| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 16
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Podjetništvo v novi stvarnosti
Miroslav Rebernik, 2021

Opis: Podjetništvo je najmočnejše gonilo gospodarske rasti in razvoja in ima zelo velik vpliv na celoten družbeni razvoj. Globalni podjetniški monitor (GEM) ima za seboj zgodovino 22-letnega raziskovanja podjetništva s posebnim poudarkom na najbolj zgodnjih fazah, ko se zaznavajo poslovne priložnosti in se posamezniki odločajo, ali se bodo ukvarjali s podjetništvom. Velik vpliv na vključevanje posameznikov v podjetniške aktivnosti ima njihovo neposredno življenjsko okolje, predvsem prevladujoče kulturne vrednote, nagnjenost družbe k podjetništvu in urejenost poslovnega okolja. Temu ustrezno je zastavljen konceptualni okvir GEM, ki omogoča obravnavanje posameznikov in njihovega odnosa do podjetništva, dojemanja podjetništva ter vključenosti v ustanavljanje in/ali lastništvo in vodenje podjetja. Z njegovo pomočjo lahko zato dobimo bolj poglobljen vpogled v nacionalno podjetništvo in njegove značilnosti in bolj popolno sliko, kot jo lahko zagotovijo različni statistični viri, ki temeljijo zgolj na podatkih, pridobljenih od obstoječih podjetij.
Ključne besede: globalni podjetniški monitor, podjetništvo, celotna zgodnja podjetniška aktivnost, gospodarski razvoj, podjetniški ekosistem
Objavljeno: 18.05.2021; Ogledov: 215; Prenosov: 16
URL Povezava na datoteko

2.
Raznolikost podjetniških motivov
Miroslav Rebernik, Karin Širec, Polona Tominc, Katja Crnogaj, Matej Rus, Barbara Bradač Hojnik, 2020, znanstveno delo

Opis: V največji svetovni longitudinalni raziskavi Globalni podjetniški monitor (GEM) se že 21 let raziskujemo pomembne značilnosti podjetništva s posebnim poudarkom na najbolj zgodnjih fazah, ko se zaznavajo poslovne priložnosti in se posamezniki odločajo, ali se bodo ukvarjali s podjetništvom. GEM je bil zasnovan zato, da bi (1) meril razlike v odnosu do podjetništva, aktivnosti in v aspiracijah posameznikov v čim večjem številu držav, (2) odkrival dejavnike, ki spodbujajo ali ovirajo podjetniško aktivnost, še zlasti v odnosu do družbenih vrednot, osebnih značilnosti in podjetniškega ekosistema, (3) zagotavljal platformo za ocenjevanje vpliva podjetniške aktivnosti na ekonomsko rast v določenem gospodarstvu ter (4) odkrival potrebne politične ukrepe za krepitev podjetništva. S pomočjo te raziskave bolje razumemo odnos družbe do podjetništva ter individualne značilnosti posameznika, kot so dojemanje lastnih sposobnosti za podjetniško delovanje, sposobnost zaznavanja priložnosti, podjetniške namere in strah pred neuspehom. Ker GEM spremlja podjetniško aktivnost v celotnem življenjskem ciklu (nastajajoča, nova in ustaljena podjetja, prenehanje poslovanja), po tipih aktivnosti (visoka rast, inovativnost, internacionalizacija) in po sektorjih aktivnosti (zgodnja podjetniška aktivnost, podjetniška aktivnost zaposlenih), dobimo precej bogatejšo sliko o dogajanjih, kot če bi izhajali zgolj iz podatkov, ki nam jih ponujajo običajne statistične baze podatkov.
Ključne besede: Globalni podjetniški monitor, podjetništvo, celotna zgodnja podjetniška aktivnost, gospodarski razvoj, podjetniški ekosistem
Objavljeno: 29.05.2020; Ogledov: 464; Prenosov: 32
URL Povezava na datoteko

3.
PRIMERJAVA PODJETNIŠTVA V SLOVENIJI IN NA MADŽARSKEM S POUDARKOM NA RAZLOGIH ZA PRENEHANJE PODJETNIŠKE AKTIVNOSTI
Patrik Adorjan, 2017, diplomsko delo

Opis: Podjetništvo je zelo širok pojem, kar se kaže že pri dejstvu, da ga različni avtorji različno razlagajo. Kljub mnogim definicijam pa velja, da je podjetništvo pomemben del gospodarstva določene države. Zapolnjuje namreč vrzeli med znanostjo in trgom, prispeva k inovativnosti in ustvarja ustrezna delovna mesta ter tako vpliva na razvoj in rast gospodarstva. GEM (Global Entrepreneurship Monitor), ki proučuje in analizira podjetništva v različnih državah, kot eno izmed faz podjetniške aktivnosti med drugim omenja prenehanje poslovanja. Tudi ta faza pomembno prispeva k podjetniški dinamiki v določenem gospodarstvu. Za prenehanje poslovanja se podjetniki sicer odločajo iz različnih razlogov, ne samo zaradi neuspešnega poslovanja. V diplomskem projektu smo najprej predstavili ključne pojme, kot sta podjetništvo in podjetnik nasploh, nakar sledi predstavitev slovenskega in madžarskega podjetništva. Predstavili smo tudi GEM in podjetniško aktivnost, kot jo le-ta analizira. Osrednji del diplomskega projekta je predstavitev razlogov za prenehanje podjetniške aktivnosti v Sloveniji in na Madžarskem ter njuna medsebojna primerjava, ki se nahaja v sklepnem delu. Če primerjamo razloge za prenehanje poslovanja v Sloveniji in na Madžarskem, ugotovimo, da se državi najbolj razlikujeta po dejavniku upokojitve, ta je namreč v Sloveniji pogostejši kot na Madžarskem. Ta podatek ni presenetljiv, saj je v Sloveniji vsako leto več starejših ljudi. V obeh državah pa je najpogostejši razlog za opustitev podjetniške aktivnosti bil nedobičkonosnost podjetja.
Ključne besede: podjetništvo v Sloveniji, podjetništvo na Madžarskem, podjetniška aktivnost, razlogi za prenehanje poslovanja, Globalni podjetniški monitor
Objavljeno: 29.11.2018; Ogledov: 467; Prenosov: 81
.pdf Celotno besedilo (752,26 KB)

4.
Analiza podjetniških namer v sloveniji
Alona Sova, 2018, diplomsko delo

Opis: Tema dela diplomskega projekta je Analiza podjetniških namer v Sloveniji. Zelo pomembno je poznati stanje podjetništva v Sloveniji in vedeti, kako se ljudje obnašajo do podjetništva in kako se vanj vključujejo. Za pridobitev vpogleda v to stanje smo analizirali podatke o zaznavanju podjetništva in celotni zgodnji podjetniški aktivnosti, indeks TEA nujnosti in indeks TEA priložnosti. Analizirali smo podatke za tri leta in ugotovili, da se je v letu 2015 stanje podjetništva poslabšalo glede na prejšnje leto, nakar se je v letu 2016 stanje podjetništva spet izboljšalo, saj so nekateri podatki postali najboljši v treh primerjanih letih. Primerjali smo tudi Slovenijo z drugimi državami Evrope in ugotovili, da ni najslabša – je približno na sredini med primerjanimi evropskimi državami.
Ključne besede: podjetništvo, zaznavanja podjetništva, celotna zgodnja podjetniška aktivnost, indeks TEA nujnosti, indeks TEA priložnosti, Slovenija, EU
Objavljeno: 25.10.2018; Ogledov: 583; Prenosov: 54
.pdf Celotno besedilo (1,28 MB)

5.
Spodbujati in ohraniti razvojne ambicije
Miroslav Rebernik, Polona Tominc, Miroslav Glas, Karin Širec, 2004, končno poročilo o rezultatih raziskav

Opis: Ena od izjemno spodbudnih ugotovitev te publikacije, ki temelji na metodologiji GEM in podatkih pridobljenih v letu 2003, so visoke ambicije podjetnikov, ki so na samem začetku podjetniške poti. Razvojna naravnanost slovenskih podjetnikov, izvedena iz njihovih namer, nam pokaže, da so zelo optimistični glede tega, kaj se bo z njihovim podjemom dogajalo v prihodnjih letih. Znižanje razvojnih namer je previsoko, da bi ga lahko pripisali samo naivnosti in nerealnim pričakovanjem nastajajočih podjetnikov, še zlasti če upoštevamo izjemno visoko stopnjo umrljivosti novih podjemov. Očitno je podjetniško okolje v Sloveniji še vedno izrazito neugodno, zato se ohranjanje razvojnih ambicij kaže kot pomembna strateška naloga. Izpostavljeno je predvsem povečanje ravni podjetniških znanj in veščin, ustvarjanje pozitivnega odnosa do podjetništva, razvijanje dostopa do finančnih sredstev, razvoj ženskega podjetništva, nadaljnji razvoj podjetniške politike in programov ter prenos izsledkov raziskav in razvoja. Podjetniške ambicije je treba negovati in ustvarjalnim posameznikom ustvariti okolje, v katerem se bodo lahko rojevale, ohranile in razvijale.
Ključne besede: podjetništvo, Globalni podjetniški monitor, zgodnja podjetniška aktivnost, podjetniške ambicije, ekonomski razvoj
Objavljeno: 18.01.2017; Ogledov: 753; Prenosov: 92
.pdf Celotno besedilo (3,65 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

6.
Slovensko podjetništvo v letu krize
Miroslav Rebernik, Polona Tominc, Ksenja Pušnik, 2010, znanstvena monografija

Opis: V jedru proučevanja največje svetovne raziskave podjetništva Globalni podjetniški monitor (GEM) je posameznik in celotni spekter dejavnikov, ki vplivajo na razmerja med podjetniki, podjetništvom, družbo in njenim razvojem. Podjetja ustvarijo posamezniki, na nagnjenost posameznika k podjetništvu pa vplivajo številni dejavniki v institucionalnem okolju, odnos družbe do podjetništva, kulturne vrednote in podobno. Ti dejavniki so različni glede na stopnjo dosežene ekonomske razvitosti posamezne države. V vsakem izmed tipov gospodarstev je vloga podjetništva drugačna, kar tudi zahteva drugačen odziv ekonomske politike in politike pospeševanja podjetništva. V monografiji smo kar nekaj analiz naredili tako, da smo Slovenijo primerjali s temi tipi gospodarstev, predvsem pa z državami, ki so nam po ekonomski razvitosti ali geografski umeščenosti bliže. Krajše poglavje v monografiji smo posvetili tudi globalnemu podjetniškemu indeksu – GEI indeksu, ki omogoča, da ločeno spremljamo tri ključna področja podjetništva v posamezni državi in jih globalno primerjamo, to so odnos do podjetništva, podjetniška aktivnost in podjetniške aspiracije. Leta 2009 je bilo v raziskovanje prvič vključeno tudi socialno podjetništvo.
Ključne besede: podjetništvo, podjetniki, značilnosti, poslovno okolje, motivacija, socialno podjetništvo, strokovnjaki, uspešnost, aktivnosti, podjetniška aktivnost, Globalni podjetniški indeks, gospodarska kriza, socialno podjetništvo
Objavljeno: 18.01.2017; Ogledov: 1141; Prenosov: 167
URL Povezava na celotno besedilo
Gradivo ima več datotek! Več...

7.
Podjetniška aktivnost, aspiracije in odnos do podjetništva
Miroslav Rebernik, Polona Tominc, Katja Crnogaj, 2011, znanstvena monografija

Opis: Čeravno se glede na posamezne razvojne stopnje gospodarstva in družbe spreminja pomen in vpliv različnih tipov podjetništva, je podjetništvo vselej pomembno, saj zagotavlja in omogoča razvoj. Proučevanje podjetništva zato pomeni predvsem proučevanje temeljne gonilne sile, to je podjetnika in njegovih ambicij, inovativnosti in podjetnosti, pa tudi strahov in razlogov, ki preprečujejo, da bi se usposobljeni posamezniki usmerili v podjetništvo. Globalni podjetniški monitor (GEM) , ki proučuje svetovno podjetništvo že vse od leta 1999, prav posameznikom posveča posebno pozornost in svoja spoznanja gradi na informacijah, ki jih z obširnim anketiranjem pridobiva neposredno od njih. Ti posamezniki živijo in delajo v zelo različnih ekonomskih, socialnih, kulturnih in političnih okoljih, kar pomembno določa njihova hotenja in ravnanja, ki jih z našim raziskovanjem poskušamo spoznati in razumeti. Ob splošnih pogojih, ki spodbujajo ali pospešujejo podjetništvo v posamezni državi, se GEM osredotoča na tri sklope in sicer odnos do podjetništva, vključevanje v podjetniške aktivnosti in aspiracije podjetnikov. Za leto 2010 smo Slovenijo primerjali še z 58 drugimi državami iz vsega sveta.
Ključne besede: podjetništvo, podjetniki, značilnosti, poslovno okolje, motivacija, socialno podjetništvo, strokovnjaki, uspešnost, aktivnosti, podjetništvo, Globalni podjetniški monitor, podjetniška aktivnost, podjetniške aspiracije, odnos do podjetništva
Objavljeno: 18.01.2017; Ogledov: 1026; Prenosov: 89
.pdf Celotno besedilo (1,53 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

8.
Podjetništvo med priložnostjo in nujo
Miroslav Rebernik, Polona Tominc, Katja Crnogaj, Karin Širec, Barbara Bradač Hojnik, Matej Rus, 2016, znanstvena monografija

Opis: Globalni podjetniški monitor (GEM) je največja svetovna raziskava na področju podjetništva, ki proučuje medsebojne odvisnosti med podjetništvom in ekonomskim razvojem in kaže stanje v posameznih državah ter obenem nakazuje načine, s katerimi je mogoče pospeševati razvoj podjetništva. Ker je raziskovalni pristop GEM enak po vsem svetu je neprecenljiv vir za raziskovalce in njihove znanstvene prispevke. GEM omogoča boljše razumevanje družbenih vrednot o podjetništvu in individualnih podjetniških značilnosti posameznika, kot so sposobnost zaznavanja priložnosti, dojemanje lastnih sposobnosti za podjetniško delovanje, strah pred neuspehom in podjetniške namere. Podjetniško aktivnost spremlja v celotnem življenjskem ciklu (nastajajoča, nova in ustaljena podjetja ter prenehanje poslovanja). Nekateri posamezniki se za podjetništvo odločijo zaradi nujnosti, da preživijo, drugi zato, da bi izkoristili obetavno poslovno priložnost. Tokratna študija izpostavlja upad števila podjetnikov iz nuje, kar je dobra novica zlasti zato, ker so takšni podjetniki v povprečju manj razvojno naravnani, manj zaposlujejo in so tudi manj konkurenčni.
Ključne besede: podjetništvo, Globalni podjetniški monitor, podjetništvo iz nuje, podjetništvo iz priložnosti, zgodnja podjetniška aktivnost
Objavljeno: 18.01.2017; Ogledov: 988; Prenosov: 94
URL Povezava na celotno besedilo
Gradivo ima več datotek! Več...

9.
Spregledan podjetniški potencial mladih
Miroslav Rebernik, Polona Tominc, Katja Crnogaj, Karin Širec, Barbara Bradač Hojnik, Matej Rus, 2014, znanstvena monografija

Opis: Globalni podjetniški monitor (GEM) za leto 2013 izpostavlja znatno nižji delež mladih ustaljenih podjetnikov v starosti od 25 do 34 let. Teh je v Sloveniji le dobrih 7 %, medtem ko se v preostalih proučevanih skupinah držav ta delež giblje med 11 in 17 %. Takšno zaskrbljujoče stanje je povezano z nizko stopnjo zgodnje podjetniške aktivnosti mladih in njihove težke zaposljivosti, ki izhaja iz visoke stopnje brezposelnosti mladih v Sloveniji. Kot kaže, mladi premalo zaznavajo poslovne priložnosti in so tudi manj uspešni pri spreminjanju teh priložnosti v trajnejše oblike ustaljene podjetniške aktivnosti. Vladne politike bi zato svoje programe morale nujno usmeriti k tej starostni populaciji, v kateri je z različnimi programi in aktivnostmi zagotovo mogoče največ prispevati k zaznavanju podjetniške kariere kot zaželene izbire poklicne poti. Seveda pa je treba mlade s programi izobraževanja najprej usposobiti za prepoznavanje poslovnih priložnosti ter jim pomagati razviti znanja in veščine, potrebne za njihovo udejanjanje.
Ključne besede: podjetništvo, Globalni podjetniški monitor, podjetniška aktivnost mladih, podjetniška kariera, vladne politike
Objavljeno: 18.01.2017; Ogledov: 1277; Prenosov: 67
.pdf Celotno besedilo (3,39 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

10.
RAZLIKE MED SPOLOMA PRI VKLJUČEVANJU V PODJETNIŠKO AKTIVNOST V SLOVENIJI
Sandra Bezjak, 2015, diplomsko delo

Opis: Ljudje se za vstop v podjetništvo odločajo predvsem iz dveh motivov, iz priložnosti ali iz nuje. Kot smo lahko ugotovili, se vedno več odraslega prebivalstva v Sloveniji vključuje v podjetništvo zaradi priložnosti, kar je dober znak, saj niso tega prisiljeni storiti za preživetje. Še vedno se bistveno več moških, kot pa žensk odloča za podjetniško pot, saj so pogoji za njih še zmeraj bolj ugodni kakor za ženske. Opazimo lahko, da vključenost žensk v podjetništvo iz leta v leto zelo variira, zato bo potrebno še veliko vloženega truda in časa, da bodo ženske prisotne v podjetništvu vsaj približno toliko kot moški. Problem je v tem, da manj žensk kot moških v povprečju verjame, da so spodobne za podjetniško pot, ter v večji meri menijo, da nimajo potrebnih veščin, znanja in izkušenj. V Sloveniji, z namenom proučevanja podjetništva, poteka raziskava Globalni podjetniški monitor – GEM , ki jo izvaja Inštitut za podjetništvo in management malih podjetij na Ekonomsko – poslovni fakulteti Univerze v Mariboru. Iz raziskave je razvidno, da lahko na vključevanje ljudi v podjetniško aktivnost zremo z optimizmom, saj le – to zadnja leta narašča. V diplomskem seminarju je bila izvedena tudi analiza podatkov, ki so bili pridobljeni s pomočjo GEM 2013. Skušali smo ugotoviti ali obstajajo razlike med moškimi in ženskami, pri vključevanju v podjetniško aktivnost v Sloveniji, poleg tega pa tudi razlike glede na starost, izobrazbo, dohodek, motivacijsko naravnanost, inovacijsko naravnanost in nagnjenost k rasti.
Ključne besede: podjetništvo, podjetniška aktivnost, podjetnik, žensko podjetništvo, GEM, razlike med spoloma, lastnosti podjetnikov, statistična analiza
Objavljeno: 10.11.2015; Ogledov: 861; Prenosov: 76
.pdf Celotno besedilo (1,57 MB)

Iskanje izvedeno v 0.16 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici