| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 322
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Značilnosti notranjega podjetnika in njegova vloga v podjetju
Uroš Cigan, 2020, diplomsko delo

Opis: V delu diplomskega seminarja smo s teoretičnega vidika opredelili pojma podjetništvo in inovativnost. Inovativnost je eden od pogojev za ustvarjanje novih izdelkov in storitev, skrbi za konkurenčnost podjetja, zato morajo podjetja strmeti k uveljavljanju notranjega podjetništva, ki ima vse večji pomen v uspešnih in inovativnih podjetjih. Kanter (1989, povzeto po Auer in Antončič, 2009, str. 49) opredeljuje notranje podjetništvo kot obliko notranje organizacijske preobrazbe podjetja in način spodbujanja ter motiviranja zaposlenih z namenom pospeševanja inovacij v podjetju. Povzamemo lahko, da z notranjim podjetništvom organizacija razvija nove posle in trge ter prenavlja že obstoječe proizvode in storitve. Opredelili smo pojem notranjega podjetništva in pojasnili razvoj, oblike, dejavnike, dimenzije ter ovire za notranje podjetništvo. Obstaja nekaj načinov, kako uvesti notranje podjetništvo v podjetje. Navedli smo tri pristope za uvajanje notranjega podjetništva v podjetje, to so pristop »od spodaj navzgor«, dvofazni pristop in »foresight« pristop. Pri uvajanju notranjega podjetništva morajo sodelovati vsi zaposleni v podjetju, pobudnika pa morata biti vodstvo in kadrovska služba. V aplikativnem delu diplomskega seminarja smo predstavili notranjega podjetnika in opredelili njegove značilnosti, vloge in njegove prednosti ter slabosti. Notranjega podjetnika si lahko predstavljamo kot osebo, ki je spretna, kreativna, si upa tvegati in na tržišče prinaša nove ideje. Ugotovili smo, da so njihove vloge v podjetju različne in soodvisne od osebnih lastnosti in značaja posameznika. Intervju smo izvedli z domačim podjetnikom Primožem Zupanom, ki je direktor podjetja MBILLS, d. o. o., ki širi uporabo mobilne denarnice Hal mBills.
Ključne besede: podjetništvo, inovativnost, notranje podjetništvo, notranji podjetnik
Objavljeno: 21.12.2020; Ogledov: 153; Prenosov: 37
.pdf Celotno besedilo (582,73 KB)

2.
Razvoj poslovne ideje kitke.si z modelom kanvas
Patricija Banovšek, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem projektu smo pripravili kanvas poslovni model za razvoj in realizacijo podjetniške ideje, ki smo jo poimenovali Kitke.si, in sicer proizvodnje in prodaje petih glavnih produktov, podporne blazine za nosečnice, kitke kot obrobe za otroško posteljico, gnezdece za dojenčka, igralno podlogo ter okrasne pletene blazine. Po raziskavi tržišča smo namreč ugotovili, da se na slovenskem trgu v času raziskave ponuja le izdelek kitka, vendar je ta izdelana iz platna, medtem ko je naš izdelek narejen iz bombažnega džersija. Te ugotovitve so nas vodile do priprave kanvas poslovnega modela, saj želimo izdelovati in prodajati naše izdelke. Izdelke bomo ponujali prek spletne trgovine z domeno Kitke.si, zato so v nalogi na kratko predstavljeni tudi glavni koraki pri izdelavi spletnega podjetja. V prvem delu smo natačneje opredelili podjetništvo in vitko podjetništvo. Vitko podjetništvo smo primerjali s tradicionalnim pristopom in v nadaljevanju predstavili glavne značilnosti priprave spletnega podjetja ter spletne prodaje. Opredelili smo poslovni model kanvas, ki predstavlja enega od glavnih modelov za preverjanje učinkovitosti poslovne ideje. Predstavljeni so glavni elementi tega poslovnega modela, ki ga opisujejo vitki podjetniki, kot so Osterwalder in Pigneur ter Ries in Maurya. V okviru kanvas poslovnega modela smo opisali njegove gradnike ter raziskali, kdo so naši ciljni kupci, porabniki, partnerji, kanali, ključni viri in ostali pomembni deli, ki vplivajo na realizacijo podjetniške ideje. V teoretičnem delu smo opisali tudi oblike podjetij in dejavnosti, primerne za realizacijo naše ideje. V empiričnem delu naloge smo razvili našo poslovno idejo Kitke.si po kanvas poslovnem modelu. Prav tako smo predstavili spletno stran, prek katere bomo izdelke prodajali in izdelali podroben načrt uresničitve ideje s prijavo osebnega dopolnilnega dela. S pomočjo omenjene metode in finančnega načrta smo ugotovili, da Slovenija predstavlja potencialni trg za naše izdelke in da lahko poslovno idejo realiziramo z nizkim vložkom. Diplomski projekt smo zaključili z načrti za prihodnost in s projekcijo za prvih pet let poslovanja, kjer smo ugotovili, da bi v prvih dveh letih pričeli s priglasitvijo osebnega dopolnilnega dela, v tretjem letu pa ustanovili podjetje kot samostojni podjetnik.
Ključne besede: vitko podjetništvo, kanvas poslovni model, poslovna ideja, spletna prodaja
Objavljeno: 01.12.2020; Ogledov: 157; Prenosov: 40
.pdf Celotno besedilo (1,00 MB)

3.
Analiza pospeševanja podjetništva v pomurski regiji
Tilen Horvat, 2020, diplomsko delo

Opis: Možnosti za razvoj regije je veliko. Pospeševanje podjetništva je lahko ena izmed rešitev za gospodarsko konkurenčnost regije. Že nekaj časa velja, da je Pomurje nekoliko zaostalo v primerjavi z ostalimi regijami. Dejstvo, da je bilo Pomurje obmejna regija skozi celotno svojo zgodovino, se vidi tudi danes. Visoka brezposelnost in najmanjše število podjetij na 1.000 prebivalcev sta le dva razloga slabše razvitosti. Kljub slabi statistiki pa se Pomurje lahko pohvali s številnimi uspešnimi in svetovno znanimi podjetji in podjetniki. S problemom regionalnega razvoja se je država začela spopadati že leta 1999 z Zakonom skladnega regionalnega razvoja. Poleg zakonov so podporne institucije začele izvajati aktivnosti za pripravo in izvedbo razvojnih projektov na področju inovativnosti in gospodarskega razvoja, pomoč pri zagonu novih podjetij ter rasti in razvoju obstoječih podjetij. Pomurje mora stremeti k spodbujanju tehnološkega razvoja in inovacij, podjetništva in kreativnosti ter razvoj turizma.
Ključne besede: podjetništvo, pomurska regija, razvoj, podjetje
Objavljeno: 19.11.2020; Ogledov: 117; Prenosov: 27
.pdf Celotno besedilo (1,25 MB)

4.
Podjetniki na družbenih omrežjih
Barbara Golob, 2020, diplomsko delo

Opis: Podjetniki iskoriščajo prednosti družbenih omrežij pri trženju in poslovanju s tesnim in donosnim odnosom z vrstniki, partnerji in strankami. Tako je nastal sodobni poklic vplivništvo oziroma influencerstvo, ki je za mnoge mlade zanimiva karierna izbira. Vplivneži so spletni blogerji, Instagramerji in YouTuberji, ki na množice vplivajo s svojim mišljenjem, početjem in dejanji, ki jih prikazujejo na družbenih omrežjih. V diplomskem projektu smo opredelili pojme podjetništvo, podjetnik, njihove značilnosti in osebnostne lastnosti ter predstavili podjetništvo v Sloveniji. Predstavili smo najbolj priljubljena družbena omrežja, slovenske ter tuje digitalne podjetnike. V empiričnem delu diplomskega projekta smo se osredotočili na vplivneže v Sloveniji. Ugotavljali smo njihov namen uporabe družbenih omrežij, razloge za uresničenje poslovne ideje, osebnostne lastnosti, ključne dejavnike za uspeh, prednosti in slabosti podjetništva na družbenih omrežjih, ter ključna dejavnika, ki onemogočata uresičitev poslovne ideje. Rezultati kažejo, da podjetništvo na družbenih omrežjih najbolj zanima populacijo do 35 let, ki so digitalni podjetniki postali zaradi želje po neodvisnosti in samostojnosti na delovnem mestu. Digitalni podjetniki so inovativni in učinkoviti, kot ključni dejavnik za uspeh pa navajajo kreativnost ter interakcijo s sledilci. Zaključili smo, da je za razumevanje podjetnikov na družbenih omrežjih potrebno tej temi nameniti več pozornosti.
Ključne besede: podjetništvo, podjetnik, digitalni podjetniki, vplivneži, družbena omrežja
Objavljeno: 13.11.2020; Ogledov: 147; Prenosov: 32
.pdf Celotno besedilo (752,59 KB)

5.
Ustanovitev podjetja s pomočjo projekta spot
Nina Stošić, 2020, diplomsko delo

Opis: Podjetniki se na samostojno podjetniško pot podajo zaradi želje po ustvarjanju in samostojnosti ali pa iz nuje. Ne glede na razlog ustanovitve podjetja vse osebe imenujemo z enako besedo - podjetnik. Potencialni podjetniki so večinoma nevešči in negotovi v svoje postopke, ko se podajo na podjetniško pot. Z začetki so vedno težki in negotovi, zato so v državi prisotne razne ustanove za svetovanje in usmerjanje. V začetku teoretičnega dela smo proučili naslednje osnovne pojme: podjetništvo, podjetnik, podjetje, samostojni podjetnik in družba z omejeno odgovornostjo. V nadaljevanju smo med seboj primerjali najpogostejši formalnopravni obliki. Izpostavili smo ključne razlike med samostojnim podjetnikom in družbo z omejeno odgovornostjo. Dotaknili smo se tudi predstavitve podatkov iz poslovnega izida in podatkov iz bilance stanja, ki so zabeleženi v AJPES. Odgovore na raziskovalna vprašanja smo pridobili pri intervjuvankah, ki zasedajo različna mesta v projektu SPOT. Njihove odgovore smo analizirali in primerjali tako, da smo lahko dobili celostno sliko z vseh nivojev. Z analizo njihovih odgovorov smo odgovorili na štiri raziskovalna vprašanja. Zanimalo nas je, ali je državna podpora kakovostnih storitev podpornega okolja za potencialnega podjetnika pri ustanovitvi podjetja potrebna. Dotaknili smo se tudi problematike informiranja in izvajanja storitev s strani podpornega okolja za podjetništvo v Sloveniji. Zanimalo nas je, kdaj ima podporno okolje na podjetnika večji vpliv in kako sistem SPOT krepi podjetniško kulturo. Ugotavljamo, da je podporno okolje v Sloveniji zelo pestro. Sklepamo, da je državna podpora kakovostnih storitev za neveščega potencialnega podjetnika potrebna. Bistvo podpornega okolja za potencialnega podjetnika je izluščiti ustrezne informacije in mu ponuditi ustrezno svetovanje. Potrdili smo, da potencialni podjetnik pridobi ustrezne in ključne informacije na enem mestu, hkrati pa je tudi deležen ustreznega svetovanja. V nadaljevanju raziskave smo ugotovili, da je svetovanje na točki SPOT Svetovanje prilagojeno tako potencialnim podjetnikom kot tudi že ustaljenim. Ugotovili smo, da so storitve v korelaciji z ustanovitvijo podjetja nepogrešljive. Ker je projekt relativno nov v svetu podjetništva, znamka SPOT še ni tako zelo prepoznavna.
Ključne besede: podjetništvo, podjetnik, ustanovitev podjetja, projekt SPOT, točka SPOT Svetovanje
Objavljeno: 11.11.2020; Ogledov: 94; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (518,16 KB)

6.
Izdelava spletne platforme množičnega financiranja in donatorstva za spodbujanje podjetništva v osnovnih šolah
Petra Kmetič, 2020, magistrsko delo

Opis: Podjetništvo se tako v osnovnih kot tudi srednjih šolah počasi vpeljuje na seznam izbirnih krožkov in ponudbo na šolah. V okviru magistrskega dela smo izdelali model prototipa slovenske platforme za množično financiranje in zbiranje donatorskih surovin za razvoj. S pomočjo spletne platforme smo želeli otrokom omogočiti, da opišejo svoje ideje, dodajo slikovni material in del poslovnega načrta ter zaprosijo za materiale, mentorstvo ali denar, ki ga potrebujejo pri realizaciji ideje; mentorjem in staršem smo želeli podati nekaj informacij pravnega značaja, da bi vedeli, na kakšen način lahko donatorska sredstva prejmejo; donatorjem ali drugim investitorjem pa smo želeli omogočiti vpogled v projekte in ponuditi možnost sodelovanja z uporabniki.
Ključne besede: spletna platforma, množično financiranje, podjetništvo
Objavljeno: 04.11.2020; Ogledov: 63; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (4,20 MB)

7.
Problematika nasledstva v družinskem podjetništvu
Aleš Kobolt, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo najprej opredelili družinsko podjetništvo, kjer smo pojasnili, katere definicije družinskega podjetništva poznamo in kaj so te definicije. Nato smo pojasnili razlike med družinskimi in nedružinskimi podjetji ter prednosti in slabosti družinskega podjetja. Predstavili smo tudi, koliko je družinskih podjetij v Sloveniji, Evropski Uniji in ZDA. Ker pa je pri družinskih podjetjih ena izmed večjih težav nasledstvo, smo to bolj podrobno predstavili. Predstavili smo, kako poteka nasledstvo v družinskih podjetjih in kako se obravnava. Nato smo pojasnili, kako poteka načrtovanje nasledstva v družinskem podjetju in kateri pogoji morajo biti izpolnjeni, da je nasledstvo uspešno. Razložimo tudi, kako poteka in zakaj poteka nasledstvo zunaj družine. Prav tako obravnavamo najpogostejše probleme, ki se pojavijo pri prenosu lastništva v družinskih podjetjih ter priporočila strokovnjakov, kako rešiti te probleme oz. kako se jim izogniti. Potem smo predstavili podporne ukrepe in priporočila članicam EU v zvezi z nasledstvom in prenosom poslovanja družinskih podjetij ter kakšno podporo oz. pomoč dobivajo podjetja v Sloveniji. V zadnjem delu diplomske naloge smo predstavili praktičen primer na podlagi izbranega podjetja ter s kakšnimi težavami so se srečevali v tem podjetju pri prenosu podjetja na naslednika. Podatke smo pridobili tako, da smo stopili v kontakt z lastnikom podjetja ter mu zastavili nekaj vprašanj v zvezi z nasledstvom in problemi, ki so se pojavljali v zvezi s tem.
Ključne besede: Družinsko podjetništvo, problematika nasledstva, prenos nasledstva v družinskem podjetju.
Objavljeno: 27.10.2020; Ogledov: 131; Prenosov: 32
.pdf Celotno besedilo (1,04 MB)

8.
Družinsko podjetništvo prednosti in slabosti
Sindi Zorec, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem projektu smo opredelili prednosti, s katerimi se srečujejo družinska podjetja, kot so predanost poslu in družini, nasledstvo, uspeh managementa, dobičkonosnost družinskih podjetij ter rast s tradicijo in usklajenostjo vizije, kakor tudi slabosti, kot so nasledstvo, poslanstvo, čustveni vplivi, konflikti. S pomočjo intervjuja podjetnice, ki vodi družinsko podjetje, smo dobljene podatke potrdili in izvedeli več o dogajanju v notranjosti družinskega podjetja. Cilji diplomskega projekta so teoretični kot empirični. V teoretičnem delu smo opredelili prednosti in slabosti v družinskem podjetju. V empiričnem delu pa smo izvedli intervju s podjetnico, kjer smo dobili odgovore na zastavljena vprašanja. Dobljeni rezultati niso bili presenetljivi, saj smo pričakovali take izide. Vemo, da so družinska podjetja velik del gospodarstva. Zavedamo se, da je prednost, če so ljudje med seboj povezani, saj tako hitreje pridemo do želenih oziroma zadanih ciljev. Pomembno pa je poudariti, da predstavlja veliko težavo nasledstvo v družinskih podjetjih, ki je povezano tudi s čustvi, poslanstvom, kar privede tudi do konfliktov v družinskih podjetjih.
Ključne besede: družinsko podjetništvo, družinska podjetja, prednosti, slabosti, nasledstvo.
Objavljeno: 25.09.2020; Ogledov: 156; Prenosov: 67
.pdf Celotno besedilo (713,63 KB)

9.
Izbrane vsebine iz kmetijskega podjetništva
Karmen Pažek, 2020, drugo učno gradivo

Ključne besede: kmetijstvo, kmetijsko podjetništvo
Objavljeno: 07.08.2020; Ogledov: 175; Prenosov: 23
.pdf Celotno besedilo (1,25 MB)

10.
RAZLIKE MED SPOLOMA IN USKLAJEVANJE POSLOVNEGA ŽIVLJENJA S PRIVATNIM
Patricia Monika Kajnih, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem seminarju smo podrobneje proučevali razlike med spoloma, ki nastajajo v podjetništvu na splošno ter še posebej glede usklajevanja poslovnega življenja s privatnim. Delo diplomskega seminarja smo razdelili na teoretični in empirični del. V prvem delu diplomskega seminarja smo poleg razlik med podjetniki in podjetnicami glede izbranih lastnosti proučevali tudi njihove motive za vstop v podjetništvo, prikazali smo tipične razlike v stilu komuniciranja in stilu vodenja. Na osnovi pregledane literature smo ugotovili, da so razlike med spoloma, ki nastajajo, lahko posledica vzgoje, načina dojemanja spolov ter prenašanje stereotipnih vzorcev na otroka že v prvih letih življenja ter šolanja, ter da zato moški in ženske različno razvijemo svoja prepričanja in mnenja o svojih pravicah ter dolžnostih v kasnejših obdobjih svojega življenja: tako prihaja do razlik na delovnih mestih kot tudi pri usklajevanju poslovnega in privatnega življenja podjetnikov in podjetnic. V veliki meri v našem okolju še vedno velja splošno prepričanje, da so za gospodinjstvo ter za skrb za otroke odgovorne ženske. V drugem delu diplomskega seminarja smo na podlagi opravljenih intervjujev prikazali nekaj primerov razlik med spoloma v podjetništvu oziroma ugotavljali, ali jih intervjuvanci sploh zaznajo ter kako uspešno podjetniki in podjetnice usklajujejo svoje poslovno in privatno življenje. Predpostavljali smo, da zaradi (pre)velikega obsega poslovnih obveznosti ne zmorejo vedno ugodno usklajevati poslovnega življenja s privatnim, kar lahko ima negativne posledice na delovni proces podjetnika, kakor tudi na posameznike v njihovem privatnem življenju. Večino podatkov, ki smo jih pridobili z anketo, smo predstavili grafično. Z intervjuji podjetnic smo pridobili širša mnenja o razlikah med spoloma in motivih za vstop v podjetništvo ter uspešnosti usklajevanja poslovnega življenja s privatnim, med njimi pa ni velikih odstopanj.
Ključne besede: Podjetništvo, razlike med spoloma, motivi, ravnovesje med poslovnim in privatnim življenjem.
Objavljeno: 13.07.2020; Ogledov: 184; Prenosov: 0

Iskanje izvedeno v 0.31 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici