| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 17
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
RAZVOJ GLASU IN GLASOVNI OBSEGI OTROK V PRVEM TRILETJU OSNOVNE ŠOLE
Barbara Žerjav, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljen razvoj človeškega glasu in razvoj otroškega glasu. Da glas sploh nastane, so pa prav tako pomembni elementi dihanja in zdravega glasovnega pevskega organa. Ker se glasu zavemo šele takrat, ko zboli ali je moten, so predstavljene tudi motnje glasu, govora in petja ter kako jih lahko preprečimo. Predstavljena je tudi razvojna stopnja otroškega glasu ter mutacija glasu, ki je najizrazitejša sprememba pri otrocih. Poseben poudarek v diplomskem delu je namenjen predvsem glasovnim obsegom otrok, saj se ti nenehno spreminjajo. Preverjena je bila glasovna razvitost otrok v starostnem obdobju od šestega do devetega leta. V raziskavo so bili vključeni otroci prvih, drugih in tretjih razredov I. OŠ Rogaška Slatina. Preizkušene pa so bile tudi nekatere glasbenodidaktične igre, ki so pomembne predvsem za pravilen dih, pri otrocih pa so pokazale visoko motiviranost in sodelovanje. Glasovni obseg otrok se z večjo starostjo širi, prav tako pa se razvija pevski organ in s tem glasovne sposobnosti otroka. Rezultati so pokazali, da obstaja v vsakem razredu nekaj učencev, ki imajo že zelo dobro razvite glasovne sposobnosti, nekaj učencev še nima dobro razvitih glasovnih sposobnosti, večina učencev pa ima delno razvite glasovne sposobnosti. Še ena pomembna ugotovitev pa je ta, da imajo tisti otroci, ki obiskujejo dodatno glasbeno dejavnost, torej glasbeno šolo ali pevski zbor, zelo dobro razvite glasovne sposobnosti in zapojejo več tonov, kot jih ima durova lestvica. Glasovni obseg otroka se širi s pomočjo redne vaje, pravilnega diha in dodatnih glasbenih dejavnosti, ki pripomorejo k še večjem razvoju melodičnega in ritmičnega posluha.
Ključne besede: Ključne besede: razvoj pevskega glasu, dihanje, glasovni obsegi otrok, glasbenodidaktične igre, glasbena šola, pevski zbor.
Objavljeno: 08.07.2009; Ogledov: 6506; Prenosov: 688
.pdf Celotno besedilo (1,21 MB)

2.
ZBOROVSKE SKLADBE ZA MEŠANI ZBOR IZ OBDOBJA POZNE ROMANTIKE IN 20. STOLETJA
Monika Kelenc, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi so uvodoma narisani in obrazloženi znaki, ki sem jih za lažje prebiranje not dirigenta uporabljala skozi vse skladbe. Pri vsaki skladbi sem najprej opisala avtorja skladbe, sledita besedilo in prevod, dirigentska analiza, nato pa še partitura z vrisanimi pomembnostmi za dirigenta. Metodološko je diplomsko delo zasnovano na treh med seboj dopolnjujočih se načelih: analizi ter raziskavi primarnih in sekundarnih virov, ki so pomembni za lažje razumevanje in izdelovanje zborovskih skladb.
Ključne besede: ZBOROVSKE SKLADBE MEŠANI PEVSKI ZBOR POZNA ROMANTIKA 20. STOLETJE SKLADATELJI DIRIGENTSKA ANALIZA
Objavljeno: 07.07.2010; Ogledov: 2815; Prenosov: 149
.pdf Celotno besedilo (16,19 MB)

3.
OTROŠKO SRCE JAKOBA JEŽA
Tadeja Osredkar, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu sta uvodoma predstavljena biografija skladatelja Jakoba Ježa in njegovo delovanje na različnih glasbenih področjih. Sledi predstavitev njegovega celotnega opusa, razdeljenega na podpoglavja glede na glasbene oblike nastalih del. Drugi del diplomskega dela predstavlja analiza zborovskih partitur pesmi za diplomski koncert prilagojenih in izbranih za otroški pevski zbor z inštrumentalnimi spremljavami za različne inštrumente. V nadaljevanju sta opisani priprava partiture (opis dirigentskih kretenj s primeri) in izvedba koncerta (zajema organizacijsko in strokovno pripravo).
Ključne besede: Jakob Jež, Opus Jakoba Ježa, Otroški pevski zbor, Dirigiranje, Diplomski koncert, Dirigentska analiza, Analiza partitur
Objavljeno: 12.06.2012; Ogledov: 2174; Prenosov: 338
.pdf Celotno besedilo (719,05 KB)

4.
VODENJE OTROŠKEGA PEVSKEGA ZBORA V VRTCU
Tamara Hren, 2012, diplomsko delo

Opis: Glasba je v času otroštva zelo pomembna. Z glasbo lahko otroku vnesemo v življenje radost in veselje, s pesmijo ga sproščamo, čustveno plemenitimo in bogatimo, mu razvijamo glasbene zmožnosti in vplivamo na razvoj otrokovih dispozicij za glasbo. Otrokov posluh se lahko razvija in če bo otrok veliko pel, bo pel vedno bolje, vedno jasneje. Poleg veselja in radosti, ki jo pesem in glasba nudita otroku, pri otroku lahko vzgajamo tudi občutek pripadnosti. Pesem otroke združuje, otroci se pri petju v skupini dobro počutijo. Glasba skozi igro ima zelo velik pomen za otroka. Glasba v tem obdobju naj bo preprosta (otroške, ljudske pesmi), iz okolja, narave in stvari, ki so otrokom blizu. V tem obdobju otrok glasbo posluša, se igra glasbene igre, igra na improvizirane instrumente in poje. Diplomsko delo z naslovom Vodenje otroškega pevskega zbora v vrtcu obravnava pomen glasbe in zborovskega petja na otrokov razvoj, vlogo, pomen vodenja otroškega pevskega zbora, pevsko tehnične vaje in glasbeno-didaktične igre, ki so primerne za vodenje otroškega pevskega zbora v vrtcu.
Ključne besede: otroški pevski zbor, predšolski otrok, pevsko tehnične vaje, zborovsko petje, zborovodja, glasbeno-didaktične igre, glasbene sposobnosti.
Objavljeno: 10.01.2013; Ogledov: 4494; Prenosov: 892
.pdf Celotno besedilo (305,77 KB)

5.
ŽIVLJENJE IN DELO BRANKA RAJŠTRA (1930 - 1989)
Branka Rajšter Krunić, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu sta predstavljena življenje in delo mag. Branka Rajštra. Priznan pedagog in zborovodja je pustil neizbrisne sledi v slovenskem zborovodstvu in je še danes priznan kot avtoriteta z ogromnim znanjem. Bil je močna osebnost, neutruden delavec, ki se je svojemu delu popolnoma posvečal. Svoje izkušnje je na seminarjih posredoval glasbenim pedagogom. Skrbel je predvsem za mladinske pevske zbore in sodeloval pri ustanovitvah pevskih revij, na katerih so lahko pokazali svoje znanje. Vodil je številne pevske zbore, ki so. pod njegovim vodstvom usvajali osnove vokalne tehnike in spoznavali različne glasbene stile in obdobja. Ogromno so nastopali, snemali in se udeleževali revij in tekmovanj, s katerih so se vračali s priznanji in nagradami. Bil je natančen zborovodja, ki je točno vedel, kako mora delati, da dosežejo maksimum. Čeprav je bil znan po svoji strogosti, so vsi spoznali, da je bilo to potrebno in so cenili tudi njegovo človeško plat. Svoje zborovodsko poslanstvo je do popolnosti uresničil z Mladinskim pevskim zborom Maribor, ki ga je pomagal ustanoviti in bil njegov vodja do prezgodnje smrti. Zaradi vsega naštetega so v diplomskem delu zbrani podatki o njegovem življenju in delu na enem mestu.
Ključne besede: Branko Rajšter dirigent zborovodja pedagog Mladinski pevski zbor Maribor
Objavljeno: 28.11.2012; Ogledov: 1939; Prenosov: 339
.pdf Celotno besedilo (8,12 MB)

6.
RAZLIKE MED VODENJEM OTROŠKEGA IN MLADINSKEGA PEVSKEGA ZBORA
Nika Kosem, 2014, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Razlike med vodenjem otroškega in mladinskega pevskega zbora je obravnavana tematika, ki se nanaša na vodenje pevskega zbora. Želeli smo ugotoviti, kakšne so razlike med vodenjem otroškega in mladinskega pevskega zbora, torej kje se le¬-te pojavljajo. Prvi del diplomskega dela obravnava teoretične vidike vodenja pevskega zbora, in sicer so opisana psihološka, pedagoška in didaktična izhodišča za delo s šolskim pevskim zborom. Predstavljena je tudi fiziologija in oblikovanje otroškega glasu, eno poglavje pa je namenjeno tudi zborovodji, saj je le-ta glavni dejavnik, da pevski zbor sploh obstaja. Empirični del diplomskega dela je bil izveden s pomočjo kavzalno-eksperimentalne metode dela. S pomočjo anketnega vprašalnika je bilo ugotovljeno, da obstajajo statistično značilne razlike med vodenjem otroškega in mladinskega pevskega zbora na vseh treh raziskanih področjih, in sicer v metodološkem pristopu, kjer se razlike kažejo v pogostosti namenjanja pozornosti interpretaciji pesmi, v glavnem tudi pri pogostosti uporabe posameznih inštrumentov kot pripomočkov za učenje ter v pogostosti petja ob inštrumentalni spremljavi zborovodje. Na področju pevskih vaj in nastopov smo razlike med otroškim in mladinskim pevskih zborom ugotovili v številu pevskih vaj, ki jih imajo pevski zbori v enem tednu, v številu šolskih ur učenja nove pesmi, v številu pesmi, ki se jih zbori naučijo v enem šolskem letu, v številu tekmovanj, ki se jih zbori udeležijo v enem šolskem letu, ter v pogostosti soodločanja učencev pri izbiri pesemskega repertoarja. V zadnjem sklopu, torej splošnih značilnostih obeh pevskih zborov, pa se razlike kažejo v samooceni strokovne usposobljenosti za delo s pevskim zborom, v vrsti petja v pevskem zboru, ter v času, ki ga posamezni zbori namenijo skupnemu druženju. Glede na rezultate, ki jih je prinesla naša raziskava, bi bilo dobro, da bi zborovodje malo več pozornosti namenili avdiciji, posameznim tehničnim vajam, posameznim metodam za delo s pevskim zborom ter interpretaciji pesmi, saj bi s tem še bolj dokazali svojo usposobljenost za delo s pevskim zborom ter tako pričarali zadovoljstvo sebi in pevcem.
Ključne besede: petje, pevski zbor, zborovodja, pevska vaja, učenje nove pesmi 
Objavljeno: 08.05.2014; Ogledov: 1188; Prenosov: 159
.pdf Celotno besedilo (484,78 KB)

7.
PEVSKI ZBOR KOT OBOGATITVENA DEJAVNOST V VRTCU
Nina Škorjanc, 2014, diplomsko delo

Opis: Glasba nas čustveno bogati, je pozitivna terapija za dušo, kadar smo žalostni, nas pomiri in razbremeni. Z glasbo se nekateri dojenčki srečajo že v prenatalnem obdobju, zahvaljujoč predvsem mamicam, ki v nosečnosti intenzivno poslušajo glasbo, prepevajo pesmi ali igrajo na instrument. Po rojstvu je od vsakega otroka, ki mu je bilo to dano, odvisno ali bo informacije, ki jih je sprejel v maminem trebuhu nadgradil ali zatrl. Otroci radi pojejo, saj jih petje sprošča in razveseljuje. Zato je pomembno, da že v najzgodnejšem obdobju otroku vnesemo veselje, radost in zanimanje za glasbo in do petja pesmi. Pri tem imajo pomembno vlogo tudi vzgojitelji in vzgojiteljice v vrtcu. Njihov izziv je, kako na čim bolj zanimiv in nevsiljiv način spodbuditi otroke k petju v pevskem zboru v vrtcu, kako jih dobro motivirati, da ostanejo radovedni in kako ohraniti njihov interes do pevskega poustvarjanja. Petje v pevskem zboru otroke povezuje, združuje, otroci si gradijo verigo prijateljstva in samozavest. S petjem oziroma prepevanjem otrok komunicira ter se čustveno izraža. V pričujočem diplomskem delu je bil naš namen, da smo predstavili iz že obstoječe strokovne literature uporabne in ustvarjalne pristope ter načine vodenja pevskega zbora in glasbenih dejavnosti v vrtcu. Diplomsko delo z naslovom Pevski zbor kot obogatitvena dejavnost v vrtcu v teoretičnih izhodiščih zajema pomen glasbe in pevskega zbora v predšolskem obdobju, predstavljene so raznolike upevalne vaje, glasbeno didaktične igre ter metodični koraki, kako otroke motivirati in seznaniti z novo pesmijo.
Ključne besede: pevski zbor v vrtcu, poustvarjalno petje, upevalne pevske vaje, obsegi otroškega petja, glasbeno didaktične igre, zborovodja, usvajanje nove pesmi.
Objavljeno: 27.01.2015; Ogledov: 1823; Prenosov: 545
.pdf Celotno besedilo (1,14 MB)

8.
VLOGA IN POMEN ZBOROVODJE V OTROŠKEM IN MLADINSKEM PEVSKEM ZBORU
Simona Kamenik, 2015, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu obravnavamo vlogo in pomen zborovodje v otroškem in mladinskem pevskem zboru. Namen diplomskega dela je bil proučiti: • izkušnje zborovodij z vodenjem otroških in mladinskih pevskih zborov ter izkušnje zborovodij z njihovim predstavljanjem oz. nastopanjem v javnosti, • samooceno zborovodij glede na njihove strokovne sposobnosti in občečloveške lastnosti. Ugotoviti smo želeli, ali se zborovodje po samooceni strokovnih sposobnosti in občečloveških lastnosti razlikujejo glede na delovno mesto in glasbeno izobrazbo. V teoretičnem delu smo osvetlili osebnost in strokovne sposobnosti zborovodje, obiskali in analizirali različne revije pevskih zborov ter opisali glasbeno novost – Navidezni pevski zbor. Za empirično raziskavo smo uporabili deskriptivno kavzalno-neeksperimentalno metodo empiričnega pedagoškega raziskovanja. V vzorec smo zajeli 115 učiteljev razrednega pouka in glasbene umetnosti. S pomočjo anketnega vprašalnika smo ugotovili, da imajo zborovodje z vodenjem pevskih zborov pozitivne izkušnje, saj kot glavni razlog za vodenje interesne dejavnosti navajajo veselje do vodenja pevskih zborov. Otroški in mladinski pevski zbori se vsako leto udeležijo vseh prireditev matične osnovne šole in občinskih revij pevskih zborov. Od strokovnih sposobnosti zborovodje najvišje ocenjujejo muzikalnost, ritmični čut in glasbeni posluh, od občečloveških lastnosti pa spoštovanje in ljubezen do otrok. Pri samoocenjevanju zborovodij glede na delovno mesto smo ugotovili statistično značilne razlike pri skoraj vseh strokovnih sposobnostih in pri samo eni občečloveški lastnosti (spoštovanje in ljubezen do otrok). Pri samoocenjevanju zborovodij glede na glasbeno izobrazbo statistično značilnih razlik nismo našli.
Ključne besede: zborovodja, profesor glasbene umetnosti, profesor razrednega pouka, glasbeni pedagog, pevski zbor, otroški pevski zbor, mladinski pevski zbor, petje, vokalna glasba.
Objavljeno: 22.07.2015; Ogledov: 796; Prenosov: 144
.pdf Celotno besedilo (767,09 KB)

9.
TEHNIČNI VIDIKI ZAJEMANJA ZVOKA PRI ŠOLSKIH GLASBENIH AKTIVNOSTIH
Žiga Duh, 2015, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo v uvodnem poglavju govori o pouku glasbe na osnovnih šolah ter uporabi sodobnih učnih medijev in njihovem vedno večjem pomenu pri pouku glasbe ter pri šolskih in obšolskih glasbenih aktivnostih. V empiričnem delu predstavljena raziskava je pokazala, da vse v raziskavo zajete osnovne šole ponujajo veliko glasbenih aktivnosti, le majhen del le-teh pa imajo posnetih in arhiviranih. Raziskava je tudi pokazala, da v šolah obstajata interes in želja po kakovostnih zvočnih posnetkih – in to je bila osnova za izvedbo praktičnega dela. V praktičnem delu so predstavljeni postopki, ki na preprost način usmerjajo glasbene pedagoge ali druge pedagoške delavce k pridobivanju kakovostnih zvočnih posnetkov glasbenih aktivnosti na šoli. Ti postopki so opisani in vizualizirani enostavno, a natančno ter prikazujejo možnost ustvarjanja kakovostnih zvočnih posnetkov z minimalnimi sredstvi. Zelo uporabna priloga diplomskemu delu je DVD, na katerem so po korakih razloženi in praktično demonstrirani postopki snemanja šolskega pevskega zbora, Orffovega inštrumentarija in šolske glasbene skupine.
Ključne besede: osnovna šola, zvočni posnetki, pevski zbor, Orffov inštrumentarij, šolska glasbena skupina
Objavljeno: 22.07.2015; Ogledov: 655; Prenosov: 93
.pdf Celotno besedilo (6,50 MB)

10.
Petr Eben in njegov opus skladb za otroški zbor
Franja Kmetec, 2015, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu z naslovom Petr Eben in njegov opus skladb za otroški zbor je v teoretičnem delu predstavljeno življenje in delo Petra Ebna, njegova razmišljanja, njegove nagrade in seveda njegovo ustvarjanje. Prav tako v teoretičnem delu je povzet seznam njegovih del. Rastemo s pesmijo, pesem pa z nami je zbirka pesmi za otroški zbor skladatelja Petra Ebna. Vse pesmi omenjene zbirke je v slovenski jezik prepesnil Jože Humer. Celotna slovenska izdaja zajema več zbirk iz skladateljevega ustvarjalnega opusa za otroški zbor. Tukaj so združene zbirke Kaj vse doživiš v enem dnevu, Vesna prihaja, V travi, Radovedne pesmice in Tri jesenske pesmi. Sledi kratka predstavitev prevajalca pesmi v slovenski jezik Jožeta Humra in Otroškega pevskega zbora KUD-a Štefana Romiha Črešnjevec, ki je zbirko izvedel. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati raziskave, v katero so bili vključeni pevke in pevci omenjenega zbora. Zanimalo nas je, ali obstajajo razlike med njimi glede na spol in starost ter glede na obiskovanje glasbene šole. Ali se odgovori razlikujejo tudi glede na to, kako dolgo že pojejo v zboru, torej glede na pevski staž? Predvsem nas je zanimalo, kaj jim je bilo najbolj všeč in kaj jim je bilo najtežje pri pesmicah, ki so se jih učili skozi celotno pevsko sezono in jih na koncu predstavili s samostojnim koncertom. Vsa literatura, uporabljena pri izdelavi tega magistrskega dela, je v tujem jeziku: češčini, nemščini in angleščini; zato, upamo, bo ta naloga še dodatno doprinesla k boljšemu poznavanju v svetu dobro znanega skladatelja, kot je Petr Eben, tudi v Sloveniji.
Ključne besede: Petr Eben, otroški pevski zbor, V travi, Jože Humer, OPZ KUD-a Štefana Romiha Črešnjevec, priljubljenost pesmi, težavnost pesmi
Objavljeno: 30.11.2015; Ogledov: 1323; Prenosov: 117
.pdf Celotno besedilo (2,64 MB)

Iskanje izvedeno v 0.14 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici