| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 1293
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Izboljšanje poslovnih procesov v izbranem podjetju
Sara Stavanja, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi smo najprej opredelili poslovne procese in njihovo vlogo za uspešnost ter učinkovitost podjetja. Ugotovili smo, da lahko delovanje vsakega podjetja ali organizacije prikažemo kot niz povezanih poslovnih procesov. Ti procesi so soodvisni in pomembno vplivajo eden na drugega. V projektno usmerjenih podjetjih, ki se ukvarjajo z gradbeništvom, so še posebej v ospredju povezave med aktivnostmi, ki so ključnega pomeni za doseganje končnega rezultata. Brez dokončanja določenega poslovnega procesa ali njegove aktivnosti torej pogosto ne moremo preiti v naslednjo fazo oz. aktivnost podjetja. Ker je izbrano podjetje projektno naravnano, smo odprli tematiko, ki je vezana na projekte in v sklopu tega opredelili pojme. Ugotovili smo, da so projekti časovno in finančno omejeni procesi aktivnosti, ki vodijo do končnega produkta. Naredili smo analizo poslovnih procesov, ki tečejo v okviru izvedenih projektov izbranega podjetja ter prišli do ugotovitve, da preko večletnih izkušenj v gradbeništvu podjetje načeloma dosega svoje končne cilje in postavljene roke. Kljub temu pa so nekatere aktivnosti neoptimalne, kar daje prostor za nove poglede in morebitne izboljšave. Na koncu smo podali še možnosti izboljšav ter predvideno stanje po teh spremembah. Ugotovitve so, da bi lahko z izrisom časovnega diagrama procesa in zaposlitvijo nove osebe razbremenili lastnico in predvidoma v krajšem času dosegli višjo kakovost vmesnih aktivnosti. S tem bi prav tako časovno optimizirali sledeče projekte, saj bi časovni diagram lahko služil kot vzorec, na podlagi katerega bi lahko realneje načrtovali faze in aktivnosti prihajajočih projektov.
Ključne besede: poslovni procesi, uspešnost in učinkovitost podjetja, projektno usmerjena podjetja, projekti v gradbeništvu
Objavljeno: 22.10.2021; Ogledov: 6; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (1,89 MB)

2.
Planiranje razvoja podjetja celjske mesnine d.o.o. na ravni strateškega managementa
Nuša Okorn, 2021, magistrsko delo

Opis: Zaznavanje priložnosti in nevarnosti iz okolja, ustrezne vrednote podjetja, njegova profesionalnost, izkušnje, naložbe v znanje, usposabljanja, nenehno izboljševanje, investiranje, sledenje trendom, krepitev prednosti in odprava slabosti, pa tudi spremljanje konkurence, vse to pripomore k razvoju podjetja in zadovoljstvu vseh udeležencev podjetja. Spreminja se gospodarsko in politično stanje ter drugi pogoji v okolju, pa vendar se mora podjetje spremembam prilagoditi in se z njimi uspešno soočiti. Zato je zelo pomembno, da podjetje pravilno planira svojo rast in razvoj. V magistrski nalogi smo na ravni strateškega managementa planirali razvoj podjetja Celjske mesnine, d. o. o., katerega začetki segajo v leto 1899. Podjetje, ki je svoje obratovanje pričelo kot mestna klavnica, je danes eden izmed največjih ponudnikov in prodajalcev mesa in mesnih izdelkov v Sloveniji. V nalogi smo najprej predstavili teoretična izhodišča, opredelili smo kaj za podjetje pomenita vizija in politika podjetja, opredelili smo strategije in strukture podjetja ter pojasnili potrebna spoznanja pri planiranju razvoja podjetja na ravni strateškega managementa. Vso teorijo smo nato aplicirali na praktični primer podjetja Celjske mesnine, d. o. o. Najprej smo predstavili podjetje, njegovo vizijo in politiko podjetja, strategije in strukture podjetja Celjske mesnine, d. o. o. V nadaljevanju smo planirali razvoj tega podjetja na ravni strateškega managementa in sicer smo najprej preučevali vrednote posameznih ključnih udeležencev v podjetju, določili prednosti in slabosti podjetja ter proučevali priložnosti in nevarnosti, ki se nahajajo v okolju preučevanega podjetja. Proučili smo strateška poslovna področja in iskali strateške možnosti in strategije podjetja Celjske mesnine, d. o. o. Za izbrano podjetje smo ekonomsko vrednotili predlagani plan razvojne uspešnosti, planirali vrednostne izide in finančno presodili razvojne učinke planiranega razvoja na uspešnost tega podjetja za obdobje naslednjih petih let. Empirični del smo zaključili s programom razvoja podjetja Celjske mesnine, d. o. o., za naslednjih pet let poslovanja. Magistrsko nalogo smo zaključili z zapisom ključnih ugotovitev magistrske naloge in podanimi predlogi tako za nadaljnje raziskovanje in prakso.
Ključne besede: planiranje razvoja in rasti podjetja, Celjske mesnine d. o. o., vizija podjetja, politika podjetja, strategije podjetja, strukture podjetja, finančna presoja razvojnih učinkov podjetja, finančno vrednotenje strategij, strateški management.
Objavljeno: 21.10.2021; Ogledov: 43; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (2,16 MB)

3.
Planiranje temeljne strategije neprofitne organizacije Dijaški dom Drava Maribor
Patricija Husnjak, 2021, magistrsko delo

Opis: Dandanes živimo v času, kjer potreba po spremembi ni le možnost, ampak že skoraj nuja vsake organizacije (profitne in neprofitne). Ker gre za delovanje v okolju, ki je hitro se spreminjajoče, mora vsaka organizacija s pomočjo planiranja razvoja na ravni politike podjetja in strateškega managementa znati zaznavati prednosti pred konkurenti in priložnosti v svojem okolju, hkrati pa odpravljati slabosti ter se zoperstaviti možnim nevarnostim. To daje ključnim udeležencem organizacije, (predvsem lastnikom in vodstvu) sposobnost pravočasnega zaznavanja pomembnih informacij in ukrepanja, če želijo, da je razvoj uspešen. Planiranje razvoja omogoča organizaciji konkurenčno prednost, lažjo pot do zastavljenih ciljev, večje možnosti za uspeh, ki se meri na dolgi rok, in izboljšavo ponujenih produktov ter storitev na trgu. Splošno načelo velja, da naj vsaka organizacija sledi planiranemu razvoju, hkrati pa zre k nenehni izboljšavi organizacije kot celote. Magistrsko delo obravnava organizacijo Dijaški dom Drava Maribor, za katero smo na podlagi teoretičnih izhodišč preučili planiranje razvoja na ravni strateškega managementa ter določili temeljno strategijo. Dijaški dom Drava Maribor se ukvarja z javno vzgojno-izobraževalno dejavnostjo, ki ponuja nastanitvene možnosti dijakom, ki v času šolanja zapustijo svoje domače okolje. Dodatno svoje kapacitete tržijo s pomočjo tržne dejavnosti. V teoretičnem delu magistrskega dela smo predstavili iskanje razvojnih možnosti in določitev izhodiščnih osnov za planiranje strateškega razvoja preučevane organizacije Dijaški dom Drava Maribor. Teoretična izhodišča in raziskovalna spoznanja različnih avtorjev so nam služila kot osnova za planiranje ter ovrednotenje temeljne strategije proučevane organizacije. Osredotočili smo se na planiranje razvoja organizacije na ravni strateškega managementa. Izhodiščne osnove za planiranje razvoja organizacije Dijaški dom Drava Maribor smo pridobili s pomočjo analize vrednot (ključnih udeležencev) preučevane organizacije, okolja – v katerem je in deluje, klasifikacije priložnosti in nevarnosti ter nefinančne in finančne analize za določitev prednosti in slabosti. Izhajali smo tudi iz vizije in politike organizacije. Nato smo na osnovi analiz ob upoštevanju zmožnosti preučevane organizacije določili razvojne možnosti na različnih trgih delovanja – torej smo iskali strateške možnosti razvoja, to ekonomsko ovrednotili in izbrali predlagano temeljno strategijo organizacije. V empiričnem delu magistrskega dela smo izhajali iz plana vrednostnih izidov preučevane organizacije Dijaški dom Drava Maribor za obdobje petih let. Ob tem smo sledili predlagani temeljni strategiji in potencialom, ki jih organizacija ima ter jih potrebuje za nadaljnjo uresničitev strategije njenega razvoja.
Ključne besede: vizija podjetja, politika podjetja, neprofitna organizacija, temeljna strategija, prednosti in slabosti, priložnosti in nevarnosti, planiranje razvoja, ekonomsko vrednotenje, finančna analiza, nefinančna analiza, vladna organizacija.
Objavljeno: 21.10.2021; Ogledov: 40; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (3,58 MB)

4.
Presoja kakovosti upravljanja in vodenja v javnem neprofitnem podjetju z uporabo Kraljeve metode
Anja Kupčič, 2021, magistrsko delo

Opis: Potreba po kakovostnem upravljanju in vodenju podjetij je ključna za dolgoročno uspešnost podjetja, njegovo rast in razvoj. Praviloma, kot podjetja razumemo tista, katerih namen je ustvarjanje dobička na prostem trgu, takšna podjetja se vodijo in upravljajo s ciljem večanja dobička. V magistrski nalogi ločimo med javnimi in zasebnimi podjetji ter med profitnimi in neprofitnimi. Javna podjetja so tista, ki so v lasti države, kot neprofitna podjetja pa opredeljujemo tista, katerih cilj ni ustvarjanje dobička, temveč zagotavljati storitve, ki so v korist širši družbi. Kot primer javnega neprofitnega podjetja obravnavamo javni sklad, pravna podlaga katerega je opredeljena z Zakonom o javnih skladih. V teoretičnem delu naloge, upravljano-vodstveni proces temelji na MER-ovem modelu integralnega managementa, v katerem imata vizija in politika podjetja osrednjo vlogo. Vizija določa politiko podjetja, ki vsebuje poslanstvo, smotre in temeljne cilje. Politika podjetja se uresničuje neposredno na ravni strateškega managementa. V nadaljevanju naloge opredelimo zakaj je upravljano-vodstveni proces pomemben za vse vrste podjetij, tudi javno neprofitno podjetje ter izpostavimo nekatere posebnosti upravljanja in vodenja v tej vrsti podjetij. Posebnosti se kažejo predvsem v drugačnem motivu vodenja, v zasledovanju drugačnih vizij in poslanstva. Predstavimo pomembne elemente za učinkovito in uspešno vodenje javnega neprofitnega podjetja, med katerimi je tudi kultura, etika in verodostojnost. Za presojo kakovosti politike podjetja predstavimo Kraljevo metodo in ugotovimo, da jo lahko uporabimo tudi na primeru javnega neprofitnega podjetja, npr. javnega sklada. Kot primer javnega sklada v drugem delu naloge predstavimo Slovenski podjetniški sklad, ki je ustanovljen z namenom zagotavljanja olajšanega dostopa do finančne in vsebinske podpore za mikro, mala in srednje velika podjetja. Njegovo delovanje je določeno z Ustanovitvenim aktom Sklada, kjer je za upravljanje zadolžen nadzorni svet, za vodenje pa direktor. Analiziramo vizijo ter politiko podjetja, ki jo ima Sklad zapisano v internih dokumentih. V nadaljevanju opredelimo strategije podjetja ter kulturo, etiko in verodostojnost, kot pomemben uspešnostni dejavnik. Magistrsko nalogo zaključimo s presojo vodenja in upravljanja podjetja s pomočjo Kraljeve metode, kjer s popisom značilnosti preko 60 različnim postavk, pridemo do ugotovitev o modelih managementa, ki prevladujejo na Skladu.
Ključne besede: upravljanje, vodenje, javna neprofitna podjetja, MER-ov model integralnega managementa, presoja politike podjetja, Kraljeva metoda
Objavljeno: 21.10.2021; Ogledov: 6; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (1,50 MB)

5.
Podporno okolje za zagonska (start-up) podjetja v Sloveniji, Avstriji in na Finskem
Patricija Benčina, 2021, magistrsko delo

Opis: Start-upi ne obstajajo in tudi ne morejo obstajati kar tako sami v nekem prostoru. Ampak nastanejo kot deli gospodarstva. Podjetniki s težavo ustanovijo podjetje, ne da bi jim pri tem pomagalo okolje in drugi pomembni akterji v njem. Vsak akter v tem okolju igra pomembno vlogo in vpliva na start-upe tako posredno kot neposredno. Pomembno se je zavedati, da ima vsak start-up izreden pomen ne samo za lokalno gospodarstvo, temveč za družbo kot celoto. Vsaka stvar, ki jo vložijo v start-upe razni posamezniki, podporne institucije, ministrstva in druga podjetja, ima vpliv na start-up podjetja. To vse skupaj imenujemo start-up podjetniški ekosistem. V magistrskem delu smo proučili podporno okolje za start-upe v treh državah: Sloveniji, Avstriji in na Finskem. To smo storili s pomočjo osmih stebrov podjetniškega ekosistema in raziskave globalnega zagonskega zemljevida – »StartupBlink«. Prišli smo do spoznanja, da med proučevanimi državami glede podpornega okolja in števila start-upov izstopa Finska. Ima namreč, kot že rečeno, največ start-up podjetij, ne zaostaja pa tudi po številu pospeševalnikov, inkubatorjev. Prav tako po najnovejši raziskavi Svetovne banke »Doing Business« 2020 velja v primerjavi z Avstrijo in Slovenijo za državo, v kateri je najenostavneje ustanoviti podjetje. Finska je tudi država, ki pritegne največ tujih investitorjev. Le-teh v Sloveniji in Avstriji primanjkuje. Ugotovili smo, da je vsem trem državam skupno to, da imajo največ start-upov na področju programiranja in podatkov. Direktor slovenskega podjetja Pharsol, Miha Rajh, je v intervjuju tudi opozoril na to, da se v Sloveniji usmerja premalo pozornosti start-up podjetjem, ki niso izključno »IT«, digitalno usmerjena. Glede raziskave, ki jo pripravlja svetovna platforma »StatupBlink«, smo prišli do spoznanja, da je med proučevanimi državami Finska najboljše ocenjen start-up ekosistem.
Ključne besede: start-up podjetniški ekosistem, start-up podjetja, Slovenija, Avstrija, Finska.
Objavljeno: 20.10.2021; Ogledov: 38; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (1,72 MB)

6.
Platforma za vodenje podjetja in varen dostop do poslovnih prostorov
Bine Gorečan, 2021, diplomsko delo

Opis: V zaključnem delu so predstavljene zahteve sistema za vodenje podjetja in varen dostop do poslovnih prostorov ter realizacija takšnega sistema, ki je prilagojen specifičnemu podjetju. V zaključnem delu je opisana realizacija za podjetje H-BIT d.o.o., ki upravlja platformo NiceHash za trženje in rudarjenje kriptovalut. Realizacija poteka v treh delih. Prvi del zajema implementacijo strežnika. Drugi zajema izvedbo varnega dostopa do poslovnih prostorov in vključuje implementacijo aplikacij za operacijska sistema Android in iOS, implementacijo krmilnika za krmiljenje elektronike, ki lahko odpre vrata v poslovne prostore, in izvedbo registratorjev. Tretji del zajema implementacijo spletišča, ki omogoča interakcijo s podatki, shranjenimi na strežniku.
Ključne besede: administracija podjetja, varen dostop do poslovnih prostorov
Objavljeno: 18.10.2021; Ogledov: 23; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (3,80 MB)

7.
Interaktivno marketinško komuniciranje v ruskem podjetju GK Galaktika
Polina Avfukova, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomi smo analizirali sodobna orodja in trende interaktivnega marketinškega komuniciranja. V sklopu marketinškega komuniciranja smo preučili ruskega proizvajalca mlečnih izdelkov GK Galaktika. Grafično oblikovanje strani predstavlja načela gestalt teorije vizualnega oblikovanja, ki ob pravilni uporabi vplivajo na dojemanje informacij. Izdelke tega podjetja proizvajajo pod različnimi blagovnimi znamkami, ki imajo svojo podobo in podstran. Ciljna skupina podjetja so ljudje z nizkim do srednjim dohodkom in otroci. Podjetje skuša s pomočjo različnih vizualnih elementov, efektov in ekskluzivnih informacij na strani obdržati obstoječe in privabljati nove kupce. Podjetje uporablja tudi interaktivna orodja, kot so akcije in prireditve za doseganje ciljev marketinškega komuniciranja.
Ključne besede: Interaktivno marketinško komuniciranje, podoba podjetja, blagovna znamka, oglaševanje na spletu
Objavljeno: 18.10.2021; Ogledov: 19; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (749,41 KB)

8.
Generacije in družbena odgovornost
Ana Vilar, 2021, diplomsko delo

Opis: Družbena odgovornost v sodobnem času pridobiva vse večji pomen. Ljudje se moremo zavedati, da življenje na Zemlji ni prostor vsakega posameznika, temveč vseh ljudi, ki si ta prostor delimo. Za skupno življenje je pomembno, da se zavedamo negativnih posledic vpliva na okolje, ki ga lahko z neodgovornim ravnanjem ustvarijo tako velika podjetja kot sleherni posameznik. Do današnjega časa poznamo 5 različnih generacij, ki jih ločujemo glede na obdobje, v katerem smo rojeni. Te generacije so veterani, baby boom, X, Y in Z. Med naštetimi smo raziskali lastnosti oz. splošne osebnostne značilnosti, po katerih jih ločujemo. Pomen družbene odgovornosti smo v diplomskem delu raziskovali gledano skozi oči generacije X in Y, saj se je pojavilo vprašanje o poznavanju družbene odgovornosti med generacijami ter njihovem mnenju o tej. S pomočjo raziskave smo oblikovali smernice za podjetja, ki delodajalcem pripomorejo k boljšem razumevanju oz. sodelovanju z zaposlenimi. Pri raziskavi statističnih razlik kljub različnemu časovnemu obdobju rojstva med generacijama nismo opazili. Ugotovili smo, da sta generacijama X in Y najbolj pomembni dobri odnosi s poslovnimi partnerji, nakazilo plač zaposlenim ob predpisanem datumu, varovanje okolja in izobraževanje kadra. Največje razlike, čeprav statistično neznačilne med generacijama, se pojavijo pri naslednjih trditvah: podjetje skrbi le za doseganje dobička, ohranjanje pozitivnega ekonomskega stanja oz. seznaniti podrejene z uspešnostjo podjetja ter se izogibati kršenju zakonov zaradi doseganja poslovnih ciljev. Pri navedenih statistično neznačilnih razlikah so bolj pozitivno naravnani pripadniki generacije Y, v primerjavi z generacijo X, kar pomeni, da so bolj dovzetni k ravnanju v smeri družbene odgovornosti.
Ključne besede: Družbena odgovornost, generacije, podjetja.
Objavljeno: 15.10.2021; Ogledov: 73; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (1,07 MB)

9.
Predlog strategije rasti na primeru športnega društva
Jure Andolšek, 2021, diplomsko delo

Opis: 99 % vseh podjetij v Evropski uniji predstavljajo mikro, mala in srednja podjetja. Skupaj zagotavljajo dve tretjini delovnih mest v zasebnem sektorju in prispevajo k več kot polovici skupne dodane vrednosti, ki jo ustvarijo podjetja v EU (Evropski parlament, 2021). Hitrorastoča in srednjerastoča podjetja sicer niso zelo številna, vendar so pomembna za ustanavljanje novih delovnih mest. Zato je pomembno, da poznamo poslovanje podjetja in tudi načine ter strategije, s katerimi podjetja rastejo. V diplomskem delu smo preučevali rast podjetja in nato v aplikativnem delu podali predlog strategije rasti za teniško športno društvo Portovald. Tenisu v zadnjih letih raste popularnost, kar posledično vpliva na mlade, ki si ga želijo trenirati. Popularnost tenisa se je povečala tudi med rekreativnimi igralci, saj je postal veliko bolj dostopen kot včasih, ko so ga igrali samo premožnejši meščani. Cilj raziskave je bil, da pripravimo dober predlog strategije rasti, s katerim bo klub začel poslovati bolj dobičkonosno. Skupaj s teoretičnim znanjem, ki smo ga pridobili ob pisanju diplomskega dela in analizo poslovanja, smo pripravili predlog strategije rasti, ki bi ga društvo po mnenju predsednice in vodje kluba lahko uporabilo že v letu 2022. Diverzificirana rast je bolj zapletena od drugih strategij rasti, ampak je v večini primerov bolj dobičkonosna, če je izvedena pravilno. Pri tem je pomembno razumeti, v kateri fazi razvoja je v danem trenutku podjetje oziroma v našem primeru društvo in kam ga pelje pot v prihodnosti, če nadaljuje s trenutnim načinom delovanja, oziroma kaj je treba spremeniti, da se preusmeri na drugačno pot, na kateri je možna želena rast.
Ključne besede: rast podjetja, podjetništvo, neprofitne organizacije, strategije rast, tenis.
Objavljeno: 15.10.2021; Ogledov: 55; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (1,43 MB)

10.
Podjetniški začetki na primeru samostojne podjetnice
Vesna Benkovič, 2021, diplomsko delo

Opis: Podjetništvo je proces, pri katerem ustvarjamo nekaj novega, inovativnega. Marsikdo se zaradi izgube službe odloči, da se poda na samostojno podjetniško pot z namenom zaslužka. Lahko pa se odloči za samostojno podjetniško pot, ker želi opravljati delo, ki ga veseli. Za pisanje diplomske naloge smo si za študijo primera izbrali samostojno podjetnico, ki je sama ustanovila svoje lastno podjetje. Najprej smo opredelili, kaj podjetništvo sploh je in kdo je podjetnik, kajti najprej moramo vedeti, kaj pomeni biti podjetnik, kdo lahko postane podjetnik, kakšne so njegove značilnosti ter katere dejavnosti lahko opravlja, da se odločimo za samostojno podjetniško pot. Naša diplomska naloga v empiričnem delu temelji na analizi ustanovitve samostojnega podjetja samostojne podjetnice. Za lažje razumevanje smo pripravili intervju s podjetnico, na podlagi katerega nam je podjetnica zaupala svoje začetke pri ustanovitvi podjetja. To temo smo si izbrali zato, da ugotovimo, kako se je podjetnica lotila ustanovitve lastnega podjetja, kar smo proučevali s pomočjo intervjuja. V celotnem diplomskem delu smo najprej predstavili splošno teorijo o podjetništvu in podjetniku, katere so podporne institucije za podjetništvo v Sloveniji ter na katere načine vse lahko financiramo ustanovitev lastnega podjetja. V zadnjem delu diplomskega dela pa smo se osredotočili na študijo primera, kjer teorijo prikažemo na praktičnem primeru. Na osnovi študije primera smo ugotovili, da je eden izmed ključnih dejavnikov pri ustanovitvi lastnega podjetja podpora družine, kajti njihova podpora pomeni največ in daje voljo in energijo, da se podamo v ustanovitev lastnega podjetja. Seveda pa mora biti tudi posameznik pripravljen na določena odrekanja, da lahko uspešno ustanovi in dolgoročno razvija lastno podjetje.
Ključne besede: Podjetništvo, podjetnik, podjetnica, samostojni podjetnik, ustanovitev podjetja.
Objavljeno: 14.10.2021; Ogledov: 48; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (1,07 MB)

Iskanje izvedeno v 0.2 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici