1. Možnost uporabe analize zvoka in THI indeksa za oceno reje brojlerskih piščancev : diplomsko deloTina Brglez, 2022, diplomsko delo Opis: Dobrobit živali zajema široko področje, ki opredeljuje kvaliteto življenja živali, ki jo žival zaznava. Sodobne raziskave kažejo nove alternativne možnosti za pridobivanje ocene reje piščancev s pomočjo temperaturno vlažnostnega indeksa in analize zvoka oglašanja piščancev. Namen diplomskega dela je bil preučiti nove oblike načinov za pridobivanje ocene reje piščancev. Cilj je bil pridobiti podatke na domači farmi v dveh zaporednih serijah od prvega do zadnjega tedna reje in podatke naključno izbranih rej na 35. in 41. dan reje. Pridobljeni podatki temperaturno vlažnostnega indeksa, telesne mase, frekvenčnih območij oglašanja, poškodbe in proizvodni indeks so bili statistično obdelali. Najpomembnejši zaključki diplomskega dela so, da lahko napovedujemo telesno maso živali s pomočjo zgornje frekvenčne meje oglašanja, saj gre za močno povezanost med parametroma, korelacijski koeficient je – 0,828, p ≤ 0,00. Velik vpliv na počutje živali ima tudi temperaturno vlažnostni indeks (THI), ki je tudi lahko odraz klimatskih pogojev zunaj hleva. Močna korelacija med dobljenimi parametri nakazuje na njihovo možnost uporabe za oceno reje. Ključne besede: perutnina, ocena reje, oglašanje, dobro počutje, temperaturno vlažnostni indeks Objavljeno v DKUM: 07.10.2022; Ogledov: 644; Prenosov: 57
Celotno besedilo (2,62 MB) |
2. Zrnate stročnice v prehrani rejnih živali2022 Opis: V publikaciji so predstavljeni viri in potrebe po beljakovinskih krmilih za rejne živali v svetu, Evropi in v Sloveniji. Predstavljene so posebnosti prebave beljakovin in omejitve za uporabo različnih beljakovinskih krmil v obrokih, sestava beljakovinskih krmil ter njihova energijska in beljakovinska vrednost za neprežvekovalce in prežvekovalce. Poudarek je na zrnatih stročnicah in oljnicah ter krmilih iz njih. V nadaljevanju so predstavljeni primeri popolnih krmnih mešanic za perutnino in prašiče, ki lahko vključujejo zrnate stročnice pridelane na kmetijskem gospodarstvu. Posebno poglavje je namenjeno možnosti vključevanja toplotno obdelane in neobdelane polnomastne soje in sojinih pogač v obroke za krave molznice in goveje pitance. Opisani so tudi postopki in učinki toplotne obdelave soje, sojinih pogač in tropin. Publikacijo zaključujemo z opisom slovenskih dobrih praks uporabe doma pridelanih zrnatih stročnic in njihovih proizvodov kot beljakovinskega krmila. Ključne besede: zrnate stročnice, prehrana živali, govedo, prašiči, perutnina, polnomastna soja, toplotna obdelava Objavljeno v DKUM: 31.03.2022; Ogledov: 1049; Prenosov: 148
Celotno besedilo (11,04 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
3. Analiza investicije novogradnje hleva za piščance na kmetiji meško : magistrsko deloMirjana Walner, 2022, magistrsko delo Opis: Magistrska naloga temelji na analizi ekonomike za veliko mešano kmetijo Meško, kjer se ukvarjajo s perutninarstvom in govedorejo, pridelujejo pa tudi česen za Semenarno Ljubljana. V magistrski nalogi je predstavljena ekonomska analiza kmetijske proizvodnje, ki se nanaša samo na perutninarstvo. Namen naloge je, da s pomočjo kalkulacij skupnih stroškov, ocenimo ekonomičnost reje piščancev na kmetiji Meško. Za oceno ekonomske upravičenosti investicije smo uporabili metode kalkulacij skupnih stroškov in simulacijskega modeliranja. Sledila je finančna analiza investicije. Višina investicije je bila ocenjena na 500.000,00 €. Letni denarni tok reje piščancev je znašal 63.999,83 €, skupni stroški za analizirano panogo so znašali 25.720,43 €. S pomočjo kalkulacij skupnih stroškov smo ocenili koeficient ekonomičnosti, ki znaša Ke = 3,19. Nato smo ocenili parameter NSV pri 5 % obrestni meri, ki je znašal 31.609,08 €. S tem smo ugotovili, da je poslovanje analizirane kmetije ekonomsko upravičeno in da je gradnja novega hleva na kmetiji smiselna, saj bi se investicija ob trenutnih odkupnih cenah piščancev povrnila v 11. letu. Ocenili smo tudi ISD. Izračunan ISD znaša 6,18 %. NSV takrat znaša 16,84 €. Raziskava je bila podkrepljena še s S.W.O.T. analizo, kjer smo analizirali prednosti, slabosti, priložnosti in nevarnosti izbrane investicije, saj so investicije ena od najtežjih, hkrati pa tudi najpomembnejših odločitev pri vodenju podjetja ali kmetije. Ključne besede: perutnina, investicija, skupni stroški, kalkulacija, novogradnja Objavljeno v DKUM: 15.03.2022; Ogledov: 1111; Prenosov: 209
Celotno besedilo (4,08 MB) |
4. Analiza poslovnega okolja podjetja v mesno - predelovalni industrijiMaja Trlep, 2018, diplomsko delo Opis: Globalizacija v svetu povzroča neprestane spremembe, ki vplivajo na življenje ljudi in tudi na poslovanje podjetij. Podjetja se jim iz dneva v dan poskušajo prilagajati, saj lahko le tako nemoteno poslujejo, so konkurenčna in izkoriščajo svoje prednosti. Če želijo poslovati uspešno, morajo dobro spremljati svoje zunanje in notranje okolje, navade in pričakovanja odjemalcev ter na koncu izbrati najboljšo strategijo na tržišču, kjer je konkurenca zelo velika. Prijazno okolje, podjetniška kultura, inovacije in ustvarjalnost zaposlenih, spreminjanje in prilagajanje organizacije so tisti dejavniki, ki dajejo podjetjem konkurenčno prednost pred podjetji, ki ne ravnajo uspešno. Podjetniško nepravilno ravnanje pa pomeni nespopadanje s tveganji in spremembami, pa tudi to, da se ne nadgrajuje nosilcev podjetja.
Analiza okolja podjetja je eno izmed glavnih orodij za ocenjevanje zunanjih in notranjih dejavnikov podjetja. Poslovno okolje podjetja je sestavni del strateškega načrtovanja in prav slednje je ena od sestavin upravljanja, ki vključuje tudi postavitev ciljev.
V diplomskem seminarju smo se odločili za podrobno analizo poslovnega okolja podjetja Perutnina Ptuj d. d., ki se s svojo dejavnostjo uvršča v mesnopredelovalno industrijo. Namen analize je preučiti vse slabosti in prednosti, ki so vplivale na uspešnost podjetja v preteklih letih. Ključne besede: analiza okolja podjetja, poslovno okolje, Perutnina Ptuj Objavljeno v DKUM: 13.07.2018; Ogledov: 1187; Prenosov: 169
Celotno besedilo (1,05 MB) |
5. UVAJANJE NOVEGA IZDELKA NA TRGJelka Dobravc Keše, 2016, diplomsko delo Opis: Tematika tega pisnega dela je uvajanje novega izdelka na trg kot odgovor organizacije (to je ekonomskega subjekta, ki nastopa na trgu s svojo ponudbo) na spreminjajoče se trende v okolju. V diplomskem delu, ki je razdeljen na tri poglavja, predstavimo pojem novega izdelka in pomen novih izdelkov za organizacije. Nadalje predstavimo pojem trendi v okolju organizacije in njihov vpliv na odločitve organizacije, kjer izpostavimo odločitve na področju izdelkov. Teoretično predstavimo pojma marketinški management izdelkov in management novih izdelkov.
Teoretična izhodišča uporabimo na primeru konkretne organizacije, to je perutninske farme Dobravc, ki se ukvarja z vzrejo mladih kokoši (jarkic) ter rejo kokoši nesnic za proizvodnjo jajc. Osredotočimo se na ekološko naravnanost na področju pridelave v kmetijstvu, kjer je opazen naraščajoči trend tako števila organizacij s tem načinom pridelovanja kot tudi izdelkov, ki jih proizvajajo in ponujajo na trgu. To delovanje/ekološka naravnanost pa je odgovor organizacij na naraščajoči trend povpraševanja po teh, ekoloških izdelkih, na trgu. Ključne besede: uvajanje novih izdelkov na trg, inovacije/novi izdelki, ekološka naravnanost, ekološko kmetovanje, perutnina Objavljeno v DKUM: 15.06.2016; Ogledov: 2123; Prenosov: 211
Celotno besedilo (1,38 MB) |
6. POVEZANOST MED DRUŽBENO ODGOVORNOSTJO IN MARKETINGOM V PODJETJU PERUTNINA PTUJ D. D.Mojca Galič, 2016, diplomsko delo Opis: Zaradi spremenjenega, razširjenega načina razmišljanja ljudi, predvsem podjetnikov,DOP danes vse bolj pridobiva na veljavi. Pravilen odnos do različnih skupin deležnikov je ključ do ugleda podjetja. Ključne besede: družbena odgovornost podjetja, deležniki, marketing, Perutnina Ptuj d. d., ugled podjetja Objavljeno v DKUM: 03.06.2016; Ogledov: 1158; Prenosov: 167
Celotno besedilo (834,25 KB) |
7. Ekonomika reje kopunovDavorin Horvat, 2015, diplomsko delo/naloga Opis: Osnovni cilj diplomske naloge je ocena ekonomike reje kopunov. V raziskavi se bodo v prvi fazi ocenjevali skupni stroški, skupni prihodki, koeficient ekonomičnosti, lastna cena kopunjega mesa, finančni rezultat in prag pokritja. Pri izračunu rentabilnosti se bodo uporabili vsi outputi in inputi (amortizacija, delovne ure, morebitni veterinarski posegi, stroški krme) pri reji kopunov. Uporabljena metoda bo metoda kalkulacij skupnih stroškov. Nadalje se bo ocenil in analiziral tudi kapitalski vložek v investicijo za opremo, potrebno za rejo kopunov. Metoda za oceno investicije bo tradicionalna cost-benefit analiza. Ekonomska analiza kaže, da je ocenjeni koeficient ekonomičnosti 1,39 po 163 dnevih pitanja in doseženi teži klavnega trupa 3,20 kg. Rezultati finančne analize kažejo, da se investicija ob predpostavljenih vhodnih parametrih analize povrne v 3. letu reje, kadar je ocenjena neto sedanja vrednost 0,56 €. Ključne besede: ekonomika, modeliranje, investicija, perutnina Objavljeno v DKUM: 28.09.2015; Ogledov: 2309; Prenosov: 420
Celotno besedilo (1,14 MB) |
8. Tehnično - poslovni preračun energijske izrabe perutninskega perja in postavitev sistema za soproizvodnjo toplotne in električne energijeJan Jurjec, 2013, magistrsko delo Opis: V magistrski nalogi smo preučili možnost energijske izrabe perja, ki kot stranski produkt ostane v Perutnini Ptuj. Postavitev celotnega sistema bo vključevalo sušilnico perja in kotlarno s postavljenim Rankinovim krožnim procesom, ki proizvaja toplotno in električno energijo. V krožnem procesu bo ostajala vroča voda, ki je uporabna tako za sušilnico kot tudi uporabo v tehnološkem procesu v mesno predelovalnem obratu.
V drugem delu naloge – v aplikativnem delu – smo na osnovi inženirskih in ekonomskih izračunov poskušali kar najbolj realno prikazati možnost vzpostavitve sistema izrabe ostankov kot biomase. Kot končni produkt raziskave je pripravljen zagonski elaborat za zagon projekta nabave in postavitve obrata. V ekonomskem preračunu smo prikazali tako prihodkovno kot odhodkovno stran. Rezultat je smotrna investicija, ki se v dobi 7 let povrne, nadaljnjo delovanje pa ustvarja dobiček podjetju. Ključne besede: ORC proces, perje, Perutnina Ptuj, kurilna naprava, sušilnica, zagonski elaborat, SPTE Objavljeno v DKUM: 10.01.2014; Ogledov: 1775; Prenosov: 263
Celotno besedilo (3,68 MB) |
9. Perutnina Ptuj-lastni vozni park ali zunanje izvajanje (outsourcing)Sabrina Kolar, 2013, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu opisujemo in analiziramo vozni park in zunanje izvajanje prevozov v podjetju Perutnina Ptuj d.d. Opisujemo velikost lastnega voznega parka v podjetju, iz kakšnih vozil je park sestavljen in odstotek najemanja zunanjih izvajalcev prevozov.
Podjetje Perutnina Ptuj d.d. za opravljanje prevozov uporablja lastni vozni park, prav tako pa prevoze naroča tudi pri zunanjih izvajalcih. V preteklosti je podjetje uporabljalo predvsem lastni vozni park, zaradi racionalizacije stroškov pa so se odločili tudi za naročanje zunanjih prevozov. Podjetje ne želi ukiniti celotnega voznega parka, saj ima na voljo veliko svojih vozil, lastno avtomehanično delavnico ter mnogo zaposlenih voznikov.
Podjetje se je odločilo, da bo ohranilo tudi naročanje zunanjim izvajalcem prevozov, saj tako lažje obvladuje dodatne stroške: razširitev voznega parka, vzdrževanje večjega števila vozil ter posledično tudi večjo število zaposlenih. Podjetje Perutnina Ptuj d.d. je zadovoljno s trenutno kombinirano logistiko. Z diplomskim delom smo se zato posvetili drugim potencialnim izzivom v logistiki podjetja Perutnina Ptuj. Ti bi lahko bili: razmeroma starejši vozni park, veliki stroški vzdrževanja, otežena komunikacija med delavci v logistiki, med zaposlenimi v službi za promet in zunanjimi izvajalci itd. Ključne besede: zunanje izvajanje (outsourcing), vozni park, Perutnina Ptuj d.d. Objavljeno v DKUM: 19.12.2013; Ogledov: 3425; Prenosov: 419
Celotno besedilo (1,15 MB) |
10. ANALIZA KOMUNIKACIJE MED PODJETJEM IN POTROŠNIKOM NA PRIMERU PODJETJA PERUTNINA PTUJTina Čuš, 2012, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo se loteva zelo širokega področja komunikacije med podjetjem in potrošnikom. Obravnavali bomo, kako pomembno je, da je ta komunikacija enotna, načrtovana, kakovostna, in kako velik vpliv ima na odnos, ki ga oblikuje med podjetjem in potrošnikom. Opisali bomo pomembnejše vidike oblikovanja dobrega odnosa ter opozorili na to, kako pomemben je ta za ugled in uspešnost podjetja. Kot primer bomo obravnavali podjetje Skupina Perutnina Ptuj. Ključne besede: komunikacija, blagovna znamka, komunikacijski modeli, spletna stran, Skupina Perutnina Ptuj Objavljeno v DKUM: 18.12.2012; Ogledov: 5531; Prenosov: 151
Celotno besedilo (1,66 MB) |