SLO | ENG

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 38
Na začetekNa prejšnjo stran1234Na naslednjo stranNa konec
1.
PLESNA DRAMATIZACIJA IN VZGOJNO DELO V VRTCU
Katja Veber, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava vzgojno delo v vrtcu na področju plesnih aktivnosti. Podrobnejše je obravnavana plesna dramatizacija kot ena izmed najbolj dovršenih oblik plesnih aktivnosti. Namen naloge je bil predstaviti vzgojno delu v vrtcu na plesnem področju in raziskati zastopanost plesne dramatizacije v vzgojnem procesu. V prvem delu so predstavljena teoretična izhodišča za vzgojno delo na področju plesne vzgoje. Plesna vzgoja s spodbujanjem otrokovega gibalnega ustvarjanja prispeva k razvoju celovite otrokove osebnosti. Vključuje tako gibanje kot tudi spodbujanje izvirnosti in ustvarjalnosti in tako povezuje več področij. V teoretičnem delu so predstavljeni pomen, cilji, naloge, metode, načela in načrtovanje plesne vzgoje. Posebni poglavji sta namenjeni ustvarjalnemu gibu in plesni dramatizaciji. V empiričnem delu je narejena raziskava o vlogi plesne dramatizacije v vzgojnem procesu. Narejena je bila s pomočjo anketnega vprašalnika za vzgojitelje. Raziskava je pokazala, da se plesna dramatizacija v vzgojnem procesu izvaja le nekajkrat letno. Zaradi njenega velikega pomena za razvoj otroka bi se ta aktivnost morala izvajati pogosteje. Raziskava je pokazala, da imajo otroci velik interes do te dejavnosti. Vzgojno-varstveni zavodi bi vzgojiteljem morali nuditi več materialne podpore in ustreznih izobraževanj s tega področja, da bi tako spodbudili pogostejše izvajanje v vzgojni praksi.
Ključne besede: predšolska vzgoja, plesna vzgoja, plesna dramatizacija, vzgojno delo, ustvarjalni gib
Objavljeno: 29.04.2009; Ogledov: 5164; Prenosov: 1881
.pdf Polno besedilo (487,70 KB)

2.
ZBIRKA PRIPRAV ZA PLESNO DRAMATIZACIJO OD LETA 1986 DO LETA 2006
Tanja Razgoršek, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga je teoretična. S pomočjo strokovne literature je predstavljen zgodovinski razvoj, ki je pripeljal do sodobnega plesa. Opisana sta tudi ples in plesna vzgoja ter njene značilnosti. Ker se lahko v plesno dramatizacijo vključujejo že otroci v predšolskem obdobju, je opisan gibalni razvoj otrok od prvega do šestega leta starosti. Kot eden izmed uspešnih načinov vzgojnega dela v vrtcu je prav tako podrobneje predstavljeno projektno delo. Plesna dramatizacija omogoča integracijo z različnimi področji, med njimi sta tudi glasbena in gledališka vzgoja. Zaključni del diplomske naloge predstavljajo priprave za plesno dramatizacijo. Gradivo je zaradi boljše preglednosti urejeno in zapisano v obliki preglednic. Podrobneje je predstavljeno šest dramatizacij, ki so zapisane v obliki scenarija. Zgodbe so primerne razvojni stopnji predšolskega otroka.
Ključne besede: plesna dramatizacija, plesna vzgoja, ples, gledališka vzgoja, projektno delo.
Objavljeno: 28.04.2009; Ogledov: 3317; Prenosov: 1236
.pdf Polno besedilo (799,40 KB)

3.
UMESTITEV PLESA V MESEČNO NAČRTOVANJE V POMLADANSKEM ČASU
Tamara Kuzman, 2009, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu je opisan ples, plesna vzgoja, ustvarjalnost, inteligenca, motivacija in spodbude za plesno ustvarjanje. V enem izmed poglavij je opisano tudi načrtovanje. V drugem delu diplomske naloge pa je podrobno opisan praktični del diplomske naloge, ki je bil izveden v mesecu aprilu, v domačem vrtcu. Tema naše plesne izvedbe je bila: Ples v dežju. Vstavljene so tudi vse priprave in analize izvedenih plesnih dejavnosti, prav tako pa diplomsko delo vsebuje tudi mesečni načrt za april. Naš namen je bil umestiti ples v vsa vzgojna področja, enkrat v podrejenem, drugič v nadrejenem položaju. V raziskavi je uporabljena neeksperimentalna metoda pedagoškega raziskovanja. Otroci so se, po pričakovanju , pozitivno odzivali na plesne vzpodbude.
Ključne besede: predšolska vzgoja, mesečno načrtovanje, plesne dejavnosti, plesna priprava, bans, rajalna igra, ustvarjalni ples.
Objavljeno: 27.05.2009; Ogledov: 2506; Prenosov: 656
.pdf Polno besedilo (612,91 KB)

4.
PLESNO USTVARJANJE NA PODLAGI LITERARNEGA BESEDILA
Jožica Krajnc, Mojca Zaponšek, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Plesno ustvarjanje na podlagi literarnega besedila je zapisano v okviru plesnega ustvarjanja otrok ob slikanici Bravo, putka!. V teoretičnem delu je obravnavan ples v povezavi z njegovim izražanjem in vzgojo. Ob tem je posebej izpostavljena estetika v plesu, sodobni ples ter balet. Poudarek je tudi na improviziranju in oblikovanju ter na dihanju in ritmu. Ob tem sta izpostavljena glasba in književnost kot pomembna motivacijska dejavnika. Teoretični del je nadgrajen s praktičnim delom, v slednjem je predstavljena slikanica z naslovom Bravo, putka! in izvedena plesna dramatizacija širši javnosti. Predstavljene so plesne priprave posameznih prizorov, priprava celotnega projekta vključno z vsemi zastavljenimi cilji in dnevne analize vseh dejavnosti s slikami. V prilogi je priložen primer vabila, gledališkega lista in vstopnice. Projekt je potekal v dveh skupinah predšolskih otrok starih 1—3 in 4—6 let, vrtca Velenje, enota Sonček Šentilj. Poudarek je bil na plesnem ustvarjanju ob glasbi, pri tem pa so bile upoštevane medpodročne povezave.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: predšolska vzgoja, plesna vzgoja, plesna dramatizacija, ples, umetnost, ustvarjalnost, projektno delo.
Objavljeno: 13.08.2009; Ogledov: 3406; Prenosov: 789
.pdf Polno besedilo (15,45 MB)

5.
OTROŠKO LJUDSKO IZROČILO ŠALEŠKE DOLINE
Anita Pačnik, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo OTROŠKO LJUDSKO IZROČILO ŠALEŠKE DOLINE je teoretično delo. Izkušnje dela v vrtcu narekujejo potrebo po raziskovanju tega področja, vendar se postavlja vprašanje literature. V Šaleški dolini delujejo folklorna društva za odrasle. Otroci večinoma spoznajo ljudsko izročilo v vrtcih ali doma, vendar je literature iz tega področja premalo. Vzgojiteljice si pomagajo z razno literaturo v kateri so združene rajalne igre iz celotne Slovenije ali sveta, ne morejo pa približati otrokom ljudskega izročila iz področja v katerem živijo. Gibanje je za predšolske otroke pomembno, prav tako pa se gibalne aktivnosti prepletajo s področjem plesne vzgoje. Tako se lahko otrokom preko gibanja približa ples in ljudsko izročilo. V raznih literaturah zasledimo, da sta gibanje in ples pomembna v predšolskem obdobju, prav tako pa ima vzgojiteljica pomembno vlogo pri otrokovem celostnem razvoju. Otrokom so všeč rajalne in prstne igre, to pa je tudi najlažji način, da se otrokom približa ljudsko izročilo, saj ga spoznajo preko igre. Vedno pogosteje se uporabljajo tudi bansi, ki sicer niso ljudsko izročilo, se pa v današnjem času vedno več uporabljajo tudi v vrtcih ter pri delu z otroki.
Ključne besede: Ključne besede: Predšolska vzgoja, gibanje, ljudsko izročilo, plesno izročilo, plesna vzgoja, rajalne igre, prstne igre, bansi
Objavljeno: 23.03.2010; Ogledov: 2672; Prenosov: 804
.pdf Polno besedilo (584,10 KB)

6.
VPLIV PLESA NA RAZVOJ MOTORIKE PRI PREDŠOLSKEM OTROKU
Darinka Poredoš, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Vpliv plesa na razvoj motorike pri predšolskem otroku je predstavljen vpliv načrtovane, sistematične in redne gibalno plesne dejavnosti na razvoj otrokovih motoričnih sposobnosti, v času dveh mesecev. Za testiranje je bilo uporabljeno sedem motoričnih testov, s katerimi se ugotavlja razvitost motoričnih sposobnosti. V teoretičnem delu je opisana integracija gibanja in plesne vzgoje, podrobneje so opisane motorične sposobnosti in naravne oblike gibanja. V nadaljevanju teoretičnega dela so predstavljene značilnosti in vsebine plesne vzgoje. V empiričnem delu na osnovi obdelanih rezultatov je ugotovljeno, da je eksperimentalna skupina otrok na inicialnem testiranju motoričnih sposobnosti dosegla boljše rezultate kot kontrolna skupina. Pozitiven vpliv načrtne in sistematične gibalno plesne dejavnosti na pospešen razvoj motoričnih sposobnosti je viden pri deklicah eksperimentalne skupine. Ugotovljeno je, da z redno, sistematično in vodeno gibalno plesno dejavnostjo najbolj vplivamo na razvoj koordinacije.
Ključne besede: predšolski otrok, motorične sposobnosti, gibanje, plesna vzgoja, gibalno plesna dejavnost
Objavljeno: 09.07.2010; Ogledov: 3122; Prenosov: 576
.pdf Polno besedilo (722,32 KB)

7.
RAZLIČNE LUTKE RAZLIČNO PLEŠEJO
Barbara Belej, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Različne lutke različno plešejo obravnava plesno ter lutkovno vzgojo, ki sta del predšolske vzgoje. Diplomska naloga je teoretična. Obravnava vrste lutk in njihovo izdelavo. Tako spoznamo lutke na palici, lutke na nitkah, ročne lutke, prstne lutke, ploske lutke, mimične lutke ter maske. Sledi nekaj besed o glasbi in plesu ter njuni povezanosti. Nato so opredeljene vrste plesnih dejavnosti ter značilnosti plesne vzgoje. Nadalje so omenjene tudi spodbude za gibanje, posebej je omenjena tudi lutka kot spodbuda za gibanje. Omenjena so še čustva, ki jih izražamo z gibanjem in z lutkami; posebno poglavje pa je namenjeno tudi načrtovanju v vrtcu. V zadnjem poglavju nam diplomska naloga ponuja priprave za vzgojno delo v vrtcu, ki so vzgojiteljicam lahko v pomoč pri načrtovanju plesnih dejavnosti, kjer lutko uporabimo kot spodbudo za gibanje oz. ples. Torej, namen diplomske naloge je vzgojitelje še bolj spodbuditi k izvajanju plesnih dejavnosti z otroki. Otroci se radi gibajo — zanje je motivacija lahko že gibanje ali glasba, lahko pa uporabimo tudi druge spodbude, npr. lutke. Različne lutke pri otrocih spodbujajo različna gibanja in to ta diploma tudi prikazuje.
Ključne besede: ples, plesna vzgoja, vrste lutk, spodbude, načrtovanje, priprave
Objavljeno: 23.12.2010; Ogledov: 2125; Prenosov: 459
.pdf Polno besedilo (340,07 KB)

8.
OTROŠKI LJUDSKI PLES IN PREDŠOLSKI OTROK
Marjeta Kundih, 2011, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom OTROŠKI LJUDSKI PLES IN PREDŠOLSKI OTROK je teoretično-empirično delo. V teoretičnem delu je predstavljeno plesno izročilo: pojem ljudskega plesa, ples v predšolski vzgoji, plesni pojmi in izrazi, cilji plesne vzgoje, načela plesne vzgoje, metode plesne vzgoje, plesne oblike; otroško plesno izročilo: otroško ljudsko izročilo, otroške rajalne igre; spremljava otroških pesmi in otroški instrumenti: ljudski instrumenti; otroške ljudske igre: izštevanke, igre, prstne igre, norčljivke in posmehulje. V empiričnem delu je preko enomesečnega načrtovanja v vzgojnem delu na predšolski stopnji podana integracija plesne vzgoje z ljudskim izročilom oziroma z otroškimi pesmimi. Evalvacija vzgojnega dela je pokazala, da so otrokom všeč rajalne in prstne igre, to pa je tudi najlažji način, da se otrokom približa ljudsko izročilo, saj ga spoznajo preko igre.
Ključne besede: Ključne besede: predšolska vzgoja, gibanje, ljudsko izročilo, plesno izročilo, plesna vzgoja, rajalne igre, prstne igre.
Objavljeno: 13.05.2011; Ogledov: 11470; Prenosov: 2183
.pdf Polno besedilo (914,87 KB)

9.
LIK MEDVEDA V PLESNIH DRAMATIZACIJAH OB LITERARNIH DELIH IZ OTROŠKE KNJIŽEVNOSTI
Suzana Mlakar, 2011, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Lik medveda v plesnih dramatizacijah ob literarnih delih iz otroške književnosti obravnava tematiko plesnega gibanja. Namen našega dela je bil obogatiti gibalno-plesne motive živalskega lika medveda, ki se kontinuirano pojavlja v mladinski literaturi. Vloga medveda v izbranih živalskih pravljicah je bila dovolj raznolika za bogatenje gibalno-plesnih motivov, zato smo lahko lik medveda v plesu uprizorili z različnimi gibalno-plesnimi motivi. Ugotovili smo, da je v strokovni literaturi za plesno vzgojo dovolj teoretičnih izhodišč, ki obravnavajo gibalno-plesno motiviko, ta pa nas je usmerjala pri zamislih zapisanih scenarijev plesnih dramatizacij. Zastavljene hipoteze smo potrdili. V diplomskem delu so bile predstavljene gibalno-plesne dejavnosti na področju plesne vzgoje pri predšolskih otrocih. Podrobneje je bila razčlenjena plesna dramatizacija, njeni elementi nastajanja, organizacijska priprava in naloge vzgojitelja ter celoten potek načrtovanja. Izhodišče so bile analize literarnih del iz otroške književnosti, natančneje živalske pravljice in pripovedke, s poudarkom na literarnem liku medveda. Izbrana so bila besedila, kjer je medved glavni literarni lik in je njegova vloga večplastna. Po besedilih živalskih pravljic in pripovedk pa so bili zapisani plesni scenariji, iz katerih je razvidna raznolikost gibalnih motivov glede na vsebinske motive.
Ključne besede: plesna vzgoja, plesna dramatizacija, živalske pravljice o medvedu, gibalno-plesni motiv
Objavljeno: 30.05.2011; Ogledov: 1949; Prenosov: 624
.pdf Polno besedilo (1,34 MB)

10.
PLES KOT NEVERBALNA KOMUNIKACIJA
Andreja Ošlak, 2011, diplomsko delo

Opis: POVZETEK Diplomsko delo z naslovom Ples kot neverbalna komunikacija preučuje teoretične osnove o plesu. Ples vključuje gibanje, spodbujanje izvirnosti in ustvarjalnosti in tako med seboj povezuje več področij. Je tudi del predšolske vzgoje. Diplomska naloga je teoretična. Izhodišče teme je opredeljeno iz številne razpoložljive literature na področju gibanja, komunikacije, umetnosti in plesa, kar pa je v diplomski nalogi opisano in ovrednoteno. Naloga obravnava človekovo telo in gib, ki igrata pomembno vlogo v plesu. Gib se raziskuje iz različnih zornih kotov kot element na različnih področjih. Ples je obravnavan kot del umetnosti in področje predšolske vzgoje. Osrednji del naloge obravnava komunikacijo − ples kot del neverbalne komunikacije − govorice telesa, ki jo razumemo kot umetnost videnja tistega, o čemer sogovornik, soplesalec razmišlja. Ples je svetovni jezik in se kaže kot izrazita komunikacija med telesi, neverbalna komunikacija, neizrečene besede, ki izražajo čustva in občutja skozi gib. V zadnjem poglavju pa je predstavljen ples kot osnovna gibalna dejavnost predšolskega otroka.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: telo, gibanje, umetnost, neverbalna komunikacija, ples, predšolska vzgoja, plesna vzgoja.
Objavljeno: 03.06.2011; Ogledov: 2610; Prenosov: 511
.pdf Polno besedilo (648,98 KB)

Iskanje izvedeno v 0.06 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici