1. Razvoj metodologije za načrtovanje geotehničnih konstrukcij na podlagi verjetnosti porušitve in večnamenske optimizacijeRok Varga, 2024, doktorska disertacija Opis: Zemljine in kamnine na mestu, kjer so zgrajeni geotehnični objekti, predstavljajo inženirju negotov element, saj začetno napetostno stanje, predhodne obremenitve in razbremenitve ter prekonsolidacija zemljin niso znane. Prav tako se lastnosti zemljin spreminjajo v vertikalni in horizontalni smeri. Za upoštevanje raznih negotovosti pa se za načrtovanje konstrukcij uporabljajo verjetnostne analize. Za namene, da bi lahko upoštevali to negotovost, smo v doktorski disertaciji razvili celovit pristop za optimalno načrtovanje geotehničnih konstrukcij na podlagi verjetnosti porušitve in stroškov gradnje, z osredotočenostjo na večnamensko optimizacijo. Kadar načrtujemo konstrukcijo na podlagi verjetnosti porušitve, pravimo pristopu verjetnostna analiza ali angleško reliability based design (RBD). Naša razvita metodologija za optimizacijo uporablja genetski algoritem, ki je kodiran z realnimi števili.
V doktorski disertaciji smo analizirali številne metode, ki se uporabljajo pri načrtovanju geotehničnih konstrukcij na podlagi verjetnosti porušitve, pri čemer smo predstavili teoretična izhodišča in na primeru horizontalnega zdrsa točkovnega temelja pokazali njihovo kompleksnost.
Tako imenovana »razširjena RBD metoda« se je izkazala za inženirjem najbolj prijazno metodo, saj poda kakovostnejše informacije o zasnovi in o porušitvenih mehanizmih. V vseh treh aplikativnih primerih geotehničnih konstrukcij, to so težnostni podporni zid, geotermalni pilot in vpeta vitka oporna konstrukcija, smo pridobili detajlne podatke o kritičnih pogojih nosilnosti za porušitev, kar omogoča inženirjem, da preprečijo specifičen porušitveni mehanizem z dotično spremembo zasnove. V tem smislu smo postavili tudi glavno tezo doktorske disertacije, in sicer, da je možno razviti učinkovito metodologijo za načrtovanje geotehničnih konstrukcij na podlagi verjetnosti porušitve in z večnamensko optimizacijo.
Analize in primerjave z načrtovanjem geotehničnih konstrukcij v skladu z Evrokodom, ki upošteva delne količnike varnosti, pa so pokazale, da je razvita metodologija bolj občutljiva na vse spremenljivke in robne pogoje, kar omogoča celovitejšo obravnavo konstrukcij in privede do optimalnih zasnov danih konstrukcij.
Tako je bil z razvojem in preizkušanjem metodologije potrjen potencial le-te za praktično uporabo v inženirski praksi, kar bi lahko omogočalo dodatno analizo konstrukcij za večjo zanesljivost in bolj ekonomično gradnjo geotehničnih konstrukcij. Ključne besede: Verjetnost porušitve, optimizacija, genetski algoritem, geotermalni piloti, geotehnične konstrukcije Objavljeno v DKUM: 19.12.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 39
Celotno besedilo (5,60 MB) |
2. Analiza posedkov in napetosti geotermalnih pilotov : magistrsko deloMitja Madjar, 2023, magistrsko delo Opis: V magistrski nalogi obravnavamo določitev posedkov geotermalnih pilotov in osnih napetosti zaradi mehanske in termalne obremenitve. V teoretičnem delu smo opisali geotermalno energijo, vrste geotermalnih konstrukcij in navedli nekaj primerov iz prakse. V računskem delu pa smo izračunali vertikalno nosilnost pilota z metodo, ki jo je podal Berezantzev. Posedek zaradi mehanske obremenitve pa smo izračunali po metodi, ki jo je razvil Poulos. Izračunali smo tudi posedek pilota zaradi temperaturne obremenitve in analizirali vpliv spremembe temperature v različnih zemljinah in glede na dolžino pilota.
Analiza kaže na to, da je vpliv spremembe temperature na geotermalni pilot manjši v primerjavi z mehansko obremenitvijo na pilot, vendar ga ne smemo zanemariti, predvsem v drobnozrnatih zemljinah. Ključne besede: geotermalna energija, geotermalne konstrukcije, geotermalni piloti, posedki Objavljeno v DKUM: 20.09.2023; Ogledov: 439; Prenosov: 44
Celotno besedilo (2,77 MB) |
3. Teorija uvrtanih pilotov s cevitvijo ter preveritev nosilnosti posameznih pilotov na lokaciji Javornik - nakupovalni center : diplomsko deloRok Lačen, 2023, diplomsko delo Opis: Piloti so linijski elementi, ki imajo funkcijo prenosa obremenitve iz konstrukcije na globljo plast tal, ki ima ustrezne lastnosti. Zakonitosti mehanike tal omogočajo predvidevanje odziva pilotov na obremenitev. Na ta odziv močno vpliva način vgradnje pilotov, zato je treba upoštevati interakcijo pilota in temeljnih tal.
V diplomskem delu smo prikazali postopek preveritve nosilnosti uvrtanih pilotov s cevitvijo.
Za analizo nosilnosti pilotov se je izbralo območje pri Javorniku v občini Ravne na Koroškem, kjer se je na pilotih zgradil trgovski center. Za izračun nosilnosti smo uporabili metodo, ki jo razvil Berezantsev (metoda 1), ter metodo, ki sta jo podala Décourt and Quaresma (metoda 2). Ugotovili smo, da se metodi med seboj očitno razlikujeta, kar se odraža tudi na nosilnosti pilotov. Pri metodi 1 izračunamo nosilnost pilotov na podlagi strižnih parametrov zemljine, ki so pridobljeni na podlagi terenskih preiskav. Pri metodi 2 se izračunamo nosilnost pilota neposredno na podlagi terenske preiskave, tj. rezultatov standardnih penetracijskih preizkusov (SPT). Glede na izračune nosilnosti pilotov, podane v geološkem – geotehničnem poročilu izvedenega projekta, lahko ugotovimo, da se ujemajo z rezultati, pridobljenimi z metodo 1. Ključne besede: gradbeništvo, temeljenje, piloti, nosilnost, izračun. Objavljeno v DKUM: 19.01.2023; Ogledov: 834; Prenosov: 135
Celotno besedilo (4,43 MB) |
4. Jekleni most s poševnimi kabli dolžine 100 m : magistrsko deloKlementina Knez, 2022, magistrsko delo Opis: V sklopu magistrskega dela je prikazana zasnova jeklenega mostu s poševnimi kabli dolžine 100 m in glavnega razpona 60 m. Premostitvena konstrukcija je namenjena mešanemu prometu. Na sredini se nahajata 2 pasova, namenjena motornemu prometu, ter na vsaki strani pas za kolesarje in pešce. Izvedena je statična in dinamična analiza za obtežne kombinacije ter nato dimenzioniranje po mejnem stanju nosilnosti in mejnem stanju uporabnosti v skladu z Evrokod standardi. V sklopu dimenzioniranja je izvedena tudi zasnova ter analiza podpornih konstrukcij, kjer je za krajni opornik izbran podporni zid, za temelj pilona pa so uporabljeni piloti. Ključne besede: gradbeništvo, most s poševnimi kabli, jeklene konstrukcije, piloti Objavljeno v DKUM: 20.05.2022; Ogledov: 911; Prenosov: 131
Celotno besedilo (10,44 MB) |
5. Geomehanska in stroškovna analiza konzolno vpetih uvrtanih pilotov : magistrsko deloJosipa Blažeka, 2020, magistrsko delo Opis: Pri projektiranju in načrtovanju konzolno vpetih uvrtanih pilotov imamo na razpolago različne zasnove konstrukcij, izbrati pa je treba tisto optimalno rešitev, da bo konstrukcija izvedena z minimalnimi stroški.
Namen magistrskega dela je izdelati optimizacijski model, ki omogoča, da za poljubne vhodne podatke določimo optimalno zasnovo konstrukcije. V teoretičnem delu magistrskega dela smo opisali pomen optimizacije in vitkih podpornih konstrukcij. Nato smo izdelali geomehansko analizo s sočasnim dimenzioniranjem krožnega armiranobetonskega prereza ter optimizacijski model konzolno vpetih uvrtanih pilotov. Na koncu smo izvedli parametrično analizo na podlagi različnim geometrijskih in geomehanskih podatkov. Primerjavo rezultatov pa smo izdelali na podlagi stroškov, ki so nastali zaradi količine uporabljenega materiala, dela, selitve vrtilne naprave in drugih neposrednih stroškov. Geomehansko analizo smo izdelali v skladu s standardom SIST EN 1997, dimenzioniranje armiranobetonskih pilotov pa v skladu s standardom SIST EN 1992. Optimizacijski model je izveden v programskem orodju GAMSIDE. Ključne besede: stroškovna optimizacija konstrukcij, podporne konstrukcije, uvrtani piloti, dimenzioniranje prereza, parametrična analiza Objavljeno v DKUM: 25.09.2020; Ogledov: 1144; Prenosov: 207
Celotno besedilo (2,30 MB) |
6. Nasipi na slabo nosilnih tlehMarko Bubanić, 2018, magistrsko delo Opis: V Magistrskem delu je obravnavana težava nosilnosti in deformacij nasipov na nosilnih tleh s slabimi mehanskimi lastnostmi. Predstavljeni so ukrepi izboljšav temeljnih tal in stika temeljnih tal z nasipom. Izboljšave, ki so obdelane, so namenjene reduciranju diferencialnih posedkov in izboljšav mehanskih lastnosti z uporabo metod za armiranje tal. Kot glavni sodelujoči material armiranja tal, ki tvori nosilni kompozitni sistem, je uporabljen geosintetik, ki je dostopen na trgu v velikem izboru izdelkov in je najbolj ekonomična izbira. Zaradi tega je posebna pozornost podana geosintetiku kot materialu, in njegovim lastnostim, tipom in funkcijam.
V nalogi so obdelani 4 primeri izboljšav temeljnih tal, samo armirajoči sloj geosintetika na stiku nasipa in temeljnih tleh, vertikalne drenaže, izboljšava temeljnih tal z uporabo prodnih slopov in izboljšave temeljnih tal z uporabo zabitih pilotov. Za vsak ukrep izboljšave je narejena teoretična analiza delovanja sistema, tehnologija vgrajevanja in računski model za izračun nosilnosti in deformacij. Na koncu je izbran nasip enotne geometrije in mehanskih lastnosti, na podlagi katerega so izvedeni prikazani izračuni in primerjani rezultati. Ključne besede: gradbeništvo, nasip, geosintetik, armiranje tal, vertikalne drenaže, prodni slopi, piloti, izboljšava tal Objavljeno v DKUM: 16.07.2018; Ogledov: 2064; Prenosov: 235
Celotno besedilo (2,66 MB) |
7. PROJEKTNE METODE ZA IZRAČUN ODPORNOSTI PILOTOV NA PRAKTIČNEM PRIMERULuka Mohorič, 2012, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo je sestavljeno iz treh sklopov in zajema teoretični in praktični del, ki se nanaša na globoko temeljenje obroča hladilnega stolpa bloka 6 v termoelektrarni Šoštanj. V prvem delu so predstavljene osnovne značilnosti pilota, ki se nanašajo na vrste pilotov, način in tehnologijo vgradnje. V drugem delu je predstavljena faza temeljenja z navedbo opravljenih laboratorijskih preiskav, opisom terenskih preiskav, kot sta: SPT in PMT in opisom računskih metod za analizo tlačne nosilnosti pilota na podlagi rezultatov iz presiometra z upoštevanjem standarda SIST EN 1997-1. V tretjem delu je predstavljen projekt z geološkimi značilnostmi, rezultati terenskih preiskav, analizo nosilnosti in uporabnosti ter primerjavo uporabljenih računskih metod z statičnim obremenilnim testom na terenu. Ključne besede: globoko temeljenje, piloti, SPT, PMT, tlačna nosilnost, posedki pilota, statični obremenilni test Objavljeno v DKUM: 03.09.2012; Ogledov: 3514; Prenosov: 908
Celotno besedilo (6,46 MB) |
8. |
9. PRIMERJAVA VAROVANJA GLOBOKE GRADBENE JAME Z BENOTTO PILOTI IN JET-GROUTING SLOPIMateja Konobelj, 2011, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi smo proučili možne tehnologije varovanja globoke gradbene jame s pomočjo sidranih podpornih konstrukcij. Diplomsko delo temelji na geostatični analizi izbrane podporne konstrukcije z uporabo programskega paketa Plaxis. Na podlagi dobljenih notranjih statičnih količin smo izvedli dimenzioniranje vseh elementov podporne konstrukcije z upoštevanjem evropskega standarda SIST EN 1997-1 Evrokod 7.
Izvedena je bila geostatična analiza z Benotto piloti in jet-grouting slopi, ki smo jih kasneje dimenzionirali ter podali stroškovno analizo za vsako tehnologijo posebej. Na podlagi izvedljivosti in ekonomičnosti variant smo izbrali optimalni način varovanja globoke gradbene jame. Ključne besede: geotehnika, varovanje gradbene jame, podporna konstrukcija, Benotto piloti, jet-grouting slopi Objavljeno v DKUM: 01.09.2011; Ogledov: 4275; Prenosov: 862
Celotno besedilo (4,19 MB) |
10. GEOMEHANSKA ZASNOVA VAROVANJA GLOBOKE GRADBENE JAME IN UPORABA GEOMEHANSKIH SIDER IZ STEKLENIH VLAKENIvo Firbas, 2010, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obravnava problematiko varovanja globokih gradbenih jam v mestnem središču, kjer se v neposredni bližini nahajajo visoki objekti. Narejena je tudi primerjava med 3D modelom izračunanem v programu Plaxis in projektom PZI ( projekt za izvedbo)po katerem je bilo varovanje izvedeno. Ker pa so stroški pomemben razlog pri odločitvi investitorja, katero možnost bo izbral, bo diplomsko delo obravnavalo problem izbire ugodnejše variante izmed izbranima možnostma na konkretnem primeru.
Diplomsko delo se sestoji iz treh delov. V prvem delu diplomskega dela je podan splošni opis varovanja in problematike na območju globokih gradbenih jam v središču mesta Maribor in opisom zahtev in pravil za projektiranje le-teh. V drugem delu diplomskega dela so prikazani rezultati izračuna računalniškega 3D modela varovanja gradbene jame hotelsko poslovnega objekta Hotel City III, izračunanega s Plaxisom. Tretji del diplomskega dela pa je stroškovna in tehniška primerjava varovanja gradbene jame med samo izvedbo in prvotnim projektom. Ključne besede: gradbeništvo, gradbene konstrukcije, zaščita globoke gradbene jame, geotehnično poročilo, benotto piloti, jet-grouting piloti, mikro piloti, 3D model, program Plaxis, geomehanska analiza, popis del, predračun, stroški, ekonomska analiza. Objavljeno v DKUM: 21.12.2010; Ogledov: 4120; Prenosov: 586
Celotno besedilo (6,61 MB) |