| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
PREVARE V OBLIKI PIRAMIDNIH SHEM IN NJIHOV VPLIV NA OŠKODOVANCE
Anja Rajher, 2014, magistrsko delo

Opis: Spretni posamezniki iščejo vse mogoče poti, kako si pridobiti čim več denarja na škodo drugih. Pri tem izkoriščajo lahkovernost, pomanjkanje znanja in naivnost malega človeka. Tako so spretni posamezniki ugotovili način, kako priti do denarja, seveda s prevaro. Omislili so si prevaro v obliki piramidne sheme. Piramidna shema deluje na način, da posamezniki vstopajo s svojimi investicijskimi vložki v sam sistem. Pri tem je seveda nujno, da pripeljejo čim več novih vlagateljev, da se sistem enormno poveča. Organizatorji takšne prevare prepričujejo posamezne vlagatelje, da bodo brez posebnega truda zaslužili ogromne vsote denarja. Na začetku sistema organizatorji resnično izplačujejo donose prvim vlagateljem, saj le tako lahko zagotovijo, da se bo vse več in več novih vključilo v delujoč sistem. Dlje kot prevara deluje, več vlagateljev se priključi v sistem, ker pričakujejo donose. Ko organizatorji ne uspejo poplačati pričakovane in obljubljene donose vlagateljem, sistem propade, kot hišica iz kart. Veliko vlagateljev ostane brez svojega vložka, obljubljenih donosov in z izigranim zaupanjem. Seveda pa prevare v obliki piramidnih shem ne moremo enačiti z mrežnim marketingom. Sistema sta si zelo podobna, vendar je potrebno poznati tudi njune razlike. Velikokrat je njihova razlika zelo majhna in gre le za vprašanje njihovega namena delovanja. Če je cilj delovanja družbe prodaja in oglaševanje izdelkov, je mrežni marketing zakonit. Če pa je cilj te družbe le pobrati denar naivnih vlagateljev, je piramidna shema kaznivo dejanje. Prevare v obliki piramidnih shem so v Sloveniji opredeljene kot kaznivo dejanje in so organizatorji kazensko odgovorni. V zdajšnjem veljavnem zakonu KZ – 1 je organiziranje denarnih verig in nedovoljeno prirejanje iger opredeljeno v 212. členu. Ena izmed najbolj poznanih prevar v obliki piramidnih shem v zgodovini je nedvomno piramida Italijana Charlesa Ponzi, tako imenovana Ponzijeva piramida. Drugi največji goljuf vseh časov, s katerim je »čudežno izginilo« 50 milijard ameriških dolarjev, je bil Bernard Madoff. Na prevarantski način je uspel ustvariti največjo piramidno prevaro v zgodovini človeštva, katero je gradil in uspešno vodil kar 30 let. Njegova prevara je vključevala organizacije in posameznike iz celega sveta. Tudi v Sloveniji so potekale prevare v obliki piramidnih iger. Nekatere so k nam prinesli organizatorji iz tujine, druge so priredili naši spretni Slovenci. Delovale so naslednje: Fair Play, Catch the cash, Magic Gold, Hoff Design, Euro Success, Remius, Finanzas Forex, Profit Club, Future Trade Investment Holding. V magistrskem delu smo se poglobili v predstavitev in analizo prevar v obliki piramidnih shem in njihov vpliv na oškodovance. Z intervjuji smo želeli preveriti, kako so prevare v obliki piramidnih shem v Sloveniji vpliva na življenje oškodovancev.
Ključne besede: piramidne sheme, denarne verige, prevare, mrežni marketing, Ponzijeva shema.
Objavljeno: 30.01.2015; Ogledov: 1484; Prenosov: 323
.pdf Celotno besedilo (2,44 MB)

2.
Potrošniške goljufije ter nepoštene poslovne prakse na slovenskem trgu
Anja Golec, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava tematiko potrošniških goljufij in nepoštenih poslovnih praks ter srečevanje potrošnikov z njimi na slovenskem trgu v vsakodnevnem življenju. Zaradi vse večje konkurence med podjetji ter boja za obstanek na trgu in ob enem ustvarjati dobiček se podjetja lahko poslužujejo različnih trikov in zvijač, s katerimi največkrat mimo zakona zmanjšujejo stroške proizvodnje. Pri tem je oškodovan potrošnik, ki takšne nekvalitetne ali celo nevarne dobrine kupuje in uporablja. V ta namen smo opravili analizo domačih in tujih primarnih ter sekundarnih virov. Ugotovili smo, da je iznajdljivost tako podjetij kot posameznikov pri goljufanju praktično neomejena. Prav tako niso prevare omejene samo na določena področja kupovanja ter sklepanja pogodb ampak na potrošnika prežijo skoraj vsepovsod, pa naj bo to pri izbiri različnih dobrin v trgovinah, pri nakupovanju ali zgolj brskanju preko spleta, prav tako pa prevaranti poskušajo izrabiti potrošnikovo sočutje do sočloveka ali pa izkoristijo njegove zdravstvene težave za lasten profit. Tukaj bistveno vlogo odigra potrošnik, ki mora biti podučen in osveščen, da lažnim ponudbam ne verjame in ne nasede. Izvedli smo spletno anketo o prisotnosti potrošniških goljufij na našem trgu ter različnih vrst goljufij med slovenskimi potrošniki. Ugotovili smo, da slovenski potrošniki menijo, da niso dovolj ozaveščeni o potrošniških goljufijah in da se pogosto srečujejo z goljufijami na področju prehrane. Menijo, da v naši državi nadzor nad potrošniškimi goljufijami in nepoštenimi poslovnimi praksami ni zadosten, prav tako pa je pomanjkljiv nadzor pristojnih institucij glavni razlog, da do tovrstnih goljufij in praks sploh prihaja. Menimo, da je za preprečevanje nepoštenih poslovnih praks ter potrošniških goljufij potrebno sodelovanje med potrošniki in institucijami, pristojnimi za nadzor podjetij. Prav tako pa je zaradi odprtega in pretočnega trga potrebno sodelovanje med državami članicami Evropske unije.
Ključne besede: potrošniki, potrošniške goljufije, mrežni marketing, piramidne prevare, diplomske naloge
Objavljeno: 18.10.2016; Ogledov: 619; Prenosov: 58
.pdf Celotno besedilo (1,32 MB)

Iskanje izvedeno v 0.05 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici