| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 42
Na začetekNa prejšnjo stran12345Na naslednjo stranNa konec
1.
Aditivi v izdelkih iz prodajnih avtomatov v zdravstvenih in socialno varstvenih zavodih : magistrsko delo
Anja Košič, 2024, magistrsko delo

Opis: Prodajni avtomati predstavljajo zelo priročno možnost za nakup hrane za ljudi v tem hitrem tempu življenja. V njih največkrat najdemo predpakirana živila in pijače, ki imajo dolgi rok trajanja. Ta učinke se doseže z uporabo različni aditivov. Aditivi so dodane snovi živilom, ki jih običajno ne najdemo v tipični sestavi živila. Aditivi so razvrščeni v funkcijske razrede, kot so emulgatorji, stabilizatorji, barvila, konzervansi, sredstva za uravnavanje kislosti, antioksidanti in kisline. V magistrskem delu smo preverjali vsebnost aditivov v izdelkih iz prodajnih avtomatov v zdravstvenih in socialno varstvenih zavodih v Sloveniji in ugotovili, da so največkrat uporabljeni aditivi v sendvičih, žvečilnih gumijih, energijskih žitnih ploščicah in določenih sladoledih. Največkrat so bili uporabljeni emulgatorji/stabilizatorji/gostila (27,6%). Raziskava je pokazala, da je 44,19% vseh izdelkov vsebovalo več kot 4 različne aditive. Prav tako so rezultati pokazali, da proizvajalci največkrat uporabljajo označevanja aditivov v živilih z specifični imeni (75,14%) in ne z oznako E-števila. Med vsemi popisanimi aditivi nismo zasledili aditiva, ki bi bil zdravju škodljiv. Menimo, da je večji problem v medsebojnem učinkovanju aditivov v določenih izdelkih, saj smo v nekaterih izdelkih popisali po več kot 10 različnih aditivov.
Ključne besede: prodajni avtomati, aditivi, prigrizki, pijače, zdravstvene ustanove
Objavljeno v DKUM: 10.04.2024; Ogledov: 164; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (1,53 MB)

2.
Priljubljenost vrste alkoholnih pijač med študenti Univerze v Mariboru
Tadej Tomažič, 2023, diplomsko delo

Opis: Prisotnost alkoholnih pijač pri študentih in njihovem študentskem slogu življenja ni nekaj novega. Alkoholno popivanje oziroma Binge drinking je eden izmed nevarnejših načinov uživanja alkohola, ki lahko povzroči dolgotrajne zdravstvene posledice. Na vzorcu študentov Univerze v Mariboru je že bila opravljena raziskava, v kateri so preverjali količine popitega alkohola, preference ter razlike med moškimi in ženskami, ker je bila raziskava narejena le na Fakulteti zdravstvene nege, je postal cilj te diplomske naloge razširiti analizo še na ostale fakultete pod Univerzo v Mariboru. V pisnem delu sem preučil osnovne informacije o alkoholnih pijačah, kot je zgodovina, katere so glavne vrste alkoholnih pijač, svetovni in evropski trg ter negativne učinke na zdravje posameznika in okolico. V poglavju raziskava sem s spletno anketo pridobljene informacije predstavil s pomočjo raznih grafov in tabel, ki dajejo vpogled v pivske značilnosti, preference glede alkoholnih pijač in pivske navade študentov Univerze v Mariboru. Za razumevanje trga alkoholnih pijač iz zornega kota ponudnika sem izvedel tudi intervju z Rokom Smonkarjem, ki je skozi nekaj vprašanj napovedal trende trga alkoholnih pijač, težave, s katerimi so se na tem trgu že srečali in kakšne razlike je opazil med študenti različnih univerz.
Ključne besede: Alkoholne pijače, pivske navade študentov, Univerza v Mariboru.
Objavljeno v DKUM: 10.11.2023; Ogledov: 436; Prenosov: 64
.pdf Celotno besedilo (2,14 MB)

3.
Mednarodno trženjsko komuniciranje v panogi energijskih pijač
Lara Kunstič, 2020, diplomsko delo

Opis: Dandanes so energijske pijače napitek, ki se ga poslužujejo skoraj vse generacije. Ljudje jih pijejo tako v prostem času kot tudi v službi. Prisotnost energijskih pijač bi v tem trenutku lahko primerjali s prisotnostjo mineralne vode. Trend rasti energijskih pijač na trgu brezalkoholnih pijač pa vse to potrjuje. Podjetja v tej panogi sledijo digitalizaciji in tudi narekujejo trende digitalnega trženja. Podjetja v industriji energijskih pijač svojim porabnikom ustvarjajo skupnost določene blagovne znamke in z njo povezanega življenskega stila. To uspešno počnejo z digitalnim trženjskim komuniciranjem na različnih spletnih platformah, televizijskih kanalih in radijskih postajah. Podjetja z aktivno prisotnostjo na družbenih omrežjih zvišujejo svoj tržni delež in priljubljenost pri celotni populaciji, za kar je prav tako zaslužna njihova strategija vplivnostnega marketinga. Diplomski projekt je razdeljen na teoretični in empirični del. V prvem delu so predstavljeni glavni pojmi obravnavane teme, kot so mednarodno in digitalno trženjsko komuniciranje ter njuni instrumenti oz. mediji. Empirični del se prične s vpogledom v industrijo energijskih pijač, njene tržne trende ter proizvajalce, med katerimi se osredotočamo na največja konkurenta Red Bull in Monster. V nadaljevanju izvedemo primerjalno analizo mednarodnega trženjskega komuniciranja obeh navedenih podjetij.
Ključne besede: mednarodno trženjsko komuniciranje, digitalno trženjsko komuniciranje, družbena omrežja, energijske pijače, Red Bull, Monster
Objavljeno v DKUM: 30.03.2021; Ogledov: 1018; Prenosov: 94
.pdf Celotno besedilo (695,71 KB)

4.
Energijske pijače med osnovnošolci: uživanje in osveščenost o neželenih učinkih
Petya Prodanova, 2019, magistrsko delo

Opis: Energijske pijače so na voljo v več kot 140 državah po svetu in polovico potrošnikov teh pijač predstavljajo otroci in mladostniki. Magistrska naloga preučuje pogostost uživanja energijskih pijač z visoko vsebnostjo kofeina med osnovnošolci, razloge za njihovo uživanje ter osveščenost osnovnošolcev o neželenih učinkih teh pijač na zdravje. Raziskava obsega anonimno anketiranje osnovnošolcev v starosti 11-14 let v letu 2018, v skupnem številu 141 učencev na dveh osnovnih šolah (mestni in podeželski) v Sloveniji. Rezultati raziskave so pokazali, da je 63 % anketirancev poskusilo energijsko pijačo, vsak peti osnovnošolec (20 % od vseh anketirancev) uživa eno pločevinko 250 ml energijske pijače dnevno, 4 % anketirancev poroča, da so zaužili energijsko pijačo v zadnjih 24 urah, 11 % pa v zadnjih 7 dneh. Uživanje več kot ene 500 ml pločevinke, ki presega največji priporočljivi vnos za zdrave, odrasle osebe, smo ugotovili pri 1 % anketirancev. 67 % anketirancev ne ve, da energijske pijače vsebujejo kofein. Več kot 90 % osnovnošolcev se zaveda, da so energijske pijače zdravju škodljive, le tretjina pa jih je označila, da so prebrali deklaracijo na energijski pijači. Uporabili smo test Hi-kvadrat za ugotavljanje povezanosti dveh spremenljivk in Spearmanov koeficient korelacije rangov, za ugotavljanje stopnje monotone povezanosti izbranih spremenljivk. Raziskava opozarja na problem prekomernega uživanja energijskih pijač med osnovnošolci. Kaže tudi na potrebo po izobraževalnih programih o energijskih pijačah in njihovem vplivu na zdravje. Izobraževalni programi bi bili potrebni za večjo osveščenost v skupnosti ter za morebitne nove zakonske okvire glede omejitev uživanja energijskih pijač med otroki in mladostniki.
Ključne besede: energijske pijače, osnovnošolci, kofein, neželeni učinki, osveščenost
Objavljeno v DKUM: 15.07.2019; Ogledov: 1834; Prenosov: 330
.pdf Celotno besedilo (1,41 MB)

5.
Problematika obdavčitve brezalkoholnih pijač in drugih živil, ki vsebujejo sladkor
Danijela Kramarič, 2018, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo Problematika obdavčitve brezalkoholnih pijač in drugih živil, ki vsenujejo sladkor analizira problematiko, ki v slovenskem pravnem prostoru ni nova. Vse od leta 2014, pa že pred tem, je predmet številnih razprav, najbolj pa se je slovenska politika s to preoblematiko ukvarjala po objavi predloga Zakona o posebni trošarini na brezalkoholne pijače z vsebnostjo sladkorja oziroma sladil. Čeprav predlagani zakon ni bil sprejet, je sladkor nedvomno primeren trošarinski proizvod. Sladkor in sladke pijače so v slovenskem pravnem redu obremenjene z davkom na dodano vrednost, drugih posebnih davčnih obremenitev pa ne poznamo. Stopnja DDV za obdavčitev pijač, ki vsebujejo sladkor, je odvisna od tega ali davčni zavezanec opravi dobavo blaga ali opravi gostinsko storitev. Tako je nakup brezalkoholne pijače (ne glede na vsebnost sladkorja) obremenjen z 9,5 % stopnjo DDV pri nakupu v trgovini; če pa je pijača postrežena v gostinskem lokalu pa je obremenjena s splošno stopnjo oziroma z 22% stopnjo DDV. Prvi del diplomskega dela analizira obdavčitev sladkorja in drugih živil, ki vsebujejo sladkor, v 3. poglavju pa je obravnavana obdavčitev pijač, ki vsebujejo sladkor. Sledi prikaz obdavčitve pijač, ki vsebujejo sladkor v drugih državah članicah EU. Nadalje je obravnavan omenjeni predlog zakona, v zadnjem poglavju pa je predstavljena analiza morebitne uvedbe posebne trošarine na sladke pijače v slovenskem pravnem prostoru. Čeprav predlagani zakon ni bil sprejet, problematika obdavčitve sladkih pijač ostaja, saj se utemeljeno sprašujemo, ali bi se z uvedbo nove trošarine lahko zmanjšala poraba sladkih pijač, kot se skuša to doseči z (višjo) trošarino pri cigaretih.
Ključne besede: obdavčitev, brezalkoholne pijače, ki vsebujejo sladkor, trošarina, predlog zakona, davek na dodano vrednost
Objavljeno v DKUM: 24.09.2018; Ogledov: 1901; Prenosov: 120
.pdf Celotno besedilo (584,90 KB)

6.
KONCEPTUALNI MODEL INTERNACIONALIZACIJE PODJETIJ V PANOGI ŽGANIH PIJAČ
Franc Kopatin, 2016, magistrsko delo

Opis: Kjerkoli na svetu vstopimo v bar in odpremo meni pijač vidimo zelo podobno strukturo ponudbe. Naj gre za brezalkoholne pijače, pivo, vino ali žgane pijače vedno lahko izbiramo med domačimi pijačami in pa med globalnimi blagovnimi znamkami. Na policah v trgovinah je slika precej podobna. Za boljše razumevanje tematike internacionalizacije v panogi žganih pijač smo v magistrski nalogi najprej predstavili teoretična izhodišča. Globalizacija je del našega vsakdana in če želimo ali ne, sodelujemo v njej. Gre za zelo obširno tematiko in predstavili smo nekaj osnovnih izhodišč. Zapisali smo nekaj definicij globalizacije, dotaknili smo se njenega zgodovinskega razvoja in tudi izzivov glede njenega merjenja. Globalizacija je tesno prepletena s procesi internacionalizacije. V poglavju 2.2 smo se ukvarjali z internacionalizacijo podjetij. Predstavili smo smeri in potek internacionalizacije; vhodna, izhodna in kooperativna internacionalizacija, govorili smo o štirih tipih podjetij, glede na njihovo mednarodno usmerjenost in o štirih stopnjah mednarodne poslovne usmerjenosti. Predstavili smo motive in vzgibe za internacionalizacijo. Podjetja se seveda internacionalizirajo različno. Obstajajo različni modeli internacionalizacije, ki smo jim posvetili. Najbolj nas je zanimal eden prvih modelov, to je Uppsala model internacionalizacije. Tretje poglavje je namenjeno ožji tematiki globalnega trga žganih pijač, kjer smo najprej izhajali iz celotnega trga alkoholnih pijač in se v nadaljevanju posvetili žganim pijačam. Kot smo zapisali v prvem odstavku se globalne blagovne znamke pojavljajo v vseh menijih širom sveta. Da izvemo več o tistih iz panoge žganih pijač, smo predstavili glavnih šest globalnih ponudnikov in njihove blagovne znamke. Cilj magistrske naloge je predstaviti konceptualni model internacionalizacije podjetij v panogi žganih pijač. Da smo lahko preverjali zastavljene hipoteze smo se omejili na preučevanje trgov žganih pijač v Litvi, na Češkem in v Sloveniji, kjer smo opazovali ponudnike, njihove blagovne znamke in njihovo nastopanje na trgih v regiji in širše. Na podlagi izsledkov iz teorije in pridobljenih opažanj iz obravnavanih trgov, smo oblikovali nabor motivov za internacionalizacijo podjetji v panogi, analizirali notranje in zunanje dejavnike internacionalizacije in predstavili konceptualni model za internacionalizacijo podjetji v panogi žganih pijač.
Ključne besede: globalizacija, internacionalizacija, modeli internacionalizacije, Uppsala model internacionalizacije, alkoholne pijače, žgane pijače, globalne blagovne znamke, konceptualni model
Objavljeno v DKUM: 15.09.2016; Ogledov: 1453; Prenosov: 195
.pdf Celotno besedilo (2,73 MB)

7.
POMEN TEKOČINE ZA ZDRAV RAZVOJ PREDŠOLSKEGA OTROKA
Helena Novak Brumec, 2016, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu diplomskega dela Pomen tekočine za zdrav razvoj predšolskega otroka smo se najprej osredotočili na razvoj in značilnosti predšolskega otroka, nato pa predstavili znanstvena dognanja o najpogostejših pijačah, ki jih uživajo otroci. Dotaknili smo se pomena posamezne vrste pijače za otrokovo zdravje, pri čemer smo dali največji poudarek vodi, ki uravnava številne telesne procese in je pomembna za otrokovo rast in njegov razvoj. Opozorili smo tudi na neprimernost uživanja gaziranih pijač pri predšolskih otrocih. V empiričnem delu smo z deskriptivno neeksperimentalno metodo empiričnega pedagoškega raziskovanja s pomočjo vprašalnikov od staršev stotih otrok Vzgojno varstvenega zavoda v Slovenj Gradcu, ki so odgovarjali na vprašanja zaprtega tipa, pridobili podatke o pogostosti in dnevni količini zaužite tekočine pri otrocih, o soodločanju otrok pri izbiri pijače ter o navadah otrok pri večernem uživanju tekočin. Iz rezultatov je razvidno, da so starši dobro seznanjeni z ustrezno količino pijače, ki naj bi jo otrok zaužil na dnevni ravni, da starši otrokom nudijo prost dostop in izbiro pri pijači. Otroci večinoma soodločajo o nakupih pijač, si s pijačo samostojno postrežejo in znajo izraziti svoje želje po pijači. Izkazalo se je, da so starši pri preverjanju jedilnikov bolj osredotočeni na prehranski del kot na tisti del, ki se nanaša na pijačo.
Ključne besede: predšolski otrok, uživanje tekočin, ustrezna količina pijače, voda, gazirane pijače
Objavljeno v DKUM: 24.08.2016; Ogledov: 907; Prenosov: 106
.pdf Celotno besedilo (866,29 KB)

8.
VPLIV ZAKONODAJE NA PODROČJU OGLAŠEVANJA ALKOHOLNIH PIJAČ NA TRŽNO KOMUNICIRANJE IN PRODAJO V PODJETJU PERNOD RICARD SLOVENIJA D. O. O.
Aljoša Naglič, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo želeli prikazati, kakšen učinek je imelo omejevanje oglaševanja alkoholnih pijač na uporabo drugih tržnokomunikcijskih orodij v podjetju Pernord Ricard Slovenija d.o.o. V Sloveniji so namreč podjetja, ki proizvajajo ali zastopajo alkoholne pijače pri nas, omejena pri tržnem komuniciranju svojih izdelkov. Dovoljena jim je neposredna komunikacija s poslovnimi partnerji, neposredno komuniciranje s potrošniki pa je zakonsko prepovedano. Poleg zakonske regulative so podjetja omejena tudi z različnimi oblikami samoregulative. V prvem delu svoje diplomske naloge smo predstavili teorijo tržnega komuniciranja ter uporabo različnih kanalov komuniciranja s potrošniki. Zanimale so nas značilnosti in pojavne oblike tržnega komuniciranja v podjetju Pernod Ricard Slovenija d.o.o. pri zakonsko omejenem oglaševanju alkoholnih pijač na eni strani in prodaji alkoholnih pijačah na drugi strani. Zanimalo nas je, ali je podjetju Pernod Ricard z drugimi oblikami tržnega komuniciranja uspelo zmanjšati vpliv zakonodaje o oglaševanju ter obdržati, če že ne povečati prodajnih rezultatov. To sem preverjal z analizo prodaje blagovne znamke Ballantine's.
Ključne besede: alkoholne pijače, tržno komuniciranje, regulativa
Objavljeno v DKUM: 17.06.2016; Ogledov: 1216; Prenosov: 87
.pdf Celotno besedilo (3,56 MB)

9.
Traditional fermented food and beverages for improved livelihoods
Elaine Marshall, Danilo Mejia, 2011

Opis: "This booklet is intended to heighten awareness about the potential of fermented foods and beverages as a viable enterprise that can contribute to small-scale farmers' income, building on, and in full respect of, important social and cultural factors. It also looks at how fermented food and beverages contribute to food security through preservation and improved nutritional quality. It highlights the opportunities and challenges associated with small-scale fermentation activities, as well as more formal operations on farm, and different marketing and selling strategies to achieve a successful livelihood diversification option
Ključne besede: fermentacija, pijače
Objavljeno v DKUM: 10.07.2015; Ogledov: 2302; Prenosov: 41
URL Povezava na celotno besedilo

10.
Iskanje izvedeno v 0.27 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici