2.
INOVACIJE PRI POUKU DRUŽBOSLOVJA NA RAZREDNI STOPNJISandra Šavel, 2010, diplomsko delo
Opis: Pedagoške inovacije so postale nepogrešljiv del prav vsake vzgojno-izobraževalne ustanove. V osnovnih šolah je skozi čas prišlo do velikega premika v samem poteku procesa izobraževanja. Osrednji element pouka je postal učenec, z razliko od tradicionalnega pouka, v katerem je imel glavno vlogo učitelj. Namen inoviranja učiteljeve prakse torej izhaja predvsem iz nuje, kako ustvariti in izpeljati pouk, da učenca čim bolj aktivno vključimo vanj. Tako se na pedagoškem področju posodabljajo metode in oblike, uveljavljajo se novi učni pristopi, vse večji je poudarek na vnašanju sodobnih tehnoloških sredstev, pripomočkov, ki tako ali drugače pritegnejo pozornost, omogočajo kvalitetnejšo izvedbo ter v nekaterih segmentih tudi lajšajo delo učitelju.
V teoretičnem delu so predstavljene različne opredelitve pedagoških inovacij, proces uvajanja inovacij v sistem vzgoje in izobraževanja, posledice, ki jih uvajanje takšnih in drugačnih sprememb in novosti prinese ter vrste inovacij, ki so trenutno aktualne v vzgojno-izobraževalnem procesu.
V empiričnem delu diplomskega dela smo preverili, kaj učiteljem predstavljajo inovacije in koliko ter katere vključujejo v svojo prakso. Zanimalo nas je, ali obstajajo razlike med učitelji glede na regijo, razred poučevanja in delovno dobo. Učitelji so dokaj enotni pri opredelitvi pedagoških inovacij, medtem ko pri vključevanju oziroma izvajanju inovacij med njimi prihaja do razlik. Pridobljeni podatki kažejo, da je le malo učiteljev, ki ne poznajo inovacij. Starejše inovacije, ki so že uspešno vpeljane v proces poučevanja, so pričakovano med učitelji tudi pogosto uporabljene. Tukaj gre predvsem za tehnološke inovacije in nekatere učne oblike. Nekoliko manj so v prakso vključene inovacije, ki so se pojavile v zadnjih nekaj letih, vendar se tudi za te med učitelji kaže velik interes.
Ključne besede: Ključne besede: pedagoške inovacije, učitelji razrednega pouka, družboslovje.
Objavljeno v DKUM: 23.12.2010; Ogledov: 2425; Prenosov: 253
Celotno besedilo (860,32 KB)