| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 2059
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Prenova internega poslovanja v računovodskem servisu
Manca Podgoršek, 2022, magistrsko delo

Opis: V sodobnih podjetjih postajata vse bolj pomembni učinkovitost in inovativnost. Pa naj gre za nova, mlada podjetja ali za stara, že dolgo obstoječa na trgu dela. Prav tako ni pomembno, s katerim področjem se ukvarja podjetje, saj je treba na vseh področjih slediti spremembam trga in novim navadam kupcev. Večkrat pa se pozabi na samo notranjo organizacijo podjetja. Ta je sicer vse bolj pomembna, saj se zaradi selitve večine poslov v e-poslovanje in vse več dela od doma pri zaposlenih, hitro pokažejo napake notranje organiziranosti in povezovanja. Napake se pokažejo že v mikro podjetjih, v večjih podjetjih pa še prej oziroma bolj izrazito. Iz tega razloga smo se v magistrski nalogi osredotočili na e-poslovanje. Poudarek smo dali naši proučevani enoti, mikro računovodskemu podjetju. Naše proučevano mikro podjetje v določeni meri deluje še vedno preveč papirno, kar pomeni, da je premalo e-poslovanja. V nalogi smo predstavili trenutni način poslovanja. Glede na zaznano problematiko smo poiskali nekaj možnih rešitev, ki bi olajšale delo tako posamezniku kot celotni organizaciji. Predvsem smo obravnavali problem internega poslovanja med zaposlenimi. Raziskali in predstavili smo tri različne rešitve za podporo procesa upravljanja nalog in eno celovito programsko rešitev. Bistvenega pomena nam je bilo, da je rešitev praktična in enostavna za uporabo. Izbira ustrezne rešitve je vsekakor odločitev organizacije. Bi pa izbrana ustrezna rešitev pomenila boljšo organiziranost v prihodnosti, saj se proučevanemu mikro podjetju obeta vse več dela z različnih lokacij.
Ključne besede: e-poslovanje, brezpapirno poslovanje, elektronsko računovodstvo, digitalizacija, mikro podjetje
Objavljeno v DKUM: 25.01.2023; Ogledov: 46; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (1,27 MB)

2.
Družinski odnosi in možni konflikti ter njihov vpliv na razvoj družinskega podjetja
Urška Bencak, 2022, diplomsko delo

Opis: Družinska podjetja so pomemben del slovenskega gospodarstva. Dva različna sistema družina in podjetje sta neločljivo povezana med seboj. Na delovnem mestu se vsakodnevno srečujejo ljudje z različnimi talenti, interesi in idejami. Zaradi te zaprtosti so konflikti neizogibni. V diplomski nalogi so bili proučeni družinski odnosi, možni konflikti in njihov vpliv na razvoj družinskega podjetja.V diplomskem delu so bili analizirani družinski odnosi in možni konflikti ter njihov vpliv na razvoj družinskega podjetja. Opredelili smo družinsko podjetje ter odnose in konflikte, ki jih pogosto zaznavamo v teh podjetjih. V družinskih podjetjih se prepletata dva sistema in sicer tako družina kot podjetje in tako so tudi člani družine nosilci različnih vlog hkrati. Močno prepletanje privede do različnih razlogov za nastanek konfliktov v podjetju na katere se osredotočamo tekom diplomskega dela, kakor tudi na reševanje in morebitne ovire pri reševanju le-teh. Krizna obdobja so v večini primerov povod za napeto ozračje, zato je smiselno da smo se dotaknili tudi načinov kako se družinska podjetja soočajo s finančnimi krizami, bodisi svetovnimi kot tudi manjšimi finančnimi krizami podjetja. V empiričnem delu naloge bo predstavljeno družinsko podjetje Tlakovanje Gomboc in analizirali odnose med družinskimi člani ter konflikte v podjetju.
Ključne besede: Družinski odnosi, konflikti, podjetje, družina, družinsko podjetje.
Objavljeno v DKUM: 16.01.2023; Ogledov: 61; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (1,54 MB)

3.
Vloga družine v družinskem podjetju ko-trans d. o. o.
Katja Kostanjevec, 2022, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga v teoretičnem obravnava vloge družinskih članov in njihovih medsebojnih odnosov v družinskem podjetju. Dotaknili smo pa se tudi problematike nasledstva v družinskih podjetjih. V analitičnem delu pa smo teoretične ugotovitve povezali z primerom v praksi. Za primer v praksi smo izbrali družinsko podjetje, ki se ukvarja z dejavnostjo prevozništva. Družinska podjetja so posebna oblika podjetij. Njihova značilnost je pojav tesnega prepletanja družinskega in poslovnega sistema. Družinski člani so tisti, ki v največji meri vplivajo na družinsko podjetje. Ti člani imajo tako doma kot v podjetju različne vloge. Njihovi odnosi so ključni za uspeh podjetja. Ti morajo biti dobri in tesni, saj le tako lahko v podjetju gradimo zdravo delovno okolje. Ni pomembno samo, da imajo dobre medsebojne odnose člani družine, temveč tudi, da gradijo osebne in jasne odnose s svojimi zaposlenimi. Na tak način pri zaposlenih spodbujajo občutek pripadnosti in posledično vplivajo na njihovo zadovoljstvo. Zaradi tesne povezanosti družinskega in poslovnega sistema, je v družinskih podjetjih več možnosti za nastanek konfliktov. Če so ti v zdravih mejah lahko cel pozitivno vplivajo na poslovanje, saj vzposdbujajo zdravo tekmovalnost. Če pa so prepogosti in jih sproti ne preprečujemo in/ali rešujemo pa imajo lahko za podjetje uničevalne posledice. Dotaknili pa smo se tudi teme nasledstva. Prenos nasledstva je faza v življenjskem ciklu podjetja, ki odločilno vpliva na njegov obstoj. Gre za zapleten proces v katerega so vpeti tudi psihološki dejavniki. Razlogi za nasledstvo so lahko osebni ali poslovni. Prav tako obstaja tudi več nasledstvenih možnosti. Nasledstvo se lahko prenese med družinskimi člani, lahko se podjetje odloči za začasnega/profesionalnega managerja, vačsih pa je edina rešitev prodaja podjetja ali pa njegova likvidacija. Pogosto se v podjetjih vprašanja nasledstva izogibajo in se ne zavedajo dovolj, kako nevarno je to lahko za podjetje. Nasledstva se je potrebno lotiti procesno najmanj tri leta pred dejansko predajo.
Ključne besede: Družina, družinsko podjetje, odnosi, konflikti, nasledstvo
Objavljeno v DKUM: 24.11.2022; Ogledov: 133; Prenosov: 28
.pdf Celotno besedilo (1,33 MB)

4.
Primerjava posebnosti računovodenja v invalidskih podjetjih in socialnih podjetjih
Lucija Kadiš, 2022, diplomsko delo

Opis: V Sloveniji je za zaposlitev invalidov zelo dobro preskrbljeno predvsem s pomočjo različnih programov, državnih pomoči in ukrepov, ki se nudijo podjetjem. Zaposlitev invalidom podjetjem naj nebi predstavljalo le dodaten prihodek, temveč izboljšanje položajev invalidov in njihovo vključevanje v družbo. Z pomočmi države podjetjem, lahko postanejo invalidi zelo zanimivi in iskani kader za različna podjetja. Namen diplomskega dela je prikazati delovanje invalidskih in socialnih podjetjih, ter razliko med njimi. V diplomsko delu smo spoznali delovanje invalidskih in socialnih podjetjih, začetek pridobitve statusa invalidskega in socialnega podjetja, pogoje, prenehanje delovanje ter posebnosti računovodstva in razlike med invalidskim in socialnim podjetjem. Ugotovili smo, da je ustanovitev invalidskega podjetja težja, kot ustanovitev socialnega podjetja. Čeprav v zadnjih letih število socialnih podjetjih narašča. Tako socialno, kot invalidsko podjetje ima posebnosti računovodenja.
Ključne besede: Invalidi, invalidsko podjetje, socialno podjetje, kvote.
Objavljeno v DKUM: 15.11.2022; Ogledov: 104; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (1,34 MB)

5.
Predlogi za izboljšanje kazalnikov notranjega transporta v proizvodnem podjetju : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Miha Primožič, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu Predlogi za izboljšanje kazalnikov notranjega transporta v proizvodnem podjetju smo v prvem delu najprej predstavili pojme, povezane z notranjim transportom in intralogistiko. Ugotovili smo, da moramo pri organizaciji notranjega transporta stremeti k izogibanju križanja transportnih poti, uporabi gravitacije, kjer je to mogoče, skrajšanju transportnih časov in prilagajanju nakladalnih enot možnostim transportnih sredstev. Dotaknili smo se tudi pojma vitka logistika in ugotovili, da je transport pravzaprav ena od izgub, zato je pomembno, da ga čim bolj optimiziramo. Našteli smo sisteme notranjega transporta, kamor spadajo transportne naprave, skladiščni prostori in pomožna oprema. V nadaljevanju smo podrobneje predstavili nekaj tem, ki so neposredno povezane z notranjim transportom. Osredotočili smo se na tri področja, in sicer na ravnanje z materialom, kjer smo predstavili tudi proces komisioniranja, na postavitev in organizacijo skladišča ter na transportna sredstva in naprave, kjer smo največ pozornosti namenili viličarjem. Na podlagi predstavljenih pojmov smo nato predstavili obstoječe stanje v obravnavanem proizvodnem podjetju. Na koncu diplomskega dela smo poskušali poiskati še možne izboljšave na področju notranjega transporta, s katerimi bi povečali predvsem produktivnost ali zmanjšali stroške. Ugotovili smo, da je notranji transport v podjetju dobro organiziran, vseeno pa smo ponudili nekaj izboljšav. Na področju ravnanja z materialom bi za izboljšanje produktivnosti in zmanjšanje stroškov uvedli strogo politiko o shranjevanju materiala in izdelkov ter viličarje s konfiguracijo človek-zgoraj. Da se izognemo morebitnim poškodbam na viličarjih, materialu in izdelkih, bi obnovili transportne površine in odpravili težavo z dvižnimi vrati, ki podaljšujejo transportne čase.
Ključne besede: notranji transport, intralogistika, proizvodno podjetje, skladišče, viličarji
Objavljeno v DKUM: 04.11.2022; Ogledov: 159; Prenosov: 21
.pdf Celotno besedilo (1,26 MB)

6.
Vpliv politike podjetja na odnos podjetja na potrošnike
Ana Marija Hustić, 2022, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga najprej obravnava vprašanji, kaj sploh podjetje je in kako podjetja v praksi nastajajo. Danes na trgu obstajajo različna podjetja, ki se razlikujejo po strukturi, pravnoorganizacijski obliki, blagu, ki ga proizvajajo, storitvah, ki jih opravljajo, in tudi po velikosti. Vsako podjetje ima svojevrsten poslovni proces ter različne razvojne, strukturne in druge potrebe, ki bodisi posredno bodisi neposredno vplivajo na poslovanje podjetja in na njegov odnos do potrošnikov. Zaradi tega je v diplomski nalogi vezano na poslovni odnos med podjetji in potrošniki obrazloženo, kaj je poslovni proces podjetja ter katere in kakšne so tipične potrebe podjetij. V nadaljevanju se diplomska naloga osredotoča na politiko podjetja in potrebno vizijo, smotre, poslanstvo in temeljne cilje podjetja ter vse to povezuje s potrošniki. Pojasnjeno je, kje najdemo potrošnike in kaj je za njih značilno, zakaj podjetja potrebujejo potrošnike za njihov uspeh, kaj podjetja ponujajo svojim potrošnikom, da zadovoljijo svoje podjetniške potrebe, ter kaj s tem potrošniki pridobijo (korist). Na ta način je s pomočjo izbrane literature po eni strani predstavljeno, kako politika in potrebe podjetja vplivajo na potrošnike, po drugi strani pa tudi zrcalna slika tega vprašanja, kako mora podjetje v praksi ravnati, da doseže ugodnejši konkurenčni položaj na trgu in da ugodi vse nenehno spreminjajoče se potrebe potrošnikov.
Ključne besede: podjetje, politika podjetja, vizija, poslanstvo, temeljni cilji, udeleženci podjetja, potrošniki.
Objavljeno v DKUM: 04.11.2022; Ogledov: 130; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (1,05 MB)

7.
Vpliv izbranih mehkih dejavnikov na družinsko podjetje
Aneja Urška Podbregar, 2022, diplomsko delo

Opis: Kar razlikuje družinska podjetja od drugih podjetij, je sam vpliv, ki ga ima družina na podjetje. Vsaka družina zase je edinstvena in ima različne cilje, preference, sposobnosti in predsodke. Bistvena sestavina notranje delovne sile v družinskem podjetju so po večini tudi nedružinski člani, ki so zaposleni v družinskem podjetju. Ti se lahko srečujejo s kompleksom manjvrednosti, kar privede do zmanjšanja motivacije in posledično slabega počutja v delovnem okolju. Družinska podjetja lahko kot svojo prednost pri trženju uporabijo svojo družinsko naravo in oblikujejo neponovljivo blagovno znamko. Vključno z mnogimi dejavniki, ki vplivajo na družinska podjetja, je eden izmed takih tradicija, ki se prenaša iz roda v rod in podjetjem pomaga, da se skozi čas ohranijo. Pomembno je, da se podjetje razvija in deluje s podporo družine, ki ima odločilno vlogo npr. pri doseganju poslovnih ciljev. Prav tako je v družinskem podjetju pomembna tudi rutina, ki se razlikuje glede na razsežnost komunikacije. Na podjetniške odločitve in etično vedenje vplivajo še trije mehki dejavniki, in sicer vrednote, religija ter duhovnost. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretični del smo vključili opis družinskih podjetij, njihove značilnosti in razlike med družinskim ter nedružinskim podjetjem. Opredelili smo tudi neenakost nedružinskih zaposlenih v družinskem podjetju in trženjem v družinskem podjetju. Prav tako smo opredelili mehke dejavnike, ki vplivajo na razvoj in poslovanje družinskega podjetja, kot so tradicija, etika, religija, duhovnost ter vrednote, in predstavili njihov pomen v družinskem podjetju. -Teoretični del zajema tudi opis pomena podpore družine v družinskem podjetju in rutine, ki je nasprotni pol ustvarjalnosti, a jo v podjetjih prav tako potrebujejo. Empirični del diplomskega dela sestavljajo ugotovitve, ki so rezultat opravljene anketne raziskave, ki je zasnovana na poudarku vpliva mehkih dejavnikov na družinsko podjetje. S pomočjo rezultatov, pridobljenih iz anketnega vprašalnika, smo oblikovali sintezo spoznanj, ki se nanašajo na družinska podjetja v Sloveniji, ter podali predloge za prakso.
Ključne besede: družinsko podjetje, družina, religija, vrednote, etika, marketing
Objavljeno v DKUM: 03.11.2022; Ogledov: 107; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (1,82 MB)

8.
Zaposlovanje milenijcev v reviziji in v revizijskem podjetju
Nina Horvat, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu obravnavamo zaposlovanje milenijcev v reviziji in v revizijskih podjetjih. Milenijci so generacija ljudi, ki so rojeni med leti 1980 in 2000, vendar pa se natančna časovna opredelitev razlikuje med različnimi avtorji. V začetku opredeljujemo samo organiziranost revizijskih podjetij tj. hierarhijo zaposlenih, kjer so običajna delovna mesta asistent v reviziji, starejši revizor, poslovodni revizor in vrhovni revizor. Predvsem na prva delovna mesta se običajno zaposlujejo milenijci. Delovno okolje v revizijskih podjetjih je ključnega pomena za kakovostno opravljanje dela in ga za revizorje predstavljajo različni dejavniki, ki lahko imajo nanje vpliv, in sicer vpliv temperature in kvalitete zraka v delovnih prostorih, osvetlitev, prostorska postavitev in ohranjanje primernega okolja z vidika motečih zvokov iz okolja. Milenijci kot generacija se razlikujejo od drugih predmilenijskih generacij na podlagi temeljnih vrednot, delovnih vrednot, pogledov na svet in lastnosti. Glede zaposlovanja in samega privabljanja milenijcev kot talentov v revizijska podjetja na strani revizijskih podjetij ter njihovega ohranjanja v revizijskih podjetjih ni razpoložljivih podatkov. Ob sklepanju s splošnega pa je mogoče ugotoviti, da je najverjetneje potrebno uporabiti posebne pristope, ki so prilagojeni glede na želje in potrebe milenijcev, ki se razlikujejo od drugih generacij, saj jim je pomembna fleksibilnost dela, ravnovesje med delom in zasebnim življenjem ter prioriteta karierne in osebnostne rasti pred samim plačilom za delo. Tako imajo tudi v revizijskih podjetjih milenijci veliko možnosti glede napredovanj in izobraževanj, čim pokažejo zanimanje in željo za delo in pridobivanje novih znanj, pripravljenost na izzive in zagnanost.
Ključne besede: Milenijci, zaposlovanje milenijcev, talenti, revizija, revizijsko podjetje.
Objavljeno v DKUM: 03.11.2022; Ogledov: 100; Prenosov: 42
.pdf Celotno besedilo (1,20 MB)

9.
Analiza poslanstev, vizij in vrednot izbranih mednarodnih logističnih podjetij : magistrsko delo
Nina Pakar, 2022, magistrsko delo

Opis: Na identiteto in prihodnost podjetij imajo velik vpliv jasno zastavljena vizija, poslanstvo in vrednote. V teoretičnem delu magistrskega dela smo s pomočjo znanstvenih virov opredelili temeljne pojme. Poslanstvo prek opredelitve, kaj podjetje je in kaj počne ter zakaj, postavlja okvire njegovega delovanja. Vizija opiše, kam želi iti podjetje v prihodnosti. Vrednote opredeljujejo, kaj je pomembno za podjetje. O vrednotah, poslanstvu in viziji podjetja se da razmišljati na različne načine in v različnih krogih. V raziskovalnem delu magistrskega dela smo se nato posvetili primerjanju poslanstev, vizij in vrednot 100 logističnih podjetij, ki so na seznamu 100 največjih logističnih podjetij v letu 2019 in delujejo tudi v Sloveniji. Obravnavali smo tista podjetja, ki imajo svoja poslanstva, vizije ali vrednote javno objavljena. Po končani raziskavi smo ugotovili, da ima poslanstvo, vizijo ali vrednote objavljenih le 31 podjetij. Po delitvi poslanstev, vizij in vrednot v ustrezne skupine smo ugotovili, da se večina logističnih podjetij odloča za poslanstva, ki so usmerjena na cilj in namen samega podjetja; vizije, ki temeljijo na konkretnih ciljih podjetja ter vrednote, ki usmerjajo njihovo vedenje do drugih ljudi oz. so usmerjene v posameznika ter osebne dosežke, torej instrumentalne vrednote.
Ključne besede: poslanstvo, vizija, vrednote, podjetje, identiteta
Objavljeno v DKUM: 03.11.2022; Ogledov: 128; Prenosov: 25
.pdf Celotno besedilo (1006,94 KB)

10.
Izzivi digitalne preobrazbe
2022, zbornik

Opis: Slovenija, Evropska unija in domala ves svet s hitrimi koraki stopajo po poti digitalne transformacije v digitalno prihodnost, kar sproža številne razprave na vseh področjih družbenega in gospodarskega življenja. Strokovna monografija Izzivi digitalne preobrazbe obravnava problematiko, s katero se soočajo slovenska podjetja pri uvajanju in uporabi digitalizacije v svojem poslovnem ali proizvodnem procesu. Avtorji posameznih poglavij so študenti Univerze v Mariboru, ki so v izbranih slovenskih podjetjih in negospodarski organizaciji raziskovali, s kakšnimi izzivi se le-ta soočajo v procesu digitalne preobrazbe. Njihove rešitve bodo v pomoč drugim podjetjem, raziskovalcem, študentom in vsem, ki se srečujejo s podobnimi problemi. Poglavja so v večji meri zasnovana na študiji primera in interdisciplinarno, saj študenti prihajajo s šestih različnih fakultet, kar daje monografiji dodatno vrednost.
Ključne besede: digitalizacija, digitalna preobrazba, podjetje, osebni podatek, pravica posameznika
Objavljeno v DKUM: 28.10.2022; Ogledov: 197; Prenosov: 40
.pdf Celotno besedilo (18,02 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

Iskanje izvedeno v 0.21 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici