| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 6 / 6
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
EKUMENIZEM V PREKMURJU
Marko Pertoci, 2010, diplomsko delo

Opis: V pričujoči diplomski nalogi je obravnavan ekumenizem v Prekmurju. Ekumenizem je gibanje za edinost kristjanov, ki je prisotno po celem svetu. Beseda ekumenizem prihaja iz grške besede oikeo oz. oikoumene, kar pomeni obljudena zemlja ali vesoljni svet in se je v današnjem pomenu začelo v začetku 20. stoletja, ko se je med anglikanci in protestanti porodilo gibanje za medsebojno zbliževanje in sodelovanje, pomembno vlogo pa so imeli tudi misijonarji. Ekumensko gibanje pomeni velik preobrat v razmišljanju verskih skupnostih, saj namesto razlik, ki jih ločijo od drugih skupnosti, iščejo skupne točke in podobnosti, na katerih lahko gradijo svoje sodelovanje. Predstavljena je zgodovina ekumenskega gibanja v svetu, Sloveniji in posebej v Prekmurju, ki je versko zelo mešano področje in ravno zato primerno okolje za ekumenizem. S pomočjo različnih sociologov je orisana teorija ekumenizma z vidika sekularizacije in verskega pluralizma. Predstavljene so verske skupnosti, ki v Prekmurju sodelujejo pri ekumenskem gibanju, njihove skupne točke ter razlike. Obravnavana so različna področja sodelovanja, kot so skupni obredi, blagoslovitev objektov, mešani zakoni in tradicionalni Ekumenski pogovori.
Ključne besede: ekumenizem, Prekmurje, krščanstvo, verski pluralizem, sekularizacija, Ekumenski svet cerkva
Objavljeno: 13.07.2010; Ogledov: 3340; Prenosov: 225
.pdf Celotno besedilo (722,33 KB)

2.
3.
4.
OBRNJENA SOLANGE DOKTRINA KOT ODRAZ DINAMIČNEGA RAZVOJA PRAVA EU
Nina Grasselli, 2013, diplomsko delo

Opis: Z ozirom na stopnjo integracije, ki jo EU dosega, natančneje na dejstvo, da EU ni več zgolj oblika ekonomske povezave med državami članicami, ampak da je ta tvorba že prerasla v politično unijo, ki priznava širok spekter človekovih pravic (mislim zlasti na novosti, ki jih je vpeljala Lizbonska pogodba – podelitev enake zavezujoče narave Listini o temeljnih pravicah, kot jo imajo primarni pravni akti EU in podelitev pravne osebnosti Uniji, ki je tako lahko pristopila k Svetu Evrope in postala podpisnica Evropske konvencije o človekovih pravicah in temeljnih svoboščinah, ki jo zavezuje), se v teoriji zastavlja vprašanje, ali se je EU razvila že tako daleč, da bi se lahko preko instituta evropskega državljanstva uvedlo varstvo temeljnih pravic na ravni prava EU. V želji po iskanju čim bolj praktičnih in učinkovitih pravnih rešitev so teoretiki zasnovali inovativen predlog obrnjene Solange doktrine, v izvirniku poimenovane »Reverse Solange«, ki že dobiva svoje prve zagovornike in nasprotnike. Za svoje izhodišče jemljejo »bistvo« državljanstva EU, kot je bilo opredeljeno v sodbi Sodišča EU v zadevi Ruiz Zambrano, in sicer z razlago člena 20 Pogodbe o delovanju Evropske unije in ob tem zagovarjajo, da lahko takšna razlaga Sodišča služi kot povezava med institutom državljanstva EU in konceptom varstva temeljnih pravic – namreč tudi v povsem notranjih situacijah »bistvo« državljanstva EU preprečuje kršitve temeljnih pravic. V tej nalogi zato, ob upoštevanju ustrezne sodne prakse, preučujem izvor doslej zadovoljivo uveljavljenega pravila Solange, ki predstavlja izjemo od načela primarnosti prava EU. Z ozirom na novejše razvojne tendence EU pa v nadaljevanju predstavljam zamisel o obrnjenem Solange pravilu, kako naj bi se le-to oblikovalo in funkcioniralo v praksi, prikazujem argumente, ki so mu v prid in jih soočam s protiargumenti oziroma ugotavljam, ali morda ostaja doslej uveljavljena izjema od načela primarnosti še naprej utemeljena.
Ključne besede: Solange, Reverse Solange, Lizbonska pogodba, evropsko državljanstvo, človekove pravice, Ruiz Zambrano, Kadi, ustavni pluralizem
Objavljeno: 28.02.2013; Ogledov: 1478; Prenosov: 382 
(1 glas)
.pdf Celotno besedilo (782,89 KB)

5.
6.
Zgodovinski razvoj in aktualno stanje alternativnih šol na Hrvaškem
Lucija Radmanić, 2019, magistrsko delo

Opis: Mnogi pedagogi, filozofi ali celo zdravniki so zaradi nezadovoljstva s tradicionalno šolo in šolskim sistemom poskušali ponuditi svoje pedagoške koncepte za izboljšanje izobraževalnega sistema. Nagnjenost k spremembi tradicionalne šole, osredotočene na vsebino, je privedla do ustvarjanja pedagoškega pluralizma, ki je v demokratični družbi neizogiben in se nenehno spreminja. Vzpostavljajo se številni pedagoški koncepti, ki se približujejo učencem in jih postavljajo v središče vzgojno-izobraževalnega procesa. Čeprav alternativno izobraževanje od 19. stoletja deluje skupaj z državnim izobraževalnim sistemom, ti modeli pogosto niso znani širšemu krogu ljudi in starši običajno niso seznanjeni s ponudbo šol, kar vodi do zavrnitve takšnega sistema izobraževanja. Da bi podrobneje pojasnili in izpostavili alternativne šole na Hrvaškem, smo najprej proučili njihov zgodovinski razvoj, in sicer v kontekstu reformske pedagogike ob koncu 19. in začetku 20. stoletja. Danes na Hrvaškem delujeta le montessori in waldorfska alternativna šola, ki sta glavni ustvarjalki pluralizma v izobraževanju, ki je še vedno v začetnih fazah razvoja. S tem razlogom je to magistrsko delo skromen prispevek k širjenju idej alternativnega izobraževanja.
Ključne besede: tradicionalne šole, alternativne šole, reformska pedagogika, izobraževanje, zgodovina, šolski pluralizem
Objavljeno: 05.12.2019; Ogledov: 0; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (1,16 MB)

Iskanje izvedeno v 0.13 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici