| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 190
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Druga priložnost za podjetnika
Monika Kaučič, 2020, magistrsko delo

Opis: Podjetništvo je tvegan proces. Ustanavljanje podjetij, njihovi uspehi in neuspehi so del tržnega gospodarstva. V Evropi vsako leto cca. 200.000 podjetij doživi stečaj. Neuspeh podjetnika ne pomeni zanj konca ampak lahko pomeni začetek nečesa novega. Ko oseba doživi neuspeh in zapre svoje podjetje, ima možnost kadarkoli ustanoviti novo podjetje in začeti znova. To je druga priložnost za podjetnika. Javnost velikokrat stečaj povezuje z goljufijo in gleda nanj kot na kaznivo dejanje. V praksi pa je goljufivih podjetnikov le majhen odstotek. Ker pa mnenje družbe na ljudi močno vpliva, se nekateri podjetniki ne odločijo za drugo priložnost. Obstaja več dejavnikov, ki vplivajo na to ali se podjetnik odloči ponovno ustanoviti podjetje ali ne. Diferenciacija med poštenimi in nepoštenimi oziroma goljufivimi podjetniki je ključnega pomena za drugo priložnost. Povzeli smo študije raziskovalcev o stečaju in drugi priložnosti na ravni Evropske unije in naredili primerjavo posameznih evropskih držav. Kateri pogoji morajo biti izpolnjeni, da lahko začnemo znova, kakšni so postopki, stroški, zakonodaja, kdo je vključen v postopek itn. Na kratko smo navedli tudi, kako na drugo priložnost gledajo v Združenih državah Amerike. Za podjetnike v stečaju bi morali biti na voljo dobri podporni sistemi, tako psihološki kot tudi poslovni. Za lažji drugi začetek je tako pomembna podpora družine in bljižnjih ter stik z ljudmi, ki so postopek stečaja že »preživeli« in imajo izkušnje, kakor tudi dobri pravni sistemi, da s čim manj obveznostmi podjetnik reši postopek zaprtja in lažje pristopi k drugi priložnosti. Ohranjanje podjetnikov v naši družbi je ključnega pomena za napredek, gospodarsko rast in razvoj ter uspešnost države.
Ključne besede: podjetnik, podjetje, ustanovitev, stečaj, zaprtje, druga priložnost
Objavljeno: 03.02.2021; Ogledov: 30; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (934,04 KB)

2.
Značilnosti notranjega podjetnika in njegova vloga v podjetju
Uroš Cigan, 2020, diplomsko delo

Opis: V delu diplomskega seminarja smo s teoretičnega vidika opredelili pojma podjetništvo in inovativnost. Inovativnost je eden od pogojev za ustvarjanje novih izdelkov in storitev, skrbi za konkurenčnost podjetja, zato morajo podjetja strmeti k uveljavljanju notranjega podjetništva, ki ima vse večji pomen v uspešnih in inovativnih podjetjih. Kanter (1989, povzeto po Auer in Antončič, 2009, str. 49) opredeljuje notranje podjetništvo kot obliko notranje organizacijske preobrazbe podjetja in način spodbujanja ter motiviranja zaposlenih z namenom pospeševanja inovacij v podjetju. Povzamemo lahko, da z notranjim podjetništvom organizacija razvija nove posle in trge ter prenavlja že obstoječe proizvode in storitve. Opredelili smo pojem notranjega podjetništva in pojasnili razvoj, oblike, dejavnike, dimenzije ter ovire za notranje podjetništvo. Obstaja nekaj načinov, kako uvesti notranje podjetništvo v podjetje. Navedli smo tri pristope za uvajanje notranjega podjetništva v podjetje, to so pristop »od spodaj navzgor«, dvofazni pristop in »foresight« pristop. Pri uvajanju notranjega podjetništva morajo sodelovati vsi zaposleni v podjetju, pobudnika pa morata biti vodstvo in kadrovska služba. V aplikativnem delu diplomskega seminarja smo predstavili notranjega podjetnika in opredelili njegove značilnosti, vloge in njegove prednosti ter slabosti. Notranjega podjetnika si lahko predstavljamo kot osebo, ki je spretna, kreativna, si upa tvegati in na tržišče prinaša nove ideje. Ugotovili smo, da so njihove vloge v podjetju različne in soodvisne od osebnih lastnosti in značaja posameznika. Intervju smo izvedli z domačim podjetnikom Primožem Zupanom, ki je direktor podjetja MBILLS, d. o. o., ki širi uporabo mobilne denarnice Hal mBills.
Ključne besede: podjetništvo, inovativnost, notranje podjetništvo, notranji podjetnik
Objavljeno: 21.12.2020; Ogledov: 114; Prenosov: 27
.pdf Celotno besedilo (582,73 KB)

3.
Ustanovitev in obdavčitev samostojnega podjetnika: primerjava med slovenijo in severno makedonijo
Aleksandra Kovacheva, 2020, diplomsko delo

Opis: Samostojni podjetnik je oblika podjetja, ki je velikokrat najprimernejša za začetek podjetniške kariere, predvsem zato, ker ni začetnega kapitala. Samostojni podjetnik je ena od pravnoorganizacijskih oblik, v katerih se lahko opravlja pridobitna dejavnost. Ta oblika podjetnika je najprimernejša za mlade ljudi, ki želijo samostojno začeti svojo karierno pot in postati del podjetniškega sveta. Ta diplomski projekt je na nek način pripravljen kot priročnik in je lahko zelo uporaben za pridobivanje osnovnih podatkov in informacij na poti pridobivanja statusa. Vsi ti podatki bodo primerjani med dvema državama: Slovenijo in Severno Makedonijo. Predvsem bodo primerjani podatki o načinu ustanovitve, o pravicah, obveznostnih in obdavčitvi s.p.
Ključne besede: samostojni podjetnik, ustanovitev, obdavčitev, davek od dohodka iz dejavnosti, Severna Makedonija
Objavljeno: 17.11.2020; Ogledov: 77; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (911,22 KB)

4.
Preoblikovanje samostojnega podjetnika v družbo z omejeno odgovornostjo – pravni, davčni in računovodski vidiki
Stela Šalamon, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo najprej spoznali značilnosti poslovanja samostojnega podjetnika in poslovanja družbe z omejeno odgovornostjo. Pred začetkom poslovne poti je pomembno poznavanje lastnosti poslovanja obeh oblik ter poznavanje njunih prednosti in slabosti. Z diplomskim delom se seznanimo s postopkom statusnega preoblikovanja, davčnim in računovodskim vidikom. Na začetku poslovne poti se ljudje večinoma odločijo za ustanovitev s. p.-ja, ker ni začetnih stroškov ustanovitve kot npr. pri d. o. o., kjer je potrebno vplačati minimalni osnovni kapital v višini 7.500 EUR. Samostojni podjetnik skozi leta poslovanja in rasti velikokrat preraste statusno obliko s. p.-ja, saj zaposluje vedno več ljudi, ima vedno večji obseg posla, s tem pa posledično tudi vedno večjo odgovornost. Pri poslovanju podjetnika se pogosto pojavi potreba po preoblikovanju v drugo pravnoorganizacijsko obliko. Največkrat se podjetnik preoblikuje v d. o. o. Država omogoča preoblikovanje iz samostojnega podjetnika v družbo z omejeno odgovornostjo, vendar je potrebno postopek voditi v skladu z zakonom.
Ključne besede: samostojni podjetnik, družba z omejeno odgovornostjo, obdavčitev, preoblikovanje
Objavljeno: 17.11.2020; Ogledov: 69; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (490,82 KB)

5.
Podjetniki na družbenih omrežjih
Barbara Golob, 2020, diplomsko delo

Opis: Podjetniki iskoriščajo prednosti družbenih omrežij pri trženju in poslovanju s tesnim in donosnim odnosom z vrstniki, partnerji in strankami. Tako je nastal sodobni poklic vplivništvo oziroma influencerstvo, ki je za mnoge mlade zanimiva karierna izbira. Vplivneži so spletni blogerji, Instagramerji in YouTuberji, ki na množice vplivajo s svojim mišljenjem, početjem in dejanji, ki jih prikazujejo na družbenih omrežjih. V diplomskem projektu smo opredelili pojme podjetništvo, podjetnik, njihove značilnosti in osebnostne lastnosti ter predstavili podjetništvo v Sloveniji. Predstavili smo najbolj priljubljena družbena omrežja, slovenske ter tuje digitalne podjetnike. V empiričnem delu diplomskega projekta smo se osredotočili na vplivneže v Sloveniji. Ugotavljali smo njihov namen uporabe družbenih omrežij, razloge za uresničenje poslovne ideje, osebnostne lastnosti, ključne dejavnike za uspeh, prednosti in slabosti podjetništva na družbenih omrežjih, ter ključna dejavnika, ki onemogočata uresičitev poslovne ideje. Rezultati kažejo, da podjetništvo na družbenih omrežjih najbolj zanima populacijo do 35 let, ki so digitalni podjetniki postali zaradi želje po neodvisnosti in samostojnosti na delovnem mestu. Digitalni podjetniki so inovativni in učinkoviti, kot ključni dejavnik za uspeh pa navajajo kreativnost ter interakcijo s sledilci. Zaključili smo, da je za razumevanje podjetnikov na družbenih omrežjih potrebno tej temi nameniti več pozornosti.
Ključne besede: podjetništvo, podjetnik, digitalni podjetniki, vplivneži, družbena omrežja
Objavljeno: 13.11.2020; Ogledov: 121; Prenosov: 24
.pdf Celotno besedilo (752,59 KB)

6.
Ustanovitev podjetja s pomočjo projekta spot
Nina Stošić, 2020, diplomsko delo

Opis: Podjetniki se na samostojno podjetniško pot podajo zaradi želje po ustvarjanju in samostojnosti ali pa iz nuje. Ne glede na razlog ustanovitve podjetja vse osebe imenujemo z enako besedo - podjetnik. Potencialni podjetniki so večinoma nevešči in negotovi v svoje postopke, ko se podajo na podjetniško pot. Z začetki so vedno težki in negotovi, zato so v državi prisotne razne ustanove za svetovanje in usmerjanje. V začetku teoretičnega dela smo proučili naslednje osnovne pojme: podjetništvo, podjetnik, podjetje, samostojni podjetnik in družba z omejeno odgovornostjo. V nadaljevanju smo med seboj primerjali najpogostejši formalnopravni obliki. Izpostavili smo ključne razlike med samostojnim podjetnikom in družbo z omejeno odgovornostjo. Dotaknili smo se tudi predstavitve podatkov iz poslovnega izida in podatkov iz bilance stanja, ki so zabeleženi v AJPES. Odgovore na raziskovalna vprašanja smo pridobili pri intervjuvankah, ki zasedajo različna mesta v projektu SPOT. Njihove odgovore smo analizirali in primerjali tako, da smo lahko dobili celostno sliko z vseh nivojev. Z analizo njihovih odgovorov smo odgovorili na štiri raziskovalna vprašanja. Zanimalo nas je, ali je državna podpora kakovostnih storitev podpornega okolja za potencialnega podjetnika pri ustanovitvi podjetja potrebna. Dotaknili smo se tudi problematike informiranja in izvajanja storitev s strani podpornega okolja za podjetništvo v Sloveniji. Zanimalo nas je, kdaj ima podporno okolje na podjetnika večji vpliv in kako sistem SPOT krepi podjetniško kulturo. Ugotavljamo, da je podporno okolje v Sloveniji zelo pestro. Sklepamo, da je državna podpora kakovostnih storitev za neveščega potencialnega podjetnika potrebna. Bistvo podpornega okolja za potencialnega podjetnika je izluščiti ustrezne informacije in mu ponuditi ustrezno svetovanje. Potrdili smo, da potencialni podjetnik pridobi ustrezne in ključne informacije na enem mestu, hkrati pa je tudi deležen ustreznega svetovanja. V nadaljevanju raziskave smo ugotovili, da je svetovanje na točki SPOT Svetovanje prilagojeno tako potencialnim podjetnikom kot tudi že ustaljenim. Ugotovili smo, da so storitve v korelaciji z ustanovitvijo podjetja nepogrešljive. Ker je projekt relativno nov v svetu podjetništva, znamka SPOT še ni tako zelo prepoznavna.
Ključne besede: podjetništvo, podjetnik, ustanovitev podjetja, projekt SPOT, točka SPOT Svetovanje
Objavljeno: 11.11.2020; Ogledov: 72; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (518,16 KB)

7.
Statusno preoblikovanje podjetnika ter prenos podjetja na podjetnika posameznika
Vanessa Pintarič, 2020, diplomsko delo

Opis: Podjetnik je fizična oseba, ki na trgu samostojno opravlja pridobitno dejavnost v okviru organiziranega podjetja. Med podjetnikom in ostalimi oblikami gospodarskih subjektov obstajajo pomembne razlike, zakonodajalec je zato oblikoval specialna pravila ki veljajo, kadar se določena pravnoorganizacijska oblika gospodarske družbe ustanavlja, preoblikuje oziroma preneha obstajati. Specialna pravila so oblikovana zato, da ustrezajo interesom, za uresničevanje katerih so namenjena, obenem pa podjetniku olajšajo izvrševanje upravičenj, ki mu pripadajo. Podjetnik lahko za časa svojega življenja prenese podjetje na drugo fizično osebo, s čimer na prevzemnika preidejo vse pravice in obveznosti podjetnika prenosnika v zvezi s podjetjem. Podjetnik prevzemnik kot univerzalni pravni naslednik vstopi v vsa pravna razmerja v zvezi s prenesenim podjetjem podjetnika. Pri prenosu podjetja na podjetnika prevzemnika pravno dosledno ne gre za statusno preoblikovanje dotedanjega samostojnega podjetnika, saj ta za preneseno premoženje od prevzemnika podjetja ne dobi nasprotne izpolnitve, katere predmet bi bili njegovi deleži, temveč je predmet njegove izpolnitve lahko kakšna druga premoženjska pravica ali pa denar, prenos pa je lahko opravljen tudi neodplačno. Pri podjetniku razpolagalcu ne gre za prenašanje podjetniško organiziranega premoženja (v smislu materialnega statusnega preoblikovanja), temveč gre za njegov popoln umik iz organiziranega podjema. Namen instituta prenosa podjetja na podjetnika prevzemnika je omogočiti spremembo pravne pripadnosti (vsega ali dela) podjetniško organiziranega premoženja podjetnika razpolagalca, tako da omogoči njegov prehod na podjetnika prevzemnika z univerzalnim pravnim nasledstvom. Prenos podjetja se nujno odrazi tudi v poslovnih knjigah oziroma računovodskih izkazih udeleženih nosilcev podjema, v katerih se to premoženje izkazuje, zato se dotakne tudi področja računovodenja gospodarskih družb. Zakonodajalec je omogočil, da pod določenimi pogoji prenos podjetja na podjetnika prevzemnika opravimo po načelu davčne nevtralnosti, kar omogoča kontinuiteto poslovanja in zmanjša finančno breme tako za prenosnika kot prevzemnika podjetja.
Ključne besede: podjetnik, podjetnik prevzemnik, prenos podjetja, statusno preoblikovanje, univerzalno pravno nasledstvo, obdavčitev podjetnika posameznika, davčno nevtralni prenos
Objavljeno: 12.10.2020; Ogledov: 175; Prenosov: 28
.pdf Celotno besedilo (406,14 KB)

8.
Posebnosti računovodenja pri samostojnih podjetnikih, društvih in zavodih
Rok Kosi, 2019, diplomsko delo

Opis: Pri računovodenju različnih oblik organizacij prihaja do velikih razlik in posebnosti, ki jih določajo različni zakoni in ureditve. V tej diplomski nalogi sem se posvetil organizacijam oblik samostojni podjetnik, društvo in zavod. Namen je predstaviti razlike v računovodstvu, razlike glede obdavčevanja, splošne razlike organiziranosti in druge posebnosti delovanja omenjenih organizacij v primerjavi z običajnimi organizacijami. Obravnavo bom ločil na tri sklope, in sicer na posebnosti organiziranosti, posebnosti računovodskih usmeritev ter ekonomske in davčne posebnosti.
Ključne besede: Računovodenje, samostojni podjetnik, društvo, zavod
Objavljeno: 23.12.2019; Ogledov: 216; Prenosov: 27
.pdf Celotno besedilo (1,46 MB)

9.
Proces razvoja kariere notranjih podjetnikov
Nika Čeko, 2019, diplomsko delo

Opis: V delu diplomskega projekta smo s teoretičnega vidika opredelili notranje podjetništvo, predstavili prednosti za organizacije pri sami uvedbi le tega ter navedli tudi možnosti nagrajevanja in motiviranja zaposlenih za notranje-podjetniško obnašanje. Ker so zaposleni ključni del pri doseganju poslovnih rezultatov, smo se usmerili tudi na proces razvoja kariere notranjih podjetnikov ter kakšno vlogo pri tem igrajo človeški viri v podjetju. Prikazali smo ključne prednosti notranjega podjetništva za organizacije, v katerih se v primeru uvedbe le tega, ustvari inovacijsko okolje tako za posameznike kot tudi za celotne delovne skupine. Ker je inovativnost eden od pogojev za ustvarjalnost, uvedbo novih izdelkov in storitev, posledično pa inovativnost doprinaša k večjemu uspehu in konkurenčnosti podjetja, bo v prihodnje čedalje več podjetij in organizacij strmelo k uveljavljanju notranjega podjetništva. Tudi za zaposlene uvedba notranjega podjetništva prinaše pozitivne spremembe, saj jim pušča prostor za kreativnost in ustvarjalnost, s tem pa se poveča tudi sama zavzetost pri delu in motivacija na delovnem mestu. Tisti zaposleni, ki v organizacijo prinesejo dodano vrednost, pa morajo biti za svoje obnašanje tudi primerno nagrajeni. Opisali smo možne oblike nagrajevanja ter tudi motiviranja zaposlenih za notranje-podjetniško obnašanje. Pri uvedbi notranjega podjetništva morajo sodelovati vsi zaposleni v organizaciji, pobudnik pa mora biti samo vodstvo in kadrovska služba. Management človeških virov pri izbiri, identifikaciji ter tudi pri kariernem razvoju potencialnih notranjih podjetnikov igrajo ključno vlogo v organizacijah.
Ključne besede: podjetništvo, notranje podjetništvo, korporacijsko podjetništvo, notranji podjetnik.
Objavljeno: 10.12.2019; Ogledov: 281; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (517,92 KB)

10.
Podjetniško izobraževanje
Črt Kariž, 2019, diplomsko delo

Opis: Podjetniško izobraževanje je metoda učenja, ki obogati študente predvsem s praktičnim znanjem, miselno naravnanostjo in vizijo. Podjetništvo te ne nauči le, kako odpreti novo podjetje, ampak tudi kako živeti podjetno. Ima pomembno vlogo v razvoju podjetniške kulture, ki poganja ustvarjanje vrednosti in podpira inovativnost. V diplomskem projektu preučujemo metodo podjetniškega izobraževanja, ki študente učinkovito pripravlja na vstop v svet. Cilj diplomskega projekta je teoretična opredelitev podjetništva, podjetnika, podjetniškega izobraževanja in podjetniškega učitelja. V empiričnem delu uporabljamo analitični pristop pridobivanja podatkov o podjetništvu, podjetniku, podjetniškem izobraževanju, podjetniškem učitelju in primerjanja dobljenih rezultatov s teoretičnimi izhodišči. Ugotovitve na podlagi analiziranja podatkov so, da se podjetnik ne rodi s formulo uspeha, ampak da se je mogoče podjetništva naučiti in pridobiti potrebne sposobnosti in lastnosti. Podjetniško izobraževanje ima velik vpliv na vseh življenjskih področjih študenta, ne le kariernem. Čeprav je podjetniško izobraževanje še precej neznano v družbi, se poznavanje le-tega izboljšuje. Pomembno je izobraževanje podjetniških učiteljev, kajti ravno oni prenašajo na študente svoje znanje, izkušnje, uspehe in napake.
Ključne besede: Podjetniško izobraževanje, podjetništvo, podjetnik, podjetniški učitelj.
Objavljeno: 29.10.2019; Ogledov: 331; Prenosov: 51
.pdf Celotno besedilo (1,11 MB)

Iskanje izvedeno v 0.27 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici