| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 454
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Psihološka in spiritualna podpora staršem nedonošenčka v enoti za intenzivno nego in terapijo
Urška Novak, 2024, diplomsko delo

Opis: Uvod: Psihološka in spiritualna podpora je izrednega pomena še posebej v težkih življenjskih situacijah, preizkušnjah in nepredstavljivih stiskah, kot jih doživljajo starši nedonošenčkov, ki se zdravijo na enoti intenzivne nege in terapije. Namen zaključnega dela je, na podlagi pregleda literature ugotoviti, kakšno psihološko in spiritualno podporo potrebujejo starši nedonošenčka v enoti za intenzivno nego in terapijo. Metode: Uporabili smo deskriptivno metodo dela. Za iskanje rezultatov smo uporabili podatkovne baze: PubMed, CINAHL Ultimate ter Web of Science. S pomočjo smernic PRISMA diagrama smo predstavili potek iskanja znanstvene literature. Izvedli smo vsebinsko analizo zbranih podatkov. Rezultati: V končno analizo smo vključili 17 člankov. Rezultati kažejo, da se psihološka in spiritualna podpora aktivno vpeljujeta v klinično prakso. Starši v večini navajajo, da so deležni veliko podpore zdravstvenih delavcev. Glavno kategorijo smo oblikovali na osnovi dveh podkategorij, (1) Psihološke potrebe staršev nedonošenčka v enoti za intenzivno nego in terapijo ter (2) Spiritualne potrebe staršev nedonošenčka v enoti za intenzivno nego in terapijo. Razprava in zaključek: Psihološka in spiritualna podpora sta nepogrešljiva in prepletajoča se vidika, ki sta nujno potrebna za kontinuirano in holistično zdravstveno nego nedonošenčkov, ki se zdravijo v enotah intenzivne terapije. Spiritualna podpora staršem je pogosto spregledana, čeprav ima pomembno vlogo v obravnavi staršev nedonošenčkov na enoti za intenzivno nego in terapijo.
Ključne besede: starši, nedonošenček, psihološka podpora, spiritualna podpora
Objavljeno v DKUM: 10.07.2024; Ogledov: 155; Prenosov: 21
.pdf Celotno besedilo (967,25 KB)

2.
Zaznavanje nasilnega vedenja učencev nad učitelji v osnovnih šolah : magistrsko delo
Raisa Kladnik, 2024, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo raziskali zaznavanje in pogostost nasilnega vedenja učencev nad učitelji v slovenskih osnovnih šolah. Želeli smo pridobiti vpogled v to, katere oblike nasilja se pojavljajo, kako se učitelji soočajo z nasilno izkušnjo in kakšne oblike pomoči in podpore so deležni s strani sodelavcev, šolske svetovalne službe in vodstva šole. V teoretičnem delu magistrske naloge smo predstavili različne definicije nasilja učencev nad učitelji. V nadaljevanju smo opisali različne oblike nasilja učencev nad učitelji, povzeli tuje in slovenske raziskave ter s pomočjo socialno-ekološke teorije razložili, zakaj se pojavlja nasilje učencev nad učitelji in to povezali tudi z dejavniki tveganja. Ker nas je zanimalo tudi, kakšne občutke doživljajo učitelji, ko se znajdejo v vlogi žrtve, smo preučili tudi posledice nasilja učencev nad učitelji ter predstavili strategije za zmanjševanje nasilja na treh ravneh. V kvalitativni raziskavi je sodelovalo osem učiteljic, ki zaznavajo nasilna vedenja učencev nad učitelji na njihovih osnovnih šolah. Na podlagi izvedene raziskave smo bolj poglobljeno osvetlili izkušnje učiteljic, ki so bile deležne nasilja s strani učencev, in s tem prispevali k bolj poglobljenemu razumevanju pojava nasilja nad učitelji. S pomočjo izkušenj učiteljic smo dobili vpogled, kako se z nasiljem soočajo in kako vse to vpliva na njihovo psihosocialno stanje.
Ključne besede: nasilno vedenje učencev nad učitelji, oblike nasilnega vedenja, pomoč in podpora, strategije
Objavljeno v DKUM: 30.01.2024; Ogledov: 280; Prenosov: 49
.pdf Celotno besedilo (1,58 MB)

3.
Posebnosti in izzivi pri podpori socialnemu in čustvenemu učenju učencev z MAS s perspektive učiteljev : magistrsko delo
Lina Mlakar, 2024, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo raziskali, kaj učitelji, ki poučujejo v posebnem programu vzgoje in izobraževanja, zaznavajo kot posebnosti in izzivi pri nudenju podpore socialnemu in čustvenemu učenju učencev z nizko funkcionalno MAS ter kaj so po njihovem mnenju posebnosti in izzivi pri soočanju z lastnim socialnim in čustvenim učenjem. Poleg glavnega cilja smo želeli odgovoriti tudi na specifične cilje, ki so pripomogli h glavnemu in smo jih zasledovali v empiričnem delu magistrskega dela. V teoretičnem delu smo predstavili avtizem oz. motnje avtističnega spektra (MAS), triado primanjkljajev, pridružene težave, socialno in čustveno učenje (tudi učencev z MAS) ter področja le-tega, čustveno inteligentnost učiteljev, odnos med učitelji in učenci z MAS, čustvovanje učiteljev, čustveno delo in njihove osnovne kvalitete ter strategije podpore socialnemu in čustvenemu učenju učencev z MAS. V kvalitativni raziskavi je sodelovalo osem učiteljic posebnega programa vzgoje in izobraževanja, ki poučujejo učence z nizko funkcionalno MAS. Na podlagi rezultatov smo pridobili odgovore petih sklopov raziskovalnih vprašanj, in sicer na učiteljevo socialno in čustveno učenje, učiteljevo podporo socialnemu in čustvenemu učenju učencev z nizko funkcionalno MAS, osnovne kvalitete učiteljev, medsebojne odnose med učitelji in učenci ter na čustvovanje učiteljev v odnosu do učencev z nizko funkcionalno MAS.
Ključne besede: Socialno in čustveno učenje, učenci z MAS, posebnosti in izzivi, podpora, učitelji.
Objavljeno v DKUM: 30.01.2024; Ogledov: 327; Prenosov: 43
.pdf Celotno besedilo (2,10 MB)

4.
Brezposelnost in prehod v podjetništvo: motivi, ovire ter podpora politik v Sloveniji in primerjava z državami EU
Helena Šefer, 2023, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je bil raziskati in analizirati samozaposlovanje brezposelnih oseb. Raziskali smo, kakšna je bila stopnja podjetniške aktivnosti Slovenije v letih od 2019 do 2021 in jo primerjali z državami članicami Evropske Unije ter kakšni so motivi za podjetništvo. Največkrat si ljudje ustvarjajo svoja podjetja iz potrebe, saj so službe redke. Samozaposlovanje brezposelnih je pojav, ki je zelo zaželen s strani mnogih držav, ki se borijo z visoko stopnjo brezposelnosti. Raziskave so pokazale, da se samozaposli več brezposelnih oseb, kot si jih je sprva to želelo. Na poti pa jim stojijo mnoge ovire, predvsem pomanjkanje denarja za ustanovitev podjetja in oteženo pridobivanje sredstev za pomoč, pomankanje znanja, saj za to niso usposobljeni, in pomanjkanje poznanstev ali socialnega kapitala. Ena izmed ovir so tudi oportunitetni stroški. Države poskušajo pomagati svojim državljanom z različnimi ukrepi. Pomembno je, da država ozavešča brezposelne, da to ni njihov konec, saj imajo še vedno možnost vstopiti na trg dela v obliki lastne zaposlitve. Eden od njih so programi in usposabljanja oziroma izobraževanja za podjetništvo, kjer udeleženci s pomočjo mentorjev pridobijo znanja za ustanovitev podjetja, postanejo samozavestnejši in še bolj motivirani, poveča pa se tudi njihova zaposljivost. Vlade pa zagotavljajo tudi finančno pomoč v obliki nepovratnih sredstev, raznih subvencij in vavčerjev.
Ključne besede: brezposelnost, samozaposlovanje, podjetniška aktivnost, ovire ob vstopu v podjetništvo, podpora politike.
Objavljeno v DKUM: 12.10.2023; Ogledov: 412; Prenosov: 44
.pdf Celotno besedilo (1,32 MB)

5.
Čustvena podpora, ki jo svetovalni delavci nudijo učiteljem : magistrsko delo
Žana Grahovar, 2023, magistrsko delo

Opis: Čustvena podpora omogoča socialno in čustveno krepitev pedagoških delavcev pri soočanju s stresom v delovnem okolju. Namen magistrskega dela je bil ugotoviti področja in pogostost sodelovanja svetovalnih delavcev in učiteljev pri pedagoškem delu. Prav tako je bil namen ugotoviti, v katerih situacijah učitelji iščejo čustveno podporo pri svetovalnih delavcih in v katerih situacijah to pomoč še posebej potrebujejo. V teoretičnem delu smo se posvetili razumevanju socialne in čustvene podpore. Najprej smo s pomočjo različnih avtorjev podrobneje opredelili čustva. Nato smo se v povezavi s tem posvetili čustveni inteligentnosti, ki je vse bolj prisotna in pomembnejša na delovnem mestu in izpostavili zakaj je sam njen razvoj pri posameznikih pomemben. V empiričnem delu smo predstavili rezultate, ki smo jih zbrali s pomočjo spletnega anketnega vprašalnika, na vzorcu 204 slovenskih osnovnošolskih in srednješolskih učiteljev Podravske statistične regije. Iz rezultatov lahko sklepamo, da učitelji s svetovalnimi delavci najbolj sodelujejo glede učencev s posebnimi potrebami in učnimi težavami, vzgojnih smernic za določene učence, doseganja pozitivne klime in kulture v razredu ter glede pomoči pri sodelovanju s starši. Redko pa sodelujejo (61,8 %) glede čustvene podpore v stresnih situacijah. V primerjavi s posameznimi kategorijami pogostosti sodelovanja pri čustveni podpori glede na spol smo ugotovili, da pomoč pri svetovalnih delavcih pogosteje poiščejo učiteljice kot učitelji (x2 = 6,878, p = 0,032). Nato smo v raziskavi ugotavljali, v katerih situacijah in okoliščinah so čustveno podporo pri svetovalnih delavcih iskali učitelji. Učitelji so izjavili, da bi potrebovali več pomoči svetovalnih delavcev pri delu z učenci na področju vzgojne problematike, pri učencih s posebnimi potrebami in pri izvajanju razrednih ur. Poudarili so tudi, da potrebujejo več čustvene podpore v obliki pogovorov, nasvetov, strokovnega mnenja in razumevanja.
Ključne besede: čustvena podpora, učitelji, svetovalni delavci
Objavljeno v DKUM: 08.09.2023; Ogledov: 446; Prenosov: 103
.pdf Celotno besedilo (1,43 MB)

6.
Vodenje projektov v multiprojektnem okolju farmacevtskega podjetja : magistrsko delo
Andreja Kumer, 2023, magistrsko delo

Opis: Podjetja so danes izpostavljena vse hitreje spreminjajočemu okolju in postavljena pred izziv vodenja projektov v multiprojektnem okolju. Upravljanje več sočasnih projektov je zahtevna naloga, zato smo se v magistrskem delu posvetili načinom za njegovo poenostavitev ter proučili projektne prakse farmacevtskega podjetja Lek, d.d.. Ugotovili smo, da je vodenje projektov v multiprojektnem okolju možno poenostaviti, med drugim tudi z oblikovanjem posebnih programskih pripomočkov, ki olajšajo spremljanje napredovanja posameznega projekta, kakor tudi celotnega programskega portfelja. Tovrstni pripomočki so še posebej učinkoviti, če jih prilagodimo dotičnim potrebam organizacije. Hkrati moramo skrbeti za usposobljenost projektnih vodij, vzpostavitev ustrezne projektne organiziranosti, zadostne količine virov in jasnega toka odgovornosti.
Ključne besede: multiprojektno okolje, projektni management, farmacevtska industrija, veliki projekti, investicije, programska podpora
Objavljeno v DKUM: 24.08.2023; Ogledov: 515; Prenosov: 74
.pdf Celotno besedilo (7,73 MB)

7.
Intervencije medicinske sestre za zagotavljanje psihološke podpore pri ženskah z rakom dojke
Liza Kralj, 2023, diplomsko delo

Opis: Rak dojke je najpogostejša vrsta raka, ki prizadene ženske. Po postavitvi diagnoze raka dojke je ena izmed najpogostejših reakcij čustvena stiska, ki vključuje iskanje informacij in iskanje ustrezne pomoči. S pomočjo psihološke podpore pacientkam z rakom dojke nudimo pomoč na podlagi individualnih potreb in s tem pripomoremo k skrbi za celotno osebo tako fizično kot tudi psihično. Namen zaključnega dela je ugotoviti, kako psihološka podpora in intervencije medicinske setre vplivajo na ženske, ki se spoprijemajo z boleznijo raka dojke. Metode: Izvedli smo narativni pregled literature. Članke smo iskali v podatkovnih bazah: PubMed, CINAHL in Wiley Online library. Določili smo vključitvene in izključitvene kriterije. Potek iskanja literature smo prikazali s pomočjo PRISMA diagrama. Uporabljena je bila deskriptivna metoda. Podatke smo analizirali po metodi tematske analize in sinteze podatkov. Rezultati: V končno analizo smo vključili 7 člankov. Oblikovali smo glavno temo: vplivi psihološke podpore medicinske sestre na ženske z rakom dojke, ki odraža štiri podteme; (1) počutje, (2) kakovost življenja (3) spoprijemanje z boleznijo in (4) vrste intervencij. Razprava in zaključek: Ugotovili smo, da je psihološka podpora medicinske sestre izrednega pomena pri obvladovanju, zdravljenju in rehabilitaciji raka dojke pri ženskah, saj vpliva na boljše fizično in psihično počutje pacientk.
Ključne besede: medicinska sestra, psihološka podpora, intervencije, rak dojke
Objavljeno v DKUM: 11.07.2023; Ogledov: 483; Prenosov: 124
.pdf Celotno besedilo (2,65 MB)

8.
Primerjava kakovosti nanosa FFS v nasadu jablan z ali brez uporabe elektrostatske podpore in kakovosti nanosa pri vožnji po vsaki ali vsaki drugi vrsti : magistrsko delo
Veronika Turk, 2023, magistrsko delo

Opis: Raziskava je bila izvedena v letu 2021 v ekološkem sadovnjaku podjetja Evrosad, d. o. o., v Savcih na sorti zlati delišes. Cilj naloge je bil preveriti učinkovitost zatiranja bolezni in škodljivcev jablane pri uporabi elektrostatskega nanosa z enako porabo vode in ob enakih delovnih parametrih kot pri nanosu brez elektrostatske podpore. Prav tako smo testirali učinkovitost škropljenja z uporabo elektrostatskega nanosa pri škropljenju vsake druge vrste jablan. Za oceno enakomernosti porazdelitve škropilne brozge smo uporabili tehniko vodoobčutljivih lističev. Kakovost depozita škropilne brozge smo ocenili z uporabo barvnega sledilca tartrazin, katerega koncentracijo na listih smo določili z uporabo fotospektrometra. Ocena stopnje napada zaradi bolezni in škodljivcev je bila večkrat letno narejena po standardnih metodah EPPO, pri čemer smo uporabili metodo vizualnega bonitiranja deleža napadene površine opazovanega organa. V poskusu pri danih parametrih nismo potrdili postavljenih hipotez, da uporaba elektrostatike značilno izboljša uspešnost zatiranja škodljivih organizmov in da lahko škropljenje preko dveh vrst ob uporabi elektrostatike daje enakovreden rezultat kot škropljenje vsake vrste nasada jablan.
Ključne besede: fitofarmacevtska sredstva, elektrostatska podpora, pršenje
Objavljeno v DKUM: 05.07.2023; Ogledov: 442; Prenosov: 36
.pdf Celotno besedilo (2,34 MB)

9.
Svetovanje in podpora družini gibalno oviranih otrok in mladostnikov s perspektive staršev : magistrsko delo
Maja Urlep, 2023, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo raziskali perspektivo družin, ki imajo gibalno ovirane otroke in mladostnike v zgodnji odraslosti. Želeli smo pridobiti vpogled v doživljanja teh družin, ob tem pa smo želeli pridobiti tudi vpogled v perspektivo celotnega otroštva in mladostništva glede svetovanja in podpore celotnim družinam, predvsem pa nas je zanimalo, ali so bile družine z gibalno oviranimi otroki pomoči in podpore deležni ali ne. V teoretičnem delu magistrske naloge smo najprej predstavili splošne značilnosti otrok s posebnimi potrebami, posebej podrobno smo predstavili skupino gibalno oviranih otrok. Predstavili smo tudi splošne značilnosti družin otrok s posebnimi potrebami, predvsem kakšne so potrebe družin gibalno oviranih otrok, kako družine otrok s posebnimi potrebami funkcionirajo, posebno pozornost smo namenili tudi sorojencem v omenjenih družinah. Ker nas je zanimalo predvsem področje svetovanja, smo se dotaknili tudi svetovanja in podpore družinam gibalno oviranih otrok, na koncu pa smo predstavili še socialno vključenost in primere dejavnosti socialne vključenosti. V kvalitativni raziskavi je sodelovalo devet družin, ki imajo gibalno oviranega otroka v zgodnji odraslosti. Na podlagi izvedene raziskave smo ugotovili, kakšna so bila doživljanja in odzivi staršev gibalno oviranih otrok med odraščanjem otroka, kako so se družine soočale z otrokovo gibalno oviranostjo in kakšne so bile potrebe omenjenih družin. Ugotovili smo tudi, ali so imele družine v času odraščanja otroka kakšno pomoč ali podporo, ali so bile deležne ustrezne zgodnje obravnave, ter katerih društev, skupin za samopomoč ali drugih organizacij so bile deležne. Prav tako smo ugotovili, kakšna je socialna vključenost gibalno oviranih posameznikov, predvsem pa smo spoznali, kako pomembna je pomoč in podpora tem družinam gibalno oviranih otrok in mladostnikov.
Ključne besede: Gibalno ovirani otroci in mladostniki, družine gibalno oviranih otrok, svetovanje, pomoč in podpora.
Objavljeno v DKUM: 21.06.2023; Ogledov: 548; Prenosov: 129
.pdf Celotno besedilo (2,64 MB)

10.
Delo od doma in virtualni projektni timi
Monika Jagodic, 2022, diplomsko delo

Opis: V organizacijah se pojavlja problem organiziranja dela od doma, pri čemer bi bilo delo opravljeno enako učinkovito kot fizično delo v podjetju ali organizaciji. V diplomskem delu smo preučevali problem v okolju petih, med seboj različnih podjetij, ki so delala od doma v virtualnih projektnih timih. S pomočjo strokovne literature smo predstavili načine dela od doma in prednosti ter slabosti le tega. Opisali smo razloge za porast dela od doma in raziskali, kdaj lahko tim definiramo kot virtualni tim ter katere vrste virtualnih timov poznamo. Podrobno smo pogledali tudi načine vodenja, ki so potrebni za uspešno vodenje virtualnih projektnih timov. Pregledali in opredelili smo tehnološko podporo, ki je najbolj primerna za opravljanje dela in sodelovanja znotraj virtualnih projektnih timov, prav tako pa smo se dotaknili načinov spremljanja dela s strani vodje. Izdelali in izvedli smo anketo med petimi podjetji, preko katere smo izvedeli, kako se člani tima soočajo z delom od doma. Ugotovili smo, da se največ težav pojavlja zaradi tehničnih izzivov, slabe računalniške opreme, osamljenosti oz. pomanjkanja osebnega stika ter sodelovanja in komuniciranja s člani tima. Prav tako so anketirani izrazili željo po dodatnem usposabljanju, ki bi pripomoglo k boljšemu obvladovanju dela od doma. Za ugotovljene izzive smo pripravili predloge in usmeritve za izboljšanje dela od doma ter delovanja znotraj virtualnih projektnih timov.
Ključne besede: virtualni projektni timi, delo od doma, delo na daljavo, vodenje, tehnološka podpora
Objavljeno v DKUM: 11.04.2023; Ogledov: 745; Prenosov: 61
.pdf Celotno besedilo (2,18 MB)

Iskanje izvedeno v 0.72 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici