| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 111
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Plesno ustvarjanje otrok na delo skladatelja Camilla Saint-Saënsa Živalski karneval : diplomsko delo
Maja Vinter, 2025, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Plesno ustvarjanje otrok na glasbeno delo skladatelja Camilla Saint-Saënsa Živalski karneval je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. Namen diplomske naloge je bil pripraviti plesne dejavnosti na glasbeno delo Živalski karneval in jih izvesti skupaj z otroki. Otrokom smo želeli prek plesnih dejavnosti približati glasbeno delo Živalski karneval, spremljati njihove odzive in spodbujati njihovo ustvarjalnost. V teoretičnem delu diplomske naloge smo opredelili, kaj je umetnost, in se podrobneje osredotočili na plesno in glasbeno umetnost. Predstavili smo, kako poteka načrtovanje plesne vzgoje v vrtcu, pomen vloge vzgojitelja pri načrtovanju aktivnosti in vpliv plesne vzgoje na različna področja otrokovega razvoja. Poudarili smo povezanost glasbe in plesa ter predstavili glasbeno delo Živalski karneval in skladatelja Camilla Saint-Saënsa. V praktičnem delu diplomske naloge smo na podlagi teoretičnih izhodišč pripravili osem dejavnosti, ki smo jih izvedli skupaj z otroki v vrtcu. Na podlagi sprotnega opazovanja in evalvacij smo ugotovili, da so otroci s pomočjo dejavnosti na nazoren način pridobivali nove informacije o živalih. Prek plesnih dejavnosti so se ustvarjalno izražali in usvajali gibalne motive, ki smo jih načrtovali. Otrokom smo približali glasbeno delo Živalski karneval, ki jih je pri plesnem ustvarjanju dodatno motiviralo.
Ključne besede: ples, gibanje, klasična instrumentalna glasba, predšolski otroci, plesne dejavnosti
Objavljeno v DKUM: 22.05.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (2,48 MB)

2.
Plesne dejavnosti v povezavi z gradniki bralne pismenosti : diplomsko delo
Špela Prejac, 2025, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo predstavili plesne dejavnosti v povezavi z gradniki bralne pismenosti. Želeli smo raziskati in ugotoviti, kakšne so možnosti povezave plesnih dejavnosti z gradniki bralne pismenosti v drugem starostnem obdobju. V teoretičnem delu diplomskega dela smo predstavili značilnosti plesa v predšolskem obdobju, vlogo vzgojitelja pri plesnih dejavnostih z otroki, elemente in vidike plesa. Osredotočili smo se tudi na ustvarjalni gib, značilnosti jezika v predšolskem obdobju in gradnike bralne pismenosti. Pri gradnikih bralne pismenosti smo se osredotočili na govor, glasovno zavedanje in besedišče. Na koncu teoretičnega dela pa smo predstavili tudi povezovanje plesa in jezika v predšolskem obdobju. V praktičnem delu diplomskega dela smo na osnovi teoretičnih izhodišč pripravili osem priprav, ki vključujejo plesne dejavnosti v povezavi z gradniki bralne pismenosti. Dve dejavnosti sta bili osredotočeni na govor, tri so bile na glasovno zavedanje in tri na bogatenje besedišča. Plesne dejavnosti smo izvedli v vrtcu s skupino otrok starih 5-6 let. Na podlagi evalvacij izvedenih plesnih dejavnosti smo ugotovili, da se področji plesa in jezika med seboj odlično povezujeta. Ugotovili smo tudi, da obstaja veliko različnih možnosti za pripravo raznolikih plesnih dejavnosti v povezavi z gradniki bralne pismenosti. Otroci so v načrtovanih plesnih dejavnostih spoznavali in utrjevali imena, jutranjo rutino, ustvarili gibe glede na zastavljeno besedo, plesno usklajevali zvoke, prepoznavali predmete na slikah skozi gibalne uganke ter izgovarjali začetne glasove besed. S pomočjo plesa so spoznavali in utrjevali tudi letne čase, čustva ter spoznavali in utrjevali glasove.
Ključne besede: ples, jezik, gradniki bralne pismenosti, ustvarjalni gib, govor, besedišče in glasovno zavedanje
Objavljeno v DKUM: 18.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (3,69 MB)

3.
Vplivnostni marketing in oblikovanje podobe turistične destinacije s TikTok plesnimi videoposnetki : magistrsko delo
Anđela Babić, 2025, magistrsko delo

Opis: Delo podaja pregled povezav med vplivnostnim marketingom, podobo turističnih destinacij ter TikTok plesnimi videoposnetki. Temeljni raziskovalni problem predstavlja vprašanje, kako so v plesnih TikTok videoposnetkih predstavljene podobe turističnih destinacij in kako jih uporabniki TikToka dojemajo. TikTok plesne videoposnetke obravnavamo kot marketinško orodje za grajenje pozitivne podobe turistične destinacije. Rezultati koristijo strokovnjakom za marketing ter oddelkom, zadolženim za strateški razvoj turističnih destinacij. Rezultati kvantitativne analize 143 TikTok plesnih videoposnetkov mikro, makro in mega vplivnežev pokažejo prepletanje prikazovanja turističnih znamenitosti, glasbe in plesa. Analiza odzivov uporabnikov TikToka s pomočjo dveh fokusnih skupin in uporabo metode video elicitacije pokaže, dale preplet vseh treh elementov omogoča prepoznavnost turističnih destinacij, kar se kaže kot najboljša strategija za ustvarjanje TikTok plesnih videoposnetkov, namenjenih sooblikovanju pozitivne podobe turistične destinacije.
Ključne besede: vplivnostni marketing, podoba turistične destinacije, ples, TikTok, videoposnetki
Objavljeno v DKUM: 26.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (2,11 MB)

4.
Načrtovanje in izvedba ustvarjalnih rajalnih iger v prvem starostnem obdobju : diplomsko delo
Zoya Gamze Peter, 2025, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo Načrtovanje in izvedba ustvarjalnih rajalnih iger v prvem starostnem obdobju obsega teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo s pomočjo literature opredelili gibalni razvoj otrok v prvem starostnem obdobju, ples v prvem starostnem obdobju, elemente plesa, vlogo vzgojitelja pri plesnih dejavnostih v prvem starostnem obdobju, kaj so rajalne igre in kaj so ustvarjalne rajalne igre, opredelili smo tudi načrtovanje plesnih dejavnosti ter spodbude za gibanje. Na koncu smo opredelili še, kaj je to SWOT analiza, saj smo jo uporabili pri analizi izvedenih dejavnostih. V empiričnem delu smo v vrtcu Ravne na Koroškem izvedli devet ustvarjalnih rajalnih iger, za katere smo zapisali besedilo, melodijo in gibalne motive. Neslučajnostni vzorec iz konkretne populacije je zajemal 13 otrok. Uporabili smo kvalitativno raziskovalno metodo raziskovanja, pri čemer smo podatke zbrali z analizo evalvacij in sprotnih zapisov dejavnosti v obliki analize SWOT. Ustvarjalne rajalne igre smo napisali po težavnosti od najlažje do najtežje in jih tako tudi izvajali. Naše ugotovitve prednosti, pomanjkljivosti, priložnosti in ovir izvedbe ustvarjalnih rajalnih iger predstavljajo izhodišče za nadaljnje izboljšave pri načrtovanju in izvedbi plesnih dejavnosti v prvem starostnem obdobju.
Ključne besede: ples, ustvarjalne rajalne igre, prvo starostno obdobje, vrtec Ravne na Koroškem, SWOT analiza.
Objavljeno v DKUM: 26.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 90
.pdf Celotno besedilo (2,99 MB)

5.
Vpliv plesa na učenje angleščine v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju osnovne šole : magistrsko delo
Vita Žmaher, 2024, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo, razdeljeno na teoretični in empirični del, temelji na proučevanju pouka angleščine v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju ter motivacije učencev za učenje. Avtorji opažajo največjo splošno motivacijo za učenje v tem obdobju, a se ta kasneje zmanjšuje, kar postavlja v ospredje potrebo po strategijah za ohranjanje ali povečanje motivacije učencev za učenje angleškega jezika. Integracija plesa v pouk tujega jezika se je izkazala kot učinkovit pristop, kjer učenec prevzame aktivno vlogo. Ustvarjalni gib, kot metoda poučevanja, se kaže kot pomemben, zlasti v celostnem razvoju otroka. Raziskave povezujejo nevroznanost, gibanje in učenje ter potrjujejo, da gibanje pozitivno vpliva na akademski uspeh. Teoretični del magistrskega dela opredeljuje pomembnost uvajanja angleškega jezika v prvo vzgojno-izobraževalno obdobje in modele poučevanja le-tega, vključno z integriranim učenjem angleškega jezika s plesom. Empirični del, ki je bil izveden na plesni šoli, kjer je sodelovalo 40 učencev eksperimentalne skupine in 41 učencev kontrolne skupine, potrjuje pozitivne učinke poučevanja angleščine ob plesu na pozornost, sodelovanje, končno znanje in motivacijo učencev v primerjavi s klasičnim poukom, ki ne izkoristi celotnega potenciala otrokove ustvarjalnosti in potrebe po gibanju. Plesna vključitev v učni proces poveča motivacijo za nadaljnje učenje angleščine, kar odpira nove možnosti za izboljšanje poučevanja v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju.
Ključne besede: ples, poučevanje tujega jezika angleščine, prvo vzgojno-izobraževalno obdobje, vpliv
Objavljeno v DKUM: 18.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 41
.pdf Celotno besedilo (2,04 MB)

6.
Analiza plesne predstave Peter Pan : diplomsko delo
Natalija Dvoršek, 2024, diplomsko delo

Opis: Zaključno delo z naslovom Analiza plesne predstave Peter Pan je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo se osredotočili na ples in njegovo zgodovino, plesno izražanje, pomen plesa za otroka, plesne elemente in vrste plesnih dejavnosti. Širše smo opisali plesno dramatizacijo kot vrsto plesnih dejavnosti in se na koncu osredotočili tudi na literarno delo Peter Pan, na podlagi katerega so študenti 3. letnika predšolske vzgoje v sklopu izbirnega predmeta Plesna dramatizacija v vrtcu pripravili plesno predstavo. V empiričnem delu smo analizirali plesno predstavo z vidika gibalnih in vsebinskih motivov, uporabe prostora, prepoznavnosti značajskih lastnosti glavnih literarnih likov iz zgodbe skozi gibanje plesalcev, uporabi dinamične kvalitete, usklajenosti in povezanosti plesalcev med plesom ter ustreznim izborom scenskih rekvizitov in glasbe. Raziskovalni vzorec predstavlja 48 študentov 2. letnika predšolske vzgoje na Pedagoški fakulteti Univerze v Mariboru. Podatke smo zbrali s pomočjo anketnega vprašalnika, z vprašanji zaprtega tipa (ocenjevalna lestvica).
Ključne besede: ples, pomen plesa za otroka, plesno izražanje, plesna dramatizacija
Objavljeno v DKUM: 15.05.2024; Ogledov: 254; Prenosov: 59
.pdf Celotno besedilo (1,61 MB)

7.
Umetniško delo med bodiartom, plesom in risbo : magistrsko delo
Petra Preininger, 2023, magistrsko delo

Opis: Bistvo magistrske naloge je raziskati, kako lahko mnogokrat ločena umetnostna področja in tehnike s pomočjo njihove fuzije in prepleta sestavljajo povsem novo in enotno umetniško delo. Zaradi obsežnosti in posledično tudi zapletenosti tovrstnih del so v prvem delu magistrske naloge najprej podane opredelitve temeljnih umetnostnih pojmov na podlagi že obstoječih, ontološko-teoretičnih stališč, ki so potrebne za razumevanje drugega, praktičnega dela naloge. S pomočjo raziskovanja ter prepletanja pojmov raziskujem performans oziroma bodiart, ki ga v nadaljevanju tudi zgodovinsko orišem. S kronološkim izborom predstavim reprezentativne umetnike 20. stoletja, ki performans oziroma bodiart kombinirajo z uprizoritveno in vizualno umetnostjo. Njihove procese ustvarjanja primerjam z lastnim praktičnim delom, kjer ustvarjam umetniško delo, ki združuje bodiart, ples, video in risbo.
Ključne besede: performans, bodiart, risba, ples, človeško telo, video, uprizoritvena umetnost, vizualna umetnost.
Objavljeno v DKUM: 10.01.2024; Ogledov: 409; Prenosov: 32
.pdf Celotno besedilo (3,85 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

8.
Različni plesi sveta, ki jih otroci spoznavajo s pomočjo ročne lutke : diplomsko delo
Ana Skok, 2023, diplomsko delo

Opis: Umetnost v predšolskem obdobju pomembno vpliva na otrokov celostni razvoj. Ko otrok pleše ob glasbi, spontano izraža svoja doživljanja ter razvija ustvarjalnost in gibalne sposobnosti. Skozi lutko pa nam otrok sporoča svoje stiske, veselje in znanje, saj mu takšno izražanje omogoča bogatenje njegovega čustvenega in socialnega potenciala. Zato smo v diplomskem delu želeli raziskati možnosti priprave in načrtovanja plesnih dejavnosti, kjer se bodo predšolski otroci s pomočjo ročne lutke seznanili z različnimi plesi sveta. Uporabili smo glasbo iz različnih držav sveta, lutka pa je služila kot pripomoček za motivacijo otrok pri plesu in dejavnostih v različnih kotičkih. Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov. V teoretičnem delu smo opredelili ples v splošnem smislu, ples v predšolskem obdobju ter vlogo in pomen ročne lutke v vrtcu, na koncu pa smo se posvetili še načrtovanju plesnih dejavnosti v vrtcu. V praktičnem delu smo predstavili osem plesnih dejavnosti, od katerih smo štiri izvedli v vrtcu Mengeš v skupini predšolskih otrok, starih med pet in šest let. V plesne dejavnosti smo vključili lutko, ki je otroke spremljala med spoznavanjem različnih plesov sveta in v ustvarjalnih kotičkih. Na zastavljena raziskovalna vprašanja smo odgovorili na podlagi opazovanj in evalvacij vzgojnega procesa. Ugotovili smo, da so otroci s pomočjo ročne lutke različne kulture in plese sveta spoznavali kakovostno, nazorno in na njim dojemljiv način. Prek plesnih dejavnostih so se učili gibalnih motivov in povezovanja ritma z glasbo. Poleg tega pa so hkrati razvijali še ustvarjalne in izrazne sposobnosti ter se učili sodelovanja in strpnosti.
Ključne besede: ples, lutka, različne kulture, gibi, predšolski otroci
Objavljeno v DKUM: 12.12.2023; Ogledov: 596; Prenosov: 84
.pdf Celotno besedilo (3,63 MB)

9.
Pomen psihološke priprave plesalcev tekmovalcev in trenerjeva vloga v tem procesu : diplomsko delo
Maja Janžič, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu, sem se poglobila v vlogo trenerja pri psihološki pripravi plesalcev tekmovalcev. Namen diplomske naloge je bil predstaviti in raziskati vlogo trenerja pri psihološki pripravi plesalcev ter pomen rednega vključevanja različnih psiholoških tehnik v vadbeni načrt. Cilj diplomske naloge je bil tudi raziskati psihološke pristope, ki jih uporabljajo trenerji pri svojem delu s plesalci in tehnike, ki lahko plesalcem tekmovalcem olajšajo in izboljšajo njihove plesne nastope. V diplomsko nalogo sem vključila plesalce in njihove trenerje, pri katerih sem z anketnim vprašalnikom poizvedela, koliko vložkov namenjajo trenerji psihološki pripravi plesalcev, ki jih trenirajo, in kako plesalci ocenjujejo svojo psihološko pripravljenost za tekmovanja. Rezultati naloge so pokazali, da večina trenerjev v Sloveniji posveča večjo pozornost fizični pripravi kot pa psihični pripravi svojih plesalcev. Kljub temu pa večina trenerjev pri delu s plesalci uporablja tehnike sproščanja za zmanjšanje anksioznosti, povezane s tekmovanji. Pri diplomski nalogi sem uporabila tako domačo, kot tujo literaturo. Veliko sem se uspela tudi pogovarjati s kolegi plesnimi trenerji in plesalci, v veliko pomoč pa mi je bilo tudi moje lastno znanje in moje 17-letne izkušnje na področju plesa, najprej kot plesna tekmovalka, kasneje pa kot plesna trenerka.
Ključne besede: ples, psihološka priprava, vloga trenerja, plesalci tekmovalci
Objavljeno v DKUM: 20.10.2023; Ogledov: 392; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (1,20 MB)

10.
Plesne didaktične igre v predšolskem obdobju : diplomsko delo
Miša Aleša Pojbič, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Plesne didaktične igre v predšolskem obdobju je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili pomen plesa, njegovega učinka na otrokov ustvarjalni in gibalni razvoj, pomen vsebinskih motivov in kako ti spodbujajo otroka k sodelovanju pri didaktičnih igrah. Prav tako smo zapisali različne pristope, načela, metode in oblike dela pri izvajanju plesnih dejavnosti, ki jih lahko vzgojitelji uporabijo med pripravo in samo izvedbo dejavnosti. V praktičnem delu smo pripravili štiri sklope plesnih didaktičnih iger, ki se vežejo na določeno temo preko vsebinskih motivov. V vrtcu smo v osmih srečanjih vsak sklop izvedli dvakrat. Opazovali smo otrokove značilnosti gibanja med igro, plesom, njihovo vključitev v dejavnost ter spremljali njihov napredek. Na podlagi izvedbe plesnih didaktičnih iger in podrobno zapisane evalvacije vzgojnega dela smo ugotovili, da plesne didaktične igre pozitivno vplivajo na otrokovo ustvarjalnost med plesom, na sproščeno vključevanje v dejavnost in na otrokov gibalni razvoj.
Ključne besede: Ples, gibanje, didaktične igre, predšolski otroci
Objavljeno v DKUM: 20.10.2023; Ogledov: 617; Prenosov: 170
.pdf Celotno besedilo (2,12 MB)

Iskanje izvedeno v 0.09 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici