| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 3 / 3
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
DOBRO POČUTJE IN ZADOVOLJSTVO ZAPOSLENIH PRI DELU
Jasmina Paska, 2009, diplomsko delo

Opis: V zadnjih letih raziskovanja dogajanja v podjetjih ugotavljajo, da je človek ključni dejavnik vseh aktivnosti v podjetju. Človeški kapital postaja vse bolj cenjen v ohranjanju konkurenčnosti na globalnem trgu. V podjetju se lahko nezadovoljstvo zaposlenih kaže v izgubi volje za delo, namernem zmanjševanju delovnih naporov, širjenju nezadovoljstva med sodelavci, izostajanje z dela, stavke,… Zato je najboljša strategija podjetja, da odstrani vzroke nezadovoljstva zaposlenih. To je možno le, če vodstvo ugotovi, kakšni so vzroki in katere skupine zaposlenih so jim najbolj izpostavljene. Tako bodo lahko zadovoljni zaposleni sledili svojim ciljem in ciljem podjetja ter pokazali svojo učinkovitost in tako prispevali največ k uspešnosti podjetja. Ključnega pomena za uspešno delo so predvsem medosebni odnosi med zaposlenimi. Da bi se zaposleni dobro počutili na svojem delovnem mestu in bi z veseljem opravljali svoje delo, se morajo razumeti s sodelavci in nadrejenimi, sicer so napeti in komaj čakajo, da zapustijo svoje delovno mesto. Najbolj pomembna lastnost dobrega počutja so vrednote, saj le te ljudi vežejo. Člani neke socialne skupine z med seboj usklajenimi vrednotami se počutijo dobro, saj so jim pomembne enake oziroma podobne stvari. Nekdo daje prednost zabavi, drugi družini, tretji pa zdravju ali kariernemu uspehu. Zato ob sebi potrebujemo ljudi, s katerimi te naše prioritete delimo. Pomembno dejstvo je, da se bomo na delovnem mestu boljše počutili, če bodo naše karierne vrednote usklajene z vrednotami podjetja. Bolj kot se vrednote razlikujejo, težje bomo delali in manj verjetnosti je, da bomo zjutraj odhajali na svoje delovno mesto z nasmehom na ustih in polni energije.
Ključne besede: Ključne besede: pozitivna psihologija, subjektivno emocionalno blagostanje, psihično blagostanje, model petih velikih faktorjev osebnosti, dimenzije psihičnega blagostanja, teoretske razlage subjektivnega blagostanja, politika in dobro počutje zaposlenih, gospodarski kazalniki in dobro počutje zaposlenih, socialni odnosi, vera, kultura in dobro počutje, dobro počutje pri delu, fizično ter mentalno zdravje zaposlenih, prosti čas in dobro počutje, denar in dobro počutje, podjetje, zadovoljni zapo
Objavljeno: 26.07.2010; Ogledov: 6321; Prenosov: 1641
.pdf Celotno besedilo (735,81 KB)

2.
PROMOCIJA ZDRAVJA PRI DELU IN NJEN VPLIV NA MOTIVACIJO IN DOBRO POČUTJE ZAPOSLENIH V PODJETJU BTL MARKETING D.O.O.
Sabina Kurbus, 2014, diplomsko delo

Opis: Zgodovina termina »promocija zdravja« sicer sega nekaj desetletij pred Ottawsko listino o promociji zdravja, ki jo nekateri enačijo za časovno prelomnico promocije zdravja. Prvič naj bi termin izpostavil znan zgodovinar medicine, Henry E. Sigerist, ki je leta 1945 promocijo zdravja opredelil kot eno izmed štirih temeljnih nalog medicine, torej poleg preprečevanja bolezni, zdravljenja bolnih in rehabilitacije. Zanje je promovirati zdravje pomenilo zagotavljati primerne življenjske razmere, izobrazbo, sredstva za počitek in rekreacijo. Po njegovem mnenju naj bi vsak nacionalni program zdravja zagotavljal brezplačno izobraževanje za vse ljudi, dobre delovne in življenjske pogoje ter možnosti za počitek in rekreacijo (Kanin, 2004). Temo diplomskega seminarja smo izbrali zato, ker je promocija zdravja v Sloveniji slabo raziskan, nepoznan in neizvajan projekt, pa tudi glede na trenutno gospodarsko stanje v državi. Veliko je brezposelnih, veliko je izkoriščanja delavcev, veliko je delodajalcev, ki ne izvajajo, po zakonu predpisanega programa promocije zdravja pri delu. To je področje, ki v prvi vrsti zahteva veliko vlaganj delodajalca, da sestavi program promocije, da ima sestavljene izjave o varnosti, oceno tveganja za vsako delovno mesto v podjetju, in da na koncu izvaja aktivnosti programa. Osredotočili smo se na zakon o Varnosti in zdravja pri delu in izhajamo iz primera podjetja BTL Marketing d.o.o.. Veliko pozornosti smo v diplomskem seminarju namenili zdravju, zadovoljstvu in motivaciji delavcev. Pomembno je, da imamo zdrave ljudi v organizacijah, da se na svojih delovnih mestih dobro počutijo, da so motivirani za delo, ki ga opravljajo, ker bodo takrat bolj uspešnejši in učinkoviti, kar je pa dobro tudi za organizacijo. Diplomski seminar smo razdelili na teoretični in praktični del. V prvem delu smo povzemali različne avtorje, ki tako ali drugače definirajo zdravje, promocijo zdravja pri delu, njen razvoj in zgodovino, zadovoljstvo zaposlenih pri delu, dobro počutje, motiviranost in vpliv na promocijo zdravja. V praktičnem delu smo opravili anketni vprašalnik med zaposlenimi v podjetju BTL Marketing d.o.o., dobljene rezultate predstavili v tabeli in na podlagi teh rezultati ovrgli ali potrdili hipoteze. V sklepnem delu smo opisali rezultate in podali mnenje.
Ključne besede: zdravje, promocija zdravja, promocija zdravja pri delu, zakon o varnosti in zdravja pri delu, motivacija, dobro počutje, podjetje BTL Marketing d.o.o..
Objavljeno: 04.11.2014; Ogledov: 862; Prenosov: 437
.pdf Celotno besedilo (1,18 MB)

3.
Validacija Vprašalnika o delovnih pogojih in počutju ob delu
Anja Banković, 2019, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi smo se osredotočili na validacijo novonastalega slovenskega Vprašalnika o delovnih pogojih in počutju ob delu. Zasnova slednjega temelji na teoriji načrtovanja delovnega mesta oz. natančneje na modelu delovnih zahtev in virov. Vprašalnik je sestavljen iz glavnega dela, ki se nanaša na delovne zahteve in vire ter dodatnega dela o počutju ob delu. Poleg vprašalnika za validacijo smo v testno baterijo zajeli še vprašanje o delovnem zadovoljstvu in vprašalnike BAT, UWES-9 ter Vprašalnik delovnih zahtev in resursov. Podatke smo zbrali na vzorcu 306 zaposlenih (147 moških in 159 žensk), starih med 22 in 66 let. V namen preverjanja faktorske strukture vprašalnika smo ločeno za oba dela vprašalnika najprej izvedli analizo glavnih komponent, nato pa še konfirmatorno faktorsko analizo prvega in drugega reda. Iz glavnega dela vprašalnika smo izločili 6 postavk in na koncu sprejeli 24-dimenzionalni model s tremi sekundarnimi faktorji, za del, vezan na počutje ob delu, pa smo potrdili originalno predpostavljenih 7 primarnih faktorjev z enim nadrednim sekundarnim faktorjem. Preverili smo še zanesljivost in konstruktno ter konvergentno veljavnost, pri čemer smo potrdili hipoteze o povezanosti poddimenzij validiranega vprašalnika z rezultati na vprašalniku BAT, UWES-9, meri delovnega zadovoljstva in poddimenzijami Vprašalnika delovnih zahtev in resursov. Manjša odstopanja v korelacijah in utemeljitve zanje navajamo v poglavju interpretacija, kjer smo argumentirali tudi razloge za izločitev posameznih spremenljivk in izpostavili morebitne problematične postavke. Vprašalnik je torej zanesljiv in veljaven pripomoček za merjenje delovnih pogojev in počutja zaposlenih v večjih organizacijah.
Ključne besede: delovne zahteve in viri, počutje ob delu, izgorelost, delovna zavzetost, delovno zadovoljstvo
Objavljeno: 19.09.2019; Ogledov: 49; Prenosov: 46
.pdf Celotno besedilo (807,91 KB)

Iskanje izvedeno v 0.09 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici