| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 174
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Analiza vpliva povečanega spletnega nakupovanja na paketne storitve: primer Pošte 3102 Celje : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Mediha Durić, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo raziskovali, kako je povečano spletno nakupovanje vplivalo na poštne storitve, predvsem na paketne. Za primer smo vzeli Pošto 3102 Celje. Spletno nakupovanje je ob razcvetu globalizacije in internetne prodaje doživelo povečanje tudi med slovenskimi e-kupci. V teoretičnem delu naloge smo opredelili spletno nakupovanje, opisali navade slovenskih e-kupcev in v nadaljevanju analizirali spletno nakupovanje v Sloveniji med letoma 2018 in 2022. Predstavili smo Pošto Slovenije in njene storitve na področju paketnih pošiljk, podrobno smo opisali, kako poteka delo s paketi na Pošti 3120 Celje ter analizirali količino sprejetih in dostavljenih paketov v obravnavanem obdobju. Ugotovili smo, da je povečano spletno nakupovanje prineslo tudi porast količine paketnih pošiljk na Pošti 3102 Celje, kar je za seboj potegnilo tudi težave. Kot rešitev smo predlagali večjo vključenost alternativnih načinov prometa s paketnimi pošiljkami. Tu imamo v mislih predvsem večje število PS Paketomatov in paketnikov Direct4me na dostavnem območju Pošte 3120 Celje, kar bi vsekakor razbremenilo paketne pismonoše pri dostavi pošiljk.
Ključne besede: spletno nakupovanje, paket, Pošta 3102 Celje, dostava, PS Paketomat
Objavljeno v DKUM: 13.02.2024; Ogledov: 123; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (1,18 MB)

2.
Finančna analiza poslovanja pošte slovenije
Neja Kokot, 2023, magistrsko delo

Opis: Finančna analiza je ključni del celotne analize podjetja v gospodarstvu. Glavni cilj vsakega podjetja je s pomočjo učinkovitega vodenja poslovanja doseči najboljše poslovne rezultate. Za sprejemanje pomembnih poslovnih odločitev potrebuje vodstvo zanesljive informacije iz različnih virov, zato so rezultati finančne analize ključni pri teh odločitvah. Na podlagi računovodskih izkazov, ki ponujajo vpogled v preteklo uspešnost podjetja, ter s pravilno analizo teh podatkov lahko ustvarimo realno sliko o poslovanju podjetja, kar pomaga vsem vpletenim pri oblikovanju usmeritev za prihodnost. Te pridobljene informacije bistveno olajšajo proces odločanja in načrtovanja pri razvoju podjetja. S pomočjo rezultatov ocenimo finančni in ekonomski položaj podjetja ter njegovo zdravje. V nalogi smo na podlagi računovodskih izkazov ter finančnih kazalnikov in modelov določili finančno stanje podjetja Pošta Slovenije. Uporabili smo zgolj kazalnike, ki so ključni pri finančni analizi, upoštevali pa smo podatke med leti 2018 in 2022, ki smo jih pridobili v letnih poročilih podjetja. V teoretičnem delu smo predstavili možna finančna tveganja ter opisali računovodske izkaze in kazalnike ter modele finančne analize. Predstavili smo tudi optimalno strukturo kapitala. V praktičnem delu smo opisali podjetje ter predstavili rezultate finančne analize, na podlagi kazalnikov in modelov. Prikazali smo tudi horizontalno in vertikalno finančno strukturo ter stroške kapitala in obratni kapital v podjetju. Skozi nalogo smo raziskovali enega izmed večjih finančnih problemov, to je zlato bilančno pravilo. Rezultati analize so pokazali, da se v podjetju držijo najpomembnejšega pravila. Prav tako so rezultati pokazali, da se v podjetju ne soočajo s prevelikimi finančnimi tveganji, oz. da ta pravilno obvladujejo. Vse to so nam namreč pokazali rezultati finančnih kazalnikov ter modelov. Podjetje je stabilno, likvidno ter kreditno sposobno.
Ključne besede: finančna analiza, Pošta Slovenije, finančni kazalniki, vodoravna in navpična analiza, Altmanov model, Kraličkova metoda, računovodski izkazi.
Objavljeno v DKUM: 20.11.2023; Ogledov: 393; Prenosov: 81
.pdf Celotno besedilo (3,10 MB)

3.
Trendi in izzivi paketnih storitev pri Pošti Slovenije d.o.o. : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa
Teja Žvikart, 2023, diplomsko delo

Opis: Družbeni, gospodarski, kulturni in politični trendi prinašajo v bližnji prihodnosti številne izzive na področju paketnega poslovanja. V diplomskem delu se bomo osredotočili na tri segmente problematike, ki izhajajo iz: (1) porasta spletnega nakupovanja, (2) posledično vse večjih zahtev spletnih nakupovalcev po fleksibilnejši dostavi in (3) smernic evropske regulative po vzdrževanju čistega okolja. Na podlagi analize trenutnih procesov delovanja podjetja Pošta Slovenije, d. o. o., in obstoječih storitev, ki jih ponuja v okviru paketnega poslovanja, bodo v diplomskem delu predstavljeni in kritično ovrednoteni predlogi za spopadanje z omenjenimi spremembami v bližnji prihodnosti. Predstavljeni bodo možnosti, predlogi, potrebni pogoji in predvideni rezultati izboljšav, ki bi podjetje ohranili konkurenčno ali pa mu, kot kažejo ugotovitve, celo povečali tržni delež na področju paketne dostave v Republiki Sloveniji.
Ključne besede: paket, Pošta Slovenije, logistika, paketno poslovanje, poštne storitve
Objavljeno v DKUM: 10.05.2023; Ogledov: 440; Prenosov: 112
.pdf Celotno besedilo (2,26 MB)

4.
Prepoznava ribarjenja preko elektronskih sporočil med študenti : magistrsko delo
Alex Crgol, 2023, magistrsko delo

Opis: V sodobnih organizacijah se uporabniki na vseh ravneh pogosto zanašajo na digitalno komunikacijo, kot je elektronska pošta, da bi izpolnili svoje delovne naloge. Posledično je ribarjenje preko elektronske pošte postalo ena najpogostejših groženj informacijske varnosti. Da bi se lahko zaščitili pred to grožnjo, številne organizacije vlagajo velik delež svojih sredstev v varnost in usposabljanje uporabnikov. Toda izobraževanja na temo zlonamerne elektronske pošte niso enako uspešna. Za našo raziskavo smo med študenti UM FVV v študijskem letu 2021/2022 naredili eksperiment, v katerem smo izvedli kampanje ciljanega ribarjenje preko elektronske pošte. V sodelovanju s Fakulteto za varnostne vede in Študentskim svetom Fakultete za varnostne vede smo v prvi fazi raziskave polovici naključno izbranih študentov UM FVV poslali anketne vprašalnike, kjer so morali na dejanskih primerih prepoznati, ali gre za ribarjenja preko elektronske pošte ali ne. Študenti so bili v tej fazi razdeljeni v 4 naključne skupine; vsaka skupina je prejela 4 fotografije primerov elektronske pošte. S pomočjo statističnih testov nam je uspelo opaziti določene statistično značilne razlike med skupinami, vendar nam ni uspelo natančno določiti jasne ločnice med skupinami glede na njihovo težavnost. V drugi fazi in četrti fazi raziskave smo študentom UM FVV poslali prilagojena sporočila ribarjenja preko elektronske pošte in spremljali njihovo dovzetnost za tovrstne napade. Študenti so v določenem časovnem obdobju prejeli dve sporočili ribarjenja. Obe sporočili sta bili zastavljeni tako, da sta bili težavnostno enakovredni, čeprav smo opazili, da je bilo drugo sporočilo za študente bistveno težje od prvega. Glavni namen te študije je bil ugotoviti, ali obstaja povezava med rezultati ankete (njihovim znanjem) in rezultati testiranja ribarjenja preko elektronske pošte med študenti (njihovim odzivom). Tretja faza raziskave je vključevala izobraževanje, ki se je izvajalo med prvo in drugo kampanjo ribarjenja. Tukaj so bili vsi sodelujoči študenti razdeljeni v dve izobraževalni skupini ter v eno kontrolno skupino, ki ni bila deležna nobenega izobraževanja. Prva izobraževalna skupina je imela izobraževanje s slikovnim gradivom, druga izobraževalna skupina pa je imela izobraževanje s povezavo do interaktivnega kviza o ribarjenju preko elektronske pošte. Na podlagi vseh pridobljenih rezultatov smo ugotovili, da so bili študenti, ki so se izobraževali s slikovnim gradivom, deležni najslabših rezultatov, kar v praksi pomeni, da so se na ribarjenje preko elektronske pošte odzvali slabše kot pred izobraževanjem. Pri študentih, ki so se izobraževali s povezavo, pa nismo zaznali statistično značilnih povezav med izobraževanjem in dejanskim odzivom na ribarjenje, zato tukaj nismo mogli oceniti, ali je ta način izobraževanja bil učinkovit. Na splošno v sklopu raziskave nismo odkrili učinkovite metode izobraževanja za študente, ki bi pripomogla k izboljšanju prepoznave ribarjenja preko elektronske pošte.
Ključne besede: informacijska varnost, ribarjenje, elektronska pošta, napadi, magistrska dela
Objavljeno v DKUM: 09.05.2023; Ogledov: 457; Prenosov: 52
.pdf Celotno besedilo (6,21 MB)

5.
Vpliv povečanega spletnega nakupovanja na logistične procese na dislocirani enoti Pošte Ravne na Koroškem : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Boštjan Obretan, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi je prikazano, kako je povečano spletno nakupovanje vplivalo na dislocirano enoto Pošte Ravne na Koroškem. V teoretičnem delu so predstavljena podjetje Pošta Slovenije in storitve, ki jih ta ponuja. To poglavje vsebuje tudi opis, kako spletno nakupovanje vpliva na rast poštnih storitev vseh izvajalcev znotraj in zunaj meja Slovenije. V poglavju Obstoječe stanje govorimo o stanju na dislocirani enoti na Čečovju, njeni lokaciji, opisu prostora in dostavnih vozilih ter opremi, ki je tam bila v uporabi. Prav tako v tem poglavju opisujemo in analiziramo logistične procese, ki so se tam izvajali. Naslednje poglavje je predlog rešitve problema, pri čemer prikažemo novo lokacijo, ki jo je Pošta Slovenije izbrala kot rešitev problematike dislocirane enote. V tem poglavju analiziramo enake logistične procese, kot smo jih na stari lokaciji, ter skozi diskusijo prikažemo razlike med staro in novo lokacijo. Ugotovimo, da je podjetje z izgradnjo nove lokacije zmanjšalo število aktivnosti, ki so potrebne za izvedbo procesa natovarjanja oziroma raztovarjanja poštnega furgona, pri procesu razdeljevanja poštnih pošiljk pa je ugotovljen prihranek na času. V zaključku naloge smo ocenili še uspešnost rešitve problema, navedli pogoje za uvedbo rešitve in predlagali možnosti nadaljnjih raziskav.
Ključne besede: poštne logistične storitve, Pošta Slovenije, spletno nakupovanje, poštne pošiljke
Objavljeno v DKUM: 22.02.2023; Ogledov: 427; Prenosov: 66
.pdf Celotno besedilo (2,42 MB)

6.
Managementski ukrepi prilagajanja poslovanja v Pošti Slovenije
Valerija Stritar, 2022, magistrsko delo

Opis: Okolje podjetja je vedno bilo in ostaja izjemno nepredvidljivo. Nikoli se namreč ne ve, kdaj in kako nas lahko kaj presneti, prav zato pa je pomembno, da so se podjetja sposobna prilagajati in hitro odreagirati, še posebej v nepredvidljivih situacijah, v katerih se lahko znajdejo kar »čez noč«. Krize lahko izvirajo iz zunanjega ali pa notranjega okolja podjetja in vplivajo na njegovo poslovanje. Nepričakovana in nenadna kriza je tudi pandemija Covid-19, ki je v svetu terjala nepričakovane in nenadne spremembe na mnogih področjih v naših življenjih, še posebej na področju dela in organizacij. Podjetja so za svoje preživetje na trgu morala upoštevati ukrepe tako države kot pristojnih institucij, poleg tega pa svoje poslovanje organizirati tako, da so utrpela čim manj negativnih učinkov krize. Sprejeti so morala marsikatere ukrepe, s katerimi so prilagodila svoje poslovanje in poskušala omogočiti neprekinjeno prodajo blaga in nudenje storitev. Pomembno je, da ima podjetje ustanovljen krizni management, ki nenehno spremlja okolje ter pripravlja odzive podjetja na morebitne krize. Ugotovili smo, da ima Pošta Slovenije Skupino za odziv na izredne dogodke, ki deluje skladno z Načrtom odziva na izredne dogodke ter ostalimi dokumenti sistema upravljanja neprekinjenega poslovanja. V magistrskem delu smo ugotavljali, kako je Pošta Slovenije delovala pred nastankom krize, ki jo je povzročila epidemija Covid-19 – pri tem smo se omejili na leto 2019, predvsem v smislu managementskega modela, ki smo ga opredelili kot poslovanje podjetja, zastavljene strateške in operativne cilje, organiziranost, upravljanje s človeškimi viri in kontroling (notranja in zunanja revizija) ter delovanje ob pojavu Covida-19, pri čemer smo se omejili na leto 2020 in 2021. Tudi sama namreč občasno delam na pogodbeni pošti Blanca, tako da sem bila deležna ukrepov, ki so jih izvajali med najhujših valov epidemije, ko so se načini poslovanja še posebej zaostrili. Skozi raziskavo in na podlagi lastnih izkušenj dela na pošti med omenjeno krizo smo ugotovili, da je podjetje ob pojavu krize poskrbelo za varnost in zdravje tako zaposlenih kot strank in vseh poslovnih partnerjev, s katerimi so v neposrednem stiku, upoštevalo vse ukrepe in priporočila države in pristojnih institucij, podjetje je tudi izkoristilo državne pomoči, svojo dejavnost korporativnega upravljanja s tveganji (KUT) organizacijsko umestilo v organizacijsko enoto Strategija ter uspešno poskrbelo za učinkovit in nemoten potek izvajanja storitev. Zanimalo nas je tudi, kakšne ukrepe je ob prilagajanju poslovanja sprejel management Pošte Slovenije ob pojavu krize ter ali je bila njihova implementacija v samo poslovanje uspešna in smiselna. Ugotovili smo, da je omenjeno podjetje uspešno implementiralo vse ukrepe, ki smo jih razdelili na ukrepe za zaščito in varnost zaposlenih, ukrepe načrtovanja neprekinjenega poslovanja, ukrepe operativnega spopadanja s kriznimi situacijami, ravnanje z zunanjimi odnosi ter ukrepe glede financ in zagotavljanja likvidnosti, ukrepi pa so bili smiselni in učinkoviti. Če povzamemo, Covid-19 na samo poslovanje Pošte Slovenije ni imelo pretiranega (negativnega) učinka, podjetje pa je uvedlo inovativne ukrepe, s katerimi je zagotavljalo nemoten potek poslovanja.
Ključne besede: managementski ukrepi, prilagajanje poslovanja, Pošta Slovenije, kriza, managementski model poslovanja
Objavljeno v DKUM: 20.12.2022; Ogledov: 665; Prenosov: 102
.pdf Celotno besedilo (1,62 MB)

7.
Predlog sprememb pri procesu sprejema pošiljke z odkupnino in procesa sprejema blagovnega pisma naslovljenega v tujino na poštni poslovalnici 3325 Šoštanj : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Sandra Koren, 2022, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo temelji na praktičnem usposabljanju, pri katerem smo podrobno spoznali proces opravljanja storitev za poštnim okencem na poštni poslovalnici 3325 Šoštanj. V prvem delu diplomskega dela smo zajeli teoretične osnove, opisali podjetje, njegovo zgodovino in predstavili poštne storitve, ki jih nudi Pošta Slovenije. V drugem delu pa smo naredili analizo stanja, pri kateri smo opisali obstoječe stanje opravljanja storitev sprejema pošiljk na poslovalnici 3325 Šoštanj. Za procese, za katere smo predlagali možne izboljšave, smo izrisali tudi procesne karte. Nato smo izvedli kritično analizo stanja in ugotovili, da bi lahko pri procesu sprejema pošiljke z odkupnino in procesu sprejema mednarodne blagovne pošiljke skrajšali čas opravljanja procesa. Predlagali smo možni rešitvi in preverili skrajšanje časa procesov po vpeljavi predlaganih rešitev.
Ključne besede: mednarodna blagovna pošiljka, Pošta Slovenije, poštne storitve, pošiljka z odkupnino, procesi
Objavljeno v DKUM: 04.11.2022; Ogledov: 411; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (2,90 MB)

8.
Optimizacija paketne dostave v Mariboru
Miha Kamplet, 2019, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava optimizacijo paketne dostave v mestni občini Maribor. V današnjih časih se vedno več ljudi odloča za nakupe izdelkov preko spleta, saj s tem prihranijo čas, ki bi ga porabili za odhod v trgovino. Izdelki na spletu so v tem času že cenovno tako ugodni ter dostava v večini primerov brezplačna, da se ljudem odhod v trgovino stroškovno ne izide. Podjetja, ki se ukvarjajo z dostavo paketov, iz leta v leto beležijo naraščanje števila paketov. Podjetja zaradi optimizacije veliko privarčujejo pri porabi goriva ter času, katerega paketni dostavljavec na dostavnem okraju nima veliko, saj so časovna okna zelo ozka. Veliko podjetij se odloča za optimizacijo s pomočjo različnih platform in programov, ki so plačljivi ali pa prosto dostopni. Mi smo se osredotočili na dostavo paketov v Mariboru ter si izbrali podjetje Pošta Slovenije, s katerim smo optimizirali dostavne poti s pomočjo programa Map&Guide. Skozi optimizacijo smo ugotovili kritične točke ter probleme, ki se pojavljajo na terenu. V nalogi smo optimizirali obhodne rede paketnih dostavljavcev ter tako skrajšali obhodni red.
Ključne besede: paketi, distribucija paketov, dostava paketov, optimizacija dostave, Pošta Slovenije
Objavljeno v DKUM: 03.11.2022; Ogledov: 385; Prenosov: 40
.pdf Celotno besedilo (6,66 MB)

9.
Rešitev za programsko upravljano pošiljanje elektronske pošte : diplomsko delo
Karin Lešnik, 2022, diplomsko delo

Opis: Elektronska pošta je del našega vsakdana, vedno več pa se uporablja za marketinške namene. Podjetja, ki uporabljajo elektronsko pošto za t. i. e-poštni marketing, imajo na razpolago številne rešitve za programsko upravljano pošiljanje elektronske pošte. V diplomskem delu smo se posvetili primerjavi treh izbranih odprtokodnih rešitev in ugotavljali njihove prednosti in slabosti. Izmed vnaprej določenih kriterijev za primerjavo smo nato izbrali nekaj najbolj relavantnih in jih uporabili v rešitvi za programsko upravljano pošiljanje elektronske pošte, ki smo jo za potrebe diplomskega dela izdelali sami. Uporabili smo tehnologije, kot so Bootstrap, SMTP in PHPMailer. Z izdelavo delujoče rešitve smo prikazali osnovne in nujno potrebne komponente, ki jih mora imeti takšna rešitev. Ugotovili smo, da je izdelana rešitev z vidika delovanja podobna tistim rešitvam, ki smo jih primerjali v diplomskem delu. Je tudi odprtokodna in prosto dostopna ter preprosta za uporabo.
Ključne besede: elektronska pošta, e-poštni marketing, primerjava, PHPMailer, SMTP
Objavljeno v DKUM: 20.10.2022; Ogledov: 457; Prenosov: 43
.pdf Celotno besedilo (1,79 MB)

10.
Vpliv koronavirusa na IT tehnologijo in prenos paketnih pošiljk v Pošti Slovenije d.o.o.
Lara Sladič, 2021, diplomsko delo/naloga

Opis: Diplomsko delo je temeljilo na opravljanju praktičnega usposabljanja na Pošti Slovenije, kjer smo med delom uvideli procese poslovanja. Osrednja vsebina diplomskega dela se navezuje na vpliv COVID-19 na IT in prenos paketnih pošiljk v Pošti Slovenija d.o.o. Zaradi epidemije je več kot eno leto opaziti povečan sprejem paketnih pošiljk. Posledično je pri podjetju moč zaslediti preobremenjenost logistične zmogljivosti, pomanjkanje kadra in dostavnih vozil. Gledano z ekonomskega vidika, je povpraševanje po poštni storitvi večje, kot je dejanska zmogljivost zadovoljitve uporabnikov poštnih storitev. V sklopu diplomskega dela želimo kritično opisati dejansko stanje IT in faze prenosa paketnih pošiljk v času epidemije COVID-19. V ta namen želimo predstaviti predloge rešitev problema pravočasnega vročanja paketnih pošiljk v času COVID-19 na podlagi najbolj optimalnih aplikacij IT za uporabnika poštnih storitev. V sklopu praktičnega usposabljanja smo iskali vzroke logističnih motenj pri fazah prenosa, v diplomskem delu pa želimo s pomočjo spletnega vprašalnika preveriti zadovoljstvo uporabnikov z različnimi IT aplikacijami paketnih storitev in uporabnike poštnih storitev spodbuditi k uporabi le-teh. Morebiti priporočilo v prihodnje vzpodbudi večje zanimanje uporabnikov za uporabo IT aplikacij paketnih storitev, ki utegnejo razbremeniti posamezne faze prenosa paketnih pošiljk.
Ključne besede: informacijska tehnologija (IT), epidemija COVID-19, paketne pošiljke, Pošta Slovenije, zadovoljstvo uporabnikov
Objavljeno v DKUM: 30.11.2021; Ogledov: 954; Prenosov: 127
.pdf Celotno besedilo (3,28 MB)

Iskanje izvedeno v 14.87 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici