1. Parametrično konstruiranje rotorskega navitja : diplomsko deloAjdin Šabanagić, 2024, diplomsko delo Opis: V avtomobilski industriji sta učinkovitost in zanesljivost pogonskega motorja ključni za
dolgotrajno obratovanje vozila. S tem razlogom postajajo motorji z navitimi rotorji vse
bolj razširjeni, saj zmanjšujejo tudi količino uporabljenih redkih elementov. V diplomskem
delu je opisano parametrično konstruiranje rotorskega navitja in z njim povezanih
komponent. Glavni izziv je razviti natančen parametrični geometrijski model, ki dobro
odraža realno stanje in upošteva potrebne parametre. Osnovni parametri izvirajo iz
rezultatov elektro magnetnih in strukturnih simulacij ter lastnostih proizvodnega
procesa. Parametrični modeli omogočajo enostavno in hitro spreminjanje oblik in
dimenzij, hkrati pa omogočajo znaten prihranek časa in s tem denarja. Z uporabo
parametričnih modelov je bila vzpostavljena osnova za natančno konstrukcijo in
proizvodnjo rotorskega navitja. Ključne besede: parametrično konstruiranje, rotor, rotorsko navitje, pogonski
motor, elektromotor Objavljeno v DKUM: 30.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 32 Celotno besedilo (2,17 MB) |
2. |
3. ANALIZA ELEKTRIČNEGA POGONSKEGA SISTEMA LOKOMOTIVE 644Miran Jarc, 2016, diplomsko delo Opis: V začetku diplomske naloge so podani podatki iz katerih je razvidno, kako pester je vozni park Slovenskih železnic. Z opisom dizel električne lokomotive 644 in njenim delovanjem pa se približamo glavni problematiki. V diplomski nalogi je obravnavan problem okvar na vlečnih motorjih D29, ki so vgrajeni v lokomotive 644. Po električnih in mehanskih meritvah, ter opravljenih analizah okvar smo prišli do rešitev. Najučinkovitejša izmed vseh je popolna sanacija vlečnega motorja D29. Predlagane rešitve so bile uporabljene tudi v praksi. V daljšem časovnem obdobju so se pokazale kot zelo uspešne, saj se je število okvar občutno zmanjšalo. Ključne besede: pogonski sistem, lokomotiva, vlečni motor Objavljeno v DKUM: 08.09.2016; Ogledov: 1601; Prenosov: 451 Celotno besedilo (3,25 MB) |
4. Vozila z različnimi pogoni skozi časDavid Kiselak, 2014, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi obravnavamo vozila z različnimi pogoni skozi čas. Skozi zgodovino avtomobilizma so razvili več različnih pogonskih sistemov. Še vedno je najbolj poznan in najbolj razširjen motor z notranjim zgorevanjem, naj bo to bencinski ali dizelski. Danes se vse bolj uveljavljajo in razvijajo ostali pogonski sistemi, predvsem alternativni, na primer hibridni in električni.
V nalogi prvo predstavimo zgodovino razvoja pogonskih sistemov. V osrednjem delu predstavimo princip delovanja različnih pogonskih sistemov ter med določenimi naredimo primerjavo. Poudarek primerjav je predvsem na porabi in stroških. Predstavimo tudi dva principa predelav, in sicer klasičnega avtomobila v električni avtomobil oziroma avtomobil na avtoplinski pogon. Ozremo se tudi v prihodnost, kjer so najbolj perspektivni avtomobili na električni, hibridni in plinski pogon. Slabo kaže avtomobilom, ki jih poganjajo motorji z notranjim zgorevanjem, saj v prihodnosti grozi pomanjkanje nafte. V zaključnem delu naloge predstavimo še uporabnost obdelane snovi v sklopu tehničnega dne v osnovni šoli. Ključne besede: pogonski sistem, motor z notranjim zgorevanjem, hibridno vozilo, solarno vozilo, električno vozilo. Objavljeno v DKUM: 21.05.2014; Ogledov: 4149; Prenosov: 390 Celotno besedilo (2,18 MB) |