SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 27
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
POGLED PLAVALCA ADOLESCENTA NA DELO TRENERJA
Tatjana Lapuh, 2009, diplomsko delo

Opis: Tema diplomske naloge je odnos, ki je v tandemu adolescent plavalec in trener izredno pomemben. Že v teoretičnemu delu je razvidno, da se vsak posameznik takoj po rojstvu znajde v odnosu s svojim okoljem. V začetku je posameznik v odnosu z ožjim krogom svoje družine, ki ga zaznamuje najprej z genskimi značilnostmi, pozneje skozi interakcijo pa tudi z vzgojnimi, družbenimi in intelektualnimi principi. V adolescenci, ko si vsak posameznik želi pripadati neki skupnosti, čutiti, da je enak med enakimi, hkrati pa si sam želi doseči nek cilj neodvisno od drugih, je čustveno še toliko bolj občutljiv. Športniki plavalci, ki so v adolescenčnem obdobju, imajo glede na svoje vrstnike nešportnike zahtevno nalogo, saj morajo treninge usklajevati z ostalimi obveznostmi in za to potrebujejo veliko organiziranosti, discipline in moči za uresničevanje zastavljenih ciljev. Odnos med trenerjem in plavalcem je posebej izpostavljen, ker je plavanje individualen šport, trener in plavalec pa sta soodgovorna za svoj odnos in športne dosežke slednjega. V diplomski nalogi smo v raziskovalnem delu predstavili rezultate ankete, ki smo jo izvedli v šestih plavalnih klubih po Sloveniji s plavalci, ki so vsi adolescenti. Zanimal nas je pogled plavalca adolescenta na delo trenerja in ali se kažejo kakšne razlike glede na spol in starost adolescentov. Na našem vzorcu anketiranih se razlike med spoloma in po starosti niso pokazale, razveseljiv pa je podatek, da so vsi, ne glede na spol in starost, med elementi motiviranja v prvi vrsti navedli veselje do plavanja. To kaže na to, da glede na spol in starost plavalcev v njih še vedno prevladuje tako imenovana notranja motivacija za ukvarjanje s plavanjem. Kot drugi najpomembnejši element pa so oboji navedli pripadnost ekipi in klubu, kar kaže na zdravo klimo v klubu ali ekipi, kjer trenirajo. Iz tega torej sledi, da je odnos med plavalci adolescenti in trenerjem še vedno toliko zdrav in motivacijsko naravnan, da pri adolescentih zunanja motivacija (rezultat po številu doseženih točk in medalje) nima osrednjega pomena.
Ključne besede: šport, plavanje, adolescenca, odnos, motivacija, trener, plavalec.
Objavljeno: 23.07.2009; Ogledov: 1587; Prenosov: 250
.pdf Celotno besedilo (582,61 KB)

2.
IZBOLJŠANJE OBSTOJEČE METODE UČENJA PLAVANJA OTROK STARIH OD 4 DO 6 LET
Tanja Kumprej, 2011, diplomsko delo

Opis: Namen dela je predstaviti in izboljšati klasično metodo učenja plavanja za otroke od 4. do 6. leta starosti. V Sloveniji je sistem oplavanjevanja kljub prizadevanjem v zadnjih letih še vedno premalo učinkovita. Rezultati učenja plavanja niso zadovoljivi (predvsem ne pri najmlajših). Glede na to, da je učenju plavanja namenjeno sorazmerno zadostno število ur, gre vzroke za takšno stanje v največji meri iskati v premalo učinkovitih metodah učenja plavanja. V diplomski nalogi je predstavljena zgodovina plavalnega opismenjevanja v Sloveniji. Povzela sem stanje plavanja v učnem načrtu vrtca. Podrobneje je predstavljena klasična metoda učenja plavanja z 10-urnim programom učenja plavanja. Prav tako je predstavljena Fredova metoda učenja plavanja. Za učenje plavanja v tem obdobju so zelo pomembni pripomočki, ki jih uporabljamo za učenje. Prav tako morajo ustrezati vsi pogoji, ki jih potrebujemo za svoje delo, in vse te pogoje ter pripomočke sem v diplomski nalogi opisala in predstavila. V diplomski nalogi je uporabljena primerjalna metoda. Opisala sem program plavanja s klasično metodo učenja plavanja za otroke, stare od 4 do 6 let. Pri tem sem se opirala na domačo in tujo literaturo, na lastne izkušnje in mnenje vaditeljev plavanja, ki učijo otroke plavati v nizki vodi po klasični metodi učenja plavanja.
Ključne besede: Ključne besede: učenje, plavanje, predšolsko obdobje, metoda, klasična metoda.
Objavljeno: 02.03.2011; Ogledov: 2805; Prenosov: 399
.pdf Celotno besedilo (699,53 KB)

3.
UČINEK OSEMTEDENSKE AEROBNE VADBE PLAVALCEV V STAROSTI OD PETNAJSTEGA DO OSEMNAJSTEGA LETA
Domen Majhen, 2011, diplomsko delo

Opis: Plavanje je predvsem aerobni šport. Vadba vzdržljivosti ima v plavanju velik pomen, saj so tekmovalne discipline, (z izjemo 50 metrskih disciplin) in s tem napori, daljši od 30 sekund. Z daljšanjem tekmovalnih razdalj so vedno bolj prisotni aerobni energijski procesi. Proces treninga je sestavljen iz treh faz: planiranje, izvajanje in vodenje procesa treninga ter nadzor. Testirani plavalci so opravili 15-tedenski makrocikel, ki smo ga razdelili na 5 mezociklov. Merjenja in napredek smo spremljali v obdobju bazičnega mezocikla in mezocikla specialnega treninga. Bazični ali osnovni mezocikel treninga je trajal pet tednov in sicer od 27. 9. 2010 do 31. 10. 2010. Med bazičnim ali osnovnim mezociklom treninga so plavalci in plavalke odplavali od 254 do 276 kilometrov. Glavne naloge vadbe med bazičnim ali osnovnim mezociklom so bile razvijanje aerobne kapacitete, razvijanje aerobne moči, izboljšanje najmanj dveh plavalnih tehnik ter izboljšanje splošne moči in gibljivosti. Nadaljevali smo z mezociklom specialnega treninga, ki je trajal tri tedne, in sicer od 1. 11. 2010 do 21. 11. 2010. Med mezociklom specialnega treninga so plavalci in plavalke odplavali od 144 do 158 kilometrov. Glavne naloge vadbe med mezociklom specialnega treninga so bile razvijanje specialne vzdržljivosti, ohranjanje visoke stopnje aerobne vzdržljivosti, trening aerobne moči, trening maksimalne hitrosti, izboljšanje tehnike plavanja pri večji hitrosti, ohranjanje in razvijanje hitrosti plavanja ter razvijanje psihološke tolerance na monoton aerobni trening. Skupaj so v obdobju testiranj plavalci in plavalke odplavali od 398 do 434 kilometrov. S tem mezociklom smo končali s testiranji. Vsi treningi in testi merjenja, z izjemo antropometrije, so bili opravljeni v 50-metrskem bazenu na kopališču Kodeljevo. Plavalci in plavalke so v času celotnega makrocikla tedensko opravljali 9 treningov v vodi in 3 treninge na suhem. V nalogi smo ugotavljali, ali obstajajo statistično značilne razlike pri nekaterih fizioloških, tehničnih in antropometrijskih parametrih, izmerjenih v obdobju 8 tednov vadbe (od 27. 9. 2010 do 22. 11. 2010) pri skupini šestih plavalcev in plavalk. Pri vadbi in merjenjih so sodelovali trije plavalci in tri plavalke. Vsi merjenci in merjenke so bili med najboljšimi slovenskimi plavalci in plavalkami v svoji kategoriji. Stari so bili med 15 in 18 let. Na testiranja so prišli prostovoljno in na lastno odgovornost. Pri testiranjih so mi pomagali trenerji nekaterih merjencev, pri antropometriji in sestavi telesa pa medicinska sestra s Fakultete za šport v Ljubljani. Z merjenci smo opravili naslednje teste: 1. stopnjevani test za določitev laktatnega praga in anaerobnega praga po kriteriju OBLA, ki se uporablja za kriterij praga LA 4mmol/l, smo v obdobju 8 tednov izvedli petkrat (27. 9. 2010, 11. 10. 2010, 25. 10. 2010, 8. 11. 2010 in 22. 11. 2010); 2. test določanja kritične hitrosti smo izvedli petkrat ob enakih datumih vedno na začetku tedenskega mikrocikla v obdobju 8 tednov; 3. izmero antropometrije in sestave telesa je opravila medicinska sestra s Fakultete za šport, in sicer na začetku testirnega obdobja (29. 9. 2010 in 30. 9. 2010) in na koncu testirnega obdobja (24. 11. 2010 in 25. 11. 2010). Rezultati v raziskavi so pokazali, da so merjenci napredovali v vzdržljivosti: hitrost plavanja na laktatnem pragu, hitrost plavanja na anaerobnem pragu po kriteriju OBLA (Onset of Blood Lactic Acid)) in hitrost plavanja pri kritični hitrosti. Tudi tehnični parametri (frekvenca zavesljajev) in antropometrijski parametri (% mišične mase, % maščobne mase, endomorfna morfološka komponenta) so se izboljšali in prilagodili na vzdržljivostno vadbo. Hitrost plavanja pri kritični hitrosti je višja kot hitrost plavanja na anerobnem pragu po kriterijih OBLA. Najvišja hitrost plavanja na anaerobnem pragu po kriteriju OBLA je bila 1,35 m/s in pri kritični hitrosti 1,39 m/s. Hitrost plavanja na anaerobnem pragu po kriteriju OBLA se je povišala za 5,98 % in pri kritični hitrosti za 4,42 %. Trend
Ključne besede: plavanje, vadba vzdržljivosti, proces treninga
Objavljeno: 13.06.2011; Ogledov: 2379; Prenosov: 288
.pdf Celotno besedilo (1,24 MB)

4.
UČENJE PLAVANJA V PRVI TRIADI DEVETLETKE
Petra Draganić, 2011, diplomsko delo

Opis: V zadnjih letih je v Sloveniji zelo velik poudarek na plavalnem opismenjevanju v prvi triadi devetletke. Pristojno ministrstvo je v letih 1998−1999 uresničilo cilj, da v učni načrt uvrstijo obvezne 20-urne plavalne tečaje. V diplomski nalogi je predstavljeno, s katerimi metodami in postopki je optimalno učenje plavanja ter kakšen pomen ima plavanje za življenje človeka nasploh. Predstavljeni so še cilji športne vzgoje v prvi triadi devetletke in katero raven znanja plavanja bi naj dosegli učenci v prvem triletju. Preučili bomo: • kakšni bazeni so primerni za učenje plavanja; • didaktične modele učenja; • stopnje učenja plavanja; • didaktična priporočila; • didaktične pripomočke; • napotke za izpeljavo plavalnega tečaja; • programe učenja z osnovnimi plavalnimi tehnikami. Osnovni cilj ministrstva in posledično tudi nas, ki poučujemo plavanje, je, da bi bil vsak učenec po končani osnovni šoli varen plavalec.
Ključne besede: plavanje, prva triada devetletke, osnovni program učenja, didaktični model, prosta tehnika.
Objavljeno: 26.10.2011; Ogledov: 3828; Prenosov: 645
.pdf Celotno besedilo (824,79 KB)

5.
ZNANJE UČENCEV NA PLAVALNEM TEČAJU V OSNOVNI ŠOLI
Tadej Sternad, 2012, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je bil ugotoviti, kakšno je plavalno znanje učencev na plavalnem tečaju ob koncu prvega triletja osnovne šole. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. Empiričen del temelji na Tabeli za ocenjevanje znanja plavanja v Sloveniji, v katero smo uvrstili otroke prvi in zadnji dan tečaja. Testirali smo učence stare od osem do deset let. Kot smo pričakovali, so otroci s slabšim začetnim predznanjem bolj napredovali, otroci, ki so na tečaj prišli že kot dobri plavalci, pa so napredovali počasneje. Pri nekaterih napredek teoretično oz. v tabeli ni bil viden, vendar o njem v praksi vseeno lahko govorimo. Tabela za ocenjevanje znanja plavanja je sestavljena iz natančno določenih mej, ki jih morajo otroci dosegati. Postavljene so zelo visoko in vsebujejo določene časovne norme, zato je prehod med stopnjami težak in ga je kljub vidnemu napredku težko doseči. Večina otrok je ob koncu šole v naravi dosegala temeljni cilj znanja plavanja po veljavnem učnem načrtu. Bistvenih razlik med deklicami in dečki nismo opazili. Otroci so bili s tečajem in šolo v naravi zelo zadovoljni. Ta oblika dela jim je omogočila veliko novih izkušenj, znanja in spoznanj, zato smo mnenja, da je smiselno, da šola v naravi, čeprav neobvezna, ostane stalnica slovenskih osnovnih šol.
Ključne besede: Plavanje, tečaj plavanja, šola v naravi, učitelj plavanja, učenci.
Objavljeno: 22.03.2012; Ogledov: 1299; Prenosov: 174
.pdf Celotno besedilo (2,54 MB)

6.
VPLIV PLAVANJA NA GIBALNI RAZVOJ OTROKA
Anja Žnidar, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Vpliv plavanja na gibalni razvoj otroka sem želela ugotoviti, koliko otrok in kako pogosto se jih ukvarja s plavanjem, kateri so razlogi za vključevanje otrok v organizirano ali neorganizirano vadbo v vodi in pri vključevanju v te dejavnosti vplivajo kraj njihovega bivanja, starost in izobrazba njihovih staršev. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu sem predstavila gibalni razvoj otrok, gibalne sposobnosti in kompetence, se osredotočila na plavanje v predšolskem obdobju, na vpliv plavanja na gibalni razvoj otroka in na možnosti za vključevanje otrok v plavalne dejavnosti v predšolskem obdobju. Podatke sem pridobila z anketiranjem staršev, ki imajo otroke vključene v vrtce Cerklje ob Krki, Leskovec pri Krškem in Kostanjevica na Krki. Vprašanja so bila povezana s pogostnostjo vključevanja v plavalne dejavnosti in z razlogi za plavanje. Odgovore sem analizirala glede na starost, stopnjo izobrazbe in kraj bivanja staršev. Rezultati so pokazali, da se otroci s podeželja in otroci starejših staršev pogosteje vključujejo v plavalne dejavnosti kot otroci mlajših staršev in otroci iz mestnega okolja. Ugotovila sem tudi, da je glavni razlog staršev za vključevanje otroka v plavalne tečaje njihovo zavedanje pomembnosti vadbe za otrokov gibalni razvoj in neaktivno preživljanje časa.
Ključne besede: gibalni razvoj otrok, gibalne sposobnosti, gibalne kompetence, plavanje v predšolskem obdobju, vpliv plavanja na gibalni razvoj
Objavljeno: 05.07.2012; Ogledov: 2215; Prenosov: 384
.pdf Celotno besedilo (1,10 MB)

7.
8.
STALIŠČA UČENCEV DO POLETNE IN ZIMSKE ŠOLE V NARAVI
Elen Pesičer, 2012, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je bil ugotoviti, kakšna so trenutna stališča učencev do poletne in zimske šole v naravi. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu diplomskega dela sta predstavljeni obe obliki šole v naravi. Opisali smo, kakšni so naloge in cilji poletne in zimske šole v naravi, kako poteka organizacija za izvedbo šole v naravi ter kakšen program se izvaja v poletni in zimski šoli. V teoretičnem delu naloge je opisano tudi, kako morajo biti za svoje delo usposobljeni učitelji. Empirični del diplomskega dela pa temelji na predstavitvi rezultatov ocenjevalne lestvice. Zanimalo nas je, kako poletno in zimsko šolo v naravi doživljajo učenci, kaj od poletne in prav tako zimske šole v naravi pričakujejo, ali se njihova pričakovanja izpolnijo ter katere šole v naravi (poletne ali zimske) se učenci bolj veselijo. Kot smo pričakovali, se je izkazalo, da se stališča glede na spol bistveno ne razlikujejo, da so učenci navdušeni tako nad poletno kot nad zimsko šolo v naravi, da je odnos do poletne in tudi do zimske šole v naravi pozitiven. Čeprav to niso počitnice, se učenci šole v naravi zelo veselijo in se je radi udeležijo. Ideja za temo diplomskega dela izhaja iz prepričanja, da je treba slišati glas učencev in njihovo mnenje vključiti v pripravo učnih vsebin. Na podlagi njihovih izkušenj in mnenj lahko učitelji in učenci soustvarjajo program, ki bo narejen glede na potrebe otrok in bo pomagal učiteljem kot izvajalcem programa. V diplomskem delu bomo skušali predstaviti ključne dejavnike, ki bodo potrdili dejstva o pomembnosti poletne in zimske šole v naravi.
Ključne besede: šola v naravi, plavanje, smučanje, učenci, učitelj, stališča do šole v naravi
Objavljeno: 13.07.2012; Ogledov: 1473; Prenosov: 175
.pdf Celotno besedilo (2,19 MB)

9.
USPEH UČENJA OSNOVNIH ELEMENTOV PLAVANJA PREDŠOLSKIH OTROK
Iris Kunčič, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Uspeh učenja osnovnih elementov plavanja predšolskih otrok smo ugotavljali znanje plavanja predšolskih otrok v sklopu enotedenskega tečaja. Naši cilji so bili, proučiti uspeh učenja osnovnih elementov plavanja, proučiti vlogo spola otrok pri učenju plavanja ter proučiti znanje plavanja pri predšolskih otrocih. Ocenjevali smo jih na začetku in na koncu plavalnega tečaja. V ocenjevalni lestvici je bilo šest osnovnih elementov plavanja: strah pred vodo, potop glave, gledanje pod vodo, dihanje pod vodo, plovnost in drsenje. Zanimalo nas je tudi, če je razlika med znanjem plavanjem plavanja glede na spol in kakšno je. Zajetih je bilo 7 vrtcev po Prlekiji. Vsa opazovanja in ocenjevanja otrok so potekala v Biotermah Mala Nedelja v maju 2012. V teoretičnem delu je predstavljen pomen plavanja, vpliv plavanja na motorični, funkcionalni in celostni razvoj otrok ter na zdravje otrok, možnosti za učenje plavanja v predšolskem obdobju ter pogoji za učenje plavanja. V empiričnem delu so podrobneje prikazani in analizirani rezultati ocenjevanja. Na podlagi rezultatov smo ugotovili, da so otroci pri vse elementih plavanja bili na koncu tečaja v povprečju za eno oceno boljši kot na začetku plavalnega tečaja, razen pri plovnosti, kjer je bilo napredovanje manjše.
Ključne besede: Plavanje predšolskih otrok, pomen plavanja, vpliv plavanja na razvoj, pogoji za učenje plavanja.
Objavljeno: 25.07.2012; Ogledov: 1680; Prenosov: 223
.pdf Celotno besedilo (748,93 KB)

10.
OBLIKOVANJE ERGONOMSKO PRILAGOJENEGA SPLETNEGA MESTA O PLAVANJU GIBALNO OVIRANIH OSEB
Eva Jelovčan, 2012, diplomsko delo

Opis: Plavanje za najtežje gibalno ovirane osebe pomeni edino aktivnost, pri kateri jim je povsem ali delno omogočeno samostojno gibanje. Primeren obseg gibanja v vodi pozitivno vpliva na srčno-žilni, dihalni, hormonalni, mišično-skeletni, živčni in energetski sistem. Fizikalne lastnosti vode nudijo posebne pogoje, v katerih gibalno ovirane osebe lahko dokaj samostojno ali ob pomoči asistenta premikajo mišične sklope in s tem telesne segmente. Zaradi tega plavanje še posebej vpliva na samopodobo in samozavest teh oseb. Za izvajanje različnih terapij in pomoči gibalno oviranim pri plavanju so nujni tudi asistenti, ki poznajo to področje. Tudi za gibalno ovirane osebe je pomembno, da se še pred izvajanjem plavanja ali gibanja v vodi s to tematiko seznanijo in se tako laže znebijo strahu pred nečem novim. Izobraževalne vsebine o plavanju gibalno oviranih so običajno dosegljive le v tiskani obliki, kar pa jim predstavlja nepremostljivo oviro. Najenostavnejša pot do prebiranja različnih vsebin za gibalno ovirane osebe je vsebina, predstavljena v elektronski obliki, kjer si bralec pomaga z uporabo različnih oblik mišk. S pomočjo SWOT analize (Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats) smo pridobili potrebne informacije in celovito oceno o trenutnem stanju podajanja informacij in literature o plavanju gibalno oviranih oseb. Na osnovi SWOT analize smo strukturirali še TOWS matriko in razvili strategije, ki so pokazale možnosti za zmanjšanje slabosti in nevarnosti ter pokazale nove poti izobraževanja o plavanju gibalno oviranih. Ugotovitve smo uporabili pri razvoju spletnega portala, ki smo ga oblikovali s pomočjo 3D spiralnega modela, in to na osnovi štirih prostorskih polj: določi, ovrednoti, planiraj in razvijaj, ter skozi štiri nivoje: razvoj koncepta projekta, razvoj novega produkta, rast produkta in vzdrževanje produkta. Za analizo vsebine spletnega portala smo uporabili Lindičev model CUT (Contents, Usability, Technology). S SWOT analizo smo ugotovili, da na področju izobraževanja o plavanju gibalno oviranih oseb ne obstaja veliko literature. Večino izobraževalne vsebine najdemo v tiskani obliki, na spletu in v slovenskem jeziku pa jih praktično ni. TOWS matrika nam ponuja strategije, ki dovoljujejo organizacijo večjega števila izobraževanj, objavljanje literature in novosti v elektronski obliki ter sodelovanje različnih strokovnjakov s področja plavanja gibalno oviranih oseb z različnimi fakultetami in raziskovalnimi centri. Razvoj spletne strani je potekal s pomočjo spiralnega modela in načel ergonomije spletnih strani. V zadnjem delu smo oblikovali spletno mesto, namenjeno izobraževanju o plavanju gibalno oviranih ljudi. Pri oblikovanju smo se osredotočili na preprostost in berljivost strani, saj želimo, da je razumljiva čim širšemu krogu ljudi. Upoštevali smo tudi druga ergonomska načela pri izdelavi spletne strani, kot so hitrost, interaktivnost, prilagodljivost, prilagojenost in dostopnost. Primernost vsebine na spletnem portalu smo dokazali z uporabo Lindičevega modela CUT.
Ključne besede: gibalno ovirani, plavanje, spletno mesto, ergonomija, izobraževanje
Objavljeno: 31.01.2013; Ogledov: 1221; Prenosov: 117
.pdf Celotno besedilo (1,29 MB)

Iskanje izvedeno v 0.29 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici