| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 27
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Dejavniki obiskovanja mladinskega pevskega zbora v osnovni šoli : magistrsko delo
Nika Rupnik, 2025, magistrsko delo

Opis: V mladinske pevske zbore se vključujejo otroci od 5. do 9. razreda osnovne šole. Danes ni več samoumevno, da bi otroci prepevali z veseljem. Na sodelovanje otrok v pevskem zboru lahko vplivajo različni dejavniki, kot so zborovodja, interes, socialni odnosi ter okolje in kultura. Za obiskovanje pevskega zbora je pomembna motivacija posameznika in tukaj ima učitelj glasbe zahtevno nalogo, kako naj navduši učence za sodelovanje v interesni dejavnosti, ki ni obvezna. V empiričnem delu magistrske naloge smo želeli preučiti dejavnike, ki vplivajo na obiskovanje ali neobiskovanje mladinskega pevskega zbora v osnovni šoli. Anketa je bila namenjena tako učencem, ki pevski zbor obiskujejo, kot tistim, ki ga ne. Anketo je rešilo 300 učencev iz treh osnovnih šol. Zanimalo nas je, kateri dejavniki po mnenju učencev v največji meri vplivajo na obiskovanje in kateri na neobiskovanje pevskega zbora. Ugotavljamo, da na obiskovanje pevskega zbora najbolj vpliva veselje do petja, na neobiskovanje pa pomanjkanje interesa za to dejavnost, kar se najbolj kaže v 8. in 9. razredu. Na pomembnost dejavnikov v neki meri vplivajo spol, razred in obiskovanje glasbene šole. V raziskavi smo ugotovili, da se v mladinski pevski zbor bistveno pogosteje vključujejo dekleta kot fantje. Prav tako smo ugotovili, da se učenci, ki obiskujejo glasbeno šolo, pogosteje vključujejo v zbor kot tisti, ki je ne.
Ključne besede: motivacija, mladinski pevski zbor, osnovna šola, učitelj glasbene umetnosti, zborovodja
Objavljeno v DKUM: 10.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (1,50 MB)

2.
Povezava glasbene izobrazbe učiteljev v osnovni šoli in uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije pri pouku glasbene umetnosti
Mateja Blatnik, Barbara Kopačin, 2022, izvirni znanstveni članek

Opis: Učitelji glasbene umetnosti v osnovni šoli pri poučevanju večinoma uporabljajo tudi informacijsko-komunikacijsko tehnologijo (v nadaljevanju IKT), saj nam ta omogoča delovanje funkcij zvoka, videa, prenašanja podatkov in brskanja po svetovnem spletu, kar služi kot pripomoček pri izvajanju določenih glasbenih dejavnosti. Zanimalo nas je, koliko si razredni učitelji pri poučevanju glasbene umetnosti pomagajo z uporabo IKT ter ali obstaja povezava med glasbeno izobrazbo razrednih učiteljev (formalno glasbeno izobraževanje, pevski zbor, plesne dejavnosti) in uporabo IKT pri pouku glasbene umetnosti. Ugotovili smo, da je uporaba IKT med poukom glasbene umetnosti pogojena s predhodno glasbeno izobrazbo učiteljev.
Ključne besede: glasbena šola, plesne dejavnosti, pevski zbor, glasbena umetnost, informacijsko-komunikacijska tehnologija
Objavljeno v DKUM: 24.07.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (715,19 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
Od glasu do zbora - Moški pevski zbor Svoboda Brestanica : magistrsko delo
Nina Pisek, 2025, magistrsko delo

Opis: Zbor je ogledalo, odsev, odraz dirigenta. Skozi nastop zbora, drže zborovskih pevcev, njihovega izraza, petja in odnosa do glasbe se prepoznajo značilnosti njihovega dirigenta, zato je pomembno, da se vsi zborovodje, tako profesionalnih kot ljubiteljskih zborov, trudijo delo opravljati čim bolj profesionalno in koristno za pevce. Za delovanje zbora je pomembno, da zborovodja pozna in obvlada vokalno tehniko in veščine dirigiranja, poleg tega pa mora za uspešno delovanje imeti tudi vodstvene sposobnosti, socialne in psihološke veščine za delo z ljudmi in določene osebnostne značilnosti, ki mu pomagajo pri uresničevanju ciljev znotraj zbora in večletnem sodelovanju z zborom. Pri izbiri skladb za zbor in oblikovanju repertoarja ne sme biti subjektiven in mora biti pozoren na več dejavnikov, če želi biti pri izdelavi repertoarja in programa uspešen. V magistrski nalogi bomo raziskali in povzeli delo in značilnosti uspešnega zborovodje in njegovo vlogo pri izbiri repertoarja ter opisali nastanek in delovanje Moškega pevskega zbora Svoboda Brestanica. Posvetili se bomo predvsem njihovemu repertoarju skladb zadnjih 25 let, ki ga bomo razvrstili po abecednem vrstnem redu glede na skladatelja, povzeli programe koncertov od leta 2002 dalje in raziskali, katere skladbe, glede na izvor, so bile najpogosteje prepevane in kateri skladatelji so se največkrat pojavili v njihovem repertoarju.
Ključne besede: zborovodja, vokalna tehnika, moški pevski zbor, repertoar, Brestanica
Objavljeno v DKUM: 23.07.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (2,17 MB)

4.
Dejavniki vpliva na obiskovanje pevskega zbora v različnih življenjskih obdobjih : magistrsko delo
Vanessa Hvalec, 2024, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava dejavnike, ki vplivajo na obiskovanje pevskega zbora v različnih življenjskih obdobjih. Pevski zbori predstavljajo pomembno dejavnost za razvoj pevskih sposobnosti, hkrati pa nudijo tudi številne druge koristi, kot so psihološke, telesne, socialne, glasbene in izobraževalne. Kljub bogati tradiciji pevskih zborov v Sloveniji se mnogi posamezniki ne odločijo za sodelovanje v njih, pri čemer so razlogi za to različni. V ta namen smo v teoretičnem delu magistrskega dela podrobno pregledali razvoj petja, petje v pevskem zboru, predstavili nekaj uspešnih pevskih zborov v Sloveniji ter se osredotočili na dejavnike, ki vplivajo na obiskovanje pevskega zbora v otroštvu, najstništvu ter odrasli dobi. Empirični del temelji na raziskavi, v kateri je sodelovalo 86 posameznikov iz namensko izbranih pevskih zborov v Sloveniji. Rezultati so pokazali, da je dejavnik »veselje do petja« najbolj pogost dejavnik za obisk pevskega zbora od osnovne šole do odraslosti, v vrtcu pa je najpogostejši dejavnik »možnost nastopanja«. Rezultati so pokazali, da so spol, starost ter glasbena izobrazba statistično pomembno povezani z dejavniki v različnih življenjskih obdobjih. Splošna izobrazba je bila statistično pomembno povezana z dejavniki v obdobju obiskovanja fakultete. Razlike v dejavnikih so se pokazale tudi med ljubiteljskimi in uveljavljenimi pevskimi zbori.
Ključne besede: razvoj petja, pevski zbor, pevski zbori v Sloveniji, obiskovanje pevskega zbora, dejavniki vpliva na obiskovanje pevskega zbora
Objavljeno v DKUM: 05.08.2024; Ogledov: 90; Prenosov: 57
.pdf Celotno besedilo (2,41 MB)

5.
Delo s pevskim zborom predšolskih otrok : diplomsko delo
Ana Studen, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo obravnavali glasbeni razvoj predšolskih otrok, pri čemer smo se osredotočili na vodenje pevskega zbora v vrtcu in spremljali zanimanje otrok za sodelovanje v njem. V teoretičnem delu smo podrobneje opisali glasbeni razvoj otrok, potek in pomen glasbenih dejavnosti v vrtcu ter vlogo pevskega zbora v predšolskem obdobju. V empiričnem delu smo izvedli šest didaktičnih enot za učenje in utrjevanje pesmi v skupini otrok, starih od 5 do 6 let. Z izbiro primernih pevsko-tehničnih vaj smo spremljali zanimanje in glasbeni razvoj otrok ter ugotovili, da se je zanimanje za petje v pevskem zboru povečalo, hkrati pa so otroci napredovali pri pravilnem izvajanju vaj za pevsko držo, dihanje, artikulacijo in glasovni nastavek. Namen diplomskega dela je bil spodbuditi zanimanje otrok za njihov glasbeni in pevski razvoj. Rezultati kažejo, da je pevski zbor lahko zelo koristen pri spodbujanju otrokovega zanimanja za glasbo in razvoju njegovih glasbenih sposobnosti.
Ključne besede: glasbeni razvoj, pevski zbor, petje pesmi, predšolski otroci, vrtec
Objavljeno v DKUM: 09.06.2023; Ogledov: 598; Prenosov: 121
.pdf Celotno besedilo (1001,90 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

6.
Glasbeno delovanje Kulturnega društva Orel Semič : magistrsko delo
Helena Banovec, 2022, magistrsko delo

Opis: Kulturno društvo Orel Semič predstavlja pomembno dopolnitev splošnemu in glasbenemu izobraževalnemu sistemu. Člani lahko znotraj prostovoljnega društva širše izrazijo in razvijejo svoje sposobnosti in interese, predvsem na področju zborovskega petja, pritrkavanja in igranja orgel. Društvo ima za delovanje dobre prostorske pogoje, prav tako pa članom nudi veliko podporo pri pridobivanju znanja in izkušenj na kulturnem in glasbenem področju ne glede na njihovo starost in predznanje. Člani društva sodelujejo na različnih dogodkih in koncertih, ki jih društvo prireja, v vlogi pevcev, pritrkovalcev, organistov, recitatorjev, zborovodij in organizatorjev prireditev. Pomembno mesto v društvu ima skrb za podmladek, prav tako pa se v društvu zavedajo vseživljenjskega učenja, medgeneracijskega povezovanja in pomena razvijanja duhovnih in kulturnih vrednot, kar prispeva k celostnemu razvoju osebnosti. S svojim delovanjem želi Kulturno društvo Orel Semič vplivati na razvoj kulture v svojem kraju, v ta namen pa organizira tudi občinsko prireditev Krakarjevi dnevi, na kateri se vsako leto srečajo vsi pevski zbori, pevske skupine in pritrkovalci občine Semič. Prav tako se društvo povezuje s tremi izobraževalnimi ustanovami v kraju, s Kulturnim centrom Semič, Krajevno knjižnico Semič in Župnijo Semič.
Ključne besede: kulturno društvo, pevski zbor, pritrkavanje, orgle
Objavljeno v DKUM: 20.07.2022; Ogledov: 651; Prenosov: 104
.pdf Celotno besedilo (4,40 MB)

7.
Strokovna usposobljenost zborovodij odraslih pevskih zborov v Sloveniji : magistrsko delo
Špela Pučko, 2022, magistrsko delo

Opis: Zborovodja ali dirigent je osrednja osebnost pevskega zbora in prav od njega je odvisna kvaliteta pevskega zbora. Če bo njegovo strokovno znanje pomanjkljivo, bo pomanjkljivo tudi znanje pevcev. Dobrega zborovodjo ali dirigenta združuje kombinacija določenih občečloveških lastnosti, glasbenih sposobnosti, strokovnega glasbenega znanja, dobra metodika dela in izkušenj in prav te smo podrobneje opisali v teoretičnem delu magistrskega dela. Poleg tega smo predstavili možnosti formalnega in neformalnega izobraževanja zborovodij in dirigentov v Sloveniji ter razložili pomen izkušenj in vseživljenjskega učenja za zborovodjo in dirigenta. V empiričnem delu smo predstavili izsledke raziskave o strokovni usposobljenosti zborovodij in dirigentov v Sloveniji. V raziskavi je sodelovalo 163 zborovodij in dirigentov odraslih pevskih zborov v Sloveniji. S pomočjo anketnega vprašalnika smo ugotovili, da so slovenski zborovodje visoko strokovno usposobljeni za vodenje odraslih pevskih zborov, da svoje osebnostne lastnosti in glasbene sposobnosti ocenjujejo kot dobre, če ne že celo odlične in da k vodenju pevskega zbora pristopajo z visoko mero ambicioznosti.
Ključne besede: strokovna usposobljenost, zborovodja, dirigent, odrasli pevski zbor
Objavljeno v DKUM: 04.02.2022; Ogledov: 1076; Prenosov: 270
.pdf Celotno besedilo (2,90 MB)

8.
Motivacija pevcev odraslega pevskega zbora : magistrsko delo
Sara Kosmos, 2021, magistrsko delo

Opis: Zborovodja je kot osrednja osebnost pevskega zbora odgovoren za uspeh in morebiten neuspeh celotnega pevskega zbora. Je tisti, ki skrbi, da se zborovski pevci v pevskem zboru počutijo dobro ter da so med njimi dobri socialni odnosi. Biti mora prilagodljiv, komunikativen, zaupanja vreden, empatičen, avtoritativen, hkrati pa sposoben timskega dela in sodelovanja. Dolžen je zastaviti ustrezne in jasne cilje, izbrati primerno težavnost skladb ter reševati morebitne konflikte. Empirični del magistrskega dela je sestavljen iz dveh ločenih raziskav. V prvo smo vključili 128 zborovodij, v drugo pa 294 zborovskih pevcev. Zanimalo nas je, kakšen je pogled posamezne skupine na tematike v povezavi z motivacijo pevcev odraslega pevskega zbora. V ta namen smo oboje povprašali o kompetencah zborovodij, povratni informaciji ter motivacijskih dejavnikih, pevce pa ločeno tudi o vplivih petja na njihovo življenje, strahovih in dejavnikih prenehanja sodelovanja v pevskem zboru. Ugotavljamo, da so za motivacijo pevcev nepogrešljive že omenjene kompetence zborovodje, kakor tudi prejemanje ustrezne povratne informacije. Vplivi petja pa se na življenjih pevcev kažejo kot večja socialna povezanost ter izboljšano mentalno in fizično zdravje. 
Ključne besede: motivacija, zborovodja, zborovski pevec, odrasli pevski zbor
Objavljeno v DKUM: 24.11.2021; Ogledov: 1027; Prenosov: 219
.pdf Celotno besedilo (3,10 MB)

9.
Revija Ciciban poje in pleše nekoč in danes
Tamara Frank, 2020, diplomsko delo

Opis: Glasba izjemno vpliva na otrokov celostni razvoj in z revijo Ciciban poje in pleše otroku omogočimo, da glasbo doživi in se z njo izrazi. Izredno pomembna je kulturna vzgoja, ki jo z revijo prenašamo na otroke, saj je v teh časih niso deležni v tolikšni meri, kot bi jo morali. Otroci z nastopom pridobivajo samozavest, veselje po končani reviji, ko starši otroke pričakajo s ponosom, je nepopisno lepo. Želimo si, da bi revija Ciciban poje in pleše delovala še mnogo let za prihodnje generacije. Diplomska naloga je razdeljena na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo se osredotočili na predstavitev glasbenih dejavnosti v vrtcu, pevskega zbora kot obogatitveno dejavnost ter predstavitev razvoja revije Ciciban poje in pleše od samega začetka, od leta 1970 do danes. V empiričnem delu smo raziskali, katere pesmi so se prepevale na reviji ter kako revija vpliva na delo vzgojiteljev v mariborskih vrtcih. Ugotovili smo, da so skozi vsa leta prevladovale pesmi skladatelja Janeza Bitenca, v prvih 30. letih tudi Janeza Kuharja ter v zadnjih 20. letih pesmi Tomaža Habeta. Veliko so se prepevale slovenske ljudske pesmi in pesmi Mire Voglar. Skozi leta je repertoar pesmi postal zelo širok, pojavljale so se pesmi različnih slovenskih in tujih skladateljev ter tuje ljudske pesmi. Ugotovili smo, da imajo v večini enot po mariborskih vrtcih obogatitvene dejavnosti v obliki pevskega zbora in plesne skupine. Vzgojitelji z otroki veliko prepevajo in plešejo, kar je v vrtcu izredno pomembno. Revija Ciciban poje in pleše pozitivno vpliva na delo vzgojiteljev v vrtcih.
Ključne besede: glasbene dejavnosti v vrtcu, otrokov razvoj, otroške pesmi, pevski zbor, revija Ciciban poje in pleše
Objavljeno v DKUM: 18.02.2021; Ogledov: 1338; Prenosov: 104
.pdf Celotno besedilo (1,43 MB)

10.
Zbirka avtorskih skladb za osnovnošolske zbore kot sredstvo za razvoj in oblikovanje vrednot
Nataša Kocjančič, 2020, magistrsko delo

Opis: Vsak posameznik je edinstven in se po kombinaciji svojih osebnostnih lastnosti razlikuje od drugih ljudi. Na njegovo delovanje poleg kompleksnih duševnih procesov vplivajo tudi samodejavnost, dednost in okolje. V času osnovnošolskega izobraževanja, ko otroci doživljajo velike razvojne spremembe, velik del svojega časa preživijo v šoli, kjer nanje pomembno vplivajo vrstniški odnosi in odnosi z učitelji. Otroci in mladostniki si vrednotni sistem, po katerem se ravnajo, oblikujejo tako sami kot tudi znotraj socialnih skupin, kot je pevski zbor. Sodelovanje v zborih učinkuje na kognitivno, psihomotorično, afektivno in socialno področje osebnostnega razvoja, pri čemer imajo pomembno mesto tudi zborovodje. Njihova vloga se prek poznavanja didaktičnih načel kaže v pozitivni motivacijski naravnanosti, nepristranskem ocenjevanju, enakovrednem obravnavanju, spodbujanju glasbenega doživljanja in primerni izbiri glasbenih vsebin. Z navedenim lahko vplivajo na razvoj učenčevih motivacijskih ciljev, ki spodbujajo oblikovanje vrednot. Magistrsko delo kot sredstvo za razvoj in oblikovanje vrednot podaja zbirko avtorskih skladb, v kateri vsaka skladba izpostavlja po eno vrednoto. Vsaki skladbi je dodan tudi predlog za dejavnost, ki učence spodbuja k nadaljnjemu razmisleku o poudarjeni vrednoti.
Ključne besede: osebnost, vrednote, načrtovanje glasbene vzgoje, pevski zbor v osnovni šoli, avtorske skladbe
Objavljeno v DKUM: 06.08.2020; Ogledov: 949; Prenosov: 111
.pdf Celotno besedilo (9,00 MB)

Iskanje izvedeno v 0.1 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici