| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 10
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Unitarne matrike
Jure Karo, 2020, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu obravnavamo unitarne matrike in predstavljamo njihove osnovne lastnosti. Unitarne matrike služijo kot orodje za utemeljevanje splošnejših rezultatov s področja linearne algebre. Primer tega je Schurova triangulacija, ki zagotavlja, da lahko vsako matriko zapišemo kot zgornjetrikotno matriko s kompleksnimi elementi. Magistrsko delo je razdeljeno v štiri večje sklope. V prvem podajamo osnovne pojme iz linearne algebre, ki so povezane z matrikami, vektorskimi prostori in z lastnimi vrednostmi ter lastnimi vektorji, ki jih povežemo s podobnostjo matrik. V drugem sklopu so predstavljene unitarne matrike, opisane in dokazane so nekatere osnovne lastnosti teh matrik. V nadaljevanju se posvetimo unitarni podobnosti matrik, ki je nadgradnja podobnosti matrik. V tretjem delu dokažemo Schurov izrek in navedemo nekaj rezultatov linearne algebre, ki so lahko dokazani s pomočjo Schurovega izreka. Zadnji del magistrskega dela je namenjen kratki obravnavi grup, ki jih tvorijo unitarne (in ortogonalne) matrike skupaj z operacijo matričnega množenja. Pri tem so dokazane nekatere temeljne algebrske lastnosti teh grup.
Ključne besede: unitarne matrike, lastne vrednosti matrike, unitarna podobnost matrik, Schurova triangulacija matrike, ortogonalna grupa, unitarna grupa
Objavljeno: 30.07.2020; Ogledov: 200; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (685,88 KB)

2.
Evalvacija i-učbenika za matematiko v osnovni šoli: razmerje in podobnost v 9. razredu
Tea Horvat, 2019, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu z naslovom Evalvacija i-učbenika za matematiko v osnovni šoli: razmerje in podobnost v 9. razredu smo želeli pridobiti informacije o učinkovitosti i-učbenika pri uresničevanju izobraževalnih ciljev matematike v 9. razredu osnovne šole. V teoretičnem delu magistrskega dela smo se seznanili z IKT in e-gradivi ter nekaterimi dostopnimi evalvacijami e-gradiv. Posebej so nas zanimali: osnovnošolska matematika skozi e-vsebine in e-storitve ter njeno poučevanje in učenje s pomočjo i-učbenikov in apletov. V empiričnem delu smo podrobno opisali pedagoški eksperiment, v katerega so bili vključeni učenci treh oddelkov 9. razreda ene od osnovnih šol v Mariboru. Kontrolna skupina (en oddelek) je bila poučevana s klasičnim tiskanim učbenikom, eksperimentalna skupina (dva oddelka) pa z i-učbenikom. V i-učbeniku smo za namene našega poučevanja preučili temo Razmerje in podobnost, izbrali IKT učno okolje ter določili načine zbiranja in analiziranja podatkov. Zanimal nas je vpliv i-učbenika na boljše oz. slabše učence in razvoj proporcionalnega sklepanja učencev. Ugotovili smo, da so učenci eksperimentalne skupine v finalnem preizkusu znanja dosegli nekoliko višji rezultat kot učenci kontrolne skupine. I-učbenik je pri obravnavi učne teme Razmerje in podobnost pozitivno vplival na učence, slabše od povprečja (z ocenama 1 in 2) in boljše od povprečja (z ocenama 4 in 5). Na proporcionalno sklepanje pa je uporaba i-učbenika le delno vplivala.
Ključne besede: IKT, e-izobraževanje, e-gradiva, delitev e-učbenikov, i-učbenik, aplet, evalvacija i-učbenika, matematika, razmerje in podobnost, proporcionalno sklepanje
Objavljeno: 05.11.2019; Ogledov: 473; Prenosov: 82
.pdf Celotno besedilo (3,69 MB)

3.
USTVARJANJE ZMEDE V JAVNOSTI KOT POGOJ KRŠITVE ZNAMKE - PRIMER NIZKOCENOVNIH IZDELKOV, KI Z EMBALAŽO POSNEMAJO ZNANE BLAGOVNE ZNAMKE
Tilen Harc, 2016, diplomsko delo

Opis: V obdobju, ko vedno bolj pogosto merimo kvaliteto podjetja ali posameznika tako, da ugotavljamo kakšen dobiček pri udejstvovanju na gospodarskem in tržnem področju je bil ustvarjen s strani le-tega, so postale blagovne znamke ključne za prepoznavanje določenih proizvajalcev in njihovih izdelkov, prav tako pa se blagovne znamke lahko dojema predvsem kot varovalo pred kršitvami tekmecev oziroma konkurence. Z blagovnimi znamkami si podjetje lahko pridobi razlikovalni učinek, na podlagi katerega posamezniki lahko sklepajo od koga je izdelek, od kod izvira, na kakšen način je bil narejen, kakšna je kvaliteta in podobno. Nosilec vseh teh elementov so blagovne znamke, ki zaradi svoje pomembnosti morajo biti ustrezno zaščitene. V slovenski zakonodaji za zaščito blagovnih znamk velja Zakon o industrijski lastnini, ki to področje celovito ureja. Še posebej pomemben je 47. člen ZIL-1, ki se nanaša na kršitve, torej na dejanja, ki kot taka niso zaželena in predstavljajo poseg v pravice drugega. Ob tem je potrebno razumeti, da se velikokrat zgodi, da določenega dejanja konkurenta ne moremo uvrstiti pod kršitve blagovne znamke, saj za to niso izpolnjeni vsi pogoji. Kljub temu obstaja določeno varstvo tudi za takšne primere in sicer v Zakonu o preprečevanju omejevanja konkurence, natančeje v 63.a členu. Omenjen člen pojasnjuje v katerih primerih je mogoče določeno ravnanje konkurenta razlagati kot dejanje nelojalne konkurence. Ključna problematika, ki je obravnavana v diplomski nalogi se nanaša na podobnost embalaže, torej na situacije, ko je embalaža enega izdelka določenega podjetja po izgledu podobna embalaži drugega izdelka drugega podjetja. Iz tega izhaja, da gre lahko bodisi za kršitev znamke, v kolikor so za to izpolnjeni pogoji, ki se navezujejo na to, kaj je bilo kot znamka registrirano, bodisi pa lahko gre za dejanja nelojalne konkurence. Prav tako obstaja možnost, da v določenem primeru hkrati gre za oboje, torej za kršitev znamke in za dejanje nelojalne konkurence, ob čemer pa je potrebno poudariti, da je dokazovanje kršitve znamke na podlagi ZIL-1 lažje dokazati. Glede na trd boj, ki poteka med konkuretni oziroma med različnimi podjetji, pri katerem šteje vsak pridobljen potrošnik in na ta račun vsak zaslužen denar, je črta med ustreznim ravnanjem podjetij in napačnim ravnanjem pogosto že zelo zamaknjena. Bodisi je mogoče dejanja razlagati kot kršitve blagovnih znamk bodisi kot dejanja nelojalna konkurence, dejstvo pa je, da je zadev, pri katerih moramo kot potrošniki biti zelo pozorni, da nismo speljani v zmoto, vedno več.
Ključne besede: znamka, relativni razlogi za zavrnitev registracije znamke, industrijska lastnina, kršitev znamke, podobnost in verjetnost zmede, nelojalna konkurenca
Objavljeno: 18.11.2016; Ogledov: 927; Prenosov: 129
.pdf Celotno besedilo (22,14 MB)

4.
UGOTAVLJANJE SPECIFIČNOSTI RAZMERIJ CEN STORITEV NA PRIMERU SLOVENIJE, NEMČIJE IN HRVAŠKE
Brigita Podkrajšek, 2014, magistrsko delo

Opis: Evropska unija je gospodarska in politična povezava 28. evropskih držav, ki svojim članicam omogoča ekonomsko sodelovanje, enotni trg in skupno institucionalno okolje. Nemčija je ena od ustanoviteljic te povezave, Slovenija spada med mlajše članice, Hrvaška pa se je Evropski uniji pridružila komaj leta 2013. Kljub nekaterim skupnim točkam pa obstaja med njimi mnogo razlik. Nemško gospodarstvo je razvitejše od slovenskega in hrvaškega, saj je bruto domači proizvod na prebivalca po pariteti kupne moči za leto 2012 v Nemčiji bil višji od evropskega povprečja za 23 %, v Sloveniji je bil za 18 % nižji od povprečja EU-28, hrvaški pa je zaostajal za evropskim povprečjem za kar 39 %. V tej raziskavi smo želeli ugotoviti, ali se omenjeni razvojni razkorak med Slovenijo in Nemčijo ter Hrvaško kaže skozi razmerja ravni cen storitev. V ta namen smo v tem delu primerjali cene 101 storitve med Slovenijo, Nemčijo in Hrvaško, ki smo jih razdelili v 10 skupin. Na podlagi izračunov smo prišli do naslednjih zaključkov: • Cene storitev so bile v Sloveniji v marcu in aprilu 2012 v povprečju za 30 % nižje kot v Nemčiji. Slovenski potrošnik je v povprečju za opazovano skupino storitev plačal le 70 % zneska, ki ga je plačal nemški potrošnik. • Primerjava cen storitev med Slovenijo in Hrvaško pokaže, da so bile v enakem opazovanem obdobju cene storitev v povprečju za 20 % višje kot na Hrvaškem. • Relativno najcenejša skupina storitev, ko primerjamo Slovenijo z Nemčijo, so obrtne storitve in popravila, relativno najdražja skupina storitev, ko primerjamo Slovenijo s Hrvaško, pa so komunalne storitve. • Obstaja večja stopnja podobnosti cen preučevanega vzorca storitev med Slovenijo in Hrvaško, kot pa med Slovenijo in Nemčijo.
Ključne besede: storitve, stopnja razvitosti, raven cen, censka pariteta, censka dispariteta, podobnost cen.
Objavljeno: 09.03.2015; Ogledov: 938; Prenosov: 113
.pdf Celotno besedilo (2,27 MB)

5.
ZAVRNITEV REGISTRACIJE ZNAMKE IZ RAZLOGA PODOBNOSTI
Mateja Pehar, 2014, diplomsko delo

Opis: Znamke so ena izmed pravic industrijske lastnine, katere osnovna funkcija je razlikovanje med istovrstnim ali podobnim blagom oziroma storitvami različnih tržnih subjektov. Kot znamka se sme registrirati znak ali kombinacija znakov, ki omogočajo razlikovanje blaga ali storitev enega podjetja od blaga ali storitev drugega podjetja in jih je mogoče grafično prikazati. V diplomski nalogi bo pisano o podobnosti znamk po pravilu podobnosti, kot izhaja iz enega izmed relativnih razlogov za zavrnitev (lahko tudi kršitev) registracije znamk (točka b) prvega odstavka 44. člena Zakona o industrijski lastnini). V prvem delu diplomske naloge bo pojasnjen potek registracije znamke, pravna sredstva imetnikov znamk ter splošen opis relativnih razlogov za zavrnitev registracije. V drugem – obširnejšem delu naloge pa gre za podrobnejši opis in razčlenitev pravila podobnosti na posamezne institute. Presoja obstoja verjetnosti zmede, ki vključuje tudi verjetnost povezovanja s prejšnjo znamko, je odvisna od splošne ocene več soodvisnih dejavnikov. Ti vključujejo: podobnost znakov, podobnost blaga in storitev, razlikovalne in dominantne elemente nasprotujočih si znakov, razlikovalni učinek prejšnje znamke in upoštevno javnost. Prvi korak pri ocenjevanju ali obstaja verjetnost zmede je vzpostavitev teh petih dejavnikov, drugi korak pa je ugotovitev njihovega pomena. Omenjeni instituti bodo v nalogi pojasnjeni z vsebinsko analizo ob sprotnem navajanju sodne prakse slovenskega Upravnega sodišča, Splošnega sodišča, Sodišča EU in UUNT.
Ključne besede: znamka, znak, blago in storitve, relativni razlogi za zavrnitev registracije, industrijska lastnina, podobnost, zmeda v javnosti, upoštevna javnost, razlikovalni učinek prejšnje znamke, dominantni element znamke
Objavljeno: 22.12.2014; Ogledov: 1650; Prenosov: 280
.pdf Celotno besedilo (1,26 MB)

6.
Vpliv podobnosti na uspešnost klasifikacije evolucijskih odločitvenih dreves
Leon Bošnjak, 2014, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga obravnava proces gradnje klasifikacijskih odločitvenih dreves z genetskimi algoritmi, v sklopu katerega se osredotoča na ocenjevanje uspešnosti zgrajenih dreves ter hitrosti oziroma učinkovitosti algoritma. Standardni način evolucijske gradnje odločitvenih dreves predvideva uporabo naključne selekcije dveh primerkov za križanje dreves, kar lahko povzroči prehitro konvergenco k lokalno optimalni rešitvi. Z namenom ohranjanja raznolikosti populacije tekom evolucije je bilo implementiranih pet pristopov vrednotenja podobnosti med drevesi, ki so bili uporabljeni v okviru selekcije primerkov za križanje. Pristopi križanja med seboj različnih in podobnih dreves so bili primerjani s standardnim načinom brez upoštevanja podobnosti na enaindvajsetih različnih podatkovnih množicah z namenom ugotavljanja vpliva podobnosti na uspešnost in učinkovitost algoritma.
Ključne besede: odločitvena drevesa, genetski algoritmi, klasifikacija, podobnost
Objavljeno: 26.06.2014; Ogledov: 1379; Prenosov: 197
.pdf Celotno besedilo (3,33 MB)

7.
ANALIZA RAZMERIJ IN PODOBNOSTI DROBNOPRODAJNIH CEN MED IZBRANIMI MESTI V SLOVENIJI IN NA HRVAŠKEM
Andreja Šooš, 2014, magistrsko delo

Opis: V izbranem obdobju 2003–2012 smo s pomočjo nekaterih glavnih ekonomskih kazalnikov uspeli preučiti gospodarske razmere Slovenije in Hrvaške ter ugotovili, da se je po letu 2008 z začetkom finančne in gospodarske krize gospodarska aktivnost začela zmanjševati ter s tem vplivala na poslabšanje vseh ekonomskih kazalnikov. Stopnje gospodarske rasti so tako v letu 2012 bile negativne v obeh državah, prav tako se je v obeh državah zmanjšal pokazatelj gospodarske razvitosti, BDP na prebivalca po pariteti kupne moči, ki je v Sloveniji leta 2012 znašal 84 % povprečja EU-28, na Hrvaškem pa le 62 % evropskega povprečja. Po uradnih statističnih podatkih je nacionalna raven cen v letu 2012 v Sloveniji dosegla 82,9 % povprečja EU-28, medtem ko je na Hrvaškem dosegla 69,9 % evropskega povprečja. V empiričnem delu smo analizirali ravni cen 578 artiklov blaga in 91 storitev, najprej na nacionalni ravni med Slovenijo in Hrvaško, nato pa še med posameznima paroma mest Ljubljana-Zagreb in Maribor-Varaždin. Ugotovili smo naslednje:Raven cen opazovanega vzorca blaga in storitev je v Sloveniji za 13 % višja v primerjavi s Hrvaško. Raven cen opazovanega vzorca blaga in storitev je v Ljubljani za 15 % višja v primerjavi z Zagrebom. Raven cen opazovanega vzorca blaga in storitev je v Mariboru za 12 % višja v primerjavi z Varaždinom. Med Slovenijo in Hrvaško ter med posameznima paroma mest Ljubljana-Zagreb in Maribor-Varaždin obstaja sorazmerno visoka stopnja podobnosti drobnoprodajnih cen. Relativna kupna moč slovenskih plač je v primerjavi s hrvaškimi višja za dobro petino.
Ključne besede: bruto domači proizvod, raven cen, censka pariteta, podobnost cen, relativna kupna moč plač
Objavljeno: 10.03.2014; Ogledov: 1076; Prenosov: 134
.pdf Celotno besedilo (3,59 MB)

8.
Vgnezdene izbočene lupine kot značilnice za zaznavo dvojnikov digitalnih slik in video posnetkov
Smiljan Šinjur, 2011, doktorska disertacija

Opis: V doktorski disertaciji obravnavamo problematiko iskanja podobnih slik in video posnetkov. Iz slike tvorimo geometrijsko značilnico: vgnezdeno izbočeno lupino, ki jo nato pretvorimo še v vektorsko značilnico. V disertaciji opišemo dva postopka za tvorbo značilnice slike. V prvem tvorimo vgnezdene izbočene lupine iz binarne slike. V drugem pa iz sivin slike tvorimo zaporedje binarnih slik. Vgnezdene izbočene lupine tvorimo na vseh binarnih slikah iz zaporedja. Vse točke iz slike se nahajajo na rastrski mreži. Za te točke smo razvili postopek tvorbe vgnezdenih izbočenih lupin, ki je linearne časovne zahtevnosti, odvisen le od števila pikslov na sliki. Za vektorske značilnice smo razvili nov postopek določanja razdalje oziroma podobnosti. Razdaljo imenujemo razdalja relacij sosedstva. Iz vektorske značilnice izračunamo štiri koeficiente, ki opisujejo monotonost funkcije. Razdalja relacij sosedstva je funkcija razlik in vsote štirih koeficientov značilnice. V disertaciji opišemo tudi razširitev značilnice na zaporedje binarnih slik in razdalje relacij sosedstva za problem iskanja dvojnikov video posnetkov. S preizkusom učinkovitosti na slikah smo ocenili kvaliteto razvitih algoritmov. Pri učinkovitosti zaznave dvojnikov se najbolje izkaže značilnica zaporednih binarnih slik v kombinaciji s korelacijskim koeficientom. Obratno, najboljše časovne rezultate dosega algoritem tvorbe značilnice iz binarne slike, vendar algoritem tvorbe značilnice iz zaporednih binarnih slik ne zaostaja mnogo. Tako pravilnostna kot časovna učinkovitost sta zelo dobri tudi pri razvitem postopku iskanja dvojnikov video posnetkov.
Ključne besede: digitalna obdelava slik, digitalna obdelava video posnetkov, zaznava dvojnikov, mera podobnosti, računalniška geometrija, vgnezdene izbočene lupine, tvorba značilnice, podobnost značilnic
Objavljeno: 22.09.2011; Ogledov: 2044; Prenosov: 140
.pdf Celotno besedilo (1,46 MB)

9.
SIMETRIČNE MATRIKE
Andreja Hrašovec, 2010, diplomsko delo

Opis: Simetrične matrike z realnimi elementi so hermitske, zato so unitarno podobne realnim diagonalnim matrikam. Vse njihove lastne vrednosti so realne, prirejene Jordanove kanonične forme pa so diagonalne matrike. V diplomskem delu predstavimo odgovor na naravno vprašanje, ali velja kaj podobnega v primeru, ko so elementi simetričnih matrik kompleksna števila, ki niso vsa realna. Osnovno znanje o hermitskih matrikah podamo v prvem delu. Dopolnimo ga s karakterizacijo matrik, ki so podobne svoji adjungirani matriki. Za simetrične kompleksne matrike obstaja Takagijeva faktorizacija, kar dokažemo v drugem delu. Tu podamo tudi odgovor na zgornje vprašanje, ki je nikalen, saj velja, da je vsaka matrika s kompleksnimi elementi podobna kakšni simetrični matriki s kompleksnimi elementi. Delo zaključimo z opisom tistih kompleksnih matrik, ki so unitarno podobne kakšni kompleksni simetrični matriki.
Ključne besede: simetrična matrika, hermitska matrika, podobnost, unitarna podobnost, Takagijeva faktorizacija
Objavljeno: 21.05.2010; Ogledov: 2847; Prenosov: 278
.pdf Celotno besedilo (275,55 KB)

10.
PLAGIATORSTVO IN PROGRAMI ZA DETEKCIJO PLAGIATOV
Bojan Butolen, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljen problem plagiatorstva ter možni načini reševanja le-tega. Predstavljeni so programi, s pomočjo katerih je možno primerjati velike sklope datotek in odkrivati potencialne primere plagiarizma. Ob programih, ki služijo primerjanju tekstovnih datotek, je nekaj diplomskega dela posvečenega študiji programov za primerjanje programske kode. Praktični del diplomskega dela predstavljata razvoj programa za odkrivanje plagiatov ter primerjava rezultatov, dobljenih s programom APSS, glede na rezultate, dobljene z obstoječimi programi. Predstavljeni so tudi algoritmi in pristopi, ki so uporabljeni pri razvoju programa.
Ključne besede: plagiatorstvo, primerjanje datotek, podobnost datotek, delitev besedila
Objavljeno: 23.06.2009; Ogledov: 13712; Prenosov: 1999 
(1 glas)
.pdf Celotno besedilo (1,09 MB)

Iskanje izvedeno v 0.21 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici