| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 2119
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Nabavni proces v podjetju Stampal SB, d. o. o.
Andraž Jurič, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu proučujemo poslovni proces nabave. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in aplikativnega dela. V teoretičnem delu opredelimo vlogo nabave in nabavni proces po različnih avtorjih. V aplikativnem delu proučujemo in predstavimo poslovni proces nabave na primeru podjetja Stampal SB, d. o. o., iz Slovenske Bistrice. Podjetje Stampal SB, d. o. o. je slovensko podjetje za proizvodnjo aluminijastih odkovkov in je del skupine Impol. Ker so v podjetju vsi poslovni procesi med sabo povezani in soodvisni, je nabavni proces eden najpomembnejših procesov v podjetju za uspešno poslovanje. Vloga nabave je, da podjetje oskrbuje z resursi po razumnih cenah, v ustreznih količinah in ustreznem času ter po ustrezni kakovosti. Nabavni proces se zaradi velikosti, dejavnosti in drugih dejavnikov razlikuje od podjetja do podjetja. Postopki nabavljanja niso v vseh podjetjih enaki, so pa si podobni in se vrstijo v ustaljenem vrstnem redu. V diplomskem delu ugotavljamo, da omenjeno podjetje do potankosti ne sledi klasičnim teoretičnim modelom nabavnega procesa, najdemo pa podobnosti za primerjavo.
Ključne besede: Nabavni proces, nabavno trženje, nabava, podjetje Stampal SB, d. o. o., skupina Impol.
Objavljeno v DKUM: 09.07.2024; Ogledov: 46; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (2,35 MB)

2.
Uvedba standarda kakovosti sist en iso 9001:2015 in ocena učinkov uvedbe
Stanislav Hozjan, 2024, magistrsko delo

Opis: Zagotavljanje kakovosti je ključnega pomena pri izvajanju storitev v procesu graditve objektov. Ocenjevanje kakovosti pri storitvah je težje kot pri izdelkih, saj so storitve neotipljive in nemerljive. Dejavniki, ki vplivajo na doseganje visoke stopnje kakovosti pri storitvah graditve objektov, vključujejo neprimerne specifikacije v ponudbah, nepopolne ali slabe vhodne podatke, neprimerno komunikacijo med udeleženci, neustrezen nadzor nad kakovostjo in podobno. Za dosego visoke ravni kakovosti je pomembno vzpostaviti sistem vodenja kakovosti in sistem zagotavljanja kakovosti, ki omogočata usmerjanje, nadzorovanje ter izpolnjevanje pričakovanj naročnika, ustrezen nadzor nad projekti, zmanjševanje napak in pomanjkljivosti, izboljšanje učinkovitosti in produktivnosti ter povečanje zaupanja z naročnikove strani. Ključni namen magistrskega dela je podati napotke za vzpostavitev ustreznih sistemov vodenja kakovosti in zagotavljanja kakovosti v inženiring ter projektantskih podjetjih ter njihovo pravilno upravljanje za dosego optimalnih rezultatov. Magistrsko delo v nadaljevanju obravnava uvedbo sistema kakovosti v podjetje ZEU , družba za načrtovanje in inženiring d. o. o. v skladu z zahtevami mednarodnega standarda SIST ISO 9001:2015 in ob upoštevanju lastnosti obravnavanega podjetja ter izvedene analize anketnega vprašalnika skuša ugotoviti pomembnost vzpostavljenega sistema vodenja kakovosti v inženiring podjetjih ter oceniti učinke za podjetje. Bistvena ugotovitev dela je, da zagotavljanje kakovosti v procesu izvajanja storitev (svetovalnega) inženiringa omogoča izpolnjevanje pričakovanj naročnikov, zmanjšanje števila napak, povečanje zaupanja naročnikov, povečanje učinkovitosti in konkurenčne prednosti podjetja.
Ključne besede: SIST ISO 9001 : 2015, kakovost, zagotavljanje kakovosti, inženiring podjetje, projektantsko podjetje
Objavljeno v DKUM: 17.06.2024; Ogledov: 106; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (3,92 MB)

3.
Vloga managerjev v sodobnih podjetjih
Timotej Lipovec, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo oz. tematika tega dela bo povezana predvsem s funkcijami in procesi, ki jih ljudje uporabljamo v vsakdanjem zasebnem ter poslovnem svetu, to je management ter vodenje. To so funkcije, ki se same od sebe ne morejo izvajati, zanje podjetja potrebujejo zelo izkušene in/ali pa talentirane ljudi, ki jih imenujemo managerji in/ali vodje, ki skrbijo, da podjetja rastejo oz. imajo nasploh možnost dočakati rast. Tako imenovani managerji ali vodje pa v podjetjih in organizacijah ali pa katerih drugih ustanovah svoje načrte in zaposlene pripravijo oz. usmerijo skozi različne funkcije managementa, različne načine vodenja, motiviranja, načrtovanja do te mere, da so zaposleni zadovoljni s svojim delom, ljudje na vodilnih položajih pa z načrtovanimi cilji ter seveda delom managerjev in vodij. Vse te procese, funkcije in stile bom v diplomskem delu tudi opisal, raziskal ter prikazal do takšne mere, da bo na koncu razvidno, zakaj mnogi menijo, da so management, managerji in vodje osrčje oz. sam življenjski steber vsakega podjetja, organizacije oz. kakršne koli ustanove. Ključnega pomena je razumeti management in vse, kar spada pod ta pojem. Ker živimo v obdobju razvijanja ter sprememb, se morajo tem spremembam ter razvoju prilagoditi tudi managerji, zato bodo v ospredju tematike moje diplomske naloge »sodobni managerji«. Pred vsem tem bo potrebno opisati prostor, kjer se vsi omenjeni procesi odvijajo, kjer managerji vse te funkcije, stile in načine dela izvajajo, to je seveda podjetje. V diplomskem delu se bom enako kot pri managerjih osredotočil predvsem na podjetja, ki ne glede na vse ovire v današnjem zahtevnem in tehnološko razvitem svetu obstajajo, konkurirajo in se nadaljnje razvijajo, to so t. i. »sodobna podjetja«. S pojmom »sodobno podjetje« ter »sodobni manager« pa nastopijo tudi sodobni problemi oz. težavnosti, zato je pomembno primerjati različna podjetja ter managerje in ugotoviti, kako se uspešna sodobna podjetja ter managerji razlikujejo, kot so na primer zelo uspešno spletno podjetje Facebook oz. zdaj Meta, pa podjetje, ki je postalo eno iz med vodilnih avtomobilskih znamk, to je Tesla Motors, ter seveda tudi zelo uspešna managerja, kot sta Elon Musk ter Mark Zuckerberg. V raziskavi, ki je na koncu naloge, pa bomo lahko videli, kako so vsi pojmi in teorije, kot so konkurenčnost, promoviranje, inovativnost, znanja in drugo pripomogle k uspehu teh dveh gigantskih podjetij in posledično omenjenih managerjev, in zakaj imenujemo današnja podjetja in managerje »sodobne«, kar bom pa še podrobneje razčlenil skozi diplomsko nalogo.
Ključne besede: manager, management, sodobno podjetje, vodenje, proces v podjetju.
Objavljeno v DKUM: 12.06.2024; Ogledov: 74; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (3,03 MB)

4.
Zadovoljstvo zaposlenih v podjetju x
Urban Ostrež, 2024, diplomsko delo

Opis: Zaključno delo obravnava zadovoljstvo zaposlenih, ki je ključnega pomena za dobro poslovanje podjetja in njegovo rast. V teoretičnem delu so predstavljene osnove, definicija zadovoljstva zaposlenih, na kaj vse zadovoljstvo vpliva, kako ga lahko merimo in kateri dejavniki vplivajo nanj. V teoretičnem delu smo uporabljali opisno oz. deskriptivno metodo, s katero smo zbirali pomembne informacije in ugotavljali glavne dejavnike in modele, s katerimi lahko vplivamo na zadovoljstvo zaposlenih. V raziskovalnem delu smo uporabljali metodo analize, kjer smo na dejanskem primeru ugotavljali zadovoljstvo zaposlenih v podjetju. Osnova za raziskovalni del je anketiranje vseh zaposlenih v podjetju X. Dobljeni rezultati so pokazali realni posnetek stanja zadovoljstva, na podlagi katerega smo lahko rezultate analizirali. Ugotovili smo, da so zaposleni v podjetju X zelo zadovoljni.
Ključne besede: zadovoljstvo zaposlenih, dejavniki zadovoljstva, pomen zadovoljstva, podjetje X
Objavljeno v DKUM: 10.06.2024; Ogledov: 104; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (673,75 KB)

5.
Optimizacija aplikacijskih strežnikov v velikem podjetju
Iztok Kirm, 2024, diplomsko delo

Opis: V velikem telekomunikacijskem podjetju se za delovanje poslovnih aplikacij še vedno v veliki meri uporablja aplikacijske strežnike. Vzdrževanje in upravljanje velikega števila različnih tipov aplikacijskih strežnikov predstavlja za podjetje velik izziv. V diplomskem delu predstavljamo možnosti optimizacije aplikacijskih strežnikov, predvsem na račun zmanjšanja števila različnih platform in verzij ter prehoda na odprtokodne rešitve. Nujna je preudarna izbira platforme za delovanje poslovnih aplikacij. Te so namreč izredno pomembne za poslovni proces. Od njih je odvisno, ali bodo storitve delovale nemoteno in ali bo podpora procesom ter zaposlenim kakovostna in visoko razpoložljiva; posledično bodo tudi stranke zadovoljne, ker bodo poslovni procesi potekali hitro in zanesljivo. Podjetja se čedalje bolj posvečajo optimizaciji poslovanja. Sem sodi tudi varčevanje pri porabi sredstev za platforme, na katerih delujejo aplikacije. Cena licenc aplikacijskih strežnikov se vsako leto povečuje in za podjetje predstavlja velik strošek, zlasti če ima okoli 270 stalno delujočih aplikacijskih strežnikov. Spreminjanje platform, na katerih tečejo aplikacije, je velik izziv. Obstoječe aplikacije je treba predelati in prilagoditi na delovanje na novi platformi. Ob kadrovskem pomanjkanju razvijalcev je to velika težava. Naredili smo analizo stanja in alternativno rešitev primerjali z obstoječo.
Ključne besede: aplikacijski strežnik, optimizacija, telekomunikacijsko podjetje, Wildfly, Weblogic
Objavljeno v DKUM: 03.06.2024; Ogledov: 67; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (1,34 MB)

6.
Vpliv pandemije covid-19 na proces nabave v izbranem podjetju : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Isabella Pleterski, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo preučevali nabavo in proces nabave ter to predstavili na primeru izbranega podjetja. Izbrano podjetje je malo družinsko podjetje, ki je na trgu prisotno že vrsto let in se ukvarja z nabavo ter prodajo keramike in kamna. Nabava je ena od osnovnih poslovnih funkcij, ki organizaciji zagotavlja ustrezne nabavne dobrine ob pravem času, na pravem mestu in v pravi količini, saj je njen cilj oskrba vseh porabnikov v podjetju. Skozi leta je nabava vse bolj pridobivala na pomembnosti, saj podjetju omogoča konkurenčnost na trgu ter z doseganjem najboljše kombinacije minimizira izgube podjetja. Ker so si podjetja med seboj različna, bodisi zaradi velikosti, dejavnosti, ki jo opravljajo, bodisi sortimenta proizvodov oziroma storitev, se tudi postopki nabavnega procesa med podjetji razlikujejo. V diplomskem delu nas je zanimalo, kako je pandemija covid-19 vplivala na sam proces nabave v izbranem podjetju. Ugotovili smo, da je bil celoten postopek nabave v obdobju trajanja pandemije otežen, ukrepi pa so negativno vplivali na izbrano podjetje. Pri analizi količine nabavljene keramike v letih 2020 in 2021 smo ugotovili, da je podjetje količinsko nabavilo več od dobaviteljev iz Španije, kot od dobaviteljev iz Italije.
Ključne besede: nabava, nabavni proces, vplivi pandemije covid-19, izbrano podjetje, keramika
Objavljeno v DKUM: 21.05.2024; Ogledov: 147; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (1,36 MB)

7.
Vrednotenje delnic ameriških in evropskih farmacevtskih podjetij
Klemen Robar, 2023, diplomsko delo

Opis: Problem, s katerim se vsak investitor sooča pred investiranjem denarja v neko delnico, je, da ne ve, katera investicija mu bo doprinesla največji dobiček na vložen kapital. V zaključnem delu raziskujemo, ali lahko s pomočjo najpogosteje uporabljenih kazalnikov za vrednotenje delnic predvidimo, katera investicija bo doprinesla največje donose. To smo analizirali tako, da smo primerjali donos dveh različnih portfeljev in industrijskih indeksov znotraj farmacevtskega sektorja v 10 letih investiranja s 5 najpogosteje uporabljenimi kazalniki. Ugotovili smo, da bi lahko s pomočjo teh kazalnikov predvideli, katera investicija bi nam doprinesla največji donos. Investitorjem svetujem, da uporabijo teh pet kazalnikov kot vodilo in pomoč pri izločevanju dobrih potencialnih investicij od slabih. Ne svetujemo, da se za odločitev o investiranju uporabi izključno teh 5 kazalnikov, saj je za dobro analizo investicij treba opraviti bolj podrobno analizo.
Ključne besede: delnica, farmacija, farmacevtsko podjetje, kazalnik, portfelj, vrednotenje delnice.
Objavljeno v DKUM: 16.05.2024; Ogledov: 210; Prenosov: 61
.pdf Celotno besedilo (2,02 MB)

8.
Obnašanje revizijskih pomočnikov v revizijskih podjetjih
Petra Vogrinčič, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo z analiziranjem predvsem tujih virov preučili obnašanje pomočnikov v reviziji v revizijskih podjetjih. Zanimalo nas je, kdo so pomočniki v revizijskih podjetjih, kakšni so pogoji dela v revizijskem podjetju za pomočnike v reviziji in kako se obnašajo, ali so nagnjeni k posnemanju natančnih nadrejenih ali manj natančnih, ali bodo prej posnemali nadrejene, ki imajo vpliv na njihovo napredovanje ter kako vpliva to na kakovost revizije. V diplomskem delu smo najprej opredelili osnovne pojme. Predstavili smo revizijsko podjetje, hierarhijo zaposlenih v njem, navedli smo temeljna etična načela v reviziji, dotaknili pa smo se tudi kulture in mentorstva v revizijskih podjetjih. Opisali smo naloge in odgovornosti revizijskega partnerja, direktorja v reviziji, izkušenejšega revizorja in pa pomočnika v reviziji. Na podlagi analize tujih virov smo proučili, ali so pomočniki v reviziji bolj nagnjeni k posnemanju natančnega ali manj natančnega nadrejenega. Ugotavljali smo tudi, kako vpliva sistem napredovanja na posnemanje pomočnikov v reviziji – torej ali bodo pomočniki v reviziji prej posnemali nadrejenega, ki ima glas pri odločanju o napredovanju. Proučili smo tudi, kako vpliva to posnemanje na kakovost revizije. Poiskali smo tudi nekaj zgledov neprimernega ravnanja v zvezi s pomočniki v revizijskih podjetjih. Prvi zgled kaže neprimerno ravnanje pomočnika v reviziji. Ta se je vedel neetično, ko je brez premisleka izpolnil neprimerna navodila izkušenejših revizorjev. Drugi zgled je zgled neprimernega ravnanja izkušenejšega revizorja do pomočnika v reviziji. Neetično se je vedel izkušenejši revizor, ko je za lastne napake v poslu revizije okrivil pomočnike v reviziji, ki jih je nadziral. Kot zadnji zgled pa smo našli zgled neprimerne prakse revizijskega podjetja glede neugodnih delovnih pogojev za pomočnike v reviziji. gre za problematiko (nepravičnega) prenizkega plačila in (pre)dolgih delavnikov za pomočnike v reviziji. V diplomskem delu smo potrdili hipoteze. Potrdili smo prvo hipotezo, da ravnanje izkušenejših revizorjev lahko na pomočnike v reviziji vpliva pozitivno ali negativno, vendar bo pomočnik v revizij posnemal pozitivne zglede ravnanja izkušenejšega revizorja prej kot negativne zglede ravnanja. Potrdili smo drugo hipotezo, da imajo večja revizijska podjetja za pomočnike v revizij vpeljan in delujoč sistem mentorstva in vodenja pomočnikov v reviziji pri njihovem delu in poklicnem razvoju. Potrdili pa smo tudi tretjo hipotezo, da so pomočniki v reviziji večkrat preobremenjeni na delovnem mestu.
Ključne besede: pomočnik v reviziji, izkušenejši revizor, revizijska skupina, kultura, obnašanje, kadrovanje, mentorstvo, revizija, revizijsko podjetje.
Objavljeno v DKUM: 10.05.2024; Ogledov: 212; Prenosov: 35
.pdf Celotno besedilo (1,11 MB)

9.
Vodenje malega in velikega podjetja
Ana Mari Mihelič, 2024, diplomsko delo

Opis: Poznamo vodenje v različno velikih organizacijah. Na splošno vodenje vpliva na delovanje podjetij vseh vrst in velikosti. V diplomski nalogi je opisano kako vodenje vpliva na velika in mala podjetja ter kakšne so razlike med njima.
Ključne besede: Vodenje, veliko podjetje, malo podjetje, motivacija
Objavljeno v DKUM: 07.05.2024; Ogledov: 202; Prenosov: 25
.pdf Celotno besedilo (1,12 MB)

10.
Priložnosti sodelovanja družinskih podjetij in startup podjetij na praktičnem primeru
Karin Žižek, 2024, diplomsko delo

Opis: Družinska podjetja imajo ključno vlogo v evropskem gospodarstvu, vendar se soočajo z izzivi v hitro spreminjajočem se okolju. Globalizacija in digitalizacija postavljata družinska podjetja pred številne izzive, saj se morajo spretno odzivati na vse večjo kompleksnost in hiter razvoj trgov. Sodelovanje s startup podjetji se vse bolj prepoznava kot potencialna rešitev za soočanje s temi izzivi. Sodelovanje z novoustanovljenimi podjetji je za korporacije zelo obetavno, ostaja pa nejasno, kako izvedljiva je odločitev za ta pristop za družinska podjetja zaradi njihovih posebnih lastnosti, kot so nenaklonjenost tveganju, nepripravljenost za vlaganje v inovacijske namene, dolgoročna usmeritev in nepripravljenost za sodelovanje. Kljub različnim lastnostim družinskih podjetij pa družinska podjetja vedno bolj prepoznavajo pomembnost sodelovanja z novimi podjetji za inovacije. Prihodnost družinskih podjetij je mogoče okrepiti s sodelovanjem s startup podjetji, kar obeta inovativne rešitve za obe strani. To potrjuje tudi analiza praktičnega primera, ki je pokazala, da sodelovanje prinaša koristi tako družinskim podjetjem kot startupom. Na podlagi teh ugotovitev predlagamo razširitev takšnih partnerstev, ki bi lahko povečala raznolikost idej in konkurenčnosti ter spodbudila dinamičen razvoj v panogah, kjer podjetja delujejo, s čimer bi izboljšali storitve za uporabnike. Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov, in sicer iz teoretičnega in praktičnega dela. V prvem oziroma teoretičnem delu smo predstavili temeljne pojme sodelovanja podjetij, kot so oblike sodelovanja, inovacije kot rezultat sodelovanja, dejavnike uspeha za sodelovanje in tveganja, ki se lahko pojavijo pri sodelovanju; podrobneje je predstavljen vpliv sodelovanja na družinska in startup podjetja. V drugem oziroma praktičnem delu pa smo na osnovi zapisane teorije predstavili praktičen primer vplivanja oziroma priložnosti sodelovanja družinskega podjetja s startup podjetji.
Ključne besede: družinsko podjetje, startup, sodelovanje, inovacije
Objavljeno v DKUM: 11.04.2024; Ogledov: 181; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (1,11 MB)

Iskanje izvedeno v 6.78 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici