1. Predlog sprememb pri procesu sprejema pošiljke z odkupnino in procesa sprejema blagovnega pisma naslovljenega v tujino na poštni poslovalnici 3325 Šoštanj : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programaSandra Koren, 2022, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo temelji na praktičnem usposabljanju, pri katerem smo podrobno spoznali proces opravljanja storitev za poštnim okencem na poštni poslovalnici 3325 Šoštanj. V prvem delu diplomskega dela smo zajeli teoretične osnove, opisali podjetje, njegovo zgodovino in predstavili poštne storitve, ki jih nudi Pošta Slovenije. V drugem delu pa smo naredili analizo stanja, pri kateri smo opisali obstoječe stanje opravljanja storitev sprejema pošiljk na poslovalnici 3325 Šoštanj. Za procese, za katere smo predlagali možne izboljšave, smo izrisali tudi procesne karte. Nato smo izvedli kritično analizo stanja in ugotovili, da bi lahko pri procesu sprejema pošiljke z odkupnino in procesu sprejema mednarodne blagovne pošiljke skrajšali čas opravljanja procesa. Predlagali smo možni rešitvi in preverili skrajšanje časa procesov po vpeljavi predlaganih rešitev. Ključne besede: mednarodna blagovna pošiljka, Pošta Slovenije, poštne storitve, pošiljka z odkupnino, procesi Objavljeno v DKUM: 04.11.2022; Ogledov: 533; Prenosov: 39 Celotno besedilo (2,90 MB) |
2. Izbira distribucijskega modela v podjetju jöbstlTilen Joshua Heržič, 2020, diplomsko delo/naloga Opis: Dandanes se tako v logističnih kot v prevoznih podjetjih srečujejo s težavami, kako izbrati način dostave ali prevoz pošiljke. Podjetja poskušajo poslovati čim bolj ekonomično, zaradi česar se poslužujejo različnih načinov dostave oziroma prevoza svojih pošiljk s čim nižjimi stroški. Ker so lahko pošiljke zelo različne po obliki, dimenziji in masi, je zelo pomembno, kakšen način prevoza izberemo. Zaradi omenjenih raznolikosti ne poznamo univerzalnega pravila, ampak je vsakokrat potrebno analizirati in preveriti možnosti prevoza za optimalno končno dostavo. Poznamo dva načina, ki se najbolj uporabljata v velikih prevoznih podjetjih. Najenostavnejši je neposreden prevoz, ki je, kot že ime pove, neposreden od točke A do B, brez vmesnih postankov. Drugi način je prevoz po modelu »hub-and-spoke«. To je prevoz z večjim številom pošiljk hkrati. V tem modelu so t. i. »hub-i« vozlišča, v katerih se pošiljke zbirajo ter pripravijo na skupen prevoz in »spoke-i«, ki predstavljajo izhodiščne točke ali pa končne destinacije, v katere je pošiljka namenjena. V postopku izbire med dvema modeloma je na prvem mestu vedno želja stranke. Stranka lahko določi, na kakšen način želi, da je pošiljka prenesena. Če stranka določi le datum prevzema in dostave, se lahko sami odločamo, na kakšen način bo dostavljena. V podjetju analiziramo pošiljke. Z analizo preverimo dimenzije, maso ter izvirno in namembno mesto pošiljke.
V diplomski nalogi smo raziskali težave in postopek izbire v logističnem podjetju Jöbstl. Opravili smo analizo izbire in učinkovitosti načina prevoza. Prav tako smo raziskali način, s katerim lahko izboljšamo postopek in prevoz.
Podali smo predloge in rešitve za optimizacijo prevoznih modelov, s katerimi bi lahko izboljšali oskrbovalno verigo kot sam proces prevoza različnih pošiljk od pošiljatelja do prejemnika. Ključne besede: neposreden transport, »hub-and-spoke«, pošiljka, zbirnik, skladišče. Objavljeno v DKUM: 23.10.2020; Ogledov: 889; Prenosov: 115 Celotno besedilo (1,85 MB) |
3. Konkurenčne prednosti distribucije paketnih pošiljkSara Siter, 2020, diplomsko delo Opis: V diplomskem projektu smo obravnavali področje poštnih storitev ter značilnosti in posebnosti logističnih verig, posebnosti distribucije paketnih pošiljk ter različne vidike in dejavnike konkurenčne prednosti. Proučevali smo, kateri so dejavniki konkurenčne prednosti Pošte Slovenije na področju distribucije paketnih pošiljk.
V teoretičnem delu smo predstavili teoretične osnove logistike in distribucije, značilnosti konkurence, organizacijo dostave paketnih pošiljk na Pošti Slovenije in naredili primerjavo dostave paketnih pošiljk Pošte Slovenije v primerjavi s konkurenti, kot so DHL, d. o. o., DPD, d. o. o., in GLS, d. o. o.
V aplikativnem delu smo s pomočjo anketnega vprašalnika preverjali štiri raziskovalne hipoteze in ugotovili, da strokovnost in prijaznost zaposlenih vpliva na izbor ponudnika paketnih storitev. Pri tem smo tudi ugotovili, da je velik delež vseh anketiranih zadovoljnih oz. zelo zadovoljnih s strokovnostjo in prijaznostjo zaposlenih na Pošti Slovenije. Ovrgli smo hipotezo, da se večina uporabnikov raje odloči za storitev Pošte Slovenije kot pa za uporabo paketomata. Anketiranci se strinjajo, da je lokacija pošte zelo pomemben dejavnik pri odločitvi za uporabo paketnih storitev, nismo pa uspeli potrditi hipoteze, da se anketiranci odločijo za paketne storitve pri Pošti Slovenije zaradi hitrosti prenosa paketnih storitev. Ključne besede: konkurenca, konkurenčna prednost, distribucija, paketne storitve, pošiljka, Pošta Slovenije. Objavljeno v DKUM: 21.10.2020; Ogledov: 1029; Prenosov: 140 Celotno besedilo (1,02 MB) |
4. Uvedba zbirnika za hitro pošto v podjetju gorenje d.d.Melanie Terglav, 2018, diplomsko delo/naloga Opis: V diplomskem delu predstavljamo delo v podjetju Gorenje, d. d. Osredotočamo se na delovanje hitre pošte. V prvem delu opišemo podjetje, predstavimo različne ponudnike hitre pošte in podamo teoretične osnove o notranji, nabavni ter prodajni logistiki. V nadaljevanju predstavimo delovanje hitre pošte, delo kurirja in referenta, zadolženega za urejanje tovrstnih pošiljk. Prikažemo možne rešitve za potek dela z zbirnikom za hitro pošto. Zaključimo z ugotovitvijo, da bi bili zbirnik ali zbirna mesta za hitro pošto v Gorenju dobra pridobitev. Pridobitev bi bila varnejša, saj se kurirji ne bi več tako dolgo zadrževali v podjetju. Prednost bi bila tudi, da kurirjem ne bi bilo treba klicati kontaktnih oseb, pošiljko pa bi lahko prevzeli tudi po drugi uri, ko so ostala skladišča že zaprta, in zato ne bi bilo treba podaljševati delovnega časa. Ključne besede: pošta, pošiljka, logistika, Gorenje, d. d., zbirnik Objavljeno v DKUM: 28.02.2019; Ogledov: 943; Prenosov: 113 Celotno besedilo (1,22 MB) |
5. Organizacija prevoza zbirnih ladijskih pošiljkMaša Tadić, 2018, diplomsko delo/naloga Opis: Logistika in transport blaga sta postala ena izmed najpomembnejših elementov mednarodne trgovine in človeške potrebe. Danes nam to ponujajo mednarodno priznane organizacije, ki so bile ustanovljene prav z namenom, da svoje izdelke prodajo na globalnem trgu. Vse to morajo organizirati z ugodno ceno in pravočasnim prevozom in konkurirati drugim organizacijam z istimi storitvami, ki pa jih v svetu logistike ni malo.
Glavni element organizacije ladijskih pošiljk je razvoj pristaniškega sistema, ki medsebojno konkurira, vendar med sabo veže vozlišča gospodarske stroke, ki ji danes pravimo kontejnarizacija. Ta je spremenila prostor in čas, v katerem svet postaja globalen in se vse hitrejše povezuje in hkrati širi. Vse to pa za sabo potegne še razvoj tehnološke ravni, prefinjenost prevozov ter njihov vpliv na oblikovanje pristaniških sistemov. Ključne besede: kontejnarizacija, ladijski prevoz, pošiljka, sledenje, organizacij Objavljeno v DKUM: 27.02.2019; Ogledov: 1033; Prenosov: 132 Celotno besedilo (1,49 MB) |
6. Konkurenčnost Pošte Slovenije d.o.o. pri prenosu pošiljk Hitre pošteJanja Toman, 2016, diplomsko delo/naloga Opis: Diplomsko delo govori o problematiki Pošte Slovenije, d. o. o., in sicer o problematiki oddaje pošiljke Hitre pošte. Pošta Slovenije je namreč ena vodilnih podjetij v prenosu pisemskih pošiljk. V teoretičnem delu bomo predstavili zakonsko podlago za izvajanje poštnih storitev, same poštne storitve, konkurenčna podjetja in možne izgube/napake pri prenosu pošiljk Hitre pošte.
V praktičnem delu bomo primerjali Pošto Slovenije in njena konkurenčna podjetja z vidika cene in kakovosti pošiljke Hitre pošte v notranjem prometu. Na koncu pa bomo podali dostopne rešitve, s katerimi bi lahko pošta Slovenije izboljšala svoje poslovanje in pridobila na konkurenčni prednosti. Ključne besede: logistika, pošta, pošiljka Hitre pošte, prometni križ hitre pošte, poštne storitve. Objavljeno v DKUM: 15.12.2016; Ogledov: 1897; Prenosov: 202 Celotno besedilo (1,39 MB) |
7. Prenova logističnih procesov v podjetju DHL Express Slovenija d.o.o.Janez Guzelj, 2016, diplomsko delo/naloga Opis: Logistični procesi so del vseh procesov v podjetju in so ključnega pomena za opravljanje dejavnosti podjetja ter zadovoljitev potreb strank. Rast elektronskega poslovanja je povečala tudi rast podjetij, ki se ukvarjajo z dostavo pošiljk. Eno izmed takšnih podjetij je tudi podjetje DHL Ekspres Slovenija, d. o. o. Analiza logističnega procesa dostave pošiljk v izbranem podjetju je izpostavila problem zamude pri dostavi pošiljk strankam, ki jih je treba cariniti. Zamude so posledica manjkajoče oziroma nepopolne dokumentacije za carinjenje. Na temelju celovite analize predlagamo zaposlitev osebe, ki bo razbremenila zaposlene v procesih dostave pošiljk strankam. Z zaposlitvijo bi carinski referent pridobil čas za pregled dokumentacije za pošiljke, ki še niso prispele v Slovenijo, in vnaprej obveščal stranke o manjkajoči dokumentaciji. S predčasno pridobljeno dokumentacijo bi se natančneje določila koda carinskega postopka pošiljk in omogočila večja pravilnost izbire ter krajši čas izvedbe carinskega postopka. Carinski deklaranti bi bili bolj učinkoviti. Omogočeni bi bili večja organiziranost, hitrejša odzivnost, manjše število nadur, skrajšal pa bi se tudi čas dostave pošiljk strankam. Predlagata se tudi posodobitev tehnološke opreme in posodobitev sistema klicanja strank, kar bi skrajšalo delovni postopek in omogočilo pravočasno obveščanje strank in hitrejšo dostavo pošiljk ter večje zadovoljstvo strank. Ključne besede: logistika, dostava, proces, stranka, carina, pošiljka, stranka, DHL Objavljeno v DKUM: 09.08.2016; Ogledov: 2647; Prenosov: 221 Celotno besedilo (1,10 MB) |
8. Izbira primerne lokacije za Paketno pretovorno pošto v CeljuTadej Stražar, 2015, diplomsko delo/naloga Opis: Izbira primerne lokacije za paketno pretovorno pošto v Celju
V diplomskem delu bomo predstavili Pošto Slovenije, razvoj poštne dejavnosti skozi zgodovino in opisali njene organizacijske izboljšave, napredke, ki so pripomogli in še vedno pozitivno vplivajo na racionalno poslovanje družbe. Predstavili bomo organiziranost Poštnega omrežja, delovanje Pošte in najpomembnejša prometna vozlišča. Opisali bomo njen vozni park in najpomembnejše prometne tokove.
V drugem delu si bomo zastavili vprašanje o ustreznosti lokacije za Paketno pretovorno pošto v Celju, predstavili pomanjkljivosti in izbrali novo, bolj primerno lokacijo. Predstavili bomo stroške, katere bi imela Pošta Slovenije z uresničitvijo našega predloga in jih argumentirali. Predstavili bomo, na kakšen način bi lahko razbremenili poštna logistična centra v državi, ki sta že sedaj preobremenjena, ko je paketna logistika šele v porastu. Ključne besede: paket, pošiljka, paketna pretovorna pošta, razdalja, dostava. Objavljeno v DKUM: 09.11.2015; Ogledov: 1203; Prenosov: 121 Celotno besedilo (2,29 MB) |
9. Prevoz izredne pošiljke (transformatorja) iz Črnuč do DoboveAljoša Renčof, 2015, diplomsko delo/naloga Opis: V diplomski nalogi z naslovom Prevoz izredne pošiljke (transformatorja) iz Črnuč do Dobove se osredotočimo na proces priprave in izvedbe prevoza 260-tonskega električnega transformatorja z železniškim prometom. V teoretičnem delu predstavimo tovorni promet po slovenskih tirih in opišemo pojme, kot so izredni prevoz, svetli profil in nakladalni profil. V poglavju o izrednem prevozu navedemo varnostne pogoje in vrste izrednih pošiljk. V drugem poglavju obravnavamo izredni prevoz s pravnega vidika. Predstavimo mednarodne in državne zakone ter podzakonske akte, ki veljajo pri izrednih prevozih, opišemo pa tudi prevozno pogodbo za prevoz tovora. V poglavju o organizaciji prevoza transformatorja iz Črnuč do Dobove predstavimo potek celotne organizacije izrednega prevoza. Začnemo z opisom transformatorja in predstavimo kritične točke naše pošiljke. Raziščemo, kaj je potrebno pri načrtovanju in pripravi na izredni prevoz. Nato opišemo še potek prevoza in ga na koncu analiziramo. V zaključku podamo ugotovitve in sklepe, do katerih smo prišli v diplomski nalogi. Ključne besede: izredna pošiljka, železniški prevoz, nakladalni profil, transformator Objavljeno v DKUM: 05.10.2015; Ogledov: 2469; Prenosov: 287 Celotno besedilo (1,94 MB) |
10. |