1. Analiza izvajanja naravnih oblik gibanja v vrtcihAleksandra Murat Milošič, 2016, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo z naslovom Analiza izvajanja naravnih oblik gibanja v vrtcih je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili gibanje in otrokov razvoj, in sicer gibalni razvoj otroka in njegove gibalne sposobnosti ter pomen športnih dejavnosti za predšolske otroke. Predstavili smo tudi osnovne skupine naravnih oblik gibanja in jih podrobno opisali. V empiričnem delu smo uporabili deskriptivno metodo in kavzalno neeksperimentalno metodo raziskovanja in neslučajnostni vzorec iz konkretne populacije mariborskih vrtcev. Kot raziskovalni instrument smo uporabili dva opazovalna lista, v katera je 55 študentov 12 tednov vpisovalo svoja opažanja na strnjeni praksi v 9 mariborskih vrtcih. Namen raziskave je bil predstaviti pomen in vlogo naravnih oblik gibanja v gibalnem razvoju predšolskega otroka, cilj pa ugotoviti, koliko se pojavljajo naravne oblike gibanja pri gibalnih/športnih dejavnostih v vrtcih in koliko pri dejavnostih ostalih področij kurikuluma. Ugotovili smo, da se naravne oblike gibanja v vrtcih pojavljajo v vseh starostnih skupinah, pri gibalnih/športnih dejavnostih so se največ izvajale naravne oblike hoje, najmanj pa naravne oblike gibanja vlečenja. Pri dejavnostih ostalih področjih kurikuluma so se prav tako največ pojavljala naravne oblike gibanja hoja, najmanj pa naravne oblike gibanja skoki v globino. Ključne besede: naravne oblike gibanja, gibalne/športne dejavnosti v vrtcih, področja kurikuluma Objavljeno v DKUM: 05.02.2021; Ogledov: 1290; Prenosov: 283 Celotno besedilo (319,95 KB) |
2. Lutke v korelaciji z drugimi področji v vrtcuPetra Skalič, 2018, diplomsko delo Opis: Diplomska naloga Lutke v korelaciji z drugimi področji v vrtcu je sestavljena iz teoretičnega in raziskovalnega dela. V sami teoriji smo na osnovi literature predstavili lutko, vrste lutk in njihovo čarobno moč. Predstavili smo razvoj otroške igre in posebej izpostavili simbolno igro. Izpostavili smo pomen lutke v vrtcu in kako vpliva lutka na razvoj govora, pozitivne samopodobe, na oblikovanje socialnih veščin in koliko vpliva na spodbujanje ustvarjalnosti. Proučili smo lutke kot motivatorja pri usvajanju vzgojno-izobraževalnih vsebin in pri delu otrok. Veliko pozornosti smo posvetili kurikulumu in njegovim področjem, saj menimo, da je mogoče z lutko usvajati cilje prav na vsakem področju, pri čemer pa je pomembna vloga vzgojitelja/vzgojiteljice, ki smo jo opredelili na koncu teoretičnega dela.
V Raziskovalnem delu smo z raziskavo želeli ugotoviti vključenost lutk pri vsakodnevnih dejavnostih v vrtcu, v kakšni meri jo vzgojitelji/vzgojiteljice uporabljajo za motivacijo in kakšno pozornost namenjajo lutki za usvajanje vsebin kurikuluma po področjih. Z raziskavo smo ugotovili, da se lutka uporablja pri vsakodnevnih dejavnostih v vrtcu predvsem za motivacijo otrok in razvoj govora pri otrocih. Otroci imajo lutko na razpolago v lutkovnih kotičkih, kjer se lahko spontano igrajo. Velikokrat imajo v oddelkih tudi lutko ljubljenko, ki otroke spremlja skozi vsak dan. Lutka je vključena tudi na drugih področjih kurikuluma, a se še vedno največkrat uporablja na področju jezika in umetnosti. Ključne besede: lutka, motivacija, otrok, področja kurikuluma, empirično delo Objavljeno v DKUM: 03.12.2018; Ogledov: 1246; Prenosov: 203 Celotno besedilo (1,11 MB) |
3. Dejavnosti različnih vzgojnih področij kot spodbuda za gibalno izražanje otrokMaša Laussegger, 2017, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu v teoretičnem delu opredeljujemo področje plesne vzgoje. Poglavja obsegajo tudi razvoj, cilje, načela, metode in oblike plesne vzgoje. Opozarjamo na spontano gibalno izražanje otrok. V tem poglavju izpostavljamo tudi ključne naloge in vloge vzgojitelja pri njem. Glavno vodilo diplomskega dela je ples v povezavi z drugimi vzgojnimi področji, kar smo vključili najprej teoretično. V zadnji točki teoretičnega dela smo vključili vse cilje in predstavili dejavnosti plesne vzgoje, primerne za starost 1. do 3. leta po Kurikulumu za vrtce.
V praktičnem delu so predstavljeni načrt dejavnosti, priprave in evalvacije izvedenih dejavnosti. V dejavnosti je bilo vključenih 14 otrok, 8 deklic in 6 dečkov, starih 2 in 3 leta, ki obiskujejo Vrtec Šentvid, enoto Sapramiška. Dejavnosti so potekale v obliki mesečnega načrtovanja z dvema tedenskima nastopoma v skupini. Vsak izmed njih je bil eden izmed sedmih področjih kurikuluma v povezavi s plesno vzgojo. Želeli smo ugotoviti, ali in na kakšen način druga vzgojna področja vplivajo na gibalno izražanje otrok. Ugotovili smo, da z dobro spodbudo drugega področja otroci dobijo zadostno mero motivacije in ustvarjalnosti, da se ob tem lahko brez težav gibalno izražajo. Ključne besede: druga vzgojna področja, plesna vzgoja, dejavnosti, področja Kurikuluma za vrtec, spontano gibalno izražanje. Objavljeno v DKUM: 22.09.2017; Ogledov: 1027; Prenosov: 189 Celotno besedilo (4,59 MB) |