1. Strategije rasti podjetij v panogi turizemDane Krajnik, 2018, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo si zadali za cilj prikazati različne strategije razvoja podjetij, ki so uporabne v panogi turizma, in za vsako izbrano strategijo poiskati vsaj dva praktična primera uporabe izbrane strategije. S preučitvijo teoretičnih značilnosti posameznih strategij razvoja podjetij v panogi turizma in nato z iskanjem praktičnih primerov uporabe razvojnih strategij smo spoznali, da je v panogi turizma najmanj ena razvojna strategija takšna, ki je pri drugih panogah na poznajo oz. je ne prakticirajo v večjem obsegu. To je predaja enega ali več hotelov v upravljanje velikim družbam, ki imajo razvito vso potrebno podjetniško infrastrukturo, od know-howa za uspešno poslovanje, organizacijskih, finančnih in managerskih zmožnosti, pa vse do uspešnega rezervacijskega sistema, temelječega na izbrani pisni in slikovni predstavitvi posameznih hotelov in turističnih resortov. Razen tega imajo razvit tudi sistem poprodajnih aktivnosti spremljanja zadovoljstva gostov, kjer lahko gostje izrazijo svoje zadovoljstvo, podajo subjektivno oceno glede svojega bivanja in koriščenja različnih storitev, hkrati pa lahko izrazijo še svoje priporočilo za bodoče goste.
Razvojna strategija, ki je v turistični dejavnosti še posebej močno razvita, je franšizni sistem. Ta se nanaša na storitve in je veliko bolj dodelan na nematerialnem področju kot je to pri strategiji razvoja proizvodnih podjetij, kjer se za rast podjetij pretežno uporablja nakup oz. prodaja licenc.
Posebnost strategij rasti v turizmu je tudi strategija vertikalnega povezovanja. Horizontalne povezave in prevzemi manjših podjetij so običajno predpogoj za dosego kritične mase, ko se lahko podjetje odloči še za vertikalno povezovanje in istemu kupcu – turistu v enem paketu – v okviru turističnega aranžmaja ponudi več, kar pomeni dodano vrednost za oba sodelujoča. Ključne besede: turizem, strategije podjetniške rasti, rast podjetja, primeri rasti, analiza strategij. Objavljeno v DKUM: 25.10.2018; Ogledov: 1230; Prenosov: 134 Celotno besedilo (1,31 MB) |
2. Odprtokodna crm programska oprema in primerjava odprtokodnih sistemov sugarcrm, vtiger in opencrxRok Jančar, 2017, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov.
Prvi del je teoretični pregled CRM sistemov, odprto kodnih CRM sistemov in ponudbe na trgu.
V drugem delu pa sem primerjal tri oprto kodne CRM sisteme; SugarCRM, vTiger in OpenCRX. Ključne besede: management odnosa s strankami (CRM), informacijska tehnologija, odprtokodna CRM programska oprema, klasična CRM programska oprema, skupnost uporabnikov, podjetniške strategije Objavljeno v DKUM: 22.10.2018; Ogledov: 941; Prenosov: 68 Celotno besedilo (1,97 MB) |
3. Diverzifikacija poslovanja kot strategija rasti in razvoja mspUrška Mlinarič, 2017, diplomsko delo Opis: Diplomski projekt obsega teoretični in praktični del. V teoretičnem delu smo najprej opredelili mala in srednja velika podjetja ter predstavili poslovanje le-teh v Sloveniji. Opredelili smo tudi, kaj je življenjski cikel podjetja, največji poudarek pa smo namenili strategijam rasti in razvoja. Našteli smo dejavnike podjetniške rasti, kasneje pa opisali vrste strategij.
Izbrali smo diverzificirano rast podjetja kot eno izmed temeljnih strategij rasti. Najprej smo po različnih avtorjih poiskali različne definicije diverzifikacije ter opredelili priložnosti in nevarnosti izbrane strategije rasti. Na koncu smo opisali še vrste in načine doseganja rasti s strategijo diverzifikacije.
Teoretični del smo podkrepili s praktičnim primerom podjetja Hemptouch, d. o. o. Za to podjetje smo se odločili zato, ker smo tudi sami njihovi odjemalci. Podjetje se namreč ukvarja s posebnim segmentom izdelkov, in sicer s kremami in kapljicami za različne težave s kožo. Veljajo za 100-odstotno veganske izdelke. Vsebujejo pretežno hidrolat konoplje in konopljine kanabinoide, poleg tega pa še ostale sestavine, kot so bergamotka, nageljnove žbice, muškatna kadulja, šentjanževka, damaščanska vrtnica, geranija, kajenska paprika, propolis, koencim Q10, limona, hialuronska kislina in druge. Izdelke prodajajo prek svoje spletne strani in v trgovinah Biotopic in Kalček. Ne dolgo nazaj pa so začeli prodajati svoje izdelke tudi v trgovini Hofer, a le določene kreme.
V praktičnem delu smo najprej predstavili izbrano podjetje Hemptouch, d. o. o., in ugotovili, da je podjetje še zelo mlado, saj je bilo ustanovljeno na začetku leta 2014. Ko smo se poglobili v rast in razvoj podjetja, smo ugotovili, da so dokaj hitro začeli razmišljati o diverzifikaciji. Za strategijo diverzifikacije so se v podjetju odločili, ko so spoznali, da na generičen način podjetje ne more več rasti. Na diverzificiran način so rastli tako, da so z obstoječimi proizvodi stopili na tuji trg.
Podjetju je uspelo pravi čas na pravem mestu udejanjiti idejo o izdelkih iz industrijske konoplje. Do tega so prišli, ker so na eni strani imeli znanje o konoplji, na drugi strani pa znanje o zeliščarstvu in naravnih zdravilnih učinkih zelišč. Tako je prišlo do ideje o konopljini kozmetiki. V Sloveniji imajo kar nekaj konkurence, saj obstajajo podjetja, ki imajo recimo konopljine kapljice, nimajo pa razvite celotne linije izdelkov, kot jo ima podjetje Hemptouch, d. o. o. Veliko več konkurence imajo na tujih trgih, saj so tam ljudje veliko bolj ozaveščeni o zdravilnih učinkih industrijske konoplje kot pri nas. Odjemalci so tudi pripravljeni več plačati, zato je tudi tam prodaja večja. Ključne besede: mala in srednje velika podjetja, življenjski cikel podjetja, dejavniki podjetniške rasti, strategije rasti, generična rast, diverzificirana rast Objavljeno v DKUM: 22.12.2017; Ogledov: 2417; Prenosov: 262 Celotno besedilo (2,38 MB) |
4. KRIZNI MANAGEMENT PODJETJA V OBDOBJU GLOBALNE GOSPODARSKE KRIZE NA PRIMERU PODJETJA KLI LOGATECJernej Makuc, 2012, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo se osredotoča na podjetniško krizo v obdobju globalne gospodarske krize in jo skozi besedilo poizkuša definirati ter ponuditi ustrezne ukrepe in strategije za odpravo podjetniške krize v vseh njenih fazah.
Samo besedilo je razdeljeno na štiri smiselne dele. V prvem delu sta iz teoretskega vidika predstavljena tako management kot tudi različne vrste podjetniške krize ter njeni vzroki, simptomi in posledice. Management in podjetniška kriza se nato smiselno združita v teoretsko obravnavo različnih vrst kriznega managementa.
V drugem delu je predstavljen aplikativen del kriznega managementa, saj se tukaj diplomsko delo osredotoča na različne ukrepe in celostne strategije za odpravo kriznega stanja v podjetju ter doseganje poslovnega preobrata.
Tretji del obravnava krizo v kateri se je znašlo svetovno gospodarstvo ter poizkuša razložiti vzroke za njen nastanek. V tem delu je prav tako opisan potek krize in ukrepi, ki so bili sprejeti za njeno zajezitev tako v svetu kot tudi v Sloveniji. Glede na praktični del diplomskega dela je tukaj obravnavan tudi vpliv globalne gospodarske krize na lesnopredelovalno industrijo.
V zadnjem, četrtem, delu je predstavljen praktičen primer krize v podjetju KLI Logatec d.d., katerega poslovanje je v veliki meri prizadela prav globalna gospodarska kriza. Predstavljeno je stanje podjetja v letih pred gospodarsko krizo ter ob njenem nastopu. Na podlagi teh ugotovitev so na praktičnem primeru predstavljeni tudi različni ukrepi in strategije za odpravo kriznega stanja v podjetju. Ključne besede: management, podjetniška kriza, krizni management, ukrepi in strategije za odpravo podjetniške krize, globalna gospodarska kriza, lesnopredelovalna indutrija, KLI Logatec d.d. Objavljeno v DKUM: 10.12.2012; Ogledov: 2037; Prenosov: 112 Celotno besedilo (690,48 KB) |