| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 16
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Izpostavljenost delavcev pošte slovenije nevarnosti radioloških, kemičnih in bioloških agensov
Ana Koritnik, 2017, diplomsko delo/naloga

Opis: V vsakdanjem življenju se srečujemo z različnimi dejavniki in smo tako izpostavljeni različnim nevarnostim, naj bo to doma ali na delovnem mestu. Ena od pomembnejših nalog vsake delovne organizacije je, da svojim zaposlenim zagotovi varnost na delovnem mestu. Namen diplomskega dela je ugotoviti, ali so delavci Pošte Slovenije izpostavljeni nevarnosti radioloških, kemičnih in bioloških agensov, saj se dnevno srečujejo z velikim številom pošiljk. V teoretičnem delu smo opisali Pošto Slovenije, predstavili storitve, ki jih izvaja, ter zakon o poštnih storitvah. Na kratko smo našteli in opisali vrste pošiljk. V nadaljevanju smo se posvetili varnostnim ukrepom, ki jih izvaja Pošta Slovenije ter predstavili nevarnosti, s katerimi se sooča, to so radiološki, kemični in biološki agensi (v nadaljevanju: RKB-agensi). V drugem delu diplomskega dela smo raziskali, ali so delavci Pošte Slovenije seznanjeni z varnostnimi vidiki ter ali so res izpostavljeni nevarnosti RKB-agensov. Ugotovili smo, da zaradi problematične teme težko pridemo do resničnih ugotovitev, saj se delavci bojijo za svoja delovna mesta.
Ključne besede: Pošta Slovenije, nevarnosti, poštne storitve, RKB-agensi, varnost delavcev
Objavljeno: 03.08.2018; Ogledov: 567; Prenosov: 36
.pdf Celotno besedilo (319,65 KB)

2.
Konkurenčnost Pošte Slovenije d.o.o. pri prenosu pošiljk Hitre pošte
Janja Toman, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Diplomsko delo govori o problematiki Pošte Slovenije, d. o. o., in sicer o problematiki oddaje pošiljke Hitre pošte. Pošta Slovenije je namreč ena vodilnih podjetij v prenosu pisemskih pošiljk. V teoretičnem delu bomo predstavili zakonsko podlago za izvajanje poštnih storitev, same poštne storitve, konkurenčna podjetja in možne izgube/napake pri prenosu pošiljk Hitre pošte. V praktičnem delu bomo primerjali Pošto Slovenije in njena konkurenčna podjetja z vidika cene in kakovosti pošiljke Hitre pošte v notranjem prometu. Na koncu pa bomo podali dostopne rešitve, s katerimi bi lahko pošta Slovenije izboljšala svoje poslovanje in pridobila na konkurenčni prednosti.
Ključne besede: logistika, pošta, pošiljka Hitre pošte, prometni križ hitre pošte, poštne storitve.
Objavljeno: 15.12.2016; Ogledov: 1144; Prenosov: 176
.pdf Celotno besedilo (1,39 MB)

3.
Skupna evropska politika na področju poštnih storitev in njen vpliv na trg poštnih storitev v Sloveniji
Vesna Trup, 2016, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je obravnavan razvoj regulacije trga poštnih storitev v Sloveniji in Evropski uniji po letu 1997. Povzeta je vsebina treh Poštnih direktiv in njihov vpliv na spreminjanje slovenske zakonodaje s področja poštnih storitev. Prikazana je organiziranost urejanja poštnega sektorja v Evropski uniji in vloga Evropske komisije in Evropskega parlamenta pri oblikovanju enotne evropske politike na področju poštnih storitev. Posebej so obravnavani nekateri ukrepi za regulacijo in nadzor trga poštnih storitev, kot so zagotavljanje izvajanja univerzalne poštne storitve, določanje obsega univerzalne poštne storitve, možni načini financiranja, ukrepi za regulacijo cen, določanje standardov in merjenje kakovosti izvajanja univerzalne poštne storitve, pogostost dostave in urejanje dostopa do poštnega omrežja. Vpliv regulacije poštnega sektorja na razvoj konkurence, cene pisemskih poštnih pošiljk in kakovost prenosa poštnih pošiljk je predstavljena v drugem delu naloge na nivoju Slovenije in za področje Evropske unije. Na osnovi opravljene analize dosedanjih ukrepov urejanja trga poštnih storitev v Sloveniji je ocenjena uspešnost njegovega izvajanja in podan predlog sprememb ter smernice nadaljnjega razvoja regulacije trga poštnih storitev v prihodnjih letih.
Ključne besede: liberalizacija, poštne storitve, Poštna direktiva, regulacija trga, univerzalna poštna storitev
Objavljeno: 03.08.2016; Ogledov: 852; Prenosov: 120
.pdf Celotno besedilo (1,74 MB)

4.
Varnostni vidiki paketnih pošiljk s specifično vsebino
Iztok Debevc, 2015, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi, ki je temeljila na delovanju podjetja Pošte Slovenije, smo v prvem poglavju predstavili dva najpomembnejša akta, ki urejata področje poštnih storitev. Z Zakonom o poštnih storitvah in Pravilnikom o splošnih pogojih za opravljanje poštnih storitev smo opisali in ponazorili ključne pojme za razumevanje nadaljnjih vsebin v diplomski nalogi. Nato smo predstavili tri pomembne akte podjetja Pošte Slovenije. To so Splošni pogoji izvajanja univerzalne poštne storitve, Splošni pogoji izvajanja drugih poštnih storitev in Splošni pogoji za dostop do poštnega omrežja družbe Pošta Slovenije d. o. o., ki poleg obeh prej omenjenih aktov zagotavljajo temeljno pravno podlago za poslovanje s poštnimi in drugimi storitvami. V nadaljevanju smo opisali vrste paketnih pošiljk, ki jih Pošta Slovenije ponuja svojim uporabnikom, predstavili pa smo tudi vrste embalaž, ki se jih uporablja za prenos takšnih ali drugačnih predmetov in snovi. Sledila je podrobna obravnava dovoljenih in prepovedanih vsebin. V tem poglavju smo skušali opisati ter pojasniti različne vrste predmetov in snovi skozi prizmo različnih zakonodaj, ki jih je potrebno upoštevati, če se želi izvajati prenos paketnih poštnih pošiljk s prej omenjenimi vsebinami. V naslednjem poglavju smo se osredotočili na tveganja, ki se pojavljajo pri pošiljanju pošiljk z nevarno in prepovedano vsebino ter skušali pojasniti, da predstavljajo ogromno tveganje iz različnih perspektiv. Po tveganjih smo se posvetili varnostnim ukrepom, ki jih Pošta Slovenije izvaja za zmanjšanje in preprečitev prenosa prepovedanih snovi v poštnih pošiljkah. Za lažje razumevanje in boljšo predstavo smo v poglavju »Praktični primeri pošiljk s prepovedano vsebino« predstavili primere pošiljk z nevarno in prepovedano vsebino, odkrite pri prenosu v Republiki Sloveniji. Nato smo opravili raziskavo, ki je temeljila na vprašanju o seznanjenosti ljudi z obravnavano tematiko, temu pa je sledila razprava, v kateri smo predstavili ter interpretirali rezultate ankete. V razpravi smo razpravljali tudi o temi nadzora in kontrole, ki jo izvaja Pošta Slovenije pri prenosu pošiljk. V zaključku smo odgovorili na hipotezi, ki smo si ju zastavili na začetku diplomskega dela.
Ključne besede: pošta, poštne storitve, poštne pošiljke, paketi, nevarne pošiljke, varnostni ukrepi, primeri, diplomske naloge
Objavljeno: 05.08.2015; Ogledov: 768; Prenosov: 155
.pdf Celotno besedilo (2,52 MB)

5.
6.
RECESIJA V SLOVENIJI IN EU-ANALIZA FINANČNO GOSPODARSKE KRIZE NA PRIMERU PODJETJA POŠTA SLOVENIJE D.O.O.
Leon Macarol, 2014, magistrsko delo

Opis: V tem magistrskem delu se ukvarjamo s preučevanjem zadnje velike globalne recesije, najhujše po veliki depresiji iz 30-ih let prejšnjega stoletja. Ukvarjamo se z vzroki, ki so leta 2007 pripeljali do izbruha finančne krize v ZDA, ki se je ob globalni prepletenosti finančnega in gospodarskega sveta v dveh letih razširila najprej večinoma na razviti svet, kasneje pa, ko je zajela tudi realni sektor, pa je ves svet potisnila v hudo gospodarsko recesijo. Države EU in Slovenija se z različnimi ukrepi borijo proti škodljivim vplivom recesije, vendar pa so strukturna makroekonomska neravnovesja, ki so se pojavila že pred krizo in se niso ustrezno odpravljala, v času recesije postala še bolj problematična ter so še okrepila negativen vpliv recesije na domača gospodarstva. Recesija v EU je prizadela praktično vse gospodarske panoge, vključno s panogo poštnih in logističnih storitev. Kljub temu pa je večina nacionalnih poštnih operaterjev v EU v recesijo vstopila relativno dobro pripravljena in kriza v tej panogi ni naredila takšne škode kot v nekaterih drugih. Ta podjetja so bila že vrsto let pred krizo soočena s stalnim upadanjem poštnih storitev, poleg tega so se tudi pripravljala na liberalizacijo trga poštnih storitev v EU, zaradi česar so morala neprestano vlagati v razvoj in nove tehnologije, zmanjševati stroške, iskati priložnosti na tujih trgih, uvajati nove storitve in podobno. Podobno kot nacionalni poštni operaterji v EU, je tudi Pošta Slovenije v krizo vstopila relativno dobro pripravljena. Iz poslovanja tudi v času recesije ustvarja dobiček ter izvaja druge aktivnosti za izboljšanje poslovanja in položaja na trgu. Vendar pa je morala po nalogu lastnika (države) pomagati krpati bančno luknjo v Poštni banki Slovenije in v Novi kreditni banki Maribor, kar sicer ni bila praksa drugje v EU, zaradi česar bo v prihodnosti ostalo manj sredstev za vlaganja in razvoj.
Ključne besede: recesija, finančna kriza, globalizacija, liberalizacija, poštne storitve, ZDA, Evropska unija, Slovenija
Objavljeno: 17.11.2014; Ogledov: 1728; Prenosov: 311
.pdf Celotno besedilo (1,71 MB)

7.
Poneverbe na pošti : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija Varnost in policijsko delo
Karmen Ruedl Krajc, 2013, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Poneverbe na pošti predstavlja poneverbe, ki jih izvršujejo predvsem zaposleni delavci na pošti, obenem pa predstavlja kriminalna ogroženost Pošte Slovenije, d. o. o., ukrepe za odkrivanje, preprečevanje in preiskovanje njene ogroženosti. Ko govorimo o ogrožanjih, govorimo o kriminalni ogroženosti pošte glede na subjekt storitve in glede na objekt napada. Pošta Slovenije, d. o. o. ima izdelano varnostno politiko, ki poleg organizacije fizičnega in tehničnega varovanja ljudi in premoženja zajema tudi varnostno politiko za obvladovanje teh in drugih varnostnih tveganj, ki jih v pomembni meri povzročajo kriminalna dejanja. Jedro diplomske naloge so zaposleni delavci na pošti, ki izvajajo tipično kaznivo dejanje poneverbe. Poneverbe se izvajajo na škodo komitentov bank, za katere pošta opravlja storitve. V primerih, ko je zaznan sum kaznivega dejanja, se v pošti izvede notranja preiskava, v kateri se ugotavljajo dejstva in okoliščine, ki potrjujejo sum storitve kaznivega dejanja, zavarujejo se sledovi in predmeti, ki bi lahko služili za dokazovanje v morebitnem kazenskem ali delovno pravnem postopku zoper delavca. Za vse to je odgovoren Sektor za korporativno varnost in nadzor, ki je organizacijska enota v sklopu strokovnih služb pošte in je neposredno podrejen njenemu poslovodstvu.
Ključne besede: pošta, poštne storitve, denarni promet, varnost, korporativna varnost, varnostna politika, kazniva dejanja, poneverbe, zaposleni, preprečevanje, varovanje, tehnično varovanje, fizično varovanje, notranje preiskave, diplomske naloge
Objavljeno: 11.09.2013; Ogledov: 1291; Prenosov: 165
.pdf Celotno besedilo (803,59 KB)

8.
NEKATERI VIDIKI INVESTICIJ V INFORMACIJSKE STORITVE NACIONALNEGA POŠTNEGA OPERATERJA
Jasmina Hudernik, 2013, magistrsko delo

Opis: Primarna dejavnost nacionalnega poštnega operaterja je izvajanje univerzalne poštne storitve, s katero je poskrbljeno, da so poštne storitve zagotovljene vsem uporabnikom, po dostopni ceni, ne glede na kraj bivanja. Poštne organizacije pa ne opravljajo le tipične poštne dejavnosti, kot je raznos poštne tvarine, temveč tudi logistične in številne druge dejavnosti, kot na primer storitve direktnega marketinga, bančni promet ipd. Pojav gospodarske recesije, liberalizacija trga poštnih storitev, substitucija klasičnih načinov komuniciranja z elektronskimi, so dodatno povzročili prestrukturiranje poštne dejavnosti in odpiranje novih področij, med drugim tudi uvajanje sodobnih informacijskih storitev, ki smo jih v magistrskem delu natančneje predstavili. Pri tem smo se omejili le na nacionalnega poštnega operaterja v Sloveniji, ki je Pošta Slovenije. Posebno pozornost smo namenili tudi investicijam v informacijske tehnologije in ugotovili, da je njihove koristi zelo težko ekonomsko ovrednotiti, saj so s tipičnimi finančnimi kazalniki le slabo merljive. Kljub temu smo poskušali, s klasičnimi metodami ocenjevanja investicijskih projektov, oceniti ekonomsko upravičenost investicije v računalništvo v oblaku za Pošto Slovenije. Uporabili smo metodo neto sedanje vrednosti in metodo notranje stopnje donosa. Cilj empiričnega dela magistrske naloge pa je bil raziskati, ali obstaja tržni potencial za storitve računalništva v oblaku, ki jih ponuja Pošta Slovenije, tudi med fizičnimi osebami glede na potrebe in pričakovanja posameznikov, na podlagi podatkov slučajnega vzorca.
Ključne besede: poštne storitve, informacijske storitve, liberalizacija trga poštnih storitev, investicije v informacijske tehnologije
Objavljeno: 10.06.2013; Ogledov: 1303; Prenosov: 94
URL Povezava na celotno besedilo

9.
ANALIZA ODPIRANJA TRGA POŠTNIH STORITEV V DRŽAVAH EVROPSKE UNIJE
Rajko Jerenec, 2012, magistrsko delo

Opis: Analiza odpiranja trga poštnih storitev v državah Evropske unije (v nadaljevanju EU) je delo, ki je nastajalo v letu pred in v letu po formalnem odprtju slovenskega poštnega trga. Trenutna sintetična ugotovitev je, da gre pri liberalizaciji trga univerzalnih poštnih storitev za dolgotrajen proces, njeni učinki pa so po posameznih državah EU dokaj različni. Države iščejo znosno razmerje med sorazmerno svobodnim vstopom na prej monopolno regulirane trge in zahtevo po izvajanju ter zagotavljanju kakovostne univerzalne poštne storitve. Slovenija je pri definiranju teh razmerij še v izhodiščnem položaju. Kljub temu izpostavljamo tri ugotovitve, ki izhajajo iz analize: 1. Izvajalec univerzalne storitve v Sloveniji bo izvajal cenovne pritiske, saj z izvajanjem univerzalne poštne storitve ustvarja negativen poslovni rezultat, istočasno pa mu prihajajoča konkurenca odvzema pozitivne učinke ekonomij obsega in onemogoča subvencioniranje iz nizkostroškovnih urbanih središč v visokostroškovna območja podeželja. Ugotovitev je podkrepljena s historičnimi podatki in z ugotovitvami iz primerjave cen, ki pokažejo, da relativna raven cen storitev iz prejšnjega rezerviranega področja občutno zaostaja za nacionalno ravnijo cen in da je slovenska raven cen teh poštnih storitev med najnižjimi v EU. 2. Z vstopom konkurence bo izvajalec univerzalne storitve v Sloveniji doživel velik pritisk na svoje stroške izvajanja univerzalne storitve, ki mu glede na izbor načina financiranja ne bodo povrnjeni. V primeru, da racionalizacija poslovanja in zviševanje učinkovitosti ne bosta zadoščala, bodo nekatera področja doživela slabšanje kakovosti univerzalne storitve, česar za Slovenijo sicer še ne moremo potrditi, se pa to delno potrjuje skozi krčenje skupnega števila poštnih enot v EU. 3. Izvajalci univerzalne storitve so v spremenjenih tržnih razmerah prisiljeni k višji učinkovitosti, večji inovativnosti, boljši organiziranosti in k uvajanju novih, boljših storitev. Ugotovitev se nam je potrdila skozi horizontalno povezovanje, vertikalno konsolidacijo, diverzifikacijo in čezmejno širjenje dejavnosti izvajalcev univerzalne storitve. Izvajalec univerzalne storitve v Sloveniji je trendom v EU v glavnem sledil, in to ob istočasnem zviševanju kakovosti prenosa pošiljk korespondence, racionalizaciji poslovanja, zviševanju produktivnosti ter uvajanju novih storitev z integracijo elektronskih in informacijskih storitev.
Ključne besede: trg poštnih storitev, univerzalna poštna storitev, regulacija trga, financiranje univerzalne poštne storitve, raven cen
Objavljeno: 21.02.2013; Ogledov: 1414; Prenosov: 245
.pdf Celotno besedilo (1,80 MB)

10.
Prevoz in varovanje poštnih pošiljk : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija Varnost in policijsko delo
Rebeka Hribernik, 2012, diplomsko delo

Opis: Zanesljiv in varen prenos poštnih pošiljk sta pomembni nalogi poštnega prometa, zato lastniki poštnih, kurirskih in drugi storitev uvajajo varnostne izboljšave in varnostne standarde. Pomembno pri tem je, da upoštevajo pravne akte v notranjem in mednarodnem poštnem prometu. Izvajalci poštnih storitev, med katerimi je Pošta Slovenije glavni izvajalec namenjajo veliko pozornosti varovanju pri prevozu poštnih pošiljk. Na Pošti Slovenije imajo zato poseben sektor za korporativno varnost in nadzor, ki skrbi za varnost v podjetju. Za prevoze se uporabljajo lastna, tuja motorna vozila, v mednarodnem prometu pa tudi železniški vagoni in ladje ter letala. Prav tako je potrebno upoštevati tudi gostoto naselij, njihovo gospodarsko, kulturno razvitost in dejanske potrebe uporabnikov po poštnih storitvah. Organiziranost dostave se deli na centralizirani sistem, decentralizirani sistem in kombinirani sistem. Če pride do izrednega dogodka pri prevozu poštnih pošiljk je pomembno, da alarmni sistem deluje brezhibno, 24 ur na dan vse leto in da je odziv hiter, s pravimi ukrepi in intervencijskimi službami. Vzpostavitev zgodnjega opozorilnega sistema, ki ga tvorijo zaposleni, stranke in zainteresirana javnost je sistem obveščanja, ki je lahko telefonsko, neposredno ustno in pisno obveščanje odgovornih oseb zunanjim intervencijskim službam. Pošta Slovenije tesno sodeluje pri izvajanju varnostne politike z izbranimi družbami za zasebno varovanje, policijo in drugimi organi pregona.
Ključne besede: pošta, poštne storitve, pošiljke, prevozi, varovanje, varnostni ukrepi, diplomske naloge
Objavljeno: 03.08.2012; Ogledov: 1601; Prenosov: 341
.pdf Celotno besedilo (1,58 MB)

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici