| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 4 / 4
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Fizikalna simulacija plovnosti : diplomsko delo
Daniel Bernad, 2005, diplomsko delo

Ključne besede: potapljanje, plovnost, uravnavanje plovnosti, računalniški model, simulacije, Matlab
Objavljeno: 26.07.2007; Ogledov: 2195; Prenosov: 0

2.
Vodenje plovnosti objektov s stisljivim kompenzatorjem plovnosti
Darko Valenko, 2015, doktorska disertacija

Opis: V doktorski nalogi obravnavamo problematiko vodenja potapljača s kompletno pripadajočo opremo za avtonomno potapljanje. Vodenje izvaja prototipna naprava, ki smo jo razvili, s pripadajočimi algoritmi in senzorskimi sistemi. Pri tem je pomembno, da je takšen sistem možno priključiti na različno obstoječo komercialno potapljaško opremo in jo s tem modernizirati v razne namene. Najpomembnejši kriteriji pri vodenju so zagotavljanje varnosti, avtomatizacija krmiljenja ventilov ter zmanjšanje porabe zraka vodenja pri tem opravilu na minimalno sprejemljivo mero. Podrobno smo raziskali sistem potapljača ter zapisali matematični model, ki zajema pripadajoče krmilne ventile. Pri tem smo posebej obravnavali dihanje in gibanje potapljača, saj je njun vpliv še posebej pomemben pri optimalnem vodenju. Nato smo razvili algoritme ocenjevalnikov, ki pomembno prispevajo k ocenjevanju dihanja, plavanja ter oceni plovnosti celotnega sistema potapljača. Ocenjevalnik dihanja podaja ključne informacije o trenutnem režimu dihanja potapljača, o volumnu vdihanega/izdihanega zraka ter napoveduje čas naslednjega vdiha. Ocenjevalnik volumna zraka stisljivega kompenzatorja plovnosti podaja pomembne informacije o tem, kakšno je trenutno stanje plovnosti sistema. Ocenjevalnik gibanja ugotavlja režime plavanja potapljača in zna razlikovati nenadne gibe, običajno plavanje in močne gibe potapljača. Nadalje smo razvili odločitveno funkcijo, ki povezuje regulator, omenjene ocenjevalnike ter senzorske sisteme. Odločitvena funkcija upošteva razne pogoje, v katerih se potapljač znajde in na ustrezen način odloča, kako bodo delovali krmilni signali regulatorja. Matematični model, ocenjevalnik dihanja, ocenjevalnik gibanja, ocenjevalnik volumna ter prototipno napravo smo vrednotili na standardiziranih programskih okoljih, simuliranih realnih okoljih, kontroliranih realnih okoljih ter realnih okoljih. Sistem so prav tako preizkusili različno izkušeni potapljači, in sicer od amaterskega do profesionalnega. Vpliv posameznih prispevkov ocenjevalnikov smo natančno prikazali ob različnih pogojih in ugotovili, da le-ti bistveno izboljšajo obstoječe načine vodenja potapljača s kompletno pripadajočo opremo za avtonomno potapljanje.
Ključne besede: plovnost, vodenje, potapljač, matematični model, vgrajeni sistemi, ocenjevalniki
Objavljeno: 27.01.2015; Ogledov: 990; Prenosov: 81
.pdf Celotno besedilo (13,26 MB)

3.
4.
Analiza razumevanja pojma plovnost v kontekstu njegovega prenosa od vzgojitelja na otroke
Petra Furlan, Samo Fošnarič, 2014, strokovni članek

Opis: Kurikulum za vrtce (1999) vsebuje različna področja izobraževanja, ki se med seboj smiselno in celostno povezujejo. Narava je eno izmed področij, ki predstavlja otrokovo prvo spoznavanje sveta in prvo vodeno spoznavanje narave. Naravoslovne vsebine so namreč zelo primerne za raziskovanje, saj so predmeti in pojavi konkretni in za otroke bolj privlačni. Pouk naravoslovja bi tako lahko deloval kot izhodišče za vse druge vsebine, vendar poučevanje naravoslovja povzroča številne težave, predvsem s tem, kako vsebine predstaviti otrokom. To pogosto predstavlja izziv in odgovornost za vzgojitelje, saj mora biti podajanje vsebine prilagojeno otrokovi starosti, uporabljati morajo pravilno izrazoslovje, hkrati pa se morajo izogibati pretiranemu poenostavljanju in posploševanju. Plovnost je naravni pojav, s katerim se sreča vsak otrok, a ga je težko razložiti. V prispevku ocenjujemo poznavanje in razumevanje plovnosti pri izrednih študentih študijskega programa Predšolska vzgoja Pedagoške fakultete Univerze na Primorskem, ki se izvaja na različnih lokacijah po Sloveniji. Gre za študente, ki že poučujejo v vrtcih, in zato predpostavljamo, da so z navedeno vsebino dobro seznanjeni, saj so se z njo že srečali pri fizikalnih vsebinah med študijem. Preverili smo, na kašen način razložijo plovnost otrokom in če se njihovo znanje o plovnosti razlikuje glede na kraj izvajanja študija. Ugotovili smo, da je znanje študentov o plovnosti izredno slabo in pomanjkljivo. Poleg tega imajo študentje o plovnosti precej napačnih predstav, ki jih prenašajo na otroke. Z raziskavo potrdimo, da niti delovna doba niti kraj izobraževanja bistveno ne vplivata na njihovo razlago o plovnosti (p > 0,05).
Ključne besede: predšolska vzgoja, predšolski otroci, otroški vrtci, kurikulum, naravoslovje, plovnost
Objavljeno: 19.09.2017; Ogledov: 247; Prenosov: 46
.pdf Celotno besedilo (176,78 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

Iskanje izvedeno v 0.1 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici