| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 20
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Trendi in izzivi paketnih storitev pri Pošti Slovenije d.o.o. : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa
Teja Žvikart, 2023, diplomsko delo

Opis: Družbeni, gospodarski, kulturni in politični trendi prinašajo v bližnji prihodnosti številne izzive na področju paketnega poslovanja. V diplomskem delu se bomo osredotočili na tri segmente problematike, ki izhajajo iz: (1) porasta spletnega nakupovanja, (2) posledično vse večjih zahtev spletnih nakupovalcev po fleksibilnejši dostavi in (3) smernic evropske regulative po vzdrževanju čistega okolja. Na podlagi analize trenutnih procesov delovanja podjetja Pošta Slovenije, d. o. o., in obstoječih storitev, ki jih ponuja v okviru paketnega poslovanja, bodo v diplomskem delu predstavljeni in kritično ovrednoteni predlogi za spopadanje z omenjenimi spremembami v bližnji prihodnosti. Predstavljeni bodo možnosti, predlogi, potrebni pogoji in predvideni rezultati izboljšav, ki bi podjetje ohranili konkurenčno ali pa mu, kot kažejo ugotovitve, celo povečali tržni delež na področju paketne dostave v Republiki Sloveniji.
Ključne besede: paket, Pošta Slovenije, logistika, paketno poslovanje, poštne storitve
Objavljeno v DKUM: 10.05.2023; Ogledov: 444; Prenosov: 113
.pdf Celotno besedilo (2,26 MB)

2.
Vpliv povečanega spletnega nakupovanja na logistične procese na dislocirani enoti Pošte Ravne na Koroškem : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Boštjan Obretan, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi je prikazano, kako je povečano spletno nakupovanje vplivalo na dislocirano enoto Pošte Ravne na Koroškem. V teoretičnem delu so predstavljena podjetje Pošta Slovenije in storitve, ki jih ta ponuja. To poglavje vsebuje tudi opis, kako spletno nakupovanje vpliva na rast poštnih storitev vseh izvajalcev znotraj in zunaj meja Slovenije. V poglavju Obstoječe stanje govorimo o stanju na dislocirani enoti na Čečovju, njeni lokaciji, opisu prostora in dostavnih vozilih ter opremi, ki je tam bila v uporabi. Prav tako v tem poglavju opisujemo in analiziramo logistične procese, ki so se tam izvajali. Naslednje poglavje je predlog rešitve problema, pri čemer prikažemo novo lokacijo, ki jo je Pošta Slovenije izbrala kot rešitev problematike dislocirane enote. V tem poglavju analiziramo enake logistične procese, kot smo jih na stari lokaciji, ter skozi diskusijo prikažemo razlike med staro in novo lokacijo. Ugotovimo, da je podjetje z izgradnjo nove lokacije zmanjšalo število aktivnosti, ki so potrebne za izvedbo procesa natovarjanja oziroma raztovarjanja poštnega furgona, pri procesu razdeljevanja poštnih pošiljk pa je ugotovljen prihranek na času. V zaključku naloge smo ocenili še uspešnost rešitve problema, navedli pogoje za uvedbo rešitve in predlagali možnosti nadaljnjih raziskav.
Ključne besede: poštne logistične storitve, Pošta Slovenije, spletno nakupovanje, poštne pošiljke
Objavljeno v DKUM: 22.02.2023; Ogledov: 439; Prenosov: 66
.pdf Celotno besedilo (2,42 MB)

3.
Predlog sprememb pri procesu sprejema pošiljke z odkupnino in procesa sprejema blagovnega pisma naslovljenega v tujino na poštni poslovalnici 3325 Šoštanj : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Sandra Koren, 2022, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo temelji na praktičnem usposabljanju, pri katerem smo podrobno spoznali proces opravljanja storitev za poštnim okencem na poštni poslovalnici 3325 Šoštanj. V prvem delu diplomskega dela smo zajeli teoretične osnove, opisali podjetje, njegovo zgodovino in predstavili poštne storitve, ki jih nudi Pošta Slovenije. V drugem delu pa smo naredili analizo stanja, pri kateri smo opisali obstoječe stanje opravljanja storitev sprejema pošiljk na poslovalnici 3325 Šoštanj. Za procese, za katere smo predlagali možne izboljšave, smo izrisali tudi procesne karte. Nato smo izvedli kritično analizo stanja in ugotovili, da bi lahko pri procesu sprejema pošiljke z odkupnino in procesu sprejema mednarodne blagovne pošiljke skrajšali čas opravljanja procesa. Predlagali smo možni rešitvi in preverili skrajšanje časa procesov po vpeljavi predlaganih rešitev.
Ključne besede: mednarodna blagovna pošiljka, Pošta Slovenije, poštne storitve, pošiljka z odkupnino, procesi
Objavljeno v DKUM: 04.11.2022; Ogledov: 415; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (2,90 MB)

4.
Primerjava števila paketov pred in med epidemijo na Poštni poslovalnici Mozirje : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Urška Hribršek, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo raziskali, kako je epidemija vplivala na število prejetih paketov na Poštni poslovalnici Mozirje. Analizirali smo šest izbranih mesecev v letih 2020 in 2021, ko je v Sloveniji epidemija bila razglašena, in jih nato primerjali z meseci, v katerih epidemija v Sloveniji ni bila razglašena. Primerjavo smo naredili tudi med tremi meseci v letih 2020 in 2021 med razglašeno epidemijo, da bi videli, kako se je količina paketov odražala v prvem letu razglašene epidemije glede na drugo leto. Podatke o količini paketov smo pridobili iz pregleda dela pošte. Izračunali smo, koliko odstotkov več oz. manj paketov je v posameznem mesecu prišlo na pošto. Ugotovili smo, da je epidemija povzročila velik porast spletnega nakupovanja in posledično je bila tudi potreba po poštnih storitvah večja. Trend spletnega nakupovanja bo skupaj z globalizacijo in digitalizacijo z leti le še naraščal, ponudniki poštnih storitev pa bodo morali izkoristiti dano situacijo ter se čim bolj prilagoditi razmeram z novimi tehnologijami in načinom izvajanja poštnih storitev. Kot rešitev skrajšanja procesov povezanih s sprejemanjem in izdajanjem paketov smo predlagali uvedbo paketomata s POS terminalom pred poslovalnico v Mozirju, ki bi strankam omogočal, da brez pomoči poštnih uslužbencev oddajo ali prevzamejo paket.
Ključne besede: epidemija, paketi, spletno nakupovanje, poštne storitve
Objavljeno v DKUM: 02.11.2022; Ogledov: 391; Prenosov: 27
.pdf Celotno besedilo (1,88 MB)

5.
Izpostavljenost delavcev pošte slovenije nevarnosti radioloških, kemičnih in bioloških agensov
Ana Koritnik, 2017, diplomsko delo/naloga

Opis: V vsakdanjem življenju se srečujemo z različnimi dejavniki in smo tako izpostavljeni različnim nevarnostim, naj bo to doma ali na delovnem mestu. Ena od pomembnejših nalog vsake delovne organizacije je, da svojim zaposlenim zagotovi varnost na delovnem mestu. Namen diplomskega dela je ugotoviti, ali so delavci Pošte Slovenije izpostavljeni nevarnosti radioloških, kemičnih in bioloških agensov, saj se dnevno srečujejo z velikim številom pošiljk. V teoretičnem delu smo opisali Pošto Slovenije, predstavili storitve, ki jih izvaja, ter zakon o poštnih storitvah. Na kratko smo našteli in opisali vrste pošiljk. V nadaljevanju smo se posvetili varnostnim ukrepom, ki jih izvaja Pošta Slovenije ter predstavili nevarnosti, s katerimi se sooča, to so radiološki, kemični in biološki agensi (v nadaljevanju: RKB-agensi). V drugem delu diplomskega dela smo raziskali, ali so delavci Pošte Slovenije seznanjeni z varnostnimi vidiki ter ali so res izpostavljeni nevarnosti RKB-agensov. Ugotovili smo, da zaradi problematične teme težko pridemo do resničnih ugotovitev, saj se delavci bojijo za svoja delovna mesta.
Ključne besede: Pošta Slovenije, nevarnosti, poštne storitve, RKB-agensi, varnost delavcev
Objavljeno v DKUM: 03.08.2018; Ogledov: 1078; Prenosov: 61
.pdf Celotno besedilo (319,65 KB)

6.
Konkurenčnost Pošte Slovenije d.o.o. pri prenosu pošiljk Hitre pošte
Janja Toman, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Diplomsko delo govori o problematiki Pošte Slovenije, d. o. o., in sicer o problematiki oddaje pošiljke Hitre pošte. Pošta Slovenije je namreč ena vodilnih podjetij v prenosu pisemskih pošiljk. V teoretičnem delu bomo predstavili zakonsko podlago za izvajanje poštnih storitev, same poštne storitve, konkurenčna podjetja in možne izgube/napake pri prenosu pošiljk Hitre pošte. V praktičnem delu bomo primerjali Pošto Slovenije in njena konkurenčna podjetja z vidika cene in kakovosti pošiljke Hitre pošte v notranjem prometu. Na koncu pa bomo podali dostopne rešitve, s katerimi bi lahko pošta Slovenije izboljšala svoje poslovanje in pridobila na konkurenčni prednosti.
Ključne besede: logistika, pošta, pošiljka Hitre pošte, prometni križ hitre pošte, poštne storitve.
Objavljeno v DKUM: 15.12.2016; Ogledov: 1753; Prenosov: 196
.pdf Celotno besedilo (1,39 MB)

7.
Skupna evropska politika na področju poštnih storitev in njen vpliv na trg poštnih storitev v Sloveniji
Vesna Trup, 2016, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je obravnavan razvoj regulacije trga poštnih storitev v Sloveniji in Evropski uniji po letu 1997. Povzeta je vsebina treh Poštnih direktiv in njihov vpliv na spreminjanje slovenske zakonodaje s področja poštnih storitev. Prikazana je organiziranost urejanja poštnega sektorja v Evropski uniji in vloga Evropske komisije in Evropskega parlamenta pri oblikovanju enotne evropske politike na področju poštnih storitev. Posebej so obravnavani nekateri ukrepi za regulacijo in nadzor trga poštnih storitev, kot so zagotavljanje izvajanja univerzalne poštne storitve, določanje obsega univerzalne poštne storitve, možni načini financiranja, ukrepi za regulacijo cen, določanje standardov in merjenje kakovosti izvajanja univerzalne poštne storitve, pogostost dostave in urejanje dostopa do poštnega omrežja. Vpliv regulacije poštnega sektorja na razvoj konkurence, cene pisemskih poštnih pošiljk in kakovost prenosa poštnih pošiljk je predstavljena v drugem delu naloge na nivoju Slovenije in za področje Evropske unije. Na osnovi opravljene analize dosedanjih ukrepov urejanja trga poštnih storitev v Sloveniji je ocenjena uspešnost njegovega izvajanja in podan predlog sprememb ter smernice nadaljnjega razvoja regulacije trga poštnih storitev v prihodnjih letih.
Ključne besede: liberalizacija, poštne storitve, Poštna direktiva, regulacija trga, univerzalna poštna storitev
Objavljeno v DKUM: 03.08.2016; Ogledov: 1345; Prenosov: 179
.pdf Celotno besedilo (1,74 MB)

8.
Varnostni vidiki paketnih pošiljk s specifično vsebino : diplomsko delo univerzitetnega študija
Iztok Debevc, 2015, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi, ki je temeljila na delovanju podjetja Pošte Slovenije, smo v prvem poglavju predstavili dva najpomembnejša akta, ki urejata področje poštnih storitev. Z Zakonom o poštnih storitvah in Pravilnikom o splošnih pogojih za opravljanje poštnih storitev smo opisali in ponazorili ključne pojme za razumevanje nadaljnjih vsebin v diplomski nalogi. Nato smo predstavili tri pomembne akte podjetja Pošte Slovenije. To so Splošni pogoji izvajanja univerzalne poštne storitve, Splošni pogoji izvajanja drugih poštnih storitev in Splošni pogoji za dostop do poštnega omrežja družbe Pošta Slovenije d. o. o., ki poleg obeh prej omenjenih aktov zagotavljajo temeljno pravno podlago za poslovanje s poštnimi in drugimi storitvami. V nadaljevanju smo opisali vrste paketnih pošiljk, ki jih Pošta Slovenije ponuja svojim uporabnikom, predstavili pa smo tudi vrste embalaž, ki se jih uporablja za prenos takšnih ali drugačnih predmetov in snovi. Sledila je podrobna obravnava dovoljenih in prepovedanih vsebin. V tem poglavju smo skušali opisati ter pojasniti različne vrste predmetov in snovi skozi prizmo različnih zakonodaj, ki jih je potrebno upoštevati, če se želi izvajati prenos paketnih poštnih pošiljk s prej omenjenimi vsebinami. V naslednjem poglavju smo se osredotočili na tveganja, ki se pojavljajo pri pošiljanju pošiljk z nevarno in prepovedano vsebino ter skušali pojasniti, da predstavljajo ogromno tveganje iz različnih perspektiv. Po tveganjih smo se posvetili varnostnim ukrepom, ki jih Pošta Slovenije izvaja za zmanjšanje in preprečitev prenosa prepovedanih snovi v poštnih pošiljkah. Za lažje razumevanje in boljšo predstavo smo v poglavju »Praktični primeri pošiljk s prepovedano vsebino« predstavili primere pošiljk z nevarno in prepovedano vsebino, odkrite pri prenosu v Republiki Sloveniji. Nato smo opravili raziskavo, ki je temeljila na vprašanju o seznanjenosti ljudi z obravnavano tematiko, temu pa je sledila razprava, v kateri smo predstavili ter interpretirali rezultate ankete. V razpravi smo razpravljali tudi o temi nadzora in kontrole, ki jo izvaja Pošta Slovenije pri prenosu pošiljk. V zaključku smo odgovorili na hipotezi, ki smo si ju zastavili na začetku diplomskega dela.
Ključne besede: pošta, poštne storitve, poštne pošiljke, paketi, nevarne pošiljke, varnostni ukrepi, primeri, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 05.08.2015; Ogledov: 1149; Prenosov: 188
.pdf Celotno besedilo (2,52 MB)

9.
10.
RECESIJA V SLOVENIJI IN EU-ANALIZA FINANČNO GOSPODARSKE KRIZE NA PRIMERU PODJETJA POŠTA SLOVENIJE D.O.O.
Leon Macarol, 2014, magistrsko delo

Opis: V tem magistrskem delu se ukvarjamo s preučevanjem zadnje velike globalne recesije, najhujše po veliki depresiji iz 30-ih let prejšnjega stoletja. Ukvarjamo se z vzroki, ki so leta 2007 pripeljali do izbruha finančne krize v ZDA, ki se je ob globalni prepletenosti finančnega in gospodarskega sveta v dveh letih razširila najprej večinoma na razviti svet, kasneje pa, ko je zajela tudi realni sektor, pa je ves svet potisnila v hudo gospodarsko recesijo. Države EU in Slovenija se z različnimi ukrepi borijo proti škodljivim vplivom recesije, vendar pa so strukturna makroekonomska neravnovesja, ki so se pojavila že pred krizo in se niso ustrezno odpravljala, v času recesije postala še bolj problematična ter so še okrepila negativen vpliv recesije na domača gospodarstva. Recesija v EU je prizadela praktično vse gospodarske panoge, vključno s panogo poštnih in logističnih storitev. Kljub temu pa je večina nacionalnih poštnih operaterjev v EU v recesijo vstopila relativno dobro pripravljena in kriza v tej panogi ni naredila takšne škode kot v nekaterih drugih. Ta podjetja so bila že vrsto let pred krizo soočena s stalnim upadanjem poštnih storitev, poleg tega so se tudi pripravljala na liberalizacijo trga poštnih storitev v EU, zaradi česar so morala neprestano vlagati v razvoj in nove tehnologije, zmanjševati stroške, iskati priložnosti na tujih trgih, uvajati nove storitve in podobno. Podobno kot nacionalni poštni operaterji v EU, je tudi Pošta Slovenije v krizo vstopila relativno dobro pripravljena. Iz poslovanja tudi v času recesije ustvarja dobiček ter izvaja druge aktivnosti za izboljšanje poslovanja in položaja na trgu. Vendar pa je morala po nalogu lastnika (države) pomagati krpati bančno luknjo v Poštni banki Slovenije in v Novi kreditni banki Maribor, kar sicer ni bila praksa drugje v EU, zaradi česar bo v prihodnosti ostalo manj sredstev za vlaganja in razvoj.
Ključne besede: recesija, finančna kriza, globalizacija, liberalizacija, poštne storitve, ZDA, Evropska unija, Slovenija
Objavljeno v DKUM: 17.11.2014; Ogledov: 2289; Prenosov: 450
.pdf Celotno besedilo (1,71 MB)

Iskanje izvedeno v 0.21 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici