SLO | ENG

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 6 / 6
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
KREATIVNOST IN INOVATIVNOST KOT KLJUČNA FAKTORJA PODJETNIŠKE RASTI
Anže Polanec, 2011, diplomsko delo

Opis: V turbulentnem okolju, kjer je podjetje ves čas izpostavljeno spremembam, je nujno njegovo prilaganje le-tem. Cilj podjetja ne sme biti le preživetje, ampak dolgoročna podjetniška rast. V kolikor želi biti podjetje uspešno na dolgi rok in dosegati svoje podjetniške cilje je prisotnost uspešnega inovacijskega managementa nujna. Inovacije predstavljajo sredstvo za pospeševanje prihodkov in povečanje zmogljivosti in produktivnosti podjetja. Z njimi podjetje pridobiva in ustvarja nove uporabnike ter krepi lojalnost obstoječih. Podjetje mora težiti h kreativnosti svojih zaposlenih, saj je kreativnost sposobnost ustvarjanja in generiranja novih idej s katerimi nastanejo invencije. Pomembno je torej, da podjetje razvije novost, ki bo pri uporabnikih sprejeta in za podjetje predstavlja korist. Zato je v procesu zbiranja inovativnih idej pomembno, da podjetje invencije preuči na podlagi kvalitetnih kriterijev. Ko se odloči, bo nato določene invencije razvijalo v fazah invencijsko –inovacijskega managementa. V procesu difuzije inovacij podjetje novost ponudi na trgu, kjer mora ta uporabnikom predstavljati dodano vrednost. V tem primeru jo bodo sprejeli, kupili, koristno uporabili in podjetju omogočili uspeh. Inovativnost je interdisciplinarne narave, saj zahteva interakcijo med področji marketinga, managementa in RR oddelka. Kreativnost, inovativnost, podjetništvo in podjetniška rast so neposredno povezani in delujejo vzajemno. Podjetje, ki ima kreativne zaposlene bo ob uspešnem inovacijskem managementu dosegalo podjetniško rast, s čimer bo podjetje maksimiralo svoj dobiček.
Ključne besede: kreativnost, invencija, inovacija, inovacijski management, faze invecijsko – inovacijskega procesa, podjetništvo, podjetniška rast, Apple, iPod
Objavljeno: 16.01.2012; Ogledov: 1329; Prenosov: 417
.pdf Polno besedilo (1,72 MB)

2.
DINAMIČNOST PODJETJA S PROUČITVIJO NJEGOVEGA RAZVOJNEGA IN KRIZNEGA STANJA
Miran Jerenec, 2012, magistrsko delo/naloga

Opis: V magistrski nalogi smo za obravnavano zavarovalnico s pomočjo izbrane metode določili življenjsko fazo in krizno stanje ter ugotovili doseženo stopnjo njegove dinamičnosti. Nesporno je, da bo proučevano podjetje le s potrebno dinamičnostjo in sprotnim prilagajanjem kos vse zahtevnejšim izzivom, ki se obetajo v prihodnje. Magistrsko nalogo sestavljata teoretični in aplikativni del. V teoretičnem delu smo pojasnili nastanek, rast in razvoj podjetja ter njegov življenjski cikel. Raziskavo smo nadaljevali s predstavitvijo izbranih razvojnih modelov podjetja, opredelitvijo kriz v življenjskem ciklu podjetja in z opisom idealnotipskega dinamičnega podjetja. Aplikativni del naloge smo zasnovali na študiji primera. Najprej smo opredelili zavarovalniško panogo s poudarkom na slovenskem zavarovalniškem sektorju, zlasti v kontekstu mednarodnega prostora in pogojih finančno-gospodarske krize. V nadaljevanju raziskave smo predstavili proučevano družbo, nato diagnosticirali fazo razvojnega cikla obravnavanega podjetja in analizirali dobljene rezultate. Kasneje smo se lotili ugotavljanja kriznega stanja zavarovalnice in ga sklenili s sintezo spoznanj. Zadnji del raziskave smo namenili ugotavljanju in analiziranju odstopanja dejanskega stanja dinamičnosti izbranega podjetja od ciljnega stanja dinamičnosti. Magistrsko nalogo smo sklenili s predlogi ukrepov za dinamizacijo obravnavane zavarovalnice.
Ključne besede: zavarovalnica, podjetje, življenjski cikel, rast podjetja, razvoj podjetja, pionirsko podjetje, rastoče podjetje, zrelo podjetje, podjetje v preobratu, podjetniška kriza, dinamično podjetje
Objavljeno: 22.05.2012; Ogledov: 1279; Prenosov: 212
.pdf Polno besedilo (608,49 KB)

3.
VPLIV IZBRANIH INSTITUCIONALNIH IN INDIVIDUALNIH DEJAVNIKOV NA PODJETNIŠKO AKTIVNOST TER NJIHOVA POVEZAVA Z GOSPODARSKIM IN DRUŽBENIM NAPREDKOM
Katja Crnogaj, 2012, doktorska disertacija

Opis: V doktorski disertaciji proučujemo vpliv institucionalnih in individualnih dejavnikov na podjetniško aktivnost ter njihovo povezavo z gospodarskim in širšim družbenim napredkom. Pri tem se srečujemo z različnimi perspektivami podjetništva in različnimi potrebami nacionalne politike, zato je pomembno, da najprej natančno razumemo podjetniške dejavnike in vzpostavimo celovitejši okvir, ki omogoča umestitev podjetništva v jedro konkurenčnosti nacionalne ekonomije. Največjo oviro tovrstnemu proučevanju predstavlja odsotnost splošno sprejete definicije podjetništva, kar predstavlja velik izziv za merjenje in primerjavo podjetništva v mednarodnem okolju in skozi čas. Tudi v primeru poenotenja glede primerne opredelitve podjetništva je težko najti merilno orodje, ki se ujema z izbrano terminologijo. Obstoječe podjetniške mere morajo biti skrbno izbrane in interpretirane, da lahko upoštevamo njihovo relevantnost za politične odločitve. Kompleksno je tudi ugotavljanje podjetniških učinkov, kjer smo v središče obravnave postavili vpliv podjetniške aktivnosti na gospodarsko rast, ki se preliva v stabilen in trajnostni gospodarski ter družbeni razvoj. Omejitve trdih pokazateljev gospodarske rasti, kot je BDP, so znane, zato smo okvir proučevanja razširili z upoštevanjem pokazateljev družbenega napredka, ki se odražajo v osebnem (človekovem) razvoju in trajnostnem razvoju družbe. Osrednji cilj doktorske disertacije je operacionalizacija široko zastavljenega modela proučevanja z namenom oblikovanja ustreznih izhodišč oblikovalcem podjetniške politike. Cilj raziskave je preveriti, ali in v kolikšni meri se povezava med podjetništvom in gospodarsko rastjo ter družbenim napredkom razlikuje med razvitimi in manj razvitimi državami, ter opredeliti v tem okviru pomembne vplivne dejavnike. Iz pregleda literature in različnih empiričnih študij je razvidno, da so raziskovalci doslej namenjali pozornost le posameznim dejavnikom podjetništva, ne pa tudi dovolj celovito – z upoštevanjem in operacionalizacijo individualne in makro ravni obenem. Pri operacionalizaciji raziskovalnega modela se osredotočamo na podatke, ki združujejo informacije o posameznikih, državah in času ter omogočajo raziskovanje vplivnih dejavnikov podjetniške aktivnosti glede na doseženo stopnjo gospodarske razvitosti države. Na tej osnovi smo si zastavili kompleksno raziskovalno vprašanje o tem, ali je mogoče vzroke za odkritje in ovrednotenje poslovne priložnosti ter pričetek podjetniške aktivnosti iskati v dejavnikih institucionalnega okolja, v katerih se priložnosti porajajo, in značilnostih posameznikov, ki jih izkoriščajo. Ugotavljali smo, ali je na ta način vzpostavljena povezava z gospodarskim in družbenim napredkom ter zagotovljena jasnejša slika oblikovalcem političnih ukrepov za pospeševanje podjetništva. Ker so v zadnjih letih različni viri podatkov privedli do protislovnih in nezadostnih empiričnih ugotovitev, smo v disertaciji na enem mestu sistematično prikazali, s katerimi pomembnejšimi mednarodno primerljivimi merami, ki so pomembne za sprejemanje in analizo političnih odločitev za povečevanje podjetniškega potenciala, se lahko merijo podjetniška aktivnost in opredeljeni vplivni dejavniki podjetništva. Na tej osnovi smo operacionalizirali zastavljeni model proučevanja podjetniškega procesa in njegove komponente v povezavi z gospodarsko rastjo in družbenim napredkom. Z upoštevanjem dveh različnih ravni obravnave smo potrdili pomen razlikovanja med posameznimi tipi podjetništva in njihovimi učinki v različnih gospodarskih okoljih.
Ključne besede: podjetništvo, individualne značilnosti podjetnika, dejavniki institucionalnega okolja, poslovne priložnosti, podjetniška aktivnost, merjenje podjetništva, gospodarska rast, gospodarski in družbeni napredek, podjetniška politika
Objavljeno: 21.09.2012; Ogledov: 1555; Prenosov: 435
.pdf Polno besedilo (5,12 MB)

4.
DIVERZIFICIRANA RAST NA PRIMERU KRKA D.D.
Ana Marija Duhanič, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomskem seminarju smo predstavili strategijo diverzificirane rasti na primeru podjetja Krka d.d. Podjetje je eno najuspešnejših evropskih generičnih faramacevtskih proizvajalcev. Preden smo analizirali podjetje smo si najprej razložili nekatere pomembne pojme - strateški management in diverzifikacija. Diverzifikacija pomeni dodajanje novih vrst proizvodov oz. storitev k obstoječemu poslovnemu programu. Novi proizvodi in storitve se bistveno razlikujejo od dosedanjih in spadajo v druge skupine, ter hkrati zadovoljujejo drugačne potrebe. Podjetja se za diverzifikacijo odločajo iz razlogov kot so, nezmožnost generične rasti podjetja, kadar želijo odpraviti konkurenčne slabosti, zapolnti kapacitete izven sezone, … V empiričnem delu diplomskega seminarja smo predstavili podjetje Krka d.d., ki je raslo in še raste s pomočjo diverzificirane rasti. Vsi podatki so verodostojni in pridobljeni iz poslovnih poročil in spletne strani podjetja. Na primeru podjetja smo naredili tudi SWOT analizo.
Ključne besede: diverzifikacija, strateški management, podjetniška rast, Krka d.d., strategija povezane diverzifikacije, strategija nepovezane diverzifikacije, SWOT analiza
Objavljeno: 23.11.2012; Ogledov: 1921; Prenosov: 468
.pdf Polno besedilo (962,92 KB)

5.
DIVERZIFICIRANA RAST NA PRIMERU SKUPINE TUŠ HOLDING
Smiljana Vinčec, 2014, diplomsko delo

Opis: V diplomskem seminarju smo predstavili diverzificirano rast na primeru podjetja Tuš, ki se je v uspešno mednarodno skupino podjetij razvil iz ene same trgovine, odprte leta 1989 v Slovenskih Konjicah. Danes se Tuš Holding v svojih dejavnostih osredotoča na različne oblike trgovine in jih dopolnjuje z nekaterimi drugimi dejavnostmi. Zraven Slovenije deluje tudi na trgih Bosne in Hercegovine ter Makedonije. V diplomskem seminarju smo najprej definirali pojem strategije, strateški management ter podjetniško rast. Osredotočili smo se na diverzificirano rast, ki je ena izmed strategij rasti podjetja. V praktičnem delu diplomskega seminarja smo predstavili podjetje in njihove dejavnosti. Podjetje je od leta 1989 raslo na generičen način, od leta 2000 pa govorimo o diverzificirani rasti, kar smo po letih tudi prikazali. Glede na dosegljive podatke o podjetju smo predstavili rezultate dosedanje diverzifikacije, zapisali načrte podjetja za prihodnost in naredili SWOT analizo.
Ključne besede: strategija, strateški management, podjetniška rast, strategije rasti podjetja, diverzificirana rast, SWOT analiza
Objavljeno: 16.10.2014; Ogledov: 547; Prenosov: 226
.pdf Polno besedilo (1,08 MB)

6.
Churchill - Lewisov model rasti na primeru podjetja
Tanja Gec, 2017, diplomsko delo

Opis: V diplomskem projektu je predstavljen Churchill-Lewisov fazni model rasti na primeru podjetja Plastika Skaza d.o.o. V teoretičnem delu smo najprej definirali podjetniško rast in predstavili različne modele rasti, med katerimi smo se podrobneje osredotočili na Churchill-Lewisov fazni model. V aplikativnem delu smo po Churchill-Lewisovem modelu proučili rast podjetja Plastika Skaza d.o.o. Da smo ugotovili, v kateri fazi rasti se po izbranem modelu nahaja obravnavano podjetje, smo izdelali konkurenčno in tržno analizo. Konkurenčno analizo smo izdelali na podlagi podatkov iz podatkovne baze GVIN na osnovi kazalnikov sredstev, čistih prihodkov od prodaje, čistega poslovnega izida, dodane vrednosti na zaposlenega in povprečnega števila zaposlenih v letih 2013, 2014 in 2015 tako, da smo izračunali povprečne stopnje rasti za to obdobje. Tržno analizo smo po enakih kazalnikih izdelali za leto 2015. S pomočjo izračunov, člankov in letnih poročil podjetja smo podrobno analizirali rezultate in prišli do ključnih ugotovitev. Rezultati konkurenčne analize so pokazali, da so v analiziranem obdobju podjetju sredstva v povprečju rastla za 21 %, čisti prihodki od prodaje so se v povprečju povečali za 13,72 %, čisti poslovni izid je v povprečju zrasel za 34,27 %, dodana vrednost na zaposlenega 8,7 % in povprečno število zaposlenih na podlagi delovnih ur pa je edini kazalnik, kjer je bila povprečna rast negativna in je znašala -2,69 %. Pri tržni analizi je podjetje Plastika Skaza pri vseh izračunanih koeficientih v letu 2015 največ pripomoglo panogi 1 - proizvodnji drugih izdelkov iz plastičnih mas. Poleg tega pa ima podjetje tudi zelo visok odstotek v primerjavi z mestom Velenje. V podjetju se zavedajo, da je ključnega pomena tudi vloga v mestu, regiji ter panogi, v kateri poslujejo, saj posvečajo posebno pozornost okoljski osveščenosti, poleg tega pa redno sponzorirajo razne tako humanitarne kot druge dogodke. Sklepna ugotovitev diplomskega projekta je, da se glede na opravljeno analizo, v obdobju od 2013 do 2015, podjetje Plastika Skaza d.o.o. nahaja v fazi uspeha, po Churchill-Lewisovem modelu, s tem, da ima že nekatere značilnosti faze vzleta. Natančno fazo rasti podjetja v modelu je težko opredeliti, saj je za modele podjetniške rasti značilno, da ima podjetje pogosto istočasno značilnosti večih fazah. Podjetje Plastika Skaza d.o.o. se bo v prihodnosti zagotovo še razvijalo in rastlo, vsaj do leta 2020. Zastavljeno imajo namreč strategijo, po kateri naj bi prihodke v tem času povečali do 100 mio €, svojo proizvodnjo pa želijo še dodatno povečati. To jim do sedaj zelo dobro uspeva, hkrati pa neprestano vlagajo v razvoj in usposabljanje svojih zaposlenih.
Ključne besede: podjetje, podjetniška rast, Churchill-Lewisov model, konkurenčna analiza, tržna analiza
Objavljeno: 14.08.2017; Ogledov: 94; Prenosov: 27
.pdf Polno besedilo (999,78 KB)

Iskanje izvedeno v 0.1 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici