1. |
2. Studio III 2019-2020 : Maribor na Dravi - študentski projekti študijskega programa Arhitektura prve stopnje2021 Opis: Delo v Studio III temelji na celovitem povezovanju najširših humanističnih pogledov, tehničnih znanj in veščin z umetnostjo arhitekturnega oblikovanja ter na spodbujanju zavedanja o družbeni odgovornosti arhitektov v najširšem socialnem in kulturnem kontekstu. Praktično delo na konkretnem projektu je dopolnjeno s predavanji o kompleksnosti in metodah arhitekturnega načrtovanja. Posebnost dela pri Studiu III je oblikovanje misli z maketo kot prenos idej v materialno. Za razliko od dosedanje prakse, ko smo vsako leto obravnavali eno od potencialnih lokacij ob Dravi in vanjo umeščali izbrani program, smo v letošnjem Studiu III na osnovi teh naših raziskovalnih preizkusov urbanega potenciala posameznih lokacij ob Dravi in na osnovi drugih arhitekturnih pobud (npr. UGM in MAKS) ter usmeritev novejših realizacij, kot je na primer Medicinska fakulteta, izdelali idejne zasnove za celoten prostor ob mestnem delu reke Drave od Studenške brvi do dvoetažnega Meljskega mostu. Obravnavani prostor smo razdelili na deset med seboj povezanih lokacij. Vsako lokacijo je obravnavala ena ali dve skupini s po dvema študentoma oziroma študentkama in nanjo umestila lokaciji najbolj ustrezen program, usklajen z bližnjim kontekstom in celotnim naborom vseh desetih lokacij. Rezultat smo na koncu predstavili z atraktivno skupinsko sestavljeno maketo, ki je še bolj jasno izpostavila urbani potencial tega prostora. Ključne besede: urbanizacija vzdolž reke Drave, arhitektura, pedagoški proces, razstava študentskih projektov, Maribor na Dravi, arhitekturna kompozicija Objavljeno v DKUM: 26.03.2021; Ogledov: 1016; Prenosov: 51 Povezava na datoteko |
3. Rialto : rekonstrukcija dvoetažnega meljskega mostu na Dravi2017, druge monografije in druga zaključena dela Opis: Če so v Mariboru Benetke, potem mora biti tudi Rialto. Navidez preprost razlog za letošnji izbor teme seminarske naloge ima v resnici precej globlji pomen. V Studiu III namreč že nekaj let proučujemo možnosti, da se urbanizacija v območju mestnega središča približa Dravi, ki se je po zajezitvi HE Zlatoličje leta 1969 spremenila v privlačno jezero. Ureditev obrobja jezera s krožno potjo in živahnim urbanim programom, ki bi se mu morala v tem delu, tako kot na Lentu, nekoliko podrediti tudi zelena krajinska ureditev vzdolž obeh bregov Drave, bi lahko sčasoma ustvarila edinstven osrednji mestni ambient. Iz tega širšega konteksta izhaja tudi ideja urbanizacije dvoetažnega Meljskega mostu (V. Ačanski, Gradis, 1985). Na ta način v Studiu III poleg osnovnih pedagoških ciljev zasledujemo tudi aktualno dogajanje na področju urejanja mest doma in v svetu ter z bolj neobremenjenim načinom razmišljanja raziskujemo alternativne nove ideje za implementacijo v Mariboru. Ključne besede: urbanizacija dvoetažnega Meljskega mostu, urbanizacija vzdolž reke Drave, arhitektura, pedagoški proces, razstava študentskih projektov Objavljeno v DKUM: 29.05.2017; Ogledov: 2179; Prenosov: 534 Povezava na celotno besedilo Gradivo ima več datotek! Več... |
4. O vzrokih migotanja listov trepetlikeBogdan Reichenberg, 2012, poljudni članek Ključne besede: Ravnikarjev seminar, Soba 25, arhitektura, mariborska univerza, mariborsko letališče, ureditev krajine, ureditev mesta, prostorski razvoj, študij arhitekture, pedagoški proces, Soba 25 Objavljeno v DKUM: 21.12.2015; Ogledov: 1047; Prenosov: 34 Povezava na celotno besedilo |
5. VREDNOTENJE KAKOVOSTI PEDAGOŠKEGA DELA VISOKOŠOLSKIH UČITELJEVBogdan Mali, 2011, diplomsko delo Opis: Temeljni raziskovalni problem diplomskega dela je vrednotenje kakovosti pedagoškega dela med univerzitetnimi študenti. Zaenkrat vrednotenje kakovosti pedagoškega dela na slovenskih fakultetah ne poteka na enak način, saj nimamo enotnih kazalcev, s katerimi bi merili kakovost. Cilj naše raziskave je bil torej ugotoviti tiste kazalce, ki so za univerzitetne študente najpomembnejši. V raziskavo so bili vključeni naključno izbrani študenti dveh fakultet. Na osnovi rezultatov smo zaključili, da je vrednotenje kakovosti pedagoškega dela na obeh fakultetah večinoma enako.
Diplomsko delo obsega teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo se ukvarjali s pomenom vrednotenja kakovosti pedagoškega dela na fakultetah, poleg tega pa smo raziskovali tudi priporočene lastnosti in sposobnosti visokošolskih učiteljev. V empiričnem delu smo opisali problemsko stanje in kazalce vrednotenja kakovosti pedagoškega dela, ki smo jih razdelili po sklopih. Anketirani študenti so ocenili pomembnost posameznega kazalca za vrednotenje kakovosti pedagoškega dela, rezultate pa smo analizirali s pomočjo statističnega programa SPSS, in sicer s T-testi. V anketiranje so bili vključeni univerzitetni študenti dveh fakultet.
Študenti Fakultete za organizacijske vede izmed 61 vnaprej postavljenih kazalcev najvišje vrednotijo kazalec, ki se nahaja v sklopu Literaura in viri: »Navede, kje je predpisana literatura in kako dostopna so gradiva« in »Na začetku predavanj navede obvezno študijsko literaturo.« Študenti Mednarodne fakultete za družbene in poslovne študije pa najvišje vrednotijo kazalec, ki smo ga uvrstili v sklop Uporaba učnih pripomočkov, in sicer: »PowerPoint.«
Rezultati so pokazali na precejšnjo enotnost vrednotenja kazalcev. V sklopu Sodelovanje s študenti smo našo hipotezo prvič. Drugič pa je bila hipoteza potrjena v sklopu Pomoč, usmerjanje, mentorstvo, kar pomeni, da statistično pomembne razlike med odgovori študentov obeh fakultet obstajajo. V vseh preostalih sklopih pa statistično pomembnih razlik nismo odkrili.
Analiza rezultatov je pokazala, da smo naše uvodno raziskovalno vprašanje: »Ali univerzitetni študenti Fakultete za organizacijske vede in Mednarodne fakultete za družbene in poslovne študije enako vrednotijo kazalce kakovosti pedagoškega procesa,« potrdili, saj vsi spremljajo pedagoški proces z istega zornega kota. Ključne besede: vrednotenje kakovosti pedagoškega dela, pedagoški proces, enotni vprašalnik Objavljeno v DKUM: 08.07.2011; Ogledov: 2295; Prenosov: 181 Celotno besedilo (1,12 MB) |