| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 2159
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Uvedba elektronskega tovornega lista (e-CMR) v transportnem podjetju : diplomsko delo
Nadja Planinšek, 2025, diplomsko delo

Opis: Digitalizacija postaja ključni element v logistiki, saj tehnologija omogoča hitrejše in učinkovitejše poslovanje. Transportna podjetja vse bolj prehajajo na digitalne rešitve, pri čemer klasični papirni tovorni list, ki označuje tovorni list v skladu s Konvencijo o pogodbi za mednarodni cestni prevoz blaga (angl. Convention on the Contract for the International Carriage of Goods by Road; v nadaljevanju: CMR), nadomeščajo z elektronskim tovornim listom (angl. Electronic CMR Consignment Note, v nadaljevanju: e-CMR). Uvedba e-CMR je pomembna, ker prinaša večjo preglednost in optimizacijo transportnih procesov, hkrati pa zmanjšuje okoljski vpliv z zmanjšanjem porabe papirja. V diplomskem delu bodo obravnavane organizacija transportne dokumentacije v transportnem podjetju in možnosti njenega izboljšanja z uvedbo e-CMR. Raziskan bo vpliv uvedbe e-CMR na poslovanje, pri čemer bo delo osredotočeno na prednosti in izzive digitalizacije pri upravljanju transportnih dokumentov ter analizirano, kako uvedba e-CMR vpliva na učinkovitost, stroške in sledljivost transportnih procesov. Poleg teoretičnega pregleda bo izveden intervju z zaposlenimi za oceno pripravljenosti podjetja na uvedbo e-CMR. Cilji diplomskega dela so ugotoviti, v kolikšni meri je transportno podjetje pripravljeno na optimizacijo poslovanja z uvedbo e-CMR. Poudarek je na poenostavitvi in avtomatizaciji logističnih procesov, odpravi stroškov, povezanih s papirnimi tovornimi listi, ter zmanjšanju uporabe papirja v korist varovanja okolja.
Ključne besede: CMR, transportno podjetje, digitalizacija, e-CMR
Objavljeno v DKUM: 15.05.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (1,09 MB)

2.
Preučevanje družinskega podjetja KS, d. o. o., s poudarkom na prednostih in slabostih
Katja Semenič, 2025, diplomsko delo

Opis: V delu diplomskega projekta smo preučevali družinsko podjetje. Ugotovili smo, da imajo družinska podjetja v nacionalnih gospodarstvih dolgoletno tradicijo in velik pomen. Ugotavljali smo vzroke za nastanek družinskega podjetja in njegove značilnosti. Izvedli smo primerjavo med klasičnim in družinskim podjetjem ter ugotovili, da imajo družinska podjetja določene posebnosti. Predstavili smo poslovne funkcije v družinskem podjetju ter njegove notranje in zunanje udeležence. Posebno poglavje smo namenili preučevanju prednosti in slabosti družinskega podjetja. Predvsem smo se posvetili raziskavi nasledstva družinskega podjetja, ki lahko predstavlja tako prednost kot slabost družinskega podjetja. S pomočjo teoretičnega znanja smo analizirali in predstavili družinsko podjetje KS, d. o. o. Podjetju smo zaradi varovanja osebnih podatkov spremenili ime. Na koncu dela diplomskega projekta smo preučevanemu družinskemu podjetju KS, d. o. o., predlagali nekaj priporočil, za katere smo prepričani, da jih je zmožno uresničiti. Priporočila so namenjena tudi vsem ostalim družinskim podjetjem, saj ugotavljamo, da so težave, s katerimi se srečujejo v družinskem podjetju KS, d. o. o., pogoste tudi v ostalih družinskih podjetjih.
Ključne besede: družinsko podjetje, prednosti, slabosti, nasledstvo, udeleženci družinskega podjetja
Objavljeno v DKUM: 13.05.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (1,21 MB)

3.
Odnosi med zaposlenimi v družinskem podjetju Rupnik d. o. o.
Rebeka Rupnik, 2024, diplomsko delo

Opis: V družinskih podjetjih so medosebni odnosi ključni za uspešno delovanje podjetja in vzdrževanje pozitivnega delovnega vzdušja med zaposlenimi. V diplomski nalogi smo raziskali medosebne odnose med zaposlenimi v družinskem podjetju Rupnik d. o. o., s poudarkom na njihovem vplivu na delovno okolje ter odnose z ostalimi zaposlenimi v organizaciji. Rezultati raziskave so pokazali, da se večina družinskih članov in ostalih zaposlenih v podjetju strinja, da dobri medosebni odnosi pozitivno vplivajo na vzdušje v podjetju. Med drugim je analiza pokazala, da družinski člani redko zaznavajo medosebne konflikte, medtem ko ostali zaposleni pogosteje opažajo konflikte. Kljub temu, da so rezultati pokazali, da ni večjih odstopanj v mnenjih med družinskimi člani in ostalimi zaposlenimi glede medosebnih odnosov, je pomembno, da se podjetje zaveda, da se lahko trenutna situacija kadar koli spremeni. Zato je ključnega pomena, da vodstvo podjetja še naprej zavzeto vzdržuje dobre medsebojne odnose in sproti rešuje morebitne konflikte.
Ključne besede: družinsko podjetje, družinski člani, zaposleni, medosebni odnosi
Objavljeno v DKUM: 15.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (1,59 MB)

4.
Planiranje politike podjetja in strateškega razvoja na primeru podjetja Lesdom d.o.o.
Gašper Žižek, 2025, magistrsko delo

Opis: V današnjem poslovnem okolju so podjetja nenehno soočena s hitrimi in z nepredvidljivimi spremembami, ki jih morajo hitro zaznati in se nanje učinkovito odzvati. Prilagajanje tem spremembam je ključnega pomena za ohranjanje konkurenčne prednosti in dolgoročne rasti. Da bi ostala konkurenčna, morajo podjetja ne le reagirati na spremembe, temveč tudi proaktivno iskati priložnosti za rast in razvoj. S stalnim spremljanjem tržnega okolja, inovacijami ter prilagajanjem strategij lahko podjetja izkoristijo spremembe v svojo korist, prepoznajo nove trende in potrebe na trgu ter jih pretvorijo v uspešne poslovne strategije. Tako se podjetja, ki uspešno izkoriščajo spremembe in nenehno iščejo možnosti za rast, bolje pozicionirajo za dolgoročni uspeh na vedno bolj dinamičnem trgu. Magistrsko delo z naslovom "Planiranje politike podjetja in strateškega razvoja na primeru podjetja Lesdom d.o.o." obravnava nujnost nenehnega prilagajanja strategij zaradi stalnih sprememb na trgu. Delo poudarja pomen proaktivnega spremljanja tržnega okolja in učinkovitega odzivanja na te spremembe. Raziskujemo teoretične osnove strateškega managementa in politike podjetja ter njihovo aplikacijo v praksi na primeru podjetja Lesdom d.o.o., pri čemer posvečamo posebno pozornost viziji, poslanstvu, ciljem in strategijam podjetja. Magistrsko delo je sestavljeno iz dveh delov, in sicer iz teoretičnega in empiričnega. V teoretičnem delu bomo preučili postopek in elemente, ki jih potrebujemo v postopku planiranaja politike podjetja v MER modelu integralnega managementa, prav tako bomo spoznali planiranje razvoja podjetja na ravni strateškega managementa in s tem povezane procese in metode planiranja razvoja na ravni strateškega managementa. V empiričnem delu bomo spoznali in proučili družinsko podjetje Lesdom d.o.o. in njegovo možnost razvoja. Za podjetje bomo podali predloge glede politike podjetja ter predstavili predlog razvoja podjetja.
Ključne besede: politika podjetja, strateški management, družinsko podjetje, zunanji in notranji dejavniki, okolje podjetja, družinsko podjetje, Lesdom d.o.o.
Objavljeno v DKUM: 02.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (2,03 MB)

5.
Analiza ustreznosti programske opreme za operativno upravljanje v gradbenem podjetju
Bojana Urbanc, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava uporabo programske opreme za operativno upravljanje v gradbenem podjetju X. Teoretični del zajema pomen ustrezne programske opreme v gradbeništvu, vlogo vodje sektorja operative in mehanizacije ter pregled obstoječih rešitev za upravljanje projektov, dokumentne sisteme, resurse in mehanizacijo ter nadzor stroškov. Aplikativni del se osredotoča na analizo obstoječega stanja v podjetju in uporabo programske opreme z vidika njenega vpliva na operativne procese, produktivnost in optimizacijo. Ugotovitve kažejo, da trenutna programska oprema ustreza potrebam sektorja, učinkovito podpira operativne procese in prispeva k skladnosti z zakonodajo ter večji produktivnosti. Kljub temu podjetje prepoznava priložnosti za nadaljnjo digitalizacijo in uvedbo naprednih funkcionalnosti za še boljšo podporo strateškim ciljem.
Ključne besede: Programska oprema, operativno upravljanje, gradbeno podjetje, optimizacija procesov, produktivnost, digitalizacija.
Objavljeno v DKUM: 24.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (1,67 MB)

6.
Digitalizacija dokumentnega poslovanja v izbranem podjetju : magistrsko delo
Kaja Kržan, 2024, magistrsko delo

Opis: Elektronsko poslovanje prinaša več prednosti, saj omogoča dostop do potrebnih informacij kjerkoli, zmanjšuje potrebo po fizičnem arhiviranju in tiskanju ter povečuje učinkovitost zaposlenih. Izbrano podjetje se sooča s težavo pretežno ročnega poslovanja z dokumenti, kar močno otežuje vsakodnevno delo zaposlenih. Ročno vpisovanje podatkov zahteva veliko časa in je pogosto povezano z napakami, kar dodatno zmanjšuje učinkovitost dela. V okviru magistrskega dela smo z zaposlenimi opravili poglobljene intervjuje, kjer so morali razporediti osem parametrov od najpomembnejšega do najmanj pomembnega za oceno uspešnosti naložbe v digitalno poslovanje. Poleg tega smo merili tudi, koliko časa vzame ročno vpisovanje vpisnih listov v časovnem obdobju treh mesecev. Cilj našega magistrskega dela je bil na podlagi rezultatov intervjujev in meritev izdelati konceptualni model, ki vključuje parametre za oceno uspešnosti investicije v digitalno poslovanje.
Ključne besede: digitalizacija, dokumentno poslovanje, storitveno podjetje, konceptualni model
Objavljeno v DKUM: 13.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 40
.pdf Celotno besedilo (1,22 MB)

7.
Usklajevanje poklicnega in zasebnega življenja lastnikov mikro podjetij
Tanja Strehovec, 2024, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu so obravnavane razlike v usklajevanju poklicnega in zasebnega življenja med lastniki mikro podjetij, ki so nastala kot posledica hobija, in tistimi, ki so nastala kot odgovor na potrebe trga. V teoretičnem delu smo tako obravnavali različne strategije, dejavnike in teorije, s katerimi raziskovalci odkrivajo elemente, pomembne za učinkovito usklajevanje poklicnega in zasebnega življenja. V empiričnem delu pa smo raziskovali, kako se usklajevanje poklicnega in zasebnega življenja, stopnja stresa in uporabljene strategije razlikujejo glede na vzgib za ustanovitev podjetja. S pomočjo anketnega vprašalnika smo ugotovili, da ni statistično značilnih razlik v usklajevanju poklicnega in zasebnega življenja ter doživljanju stresa glede na vzgib za ustanovitev podjetja, čeprav lastniki podjetij, ki so nastala iz hobija, pogosto izkazujejo višjo raven motivacije in navdušenja nad delom. Prav tako več časa posvečajo prostočasnim aktivnostim, kot sta druženje z družino in šport, kar prispeva k boljšemu obvladovanju stresa. Se pa pogosteje soočajo s težavami pri postavljanju meja med delom in prostim časom, saj pogosto zaznavajo delo kot del svojega hobija. Vsi lastniki mikro podjetij se večinoma poslužujejo osnovnih strategij za usklajevanje poklicnega in zasebnega življenja, kot sta določanje prioritet in vključevanje prostočasnih aktivnosti (oziroma rednih odmorov med delom) za zmanjševanje stresa. Zaključili smo s spoznanjem, da bi bilo treba za relevantnejše rezultate pri anketi upoštevati še osebnostne lastnosti posameznika, ki so za doživljanje stresa in zmožnost postavljanja meja zelo pomembne.
Ključne besede: poklicno življenje, zasebno življenje, usklajevanje, mikro podjetje
Objavljeno v DKUM: 11.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (1,33 MB)

8.
Poslovni načrt za odprtje kozmetičnega salona za manikiro Rock your nails
Mateja Vukota, 2022, diplomsko delo

Opis: Vsakodnevno smo obkroženi z ljudmi, ki so sami podjetniki ali pa si to vsaj želijo biti. Posledično nam je pojem podjetništva poznan, vendar pogosto ne vemo, kje in predvsem kako bi začeli našo podjetniško pot v svetu, v katerem je podjetnikov že mnogo. Naš namen je bil sestaviti ustrezen poslovni načrt za odprtje kozmetičnega podjetje Rock your nails. V teoretičnem delu smo se osredotočili na pregled tako domače kot tudi tuje literature, ki nam je v pomoč pri spoznavanju pojmov, kot so podjetje, podjetnik in poslovni načrt. Slednji nam je tudi vodilo za zapis poslovnega načrta za kozmetični salon. V raziskovalnem delu smo predstavili že ustanovljeno kozmetično podjetje M – cosmetics, kjer so nam tudi omogočili eno izmed metod raziskovanja, intervju z direktorico podjetja. Le-ta nam je v veliko pomoč tako pri pisanju poslovnega načrta kot tudi pri odprtju lastnega podjetja. Z analizo odgovorov in dobljenih podatkov iz ankete smo odgovorili na zastavljena raziskovalna vprašanja, ki so se navezovala na starost strank, storitve, ki si jih želijo obiskovati ter dejavnike, ki vplivajo na obisk storitve. Skozi analizo rezultatov smo spoznali, katere so naše potencialne stranke in predvsem kaj si le-te želijo pri kozmetičnih salonih. Spoznali smo pomembnost poslovnega načrtovanja v večletnem obdobju, predvsem na področju širitve kozmetičnega salona. Naša ugotovitev je bila, da je poslovni načrt pomagal pri odprtju novega kozmetičnega salona Rock your nails.
Ključne besede: poslovni načrt, podjetje, podjetnik
Objavljeno v DKUM: 21.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 55
.pdf Celotno besedilo (1,57 MB)

9.
Vpliv umetne inteligence na poslovne procese prodaje in nabave
Domen Petrovič, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga raziskuje vpliv umetne inteligence na optimizacijo poslovnih postopkov, zlasti na področju prodaje in nabave. Umetna inteligenca podjetjem omogoča večjo učinkovitost, prilagodljivost in zmanjšanje stroškov, hkrati pa izboljšuje uporabniško izkušnjo ter povečuje prihodke. Naloga temelji na preučevanju primerov iz prakse, ki dokazujejo vpliv UI na poslovne rezultate v različnih podjetjih. Teoretični del naloge obravnava ključne koncepte umetne inteligence, vključno s strojnim učenjem in analizo velikih podatkov, ter raziskuje njihove aplikacije v poslovnih procesih. Osredotoča se na uporabo umetne inteligence za avtomatizacijo procesov, napovedovanje povpraševanja in personalizacijo storitev v prodaji in nabavi, kar podjetjem omogoča hitrejše prilagajanje tržnim spremembam. Empirični del naloge vključuje več študij primerov. Amazon uporablja umetno inteligenco za personalizacijo priporočil izdelkov, kar je povzročilo 13% povečanje prihodkov, saj natančnejša priporočila spodbujajo večjo zvestobo strank. Walmart pa je z avtomatiziranimi pogajanji in uporabo e-avkcij v nabavnih procesih izboljšal učinkovitost pogajanj z dobavitelji, kar je privedlo do bolj transparentnih in konkurenčnih dobavnih pogojev ter večje zadovoljstvo končnih strank. Netflix uporablja umetno inteligenco za priporočanje personaliziranih vsebin, kar povečuje angažiranost gledalcev in podaljšuje njihovo uporabo platforme. Prilagajanje vsebin z uporabo UI je prispevalo k večji zvestobi uporabnikov in pomembnim finančnim prihrankom. HubSpot uporablja umetno inteligenco za avtomatizacijo marketinških procesov, kar je povzročilo kar 20% povečanje stopnje konverzij strank, kar dokazuje neposreden vpliv umetne inteligence na izboljšanje marketinških aktivnosti. Kljub številnim prednostim uporabe umetne inteligence naloga obravnava tudi izzive, kot so začetni stroški implementacije, etični pomisleki in odpornost zaposlenih na spremembe. Vendar raziskava kaže, da lahko podjetja, ki uspešno implementirajo umetno inteligenco, dolgoročno pričakujejo nižje stroške, višje prihodke in izboljšano uporabniško izkušnjo. Na podlagi raziskave lahko zaključimo, da ima umetna inteligenca ključno vlogo pri izboljševanju poslovnih postopkov v prodaji in nabavi, saj omogoča večjo učinkovitost, personalizacijo in boljše prilagajanje tržnim spremembam, kar podjetjem omogoča dolgoročno konkurenčno prednost.
Ključne besede: Umetna inteligenca, podjetje, podatki, procesi, prodaja, nabava.
Objavljeno v DKUM: 17.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 76
.pdf Celotno besedilo (1009,54 KB)

10.
Informacijska podpora prodaji v proizvodnem podjetju: analiza primera
Oskar Lah, 2024, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga z naslovom "Informacijska podpora prodaji v proizvodnem podjetju: analiza primera" se osredotoča na analizo informacijskih sistemov in tehnologij, ki podpirajo proces prodaje v poslovnem okolju podjetja AJM, specializiranega za stavbno pohištvo po meri. Naloga raziskuje obstoječe prakse in tehnologije ter ocenjuje njihove učinke pri izboljšanju prodajnih dejavnosti in doseganju poslovnih ciljev. Poseben poudarek je na primerjavi med klasičnim prodajnim podjetjem in proizvodnim podjetjem, ki vključuje inženiring izdelkov, ki so prilagojeni željam strank. V okviru raziskave se analizira trenutni sistem zbiranja, shranjevanja in uporabe prodajnih informacij v podjetju AJM ter ocenjuje učinke obstoječih poslovnih procesov in orodij, zlasti CRM sistema HubSpot in ERP sistema Cantor. Metodologija vključuje deskriptivni pristop v teoretičnem delu ter metodo analize primera v empiričnem delu, kjer se preučuje dejanska uporaba CRM in ERP sistema v podjetju AJM. V magistrskem delu je bilo s pomočjo uporabljenih metod ugotovljeno, da informacijska podpora pozitivno vpliva na prodajne rezultate, da CRM sistemi z avtomatizacijo izboljšujejo učinkovitost prodaje, in da poslovni uporabniki ocenjujejo informacijsko podporo kot pozitivno komponento na njihovo zadovoljstvo pri delu. Raziskava identificira ključne izzive in prednosti obstoječega sistema ter predlaga izboljšave, ki bi lahko prispevale k boljšemu razumevanju kupcev, učinkovitejši komunikaciji, upravljanju prodajnih podatkov in povečanju stopnje konverzij.
Ključne besede: Upravljanje odnosov s strankami, načrtovanje virov podjetja, informacijska podpora, prodajne informacije, proizvodno podjetje, poslovni procesi, informacijsko orodje.
Objavljeno v DKUM: 07.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (4,05 MB)

Iskanje izvedeno v 0.21 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici