obravnava optimalno sledenje fotonapetostnega sistema soncu, pri čemer upoštevamo električne izgube pogonskega sklopa. Sledenje fotonapetostnega sistema soncu omogoča, da pri tem na sončne module pade čim več razpoložljive energije sončnega sevanja. Pogonski sklop, ki omogoča sledenje, predstavlja za fotonapetostni sistem porabo električne energije. Idealni izplen pretvorbe razpoložljive energije sončnega sevanja bi bil dosežen ob zveznem sledenju sledilnega sistema poti sonca. Ker imajo pogonski sklopi konstantno hitrost in diskreten način sledenja, se lahko idealnemu izplenu energije sončnega sevanja le približajo. V doktorski disertaciji je predstavljeno, kako diskretno slediti poti sonca, da na sončne module pade čim več razpoložljive energije sončnega sevanja, pri čemer so upoštevane električne izgube pogonskega sklopa. Za dosego želenega cilja so potrebne čim bolj natančne vrednosti o razpoložljivi energiji sončnega sevanja pri tleh v danem trenutku. Zato je v okviru doktorske disertacije razvit model za napoved celotnega in difuznega sončnega sevanja v obliki časovno odvisne funkcije za jasne dni. Model je potrjen s primerjavo med izmerjenim in napovedanim sončnim sevanjem za jasne dni. Napoved sončnega sevanja v obliki časovno odvisne funkcije in izgube pogonskih sklopov, kot funkcije naklona in azimuta, so uporabljeni za določitev optimalnih trajektorij sledilnega sistema. Za iskanje rešitve nelinearnega in omejenega problema je uporabljena stohastična metoda, imenovana Diferenčna evolucija. Tovrstni pristop za iskanje maksimalnega izplena fotonapetostnega sistema še ni bil raziskan v nobeni literaturi. Uporablja se točno določena kriterijska funkcija, ki je minimalna v optimizacijskem postopku glede na optimizacijske meje. S tem je zagotovljena največja možna pretvorba energije sončnega sevanja, upoštevajoč uporabljen model fotonapetostnega sistema, porabe sledilnega sistema, napovedi sončnega sevanja in lastnosti optimizacijskega postopka. Uporaba drugačnih in bolj naprednih modelov fotonapetostnega sistema, porabe sledilnega sistema ali napovedi sončnega sevanja lahko privede tudi do drugačnih optimalnih trajektorij sledilnega sistema. Vendar to nikakor ne zmanjša teže predlagane metode. Predlagana metoda daje maksimalni izplen fotonapetostnega sistema za uporabljene modele in podatke.
Ključne besede: fotonapetostni sistem, sledilni sistem, pogonski sklop, optimizacija
Objavljeno: 04.05.2011; Ogledov: 2159; Prenosov: 374
.pdf Celotno besedilo (3,53 MB)

4.
Vozila z različnimi pogoni skozi čas
David Kiselak, 2014, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi obravnavamo vozila z različnimi pogoni skozi čas. Skozi zgodovino avtomobilizma so razvili več različnih pogonskih sistemov. Še vedno je najbolj poznan in najbolj razširjen motor z notranjim zgorevanjem, naj bo to bencinski ali dizelski. Danes se vse bolj uveljavljajo in razvijajo ostali pogonski sistemi, predvsem alternativni, na primer hibridni in električni. V nalogi prvo predstavimo zgodovino razvoja pogonskih sistemov. V osrednjem delu predstavimo princip delovanja različnih pogonskih sistemov ter med določenimi naredimo primerjavo. Poudarek primerjav je predvsem na porabi in stroških. Predstavimo tudi dva principa predelav, in sicer klasičnega avtomobila v električni avtomobil oziroma avtomobil na avtoplinski pogon. Ozremo se tudi v prihodnost, kjer so najbolj perspektivni avtomobili na električni, hibridni in plinski pogon. Slabo kaže avtomobilom, ki jih poganjajo motorji z notranjim zgorevanjem, saj v prihodnosti grozi pomanjkanje nafte. V zaključnem delu naloge predstavimo še uporabnost obdelane snovi v sklopu tehničnega dne v osnovni šoli.
Ključne besede: pogonski sistem, motor z notranjim zgorevanjem, hibridno vozilo, solarno vozilo, električno vozilo.
Objavljeno: 21.05.2014; Ogledov: 1072; Prenosov: 276
.pdf Celotno besedilo (2,18 MB)

5.
6.
ANALIZA ELEKTRIČNEGA POGONSKEGA SISTEMA LOKOMOTIVE 644
Miran Jarc, 2016, diplomsko delo

Opis: V začetku diplomske naloge so podani podatki iz katerih je razvidno, kako pester je vozni park Slovenskih železnic. Z opisom dizel električne lokomotive 644 in njenim delovanjem pa se približamo glavni problematiki. V diplomski nalogi je obravnavan problem okvar na vlečnih motorjih D29, ki so vgrajeni v lokomotive 644. Po električnih in mehanskih meritvah, ter opravljenih analizah okvar smo prišli do rešitev. Najučinkovitejša izmed vseh je popolna sanacija vlečnega motorja D29. Predlagane rešitve so bile uporabljene tudi v praksi. V daljšem časovnem obdobju so se pokazale kot zelo uspešne, saj se je število okvar občutno zmanjšalo.
Ključne besede: pogonski sistem, lokomotiva, vlečni motor
Objavljeno: 08.09.2016; Ogledov: 386; Prenosov: 89
.pdf Celotno besedilo (3,25 MB)

Iskanje izvedeno v 0.17 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici