1. Določanje bonitetne ocene podjetja XTeja Črešnik, 2023, magistrsko delo Opis: Razumevanje bonitete lastnega podjetja, poslovnih partnerjev in konkurence je ključno za uspešno poslovanje v sodobnem poslovnem okolju ter za ohranjanje konkurenčne prednosti. To nam omogoča zmanjšanje informacijskih nejasnosti in tveganj, ki izhajajo iz njih. Presojanje bonitetne ocene je kompleksen proces, ki zahteva tako kvantitativno analizo finančnih izkazov kot tudi kakovostno oceno dejavnikov, pridobljenih iz temeljitega preučevanja podjetja. Pomembno je, da rezultate razumemo in jih natančno interpretiramo. Pri oblikovanju bonitete podjetja lahko imajo ključno vlogo bonitetne agencije, ki določajo bonitetno oceno na podlagi lastnih metodologij. V magistrski nalogi smo razvili lastno metodologijo za določanje bonitetne ocene fiktivnega podjetja X, pri čemer smo upoštevali tako finančne kot nefinančne kazalnike. Nato smo dobljeno oceno primerjali z bonitetno oceno, določeno po metodologiji bonitetne agencije Bisnode. Prav tako smo primerjali rezultate Altmanovega ter Kraličkovega modela. Skozi empirično analizo smo ugotovili, da je podjetje X uspešno poslovalo, saj je doseglo visoko bonitetno oceno skozi vsa obravnavana leta. Prav tako smo potrdili, da je naša bonitetna ocena primerljiva z oceno bonitetne agencije Bisnode, saj nismo zaznali večjih odstopanj. Tudi rezultati po Altmanovem in Kraličkovem modelu so potrdili uspešnost poslovanja podjetja X. Ključne besede: bonitetna ocena, finančni kazalniki, nefinančni kazalniki, Altmanov model, Kraličkov model, podjetje Objavljeno v DKUM: 23.11.2023; Ogledov: 35; Prenosov: 0
Celotno besedilo (4,50 MB) |
2. Model upravljanja s tveganji v oskrbovalni verigi trgovskega podjetjaFilip Čulk, 2023, magistrsko delo Opis: V okviru magistrskega dela smo obravnavali tako koncept oskrbovalne verige kot tudi njeno upravljanje. Najprej smo pri poglavju teoretične osnove analizirali sestavne elemente oskrbovalnih verig ter preučili raznolike tokove, ki so vpleteni v vsako posamezno verigo. Poleg tega smo se poglobili v koncept razumevanja dobavnih verig, izpostavili ključne akterje in njihove vloge. Poudarili smo tudi pomembnost logistike in razložili, kako ta komponenta tesno sovpada z dinamiko oskrbovalnih verig. Na zadnjem delu smo se posvetili identifikaciji in analizi načinov, kako izboljšati upravljanje oskrbovalnih verig, ter zaključili, da je obvladovanje le-teh v današnjem poslovnem okolju ključnega pomena.
Posebej so nas zanimali znanje in izkušnje zaposlenih v izbranem podjetju glede upravljanja oskrbovalne verige med pandemijo, saj se običajno v kriznih trenutkih lahko najlažje vidijo faktorji, katerim je potrebno nameniti največ pozornosti in izboljšav. Vzporedno smo si prizadevali poiskati vsaj tri načine, kako izboljšati upravljanje oskrbovalnih verig oziroma strategij za reševanje težav, saj je cilj vsakega vodje zmanjšati tveganja v dobavnih verigah, še preden se pojavijo kakršnekoli težave ali krize.
Naša raziskava je temeljila na izvedbi ankete, ki smo jo poslali v trgovsko podjetje X. Ugotovili smo, da je ključna sestavina vsake uspešne dobavne verige nedvomno visokokakovostno usposobljen kader. Sklepamo tudi, da bodo tisti, ki vlagajo več kot zgolj minimalno potrebno v izboljševanje svojih oskrbovalnih verig, imeli tržno prednost pred konkurenco ter da njihova stabilnost na trgu ne bo nikoli vprašljiva. Ključne besede: Upravljanje s tveganji, oskrbovalne verige, trgovsko podjetje Objavljeno v DKUM: 10.11.2023; Ogledov: 49; Prenosov: 3
Celotno besedilo (1,99 MB) |
3. Analiza poročanja o trajnosti za izbrana železniška podjetjaAnže Novak, 2023, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu analiziramo trajnostno poročanje izbranih železniških podjetjih. Analizirali smo slovensko in izbrana evropska železniška podjetja, in sicer iz Francije, Italije, Španije in Švice. Želeli smo ugotoviti, ali izbrana podjetja v svoja trajnostna poročila (ki so lahko del letnih poročil) vključujejo okoljske, družbene in upravljalske vidike poslovanja. Na začetku diplomskega dela opredeljujemo pojem trajnostno poročanje, kaj mora trajnostno poročilo vsebovati ter navedemo nekatera pravila trajnostnega poročanja. Na primer na ravni Evropske unije bodo morala podjetja v državah članicah poročati po Evropskih standardih trajnostnega poročanja, uveljavljenimi 31. 7. 2023, že v letnem poročilu za leto 2024. Druga pravila so GRI Standardi in SASB Standardi. V diplomskem delu sledi kratka predstavitev izbranih železniških podjetij, njihova primerjava in analiza njihovega poročanja po področjih, katera smo izbrali po naši presoji (na primer področno poročanje o porabi emisij toplogrednih plinov, porabi energije, porabo ter reciklaži odpadkov in tako naprej). Ugotovili smo, da železniška podjetja bolj površinsko poročajo o trajnostnem poslovanju. Nekatera sicer zelo dobro poročajo po nekaterih vidikih, zato je tudi smiselno, da z zgledom preostala železniška podjetja mogoče pripravijo k temu, da tako začnejo poročati tudi preostala železniška podjetja. Rezultati nam kažejo, da vsa podjetja poročajo po GRI Standardih, razlikujejo pa se v tem, da nekatera železniška podjetja uporabljajo več o GRI Standardov, druga manj. Špansko železniško podjetje najbolj poroča po GRI Standardih. Železniška podjetja z raznimi ukrepi želijo zmanjšati emisije CO2 in energetske potrebe, povečati uporabo električne energije iz obnovljivih virov ter povečati recikliranje materialov. Iz naše analize je razvidno, da italijansko železniško podjetje ustvari najmanj emisij toplogrednih plinov glede na dolžino prog. Slovensko železniško podjetje porabi najmanj električne energije od vseh preostalih železniških podjetij glede na dolžino prog. Pri porabi odpadkov pa italijansko železniško podjetje proizvede veliko več odpadkov kot preostala železniška podjetja. Na podlagi družbenih vidikov pa se železniška podjetja zavzemajo za enakost med spoloma, zagotavljajo varnost, zdravje ter strokovno usposabljanje in izobraževanje zaposlenih. Po družbenih vidikih največ poroča špansko železniško podjetje. Vsem železniškim podjetjem je skupno to, da v večji meri poročajo o okoljskih vidikih. Na podlagi prednosti in slabosti izbranih železniških podjetij smo ugotovili, da praktično vsa podjetja poročajo več o prednostih; nekatera ne poročajo o slabostih. Na podlagi ugotovitev naše analize podamo tudi predloge glede poročanja o trajnosti za železniško podjetje. Ključne besede: Trajnostno poročanje, standardi, trajnostna poročila, razkritja, železnice, železniško podjetje Objavljeno v DKUM: 09.11.2023; Ogledov: 82; Prenosov: 19
Celotno besedilo (1,71 MB) |
4. Uporaba spletnih aplikacij in orodij za pomoč managementu podjetjaNina Kitel, 2023, diplomsko delo Opis: V digitalni dobi se management podjetij sooča z izzivi hitro spreminjajočega se poslovnega okolja, kjeragilnost, učinkovitost in inovativnostpostajajo ključni dejavniki uspeha. Spletna orodja in aplikacije so postaliodličen pripomoček za uspešno
obvladovanje teh izzivov,saj omogočajo prehod iz tradicionalnih pristopov k bolj prilagodljivim, učinkovitim in hitrim načinom dela.V diplomskinalogise osredotočamo prav na to preobrazbo, pri čemer v ospredje postavimo analizo aplikacij za namen izboljšanja projektnega managementa, komuniciranja v podjetju terupravljanja človeškihvirov.Vteoretičnemdeludiplomske naloge predstavimomanagement v
digitalni dobi,vosrednjemdelunaloge pa obravnavamoorodjaTrello, Asana, Jira, Slack,Zoom, Gusto in Workable.Programske opremeopišemoz vidika funkcionalnosti,finančnega aspekta (plačljivih planov) ter prednosti in slabosti.V študiji primerapreko intervjujapredstavimovrednosti aplikacijeza podjetje še iz prve roke. V sklepu so
povzete glavne ugotovitve naloge, ki poudarjajo pomembnost učinkovitega upravljanja s pomočjo spletnih aplikacij in orodij v sodobnem poslovnem okolju.S sklepom diplomske naloge povzamemo bistvene ugotovitve. Te izpostavljajo ključno vlogo spletnih aplikacij in orodij pri doseganju učinkovitega managementa v sodobnem poslovnem okolju.Z
aplikacijami Trello, Asana in Jira podjetje učinkoviteje izpolnjuje naloge projektnega managementa, aplikaciji Slack in Zoompospešitainizboljšata komuniciranje v podjetju,aplikaciji Gusto in Workable pa bistveno olajšataupravljanjezaposlenih.Omeniti velja,da pravilna implementacija in uporaba teh rešitev nistazgolj tehnični vidik, ampak predstavljatastrateški korak, ki organizacijamomogoča, da premagajo izzive ter
ohranijo konkurenčno prednost na trgu. Ključne besede: spletna orodja, spletne aplikacije, management, podjetje, projektni management, komuniciranje, upravljanje s človeškimi viri Objavljeno v DKUM: 03.11.2023; Ogledov: 85; Prenosov: 7
Celotno besedilo (2,99 MB) |
5. Pogajanja med revizorjem in revidiranim podjetjemZoja Sandić, 2023, diplomsko delo Opis: Interakcije med revizorjem in revidiranim podjetjem so nekaj popolnoma vsakdanjega,
vendar subjektivni pogled in manevrski prostor v računovodskih standardih mnogokrat
privede do nasprotujočih mnenj – tukaj nastopijo pogajanja med revizorjem in
revidiranim podjetjem. V diplomskem delu obravnavamo potek pogajanj, možne izide in
glavne vplive na pogajanja, svoj fokus pa smo usmerili v ugotavljanje potencialnih
dejavnikov v teh pogajanjih.
Raziskali smo značilnosti pogajanj med revizorjem in revidiranim podjetjem, predstavili
Dinamičen teoretičen model pogajanj med revizorjem in revidiranim podjetjem (angl.
Dynamic theory–based model of ACM negotiation) avtorjev Salterio in Gibbins (2012).
Predstavimo proces pogajanja ter časovnico poteka, pa tudi model procesa pogajanj po
Brownu in Wrightu (2008), ki razdelita proces pogajanj na tri ključne faze:
predpogajanja, pogajanja in fazo izida pogajanj. Obravnavamo potencialne razloge za
pogajanja z revizorjem (na primer padec vrednosti delnic revidiranega podjetja na borzi,
nižja odobrena posojila bank, višje obrestne mere in tako dalje), torej zakaj je smiselno,
da želi revidirano podjetje prejeti mnenje brez pridržkov v svojem revizorjevem poročilu.
Na podlagi literature pa preučimo tudi odziv trga in bank na različna mnenja revizorja,
ko gre za kotirajoča revidirana podjetja.
Opišemo različne pogajalske strategije revizorjev: tekmovanje, prilagodljivost,
izogibanje, sodelovanje, sklenitev kompromisa in strategijo vzajemnosti. Hkrati
predstavimo Model dvojnih pomislekov (angl. Dual Concerns Model), ki je tipologija
reševanja konfliktov, razvita s strani avtorjev Blake in Mouton (1964). Ta model
identificira zgoraj naštete strategije reševanja konfliktov. Bolj podrobno opišemo
strategijo vzajemnosti, ki sicer ni del modela dvojnih pomislekov, vendar je razširjena
njena uporaba med revizorji. S to strategijo se revizorji odpovedo manj pomembni zadevi
v pogajanjih v zameno za uresničitev bolj pomembne zadeve v pogajanjih. Za strategije
pojasnimo, v katerih primerih je njihova uporaba najbolj koristna in potencialno za
revizorja prinese najboljše možne rezultate. V podporo temu predstavimo tudi dejavnike,
ki določajo pogajalske strategije. Pogajalske izkušnje revizorja imajo vpliv na potek
samih pogajanj. Pogajalske izkušnje pa niso nujno povezane z leti delovanja revizorja.
Pomembno je, da se revizorji na pogajanja z revidiranim podjetjem pripravijo in
predvidijo mogoče scenarije pogajanj. Le na ta način si zagotovijo najboljše možnosti za
uspešno izpeljana pogajanja.
Revidirana podjetja imajo relativno veliko moč v pogajanjih. Revizorji lahko s pogajanji
tvegajo izgubo revidiranega podjetja kot stranke, saj je moč nakupa storitve revizije na
njihovi strani. Enako kot revizorji imajo tudi revidirana podjetja svoje strategije za pristop
k pogajanjem. Revidirana podjetja se najbolj poslužujejo strategij (vzajemne,
sodelovalne), ki so sodelovalne narave.
V diplomskem delu predstavimo tudi na kratko ključne lastnosti kakovostnega
računovodskega poročanja in proučimo, kako revizorjeva pogajalska strategija
vzajemnosti vpliva na kakovost računovodskega poročanja.
V diplomskem delu ne potrdimo nobene hipoteze. Hipotezo »v primeru, da revizor
predlaga za revidirano podjetje odklonilno mnenje o računovodskih izkazih, je smiselna
poteza revidiranega podjetja ta, da se pogaja z revizorjem o potrebnih popravkih
računovodskih izkazov, saj s tem poskuša obraniti vrednost delnic podjetja na borzi« in
»Tekmovalna strategija v pogajanjih med revizorjem in revidiranim podjetjem revizorju
zagotavlja najboljši možni izid pogajanj« ovržemo, hipotezo »pogajanja glede
računovodskega poročila med revizorjem in revidiranim podjetjem pozitivno vplivajo na
kakovost računovodskega poročanja, saj se s pogajanji z revizorjem izboljša kakovost
računovodskega poročanja revidiranega podjetja« pa nismo ne potrdili in ne ovrgli. Ključne besede: Revizija računovodskih izkazov, revizor, revidirano podjetje, revizijska pogajanja, pogajalske strategije, lastnosti revidiranega podjetja Objavljeno v DKUM: 27.10.2023; Ogledov: 78; Prenosov: 18
Celotno besedilo (1,13 MB) |
6. Pristopi k vodenju uspešnih podjetijUrška Klopčič, 2023, diplomsko delo Opis: Vsako podjetje si želi v svojem delovanju in poslovanju doseči maksimalno zmogljivost in dobiček ter uspeh na splošno. Pomembni elementi, ki k sami uspešnosti poslovanja pripomorejo, so predvsem dober vodja, zadovoljni zaposleni, dobri motivatorji ter medsebojno razumevanje. Podjetje, ki nima teh elementov razvitih na visoki ravni, bo malo verjetno izkoristilo svoje sposobnosti maksimalno ali pa bo že na sredini življenjskega cikla propadlo. Dober vodja mora biti oseba, ki trdno stoji za svojimi odločitvami, jih korektno predaja svojim podrejenim in jih tudi sam upošteva. Vodja, ki je v dobrih odnosih s svojimi zaposlenimi, bo bolj uspešen kot vodja, ki svoje podrejene zapostavlja oziroma jim daje občutek manjvrednosti. Vodja, ki ima takšen način vodenja, je pogosto že na samem začetku obsojen na neuspeh. Ljudje potrebujemo medsebojno razumevanje, občutek stabilnosti ter varnosti in to predvsem na delovnem mestu. Dober vodja, ki se z zaposlenimi razume, bo dosegel večji uspeh, saj mu bodo zaposleni zaupali in ga tudi upoštevali. Dobro medsebojno sodelovanje v samem podjetju prinese tudi pozitiven signal zunanjim udeležencem podjetja in ljudem, ki so na kakšen drugačen način povezani s podjetjem. Uspešno vodenje podjetja je lahko za vodje in managerje izziv, zato se ga je treba lotiti premišljeno, zbrano in samozavestno. Uspešno podjetje lahko daje dober vtis in zgled tudi sami konkurenci. Uspešnost podjetja bo podjetje lahko pripeljala v sam vrh konkurenčnosti, kar je cilj vsakega podjetnika in organizacije, skupaj z vsemi zaposlenimi. Vodja mora torej pri svojem vodenju gledati na več dejavnikov, ki bodo vplivali na uspešnost podjetja. Pozoren mora biti na to, da z zaposlenimi delajo v dobro samega podjetja ter so usmerjeni k istim ciljem po istih načrtih. Vodja za uspešnost podjetja poskrbi tudi s svojo odločnostjo in pripadnostjo, vztrajnostjo in trdim delom. Ključne besede: vodenje, uspešnost, vodja, zaposleni, organizacija, podjetje Objavljeno v DKUM: 27.10.2023; Ogledov: 90; Prenosov: 14
Celotno besedilo (1,01 MB) |
7. Analiza procesov nabave v digitalnem trgovskem podjetjuBelinda Rogan, 2023, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu obravnavamo povezavo dveh konceptov – digitalizacije in nabave. Nabava je ključen proces v organizacijah, ki se nanaša na pridobivanje materialov, storitev in opreme, potrebne za nemoteno delovanje podjetja. Sodobni poslovni svet je v zadnjih desetletjih doživel digitalno preobrazbo, ki je zajela tudi to področje. Uporaba informacijskih tehnologij in digitalnih orodij izboljšuje učinkovitost, lajša optimizacijo stroškov in povečuje preglednost nabavnih procesov, širše področje uporabe teh tehnologij pa se hitro prilagaja novim digitalnim trendom, kar omogoča še večjo učinkovitost in konkurenčnost nabavnih procesov.
Raziskavo smo zaključili z analizo nabave v izbranem podjetju X. Pregledali smo uporabo digitalnih orodij na področju komunikacije, upravljanja z zalogo in upravljanja s pošiljkami, nadaljevali smo z analizo obvladovanja nabavnih procesov s pomočjo strateškega planiranja, kjer smo obravnavali notranje in zunanje dejavnike, za konec pa smo identificirali tveganja v nabavnem postopku in podali ideje, kako jih omiliti. Ključne besede: digitalizacija, digitalno podjetje, nabava, nabavni proces. Objavljeno v DKUM: 26.10.2023; Ogledov: 87; Prenosov: 10
Celotno besedilo (2,58 MB) |
8. Dileme sodobnega oglaševanja : izbrane teme2023, učbenik Opis: Osrednja tema monografije so različni vidiki oglaševanja blaga in storitev. Poleg pravil o javni rabi slovenskega jezika v oglaševanju monografija vsebuje celoviti pregled pravil o oglaševanju v obstoječi slovenski zakonodaji. Poleg splošnih so vključene tudi bolj specifične teme, kot so primerjalno oglaševanje, varstvo otrok v oglaševanju, vplivnostni marketing in uporaba pravil konkurenčnega prava v zvezi s položajem in odgovornostjo vratarjev oziroma digitalnih platform v oglaševanju. Obravnavane so nekatere nove oblike oglaševanja, kot je ciljano politično oglaševanje, ki zajema prikazovanje prilagojenih oglasov o političnih kandidatih in pravno regulacijo tega na ravni EU, ter varstvo osebnih podatkov v oglaševanju. Ostali prispevki se nanašajo na različna področja in vključujejo oglaševanje in trženje z vonjavami s prikazom in analizo pomembnejših sodnih primerov, položaj platformnih delavcev v dejavnosti oglaševanja in njihov dostop do kolektivnega dogovarjanja ter problematiko v zvezi s prihodki od oglaševanja v povezavi s pravico do zasebnosti uporabnikov. Ključne besede: oglaševanje, potrošnik, podjetje, konkurenca, osebni podatki, vplivnostni marketing, ciljano politično oglaševanje, platformno delo, pravna regulacija vonjev, samoregulativa, spletna platforma Objavljeno v DKUM: 25.10.2023; Ogledov: 70; Prenosov: 10
Celotno besedilo (6,97 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
9. Vloga skrbnika informacijske varnosti v podjetju xAndreja Markun, 2023, diplomsko delo Opis: Podjetja so zaradi vse večje odvisnosti od informacijskih sistemov in obsežne uporabe podatkovnih omrežij izpostavljena številnim tveganjem, povezanim z informacijsko in kibernetsko varnostjo. Vzpostavitev in vzdrževanje ustreznega nivoja informacijske in kibernetske varnosti je dandanes ključnega pomena pri zagotavljanju neprekinjenega poslovanja sleherne organizacije. Ena od ključnih aktivnosti pri zagotavljanju ustreznega nivoja informacijske varnosti v organizaciji je določitev formalne odgovornosti za to področje. Le-to običajno prevzame t. i. skrbnik za informacijsko varnost.
V tej diplomski nalogi preučujemo ključne vloge, odgovornosti in kompetence skrbnika informacijske varnosti v podjetju X. Njegova glavna naloga je zagotoviti celovito zaščito informacijskih sistemov, omrežij, podatkov in storitev pred kibernetskimi napadi ter zagotoviti skladnost s predpisi in standardi v zvezi z informacijsko varnostjo. S pomočjo literature, intervjujev s strokovnjaki in analize primerov študija smo se osredotočili na identifikacijo izzivov, s katerimi se sooča skrbnik informacijske varnosti pri obvladovanju tveganj in odzivanju na incidente v podjetniškem okolju. Poleg smo preko anketne raziskave preverili, kako vlogo skrbnika za informacijsko varnost razumejo zaposleni v podjetju. Temeljni cilj naloge je podati priporočila za krepitev vloge skrbnika informacijske varnosti v tem okolju in posledično izboljšati skrb za informacijsko varnost. Ključne besede: informacijska varnost, kibernetska varnost, skrbnik, vloga, podjetje Objavljeno v DKUM: 25.10.2023; Ogledov: 117; Prenosov: 17
Celotno besedilo (1,38 MB) |
10. Medkulturna poslovna pogajanja slovenskega podjetja s podjetji v Švici in na KitajskemLucija Steinmann, 2023, magistrsko delo Opis: Namen magistrskega dela je s pomočjo intervjuja slovenskega podjetja spoznati bistvene podobnosti in razlike medkulturnih pogajanj Slovencev s pogajalci iz Švice in Kitajske, ter v kolikšni meri je slovensko podjetje seznanjeno s pogajalskim procesom v omenjenima državama. V uvodnem delu smo opredelili problem in spoznali, kaj nam le-ta predstavlja. V teoretičnem delu smo se osredotočili na predstavitev poslovnih pogajanj, kakor tudi medkulturnih poslovnih pogajanj, ki so poglavitna za pisanje tega dela. Pridobili smo znanja o raznolikih tehnikah, taktikah, stilih in slogih, ki se dan danes uporabljajo pri medkulturnih pogajanjih. V empiričnem delu smo se lotili reševanja problema z strukturiranim intervjujem izbranega slovenskega podjetja, ki nam je bilo v pomoč pri ugotavljanju podobnosti in razlik v pogajalskih procesih Švice in Kitajske. Zraven tega smo na podlagi intervjuja izvedeli ali razumevanje medkulturnih razlik resnično pozitivno vpliva k dobrim poslovnim pogajanjem in kaj je temeljnega pomena za uspeh pri poslovnih pogajanjih. Po izvedbi intervjuja in vsesplošni analizi smo prišli do ugotovitve, da razumevanje medkulturnih razlik res vzpodbudno prispeva k dobrim poslovnim pogajanjem, kakor tudi, da je temeljnega pomena za uspeh pri poslovnih pogajanjih prav dobra priprava na le ta. Tako smo H1 in H2 potrdili, med tem ko smo H3 in H4 zavrnili, saj slovensko podjetje ni seznanjeno s pogajalskim procesom v Švici in na Kitajskem oz. vsaj ne dovolj. Ključne besede: poslovna pogajanja, medkulturna poslovna pogajanja, primerjava, slovensko podjetje, Švica, Kitajska Objavljeno v DKUM: 25.10.2023; Ogledov: 66; Prenosov: 3
Celotno besedilo (1,74 MB) |