1. Stališča študentov treh fakultet do poučevanja tujega jezika v predšolskem obdobju : diplomsko deloJerneja Kuglar, 2022, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu predstavljamo stališča študentov predšolske vzgoje do poučevanja tujega jezika v predšolskem obdobju.
V teoretičnem delu predstavljamo vlogo poučevanja tujega jezika, opisujemo stanje zgodnjega poučevanja tujega jezika v Sloveniji in v nekaterih drugih državah ter predstavljamo pregled predmetnikov pedagoških fakultet, oddelkov za predšolsko vzgojo Univerze v Mariboru, Ljubljani in na Primorskem. Prav tako opisujemo trenutno stanje vključevanja tujega jezika v vrtec in pregled nekaterih sodobnih raziskav o stališčih študentov, vzgojiteljev, staršev o vključevanju tujega jezika v predšolsko obdobje.
Empirični del naloge prikazuje rezultate opravljene raziskave, kjer študenti predšolske vzgoje pedagoških fakultet, Univerze v Mariboru in Univerze na Primorskem, podajo stališča o učenju in poučevanju tujega jezika v predšolskem obdobju. Rezultati prikazujejo, da se študenti večinoma (55,7 %) strinjajo z obveznim poučevanjem tujega jezika v vrtcih. Nekateri pa bi ga raje ponudili kot obogatitveno dejavnost. Stališča študentov niso odvisna od izbire pedagoške fakultete, nobena fakulteta pa v času študija predšolske vzgoje ne omogoča pridobitve ustreznih kompetenc za poučevanje tujega jezika v zgodnjem obdobju. Ključne besede: stališča študentov, učenje tujega jezika v predšoslkem obdobju, pedagoška fakulteta, celosten razvoj, Kurikulum za vrtce Objavljeno v DKUM: 19.05.2022; Ogledov: 169; Prenosov: 17
Celotno besedilo (1,13 MB) |
2. Praktično pedagoško usposabljanje v študijskih programih druge stopnje – primerjalna analiza med fakultetami Univerze v MariboruDanijela Rus, 2016, doktorska disertacija Opis: V doktorski disertaciji predstavljamo primerjalno analizo praktičnega pedagoškega usposabljanja v študijskih programih druge stopnje na fakultetah Univerze v Mariboru, ki izobražujejo bodoče strokovne delavce v vzgoji in izobraževanju, to so Fakulteta za naravoslovje in matematiko, Filozofska fakulteta in Pedagoška fakulteta. V teoretičnem delu doktorske disertacije predstavljamo temeljna izhodišča in dosedanja spoznanja o praktičnem pedagoškem usposabljanju ter podamo teoretično primerjalno analizo različnih področij praktičnega pedagoškega usposabljanja v študijskih programih druge stopnje na fakultetah Univerze v Mariboru (Fakulteta za naravoslovje in matematiko, Filozofska fakulteta in Pedagoška fakulteta). Pričujoča spoznanja predstavljajo temeljno podstat empirične raziskave, predstavljene v empiričnem delu doktorske disertacije. Rezultati empirične raziskave, izvedene na vzorcu študentov študijskih programov druge stopnje na treh fakultetah Univerze v Mariboru (Fakulteta za naravoslovje in matematiko, Filozofska fakulteta in Pedagoška fakulteta), so pokazali obstoj razlik med študenti glede na vrsto fakultete, vrsto študija in usmeritev študija na različnih področjih praktičnega pedagoškega usposabljanja. Temeljne ugotovitve empirične raziskave so: anketirani študentje so v različni meri uresničili cilje, pridobivali novo znanje, izpolnjevali obveznosti in naloge, razvijali splošne in predmetno-specifične kompetence ter izvajali (samo)evalvacijo posameznih aktivnosti v okviru praktičnega pedagoškega usposabljanja; anketirani študentje povečini ocenjujejo, da je trajanje praktičnega pedagoškega usposabljanja prekratko in da so se njihova pričakovanja glede celotnega poteka usposabljanja izpolnila v srednje veliki oz. veliki meri ter podajajo različne organizacijske in izvedbene predloge za izboljšanje le-tega v prihodnje. Ključne besede: praktično pedagoško usposabljanje, študijski programi druge stopnje, študentje, strokovni delavci v vzgoji in izobraževanju, Univerza v Mariboru, Fakulteta za naravoslovje in matematiko, Filozofska fakulteta, Pedagoška fakulteta Objavljeno v DKUM: 07.10.2016; Ogledov: 1579; Prenosov: 193
Celotno besedilo (3,64 MB) |
3. |
4. KONDICIJSKA PRIPRAVA MLADIH NOGOMETAŠEVDarjan Slavic, 2011, diplomsko delo Opis: IZVLEČEK
Vzporedno z razvojem nogometa (hitrost in dinamika nogometne igre ter tehnično-taktične zahteve) je rasla pomembnost kondicijskega treninga. Vloga kondicijske priprave je postala v nogometu zelo pomembna – kot nekakšen predpogoj za doseganje vrhunskega športnega rezultata v nogometu.
Diplomsko delo je napisano v štirih vsebinskih sklopih, v katerih bo predstavljena tematika dela.
V uvodu je na kratko predstavljena pomembnost kondicijske priprave v nogometu.
V drugem poglavju sem opredelil kondicijsko pripravo nogometašev (opredelitev pojma, cilji in naloge, vrste, načela …), strukturo, vrste in osnovna načela in metode kondicijske priprave, ter analiziral kondicijo nogometaša.
V tretjem poglavju sem podrobnejše opisal lastnosti in značilnosti pri kondicijski pripravi mladih ter razvoj osnovnih motoričnih (hitrost, koordinacija, gibljivost, natančnost in moč) in funkcionalnih sposobnosti (vzdržljivost) pri mladih nogometaših.
Glavni cilj diplomske naloge je bil teoretična predstavitev kondicijske priprave v nogometu ter pomembnosti biološkega razvoja mladih za lažje razumevanje kondicijskega treninga v različnih starostnih kategorijah mladih nogometašev, predstavitev značilnosti kondicijskega treninga mladih, njihovih specifičnih pogojev po starostnih kategorijah in osnovne metode treninga motoričnih in funkcionalnih sposobnosti mladih nogometašev. Pri osnovnih metodah treninga so predstavljene tudi vaje za vsako motorično in funkcionalno sposobnost posebej. Ključne besede: Ključne besede: nogomet, mladi, kondicijska priprava, razvoj, motorične sposobnosti, funkcionalne sposobnosti, trening, vaje
KONDICIJSKA PRIPRAVA MLADIH NOGOMETAŠEV
DARJAN SLAVIC
UNIVERZA V MARIBORU, PEDAGOŠKA FAKULTETA, 2011
ŠPORTNO TRENIRANJE, TEHNIKA IN TAKTIKA NOGOMETA
103 STRANI, 64 SLIK, 3 VIRI, 3 SHEME. Objavljeno v DKUM: 26.10.2011; Ogledov: 8364; Prenosov: 1568
Celotno besedilo (1,54 MB) |