| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 46
Na začetekNa prejšnjo stran12345Na naslednjo stranNa konec
1.
Trajnost in učinkovitost poslovnih procesov spletnih platform : primerjalna analiza treh različnih platform
Jelena Drinić, 2024, diplomsko delo

Opis: Tema "Trajnostnost in učinkovitost poslovnih procesov spletnih platform: primerjalna analiza treh različnih platform" raziskuje dinamične pristope, ki jih vodilne e-trgovine, kot so eBay, Amazon in AliExpress, uporabljajo za zagotavljanje trajnosti in učinkovitosti svojih poslovnih procesov. Osredotočajoč se na integracijo naprednih tehnologij, raziskava razkriva, kako umetna inteligenca in avtomatizacija preoblikujeta načine upravljanja zalog ter izboljšujeta uporabniško izkušnjo, kar omogoča hitrejše in bolj personalizirane storitve. Poleg tehnoloških vidikov diplomsko delo poudarja pomen trajnostnih praks, ki jih izvajajo te platforme. Analiza ekoloških embalažnih materialov, strategij recikliranja in zmanjšanja emisij toplogrednih plinov prikazuje, kako te iniciative ne le zmanjšujejo ekološki odtis, ampak tudi povečujejo zaupanje in zadovoljstvo uporabnikov, kar pozitivno vpliva na prodajne rezultate. Poleg tega raziskava kaže na potrebo po prilagoditvi lokalnim tržnim razmeram, pri čemer poudarja, kako lahko platforme optimizirajo svoje ponudbe v skladu s specifičnimi potrebami potrošnikov in zakonodajnimi okviri različnih regij. Ta primerjalna analiza ne le obogati razumevanje poslovnih procesov v kontekstu e-trgovine, temveč tudi ponuja smernice za prihodnje raziskave in razvoj strategij, ki bodo omogočile nadaljnje izboljšanje trajnosti in učinkovitosti poslovanja. Na ta način diplomsko delo prispeva k razumevanju delovanja platform na trgu ter zagotavlja njihov dolgoročni uspeh v dinamičnem okolju.
Ključne besede: trajnost, učinkovitost, spletne platforme, e-trgovina, umetna inteligenca
Objavljeno v DKUM: 14.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 21
.pdf Celotno besedilo (1,93 MB)

2.
Uvod v pravo digitalnega enotnega trga in pravni vidiki servitizacije v EU : študijsko gradivo
Janja Hojnik, 2025, učbenik za višje in visoke šole

Opis: Evropska unija posodablja industrijsko strategijo za krepitev konkurenčnosti in tehnološke neodvisnosti. Ključna pri tem je vzpostavitev enotnega digitalnega trga, ki omogoča boljši dostop do digitalnih storitev, spodbuja inovacije in krepi odpornost evropske industrije na globalnem trgu. Digitalna preobrazba podpira razvoj umetne inteligence, kvantnega računalništva in naprednih komunikacij, kar je bistveno za gospodarsko rast in strateško avtonomijo EU. Gradivo obravnava dva tematska sklopa. Prvi del analizira zakonodajne stebre digitalnega trga, vključno z Aktom o digitalnih storitvah, Aktom o digitalnih trgih in GDPR. Posebna pozornost je namenjena preprečevanju geoblokade, varstvu potrošnikov in regulaciji platform. Obravnava tudi vprašanja kibernetske varnosti, umetne inteligence in avtorskega prava. Drugi del se osredotoča na servitizacijo, proces, kjer podjetja prehajajo od prodaje izdelkov k storitvenim rešitvam za povečanje dodane vrednosti in trajnostni razvoj. Zaključek vključuje vprašanja za analitično razpravo o vplivu digitalnega trga na pravno in ekonomsko ureditev v EU.
Ključne besede: digitalni enotni trg, Evropska unija, pravo, storitve, platforme, servitizacija, nove tehnologije, podatki
Objavljeno v DKUM: 11.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (3,58 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
Digitalne platforme : Pravni in ekonomski izzivi
2024

Opis: Digitalne platforme so močno vpletene v različne družbene dejavnosti, zaradi česar so postale središče razprav o številnih pravnih vprašanjih, ki so z njihovim delovanjem povezana. Publikacija obravnava številne pravne in ekonomske izzive, s katerimi se soočajo deležniki na digitalnem trgu, pri čemer posebno pozornost posveča največjim digitalnim platformam oziroma njihovim upravljavcem, t. i. digitalnim vratarjem. Ukvarja se s konceptom vratarjev in zahtevami interoperabilnosti po Aktu o digitalnih trgih ter širših pravnih in ekonomskih posledicah tega, s položajem velikih jezikovnih modelov in storitev, povezanih z generativno umetno inteligenco, in vplivu digitalnih platform na izobraževanje. Nadalje analizira pomanjkljivosti upravljanja politike varstva konkurence na digitalnih trgih s pravnega, upravljavskega in informacijskega vidika ter obravnava paradoks zasebnosti glede ravnotežja med digitalnim udobjem in varstvom pravice do zasebnosti. Poseben poudarek je namenjen tudi izzivom na področju prava intelektualne lastnine, kjer se izpostavlja njihova odgovornost zaradi kršitev avtorskih pravic in znamk.
Ključne besede: digitalne platforme, vratarji, digitalni trg, Akt o digitalnih trgih, konkurenca, avtorska pravica, znamka
Objavljeno v DKUM: 22.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 93
.pdf Celotno besedilo (7,60 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Digitalne platforme za plačilni promet: vpliv na učinkovitost računovodstva
Teja Šinkovec, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu se raziskuje digitalizacija plačilnih procesov, pri čemer so primerjane tradicionalne metode plačevanja s sodobnimi digitalnimi rešitvami. Poseben poudarek je namenjen analizi informacijskih sistemov, ki jih uporabljajo slovenska podjetja za upravljanje plačilnega prometa, in digitalnim platformam, ki omogočajo izvedbo teh procesov. V delu se obravnavajo prednosti in slabosti digitalizacije plačilnih procesov, pri čemer je poudarek namenjen varnostnim ukrepom, ki so ključnega pomena za zaščito finančnih transakcij. Teoretični del je dopolnjen s študijo primera podjetja X d. o. o., kjer je analizirano, kako digitalizacija vpliva na poslovanje podjetja. Na osnovi te analize so preverjene zastavljene hipoteze. Ugotovljeno je, kako dobro se teorija ujema s prakso.
Ključne besede: digitalne platforme, e-računovodstvo, elektronsko fakturiranje
Objavljeno v DKUM: 15.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (747,15 KB)

5.
Pregled funkcionalnosti e-izobraževanih platform za poslovno uporabo v Sloveniji
Anika Predan, 2024, diplomsko delo

Opis: E-izobraževalne platforme so postale ključno orodje za poslovno uporabo v Sloveniji. Diplomsko delo raziskuje funkcionalnosti teh platform in njihovo učinkovitost pri poslovnem izobraževanju. Glavni cilj naloge je bil identificirati ključne funkcionalnosti e-izobraževalnih platform, oceniti njihovo prisotnost v slovenskem poslovnem prostoru ter možnosti za izboljšave. Raziskava je bila izvedena tako, da smo sprva izvedli študijo obsega, kjer smo pregledali literaturo, da bi določili vse funkcionalnosti tovrstnih platform, nato pa smo glede na ugotovljeno analizirali funkcionalnosti treh glavnih platform: Smart Arena, eCampus in MiTeam. Ugotovili smo, da so ključne funkcionalnosti, kot so upravljanje vsebin, sledenje napredku, ocenjevanje, komunikacija in personalizacija, ključni za uspešno e-izobraževanje. Rezultati kažejo, da slovenska podjetja vključujejo te funkcionalnosti, vendar obstajajo možnosti za izboljšave, zlasti v integraciji z drugimi sistemi in uporabniški izkušnji. Pridobljeni podatki lahko služijo kot osnova za nadaljnje raziskave in razvoj e-izobraževalnih platform v Sloveniji ter pomagajo podjetjem pri izbiri najučinkovitejših rešitev za poslovno izobraževanje.
Ključne besede: E-izobraževalne platforme, poslovno izobraževanje, funkcionalnosti
Objavljeno v DKUM: 19.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 28
.pdf Celotno besedilo (622,05 KB)

6.
Računalništvo in informatika v logistiki
Roman Gumzej, 2024

Opis: Učbenik je namenjen predvsem študentom prvih letnikov visokošolskega strokovnega in univerzitetnega študijskega programa Fakultete za logistiko. Je osnovna literatura učnih predmetov Osnove računalništva v logistiki na visokošolskem strokovnem in Računalništvo v logistiki na univerzitetnem študijskem programu. V okviru teh predmetov zasnujemo logistične informacijske sisteme. Predstavimo njihov pomen, vlogo in naloge ter komponente: računalniška podatkovna, strojna, mrežna, programska in organizacijska oprema. Pri praktičnem delu se posvetimo predvsem računalniško podprtemu inženiringu logističnih informacijskih sistemov na univerzitetnem ter poslovni analitiki in podpori odločanju na visokošolskem strokovnem programu. Vsebino sklenemo z metodami in mehanizmi za zagotavljanje varnosti računalniško podprtih logističnih informacijskih sistemov. Učbenik predstavlja osnovo za naknadno obravnavo specializiranih vsebin pri predmetih Poslovni informacijski sistemi v logistiki, Informacijska podpora logističnim sistemom in procesom ter Integracije logističnih informacijskih sistemov.
Ključne besede: logistični informacijski sistemi, računalniške platforme, komunikacijske mreže, logistični podatki, poslovna inteligenca, informacijska varnost
Objavljeno v DKUM: 05.01.2024; Ogledov: 583; Prenosov: 99
.pdf Celotno besedilo (37,49 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

7.
E-Izobraževanje s področja kriptovalut: analiza uporabnikov in spletnih platform
Tim Cof, 2023, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu obravnavamo e-izobraževanje s področja kriptovalut. Za potrebe analize uporabnikov in spletnih platform na začetku predstavimo osnovne koncepte, kot so izobraževanje, e-izobraževanje, spletne platforme za izobraževanje o kriptovalutah in tehnologija veriženja blokov. V teoretičnem delu smo opisali vrste izobraževanj in ovire pri izobraževanju. V nadaljevanju smo opredelili prednosti in pomanjkljivosti e-izobraževanja in podrobneje analizirali spletne platforme za izobraževanje o kriptovalutah. Opredelili smo tudi zgodovino in uporabnost tehnologije veriženja blokov. V raziskovalnem delu smo ugotavljali, kaj uporabnike motivira ali ovira za izobraževanje o kriptovalutah, katere spletne platforme uporabniki pogosteje uporabljajo za osvojitev znanj o kriptovalutah, koliko znanja že imajo posamezniki o kriptovalutah in o tehnologiji veriženja blokov. Ugotovili smo, da med starostjo in zneskom, ki ga posameznik vlaga v izobraževanje o kriptovalutah, ni povezave, medtem ko pri vlaganju v tovrstno izobraževanje ni razlik glede na status zaposlitve. Nadalje smo potrdili, da se znanje o kriptovalutah razlikuje glede na spol podobno kot pogostost uporabe spletnih platform za izobraževanje o kriptovalutah pri spletnih družbenih omrežjih, spletnih straneh za izmenjavo video posnetkov in spletnih platformah za izmenjavo idej.
Ključne besede: e-izobraževanje, spletne platforme, kriptovalute, tehnologija veriženja blokov
Objavljeno v DKUM: 24.11.2023; Ogledov: 407; Prenosov: 86
.pdf Celotno besedilo (2,12 MB)

8.
Pravni standardi medijske svobode v eu pred in po aktu o svobodi medijev : magistrsko delo
Iza Beširević, 2023, magistrsko delo

Opis: Medijska svoboda je ključna za demokratično družbo, pravno državo in za izvrševanje ostalih temeljnih pravic. Mediji imajo vlogo “javnega čuvaja”, saj nadzirajo oblast in so prav zato pogosto deležni različnih posegov ter (poskusov) omejevanja njihovega svobodnega delovanja z namenom omajati njihovo neodvisno poročanje o zadevah javnega interesa. Prav tako so deležni poskusov pritegnitve naklonjenosti z dodeljevanjem državnih sredstev. Prav tako lahko na njihovo svobodo vplivajo drugi viri moči, predvsem gospodarski. Hkrati je na njihovo finančno vzdržnost močno vplival prihod zelo velikih spletnih platform, ki so nase preusmerile velik del oglaševalskih sredstev (kar je pa ključen finančni vir za medijske sektor). Finančna nevzdržnost pa povzroča dodatno ranljivost medijev pred državnimi in tržnimi vplivi. Posebej gre izpostaviti neupravičeno vplivanje in pritisk na javne medije s prekomernim ali nezadostnim financiranjem ali pristranskim imenovanjem uprave javnih medijev. Vse navedeno in pomanjkljiv zakonodajni okvir, ki ne zagotavlja zadostnih pravnih standardov medijske svobode, kaže na nujo po zaščiti svobode medijev. Že od devetdesetih let prejšnjega stoletja se je zvrstilo mnogo pozivov k okrepitvi medijske svobode v EU. Številni izzivi medijskega sektorja in posegi v demokracijo ter pravno državo v nekaterih državah članicah v zadnjih letih so v letu 2020 končno prebudili pogum Komisije, da si je zadala za cilj zaščiti medijsko svobodo s konkretnejšimi zakonodajnimi pobudami. Najpomembnejši korak predstavlja sprejetje predloga Akta o svobodi medijev, ki uvaja vrsto varovalk za integracijo notranjega medijskega trga in krepitev svobode ter pluralnosti medijev. Konkretneje, Akt o svobodi medijev prinaša sveženj zaščitnih pravil, ki se dotikajo uredniške neodvisnosti, zaščite novinarskih virov in komunikacij, javnih medijev, koncentracij na medijskem trgu in transparentnosti lastništva medijev, dodeljevanja državnih oglaševalskih sredstev, odnosa med mediji in zelo velikimi spletnimi platformami in pravic prejemnikov medijskih storitev. Hkrati se z Aktom o svobodi medijev ustanovi Evropski odbor za medijske storitve, ki bo nadomesti skupino ERGA. Glede na to, da ima EU na področju kulture (kamor se uvršča tudi medije) zgolj podporne pristojnosti in upoštevajoč dolgo tradicijo upiranja držav članic regulaciji medijskega področja na ravni EU, je Komisija morala postopati previdno in kot pravno podlago izbrati člen 114 PDEU (t.i. klavzula o notranjem trgu). Zato zaščita svobode in pluralnosti medijev v Aktu o svobodi medijev ni neposredna, temveč je “v preobleki notranjega trga”. Akt o svobodi medijev zato tudi pogosto uvaja “mehke” ukrepe, spodbuja samoregulacijo, vpeljuje široke in nepojasnjene pojme in mestoma spominja na določbe direktive. Vse navedeno postavlja pod vprašaj učinkovitost ukrepov Akta o svobodi medijev za zadostno zaščito svobode in pluralnosti medijev. Po analizi določb Akta o svobodi medijev in primerjavi le-teh z dosedanjimi pravnimi standardi medijske svobode je mogoče ugotoviti, da Akt o svobodi medijev predstavlja pomemben korak naprej za krepitev pravnih standardov medijske svobode, vendar slednji niso zadostni za temeljito zaščito medijske svobode, zlasti v državah članicah, ki jim je najmanj v interesu zaščititi svobodo medijev. Akt o svobodi medijev bi potreboval še veliko dopolnitev, da bi uspel zadovoljivo zaščiti medijsko svobodo v EU. Vendar je glede na trenutno delitev pristojnosti med EU in državami članicami vprašljivo, kako daleč lahko EU (še sploh) poseže.
Ključne besede: uredniška neodvisnost, mediji, transparentnost lastništva medijev, Evropski odbor za medijske storitve, koncentracija na medijskem trgu, državno oglaševanje, demokracija, pluralnost medijev, zaščita novinarskih virov, zelo velike spletne platforme
Objavljeno v DKUM: 18.10.2023; Ogledov: 604; Prenosov: 218
.pdf Celotno besedilo (1017,09 KB)

9.
Spletne potopisne platforme : mobilni pripomočki in orodje razvoja trajnostnega turizma
Charlie Mansfield, Jasna Potočnik Topler, 2023, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

Opis: Z napredkom novih tehnologij in novih medijev postajajo spletne platforme znanja čedalje pomembnejše tudi v turističnem sektorju. Organizacije za upravljanje destinacij (t. i. DMO-ji), muzeji in druge kulturne ustanove z njihovo uporabo iščejo po eni strani nove načine predstavitve destinacij in produktov, po drugi strani pa predstavljajo nesnovno kulturno dediščino lokalnih prebivalcev in razširjajo znanje o njej, preden se izgubi. Spletne platforme 2.0 so lahko zelo praktična orodja ne le za izmenjavo specifičnega znanja, ampak tudi za načrtovanje mobilnosti. Eno od možnosti ustvarjanja vsebin za spletne platforme predstavlja dejavno vključevanje raziskovanja in literarnega potopisnega pripovedništva v nastajanje vsebin. Poglavje raziskuje ustvarjanje spletnih vsebin skozi literarno potopisno pisanje za nove javnosti in hkrati vrednoti brezplačno dostopna orodja spleta 2.0 za poučevanje in urejanje potopisnih raziskav med terenskim delom na daljavo.
Ključne besede: turizem, platforme, potopis, trajnost, mobilni pripomočki, COVID
Objavljeno v DKUM: 05.10.2023; Ogledov: 337; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (29,07 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

10.
Financiranje preko spletnih platform
Gal Vohar, 2022, diplomsko delo

Opis: For a company to be established and survive, it needs financial resources, which it acquires through funding. A company can be funded through equity, debt, or crowdfunding. crowdfunding will be explained in greater detail in the continuation of this project. We will explore the types of crowdfunding and which online platforms exsist, their differentiation according to the needs of the individual, their conditions for a successful campaign application, and interest after a successful campaign is completed. We will also present some successful start-ups and their products, with which they exceeded their expectations and goals. Crowdfunding is mostly chosen by start-up companies to obtain financial resources from various investors and not only from one business partner or person, which in most cases is a bank. However, we must not forget that crowdfunding platforms are also approached by individuals who want to help others or just need financial help themselves due to unpredictable circumstances such as expensive medical bills or to help people involved in natural disasters (floods, tornadoes, earthquakes, etc.).
Ključne besede: množično financiranje, zagonsko podjetje, spletne platforme, startup.
Objavljeno v DKUM: 23.03.2023; Ogledov: 642; Prenosov: 71
.pdf Celotno besedilo (1,21 MB)

Iskanje izvedeno v 0.25 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici