| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 3 / 3
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
PRAVNA ANALIZA V ZADEVI c-59/11(NADZOR NAD SEMENI)
Marjetka Uršič, 2013, diplomsko delo

Opis: Področje trženja semenskega materiala je urejeno z uredbami in direktivami. Skozi primer C 59/11 in načela prava varstva okolja v diplomski nalogi analiziram zanimivejše segmente področja, njihov vpliv na kmetijski sektor ter posredno hrano ljudi in krmo živali. Združenje Kokopelli je nevladna organizacija, ki se ukvarja s trženjem semen starih sort zelenjadnic. Družba Graines Baumaux SAS je zoper združenje vložila tožbo zaradi nelojalne konkurence, ker je ugotovila, da 461 sort zelenjadnic v njihovi ponudbi ni sprejetih v skupne kataloge. Na prvi stopnji je francosko sodišče dosodilo odškodnino Graines Baumaux SAS. Kokopelli je zoper sodbo vložil pritožbo. Cour d’appel Nancy je prekinilo postopek in postavilo vprašanje za predhodno odločanje Sodišču Evropske unije. Vprašanje se je nanašalo na veljavnost direktiv o trženju zelenjadnic glede na to, da predpisujeta omejitve glede pridelave in trženja semena starih sort. V evropskem prostoru se goji vedno manj sort. Stare sorte izginjajo, medtem ko prevladujejo sorte, ki so komercialno zanimivejše. Omejitve pridelave in trženja starih sort na eni strani ter porast števila patentiranih sort, transgenih rastlin na drugi prispevajo k zmanjšanju biotske diverzitete ter posredno k potencialnemu pomanjkanju sort, prilagojenih posebnim razmeram, in omejevanju izbire potrošnika kmetijskih izdelkov na trgu.
Ključne besede: Direktiva 2002/55/ES, Direktiva 2009/145/ES, skupni katalogi, biotska diverziteta, patentiranje semen, gensko spremenjene rastline, varovanje okolja.
Objavljeno: 10.01.2014; Ogledov: 1115; Prenosov: 80
.pdf Celotno besedilo (673,25 KB)

3.
POMEN VAROVANJA INTELEKTUALNE LASTNINE PRI SNOVANJU POLITIKE PODJETJA
Matej Budja, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomskem seminarju sem ugotavljal medsebojno soodvisnost politike podjetja in pomena varovanja intelektualne lastnine. Osredotočil sem se na inovativno slovensko podjetje Eurel d.o.o., katerega vodi Štefan Kuzma, teoretični in praktični strokovnjak tako pri vodenju podjetja, kot tudi v zvezi z varovanjem IL. Ugotovil sem sledeče: • Eurel proizvaja izdelke skladno z zahtevanimi specifikacijami naročnikov in v dogovorjenih rokih • Zadovoljnost odjemalcev je njihova prioriteta • Poslužujejo se vitke proizvodnje in nenehnih izboljšav • Spodbujajo in nagrajujejo zaposlene za pozitiven doprinos k podjetju • So družbeno in okoljsko naravnano podjetje Eurel ima torej jasno definirane temeljne cilje. Pri doseganju le-teh morajo biti inovativni, se dinamično odzivati in pravočasno prepoznati priložnosti - skratka v danem trenutku morajo najti določene konkurenčne prednosti. Da bi zaščitili intelektualno lastnino, katera jim omogoča te prednosti in posledično tudi dobiček, se morajo posluževati predvsem patentiranja izdelkov in postopkov. Brez slednjega, bi konkurenca namreč lažje reproducirala in izdelovala izdelke, brez lastnega vložka v razvoj in inoviranje, kar bi utegnilo dejanska inovativna podjetja upočasniti (ali celo onemogočiti nadaljni razvoj, poslovanje). Teoretično podlago diplomskega dela sem (intervju z g.Kuzmo, analiza podjetja) dopolnil s praktičnimi nasveti in primeri za podjetje Eurel d.o.o., katero je tipični predstavnik novodobnih inovativnih podjetij. Na primeru omenjenega podjetja se lepo vidi, kako globoko sta povezani (in prepleteni) politika podjetja in varovanje IL. Sklepam lahko, da je situacija podobna tudi pri drugih inovativnih podjetjih. Ob tem velja omeniti opozorilo g. Kuzme, da je potrebno »pametno patentiranje«, saj lahko v nasprotnem primeru storimo več škode kot koristi.
Ključne besede: politika podjetja, varovanje intelektualne lastnine, inovativno podjetje, pametno patentiranje
Objavljeno: 04.04.2014; Ogledov: 760; Prenosov: 88
.pdf Celotno besedilo (1,44 MB)

Iskanje izvedeno v 0.05 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici