2.
NEKATERE PSIHOSOCIALNE ZNAČILNOSTI NADARJENIH OSNOVNOŠOLCEVBarbara Gošnik, 2014, magistrsko delo
Opis: Namen raziskave je bil ugotoviti, ali se samopodoba in počutje v šoli med nadarjenimi učenci in učenci, ki niso identificirani kot nadarjeni, razlikujeta. Hkrati smo želeli v nalogi ugotoviti, kako se nadarjeni in ostali učenci razlikujejo v učni, splošni, socialni in telesni samopodobi ter počutju v šoli glede na spol. Naloga je sestavljena iz dveh delov, teoretičnega in empiričnega. V teoretičnem delu je predstavljen pojem nadarjenosti, načini identifikacije in značilnosti nadarjenih učencev. Povzete so tudi ugotovitve predhodnih raziskav s področja nadarjenosti in povezave med nadarjenostjo, samopodobo ter počutjem v šoli. V empiričnem delu smo analizirali rezultate vprašalnikov samopodobe in počutja v šoli. V raziskavi je sodelovalo 254 učencev 7., 8. in 9. razredov dveh osnovnih šol iz vzhodne Slovenije. Ugotovili smo, da imajo nadarjeni učenci višjo učno, splošno in telesno samopodobo kot ostali učenci. Rezultati raziskave so pokazali tudi, da imajo dekleta višjo učno samopodobo, fantje pa višjo telesno in socialno samopodobo. V sklopu počutja v šoli smo ugotovili, da ni statistično pomembnih razlik v počutju v šoli pri nadarjenih učencih in učencih, ki niso identificirani kot nadarjeni, dekleta pa se v šoli počutijo bolje kot fantje.
Ključne besede: nadarjenost, učenci, samopodoba, počutje v šoli
Objavljeno v DKUM: 24.09.2014; Ogledov: 1741; Prenosov: 403
Celotno besedilo (634,07 KB)