1. Podjetniški kapital in poslovne priložnosti kot ključni dejavniki rasti podjetjaMilica Šćekić, 2024, magistrsko delo Opis: Kombinacija poslovnih priložnosti in podjetnikovega kapitala omogoča podjetju, da se prilagaja in uspeva na spreminjajočem se trgu, hkrati pa mu pomaga, da se izogne pastem nepričakovanih poslovnih izzivov. Podjetnikov kapital in poslovna priložnost sta ključna dejavnika rasti podjetja, saj omogočata ustvarjanje in izkoriščanje novih poslovnih potencialov. Podjetnikov kapital je ključen za začetno financiranje podjetja, zagotavljanje sredstev za nadaljnjo rast ter obstoj podjetja na trgu. Poleg tega, poslovne priložnosti predstavljajo potencialne tržne niše ali inovativne ideje, ki lahko privedejo do hitrejše širitve podjetja. Skupaj tvorita pomembno orodje, ki podjetju omogoča ustvarjanje konkurenčne prednosti in doseganje želenih ciljev rasti.
Z poudarkom na teoretičnih konceptih in empiričnih študijah je naloga analizirala kako so podjetniki prepoznavali, izkoriščali in izkazovali svoj kapital v korist rasti podjetja, ter kakšen vpliv so imele poslovne priložnosti na podjetnikov kapital in obratno. Na podlagi celovite analize magistrska naloga prispeva k boljšemu razumevanju povezave med poslovnimi priložnostmi, podjetniškim kapitalom ter ponuja smernice za uspešno izkoriščanje teh dejavnikov kot gonilo trajnostne rasti podjetja. Ključne besede: podjetnik, poslovne priložnosti, rast, podjetniški proces, človeški kapital, socialni kapital, finančni kapital Objavljeno v DKUM: 21.05.2024; Ogledov: 184; Prenosov: 46
Celotno besedilo (935,87 KB) |
2. Pomen ustrezne podjetniške ekipe in njene motivacije za uspeh start-up podjetjaŠpela Kumer, 2015, diplomsko delo Opis: V diplomskem projektu smo podrobneje preučevali vpliv podjetniške ekipe in njene motivacije na uspeh start-up podjetja.
V teoretičnem delu smo najprej razložili osnovne pojme, povezane s start-up podjetji ter opisali načine dela, ki se v takih podjetjih uporabljajo. Na kratko smo opisali tudi podjetniški proces, katerega sestavni del je med drugim podjetniška ekipa.
Podjetniško ekipo smo raziskovali podrobneje – navedli smo njeno optimalno sestavo, potrebne lastnosti ekipe in izkušnje njenih članov, ki vplivajo na uspešnost start-up podjetja. Ukvarjali smo se tudi z vprašanjem, kaj sploh je podjetniška ekipa in ali je start-up podjetje bolje ustanoviti sam ali v ekipi. Prav tako smo zelo podrobno raziskali tudi motivacijo ekipe v start-up podjetju. Primerjali smo motivacijo v ustaljenih podjetjih z motivacijo v start-up podjetjih, preučevali vpliv vodje na motivacijo članov ekipe za delo ter ugotavljali, kaj najbolj motivira člane podjetniške ekipe.
V praktičnem delu smo izvedli intervjuje z dvema slovenskima start-up podjetnikoma in ugotovili, da zagovarjata delo v ekipi in ga tudi sama uporabljata ter da motivirata člane svoje ekipe na načine, ki smo jih obravnavali v teoretičnem delu. Ključne besede: Start-up podjetje, podjetniški proces, podjetniška ekipa, motivacija Objavljeno v DKUM: 10.11.2015; Ogledov: 1548; Prenosov: 216
Celotno besedilo (761,29 KB) |
3. PROCES INTERNACIONALIZACIJE PODJETIJ V KOROŠKI REGIJISara Tomaž, 2012, magistrsko delo Opis: Globalizacija poslovanja, »brisanje« meja med državami in vedno večja vloga interneta so pripeljali poslovanje podjetij sveta do točke, ko je svet postal en trg. Uspešna podjetja so se tega dejstva začela zavedati že dovolj zgodaj, zato so svoje poslovanje začela usmerjati v internacionalizirano poslovanje. Internacionalizacija pomeni, da podjetje posluje zunaj meja svoje države. Pri tem lahko izbira med različnimi oblikami vstopa na tuji trg (izvozne oblike, pogodbene oblike in hierarhične oblike vstopa). S širitvijo na tuje trge podjetja »osvajajo« globalni teritorij in tako večajo uspešnost podjetja.
V magistrski nalogi smo proučevali proces internacionalizacije podjetij v Koroški regiji. Predmet proučevanja so bila mala in srednje velika podjetja z obliko d. o. o. in d. d. Cilj magistrske naloge je bil poiskati odgovor na raziskovalno vprašanje »Kako je potekal proces internacionalizacije MSP in kakšne so njegove značilnosti?« Ključne besede: Internacionalizacija, proces internacionalizacije, oblike internacionalizacije, teorije internacionalizacije, podjetniški proces, mednarodno podjetništvo. Objavljeno v DKUM: 28.01.2013; Ogledov: 2221; Prenosov: 463
Celotno besedilo (6,28 MB) |
4. MOTIVACIJSKI DEJAVNIKI ZA SAMOZAPOSLITEVDejan Ratajc, 2012, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi smo poskušali razložiti kaj je to motivacija, kako jo delimo in kako vpliva na samozaposlitev. Motivacija je proces s katerim motiviramo ljudi, da se vedejo in delujejo v določeni smeri. V teoretičnem delu smo opisali kaj je podjetništvo, podjetniški proces, in seveda motivacijo. Pri motivaciji smo se osredotočili na motivacijske dejavnike, ki so lahko psihološki ali nepsihološki. Zaradi motivacijskih dejavnikov se oseba sploh poda na podjetniško pot in ti dejavniki ga spremljajo celotno podjetniško kariero in se vmes spreminjajo.
V praktičnem delu smo izvedli intervju in rešili smo GET test s različnimi podjetniki. Naš namen je bil, da ugotovimo kakšni so motivacijski dejavniki, ki jih vodijo na njihovi podjetniški karieri. Želeli smo tudi zvedeti kateri motivacijski dejavniki se jim zdijo bolj pomembni. Na podlagi intervjuja smo z podjetniki opravili še GET test in s pomočjo rezultatov le-tega smo komentirali in primerjali rezultate z odgovori na intervju. Ključne besede: podjetništvo, podjetniški proces, motivacija, motivacijski dejavniki Objavljeno v DKUM: 19.11.2012; Ogledov: 1987; Prenosov: 402
Celotno besedilo (3,73 MB) |
5. ISKANJE IN PRESOJA POSLOVNIH ZAMISLIJasmina Ovčar, 2012, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga Opis: Podrobneje smo spoznali tri gonilne sili podjetništva s študijem podjetniškega procesa, ki predstavlja najširši okvir delovanja podjetnika in njegovega tima, od ideje za novi podjem do njegove uresničitve. Spoznali smo osnovne modele tega procesa in njegove temeljne sestavine ter njihova medsebojna razmerja. Ugotovili smo, da je med temeljnimi elementi procesa na prvem mestu podjetnik in podjetniški tim, kot intelektualni kapital, ki v kombinaciji s priložnostjo in sredstvi dejansko ustvarja novo vrednost. Posebej smo obravnavali tudi osnovne teorije življenjskega cikla podjetja in spoznali fazni model razvoja podjetja ter primerjali vrste podjetij glede na življenjski cikel.
Prvi koraki v podjetništvu so največkrat povezani predvsem s tem, da imamo kot izhodišče dobro poslovno idejo z bolj ali manj velikim potencialom, tim ljudi, ki ima znanje in druge sposobnosti, da se to idejo realizira ter kapital za ustanovitev, zagon in rast podjetja. Seveda pa je izjemno pomembno tudi to, da je potencial ideje preverjen v poslovnem načrtu, ki je za podjetnika iz več razlogov izjemno pomemben dokument.
V zvezi z idejami pa je pomembno omeniti še eden pomemben aspekt. Ko razmišljamo o dobri podjetniški ideji, se velikokrat osredotočimo preveč na sam inovativen proizvod ali storitev, mogoče zgolj samo na tehnologije. Dobre podjetniške ideje pa lahko nastanejo tudi na povsem drugih ravneh.
Začetna točka kateregakoli uspešnega novega posla je ponudba osnovnega proizvoda ali storitve. Ta ideja se lahko razvije s pomočjo različnih tehnik ali brez njih. Tehnika, s katerimi lahko pridemo do dobrih proizvodnih idej, so lahko spremljanje pripomb znancev, vrednotenje novih proizvodov, katere ponuja konkurenca, seznanjanja z novimi idejami, ki jih vsebuje že podprti patent, in aktivno vključevanje v raziskave in razvoj.
Če razkrijemo veliko število potencialnih idej, jih moramo pregledati in oceniti, da bi določili njihovo ustreznost za nadaljnji razvoj. Ideje, ki pokažejo največ možnosti, gredo nato skozi stopnjo koncepta, stopnjo proizvodnega razvoja in stopnjo tržnega preizkusa, da bi končno dosegle komercializacijo. Podjetnik mora skozi celoten proces ideje neprenehoma vrednotiti, da bi lahko pozneje uspešno prodrl s svojim poslom. Ključne besede: poslovna ideja, podjetniški proces, ustvarjalnost, proces ustvarjalnosti, tehnike ustvarjalnega mišljenje, vrednotenje poslovne ideje. Objavljeno v DKUM: 02.04.2012; Ogledov: 2460; Prenosov: 293
Celotno besedilo (399,55 KB) |
6. VLOGA ŽENSK PRI VKLJUČEVANJU V PODJETNIŠKO AKTIVNOST V SLOVENIJIAna Škarica, 2010, diplomsko delo Opis: Enaindvajseto stoletje je nedvomno označeno s spreminjanjem vloge žensk in svetovnim večanjem ženskih podjetij, ki postajajo vir sprememb in inovacij v poslovnem svetu ter družbi.
Razlogi, zakaj ženske ustanavljajo podjetja so lahko različni. Lastno podjetje ustanavljajo z namenom, da postanejo neodvisne in da uresničijo svoje poslovne ideje. To jim omogoča fleksibilnost, ki jim pomaga usklajevati potrebo po delu in družinskimi obveznostmi. Pri ustanovitvi pa se soočajo s podobnimi problemi kot tudi podjetniki, pri čemer jim največji problem predstavlja najemanje začetnih kreditov. Zato se jih največje število odloči, za financiranje iz osebnega premoženja. Poleg lastnih sredstev, pogosto uporabljajo tudi banke in finančne institucije.
Ženske so tako v Sloveniji, kot tudi v velikem številu GEM držav, zaradi njihove naravne vloge matere in žene, po navadi tudi zaradi »napačne« izobrazbe in stereotipnih predstav o ženskem spolu ter predsodkov do njihovega dela, manj prisotne v javnem življenju kot moški. Prav na delovnem mestu se podjetnice soočajo s celotnim nizom ovir in težav, ki jim v veliki meri onemogočajo enakopravnost z moškimi, zato so zelo pomembni ukrepi, ki bi izboljšali položaj podjetnic. Le-ti morajo biti zastopani tako s strani družbe same, ki zagotavljajo motivacijsko in javno oporo, kot tudi s strani države s spodbujanjem državne podpore in pospeševanjem ženskega podjetništva s pomočjo promoviranja. Ključne besede: Podjetništvo, žensko podjetništvo, podjetniški proces, podjetniška aktivnost, podjetnik, podjetnica, financiranje podjemov, raziskava GEM. Objavljeno v DKUM: 10.01.2011; Ogledov: 3275; Prenosov: 257
Celotno besedilo (3,97 MB) |
7. PODJETNIŠKA AKTIVNOST NA KOROŠKEMAnja Marhl, 2009, diplomsko delo Opis: Da bi se posameznik podal na podjetniško pot mora zaznati poslovno priložnost, hkrati pa mora imeti tudi ustrezno znanje oziroma sposobnosti. Odločitev za podjetništvo je vedno osebna odločitev. Posameznik se mora sam odločiti ali bo deloval kot podjetnik, ali pa se bo ukvarjal s čim drugim.
Koroška regija je ena izmed najstarejših slovenskih industrijskih regij. Prevladujejo predelovalne dejavnosti (proizvodnja kovin in kovinskih izdelkov, proizvodnja iz gume in plastike ter proizvodnja tekstilij), ki zaposlujejo preko 70 % vseh zaposlenih v tej regiji. Največje težave v regiji so povezane s tekstilno in lesno industrijo, seveda pa na trg dela v zadnjem času neugodno vpliva tudi svetovna gospodarska kriza.
V Koroški regiji se, po podatkih GEM-a, odloči za podjetništvo zaradi nujnosti večji odstotek ljudi kot povprečno v Sloveniji, manj kot v celotni Sloveniji pa se jih za podjetništvo določi zaradi priložnosti. Med podjetji prevladujejo mikro in mala podjetja, manj pa je večjih in srednje velikih podjetij. Glavne prednosti Koroške regije so razvoj turizma, dobro razvit podjetniški sektor in nekatera predelovalna podjetja, veliko priložnost za gospodarstvo in podjetništvo pa predstavlja bližina Avstrijske meje in s tem čezmejno sodelovanje.
Tako v Sloveniji kot tudi na Koroškem, se za podjetništvo v večji meri odločajo moški kot ženske. Koroška podjetja so proizvodna, trgovinska, storitvena in v povprečju manjša podjetja. Kot že omenjeno, je prednost Koroške regije bližina meje z Avstrijo, zato v prihodnje pričakujemo, da se bo mednarodno sodelovanje še povečalo. Zaenkrat je glavni prodajni trg še vedno lokalni in regijski, zaostajata pa slovenski in mednarodni trg. V raziskavi smo opazili, da podjetja ki prodajajo svoje izdelke oziroma storitve na slovenskem trgu, povečini svoje blago tudi izvažajo. Na začetku samostojne poti je zelo pomemben motiv, zakaj se posameznik sploh odloči za svojo podjetniško pot. Kot osnovni motiv za ustanovitev podjetja so koroški podjetniki navedli potrebo po dosežkih oziroma želeli so izkoristiti znanje, ki ga imajo in pa tudi želja po neodvisnosti. Ključni problemi tekočega poslovanja so nestimulativna zakonodaja, neredno plačevanje kupcev/odjemalcev in pa finančna šibkost. Največ podjetnikov na Koroškem meni, da so vztrajni, ambiciozni in tekmovalni, hkrati pa pošteni in zaupanja vredni. Najbolj se pa spopadajo z obvladovanjem negotovosti in stresa. Ključne besede: podjetništvo, podjetnik, podjetniške teorije, podjetniški proces, podjetniške lastnosti, Koroška, Slovenija Objavljeno v DKUM: 27.01.2010; Ogledov: 2917; Prenosov: 275
Celotno besedilo (2,12 MB) |