| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 8 / 8
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Akademske skupnosti kot partnerji za doseganje ciljev trajnostnega razvoja
Nomi Hrast, 2022, diplomsko delo

Opis: Univerze so pomemben partner pri oblikovanju družbe in okolja sedanjosti ter prihodnosti. Prav zato se jih uvršča med pomembne partnerje tudi, ko gre za doseganje ciljev trajnostnega razvoja. V pisnem delu smo preučili koncept trajnosti in trajnostnega razvoja, potrebe za nastanek in razvoj ciljev trajnostnega razvoja ter njihove omejitve. Osredotočili smo se na 17. cilj trajnostnega razvoja, ki predstavlja partnerstva za doseganje ciljev trajnostnega razvoja in izmed možnih partnerjev izbrali akademske skupnosti, natančneje univerze. Slednje so pomemben partner v večdeležniških partnerstvih, ki glede na Združene Narode predstavljajo ključen korak k doseganju ciljev trajnostnega razvoja. Kot izbran primer partnerstva za doseganje ciljev trajnostnega razvoja smo izbrali univerzitetna odcepljena podjetja, ki predstavljajo primer večdeležniškega partnerstva. Osredotočili smo se na univerzitetna partnerstva in strategije za doseganje ciljev trajnostnega razvoja. V praktičnem delu smo preučili Univerzo v Mariboru kot izbrano akademsko skupnost in njeno strategijo za obdobje 2021–2030 ter podpiranje inovativnega podjetniškega okolja skozi univerzitetna odcepljena podjetja.
Ključne besede: cilji trajnostnega razvoja, akademske skupnosti, trajnostni razvoj, partnerstva
Objavljeno v DKUM: 24.11.2022; Ogledov: 848; Prenosov: 265
.pdf Celotno besedilo (897,29 KB)

2.
Dejavniki uspeha mednarodnih strateških zavezništev
Rene Bizjak, 2020, magistrsko delo

Opis: Raziskava magistrskega dela se nanaša na celostno obravnavo dejavnikov uspeha v mednarodnih strateških zavezništvih. Globalno gledano strateška zavezništva vse intenzivneje pridobivajo na pomenu in postajajo preferenčna izbira podjetij ter tako izpodrivajo njihove nakupe oziroma prevzeme. Podjetja širom sveta vse hitreje ugotavljajo prednosti, ki jih prinašajo razne oblike zavezništev in partnerstev, ter spoznavajo princip sodelovanja za tekmovanje. S preučenimi dejavniki uspeha smo postavili konceptualni okvir za podjetja, ki se bodo v prihodnosti podajala na medsebojno pot sodelovanja in povezovanja oziroma partnerstva. Za namene lažjega odločanja glede izbire potencialnih partnerjev smo opredelili dejavnike in vrednote, ki jih naj partner pooseblja. Ugotovili smo tudi, da moramo posebno pozornost namenjati medsebojni komplementarnosti, saj je najmanj mogoče, da zavezništvo uspe takrat, ko partnerja doprineseta konkurenčne proizvode istim distribucijskim kanalom. Spoznali smo, da je pri izbiranju partnerjev pomembno, da je vsak partner močan v funkcijah, ki jih doprinese zavezništvu. Predstavili smo spirale in pasti strateških zavezništev, kot tudi modele, matrike in ogrodja za njihovo celovito analizo. Izpostavljamo nujnost vrednotenja potencialnih partnerjev, s čimer eliminiramo morebitno prisotnost pristranskih dejavnikov, hkrati pa pridobimo vpogled v poslovno, strateško in operativno dimenzijo podjetja. Po opravljeni izdatni analizi dejavnikov uspeha mednarodnih strateških zavezništev smo spoznali, da lahko dejavnike uspeha kategorično umeščamo med komercialne, tehnološke, strateške, kulturološke in operacijske. Znotraj teh dimenzij smo preučili 52 splošnih dejavnikov uspeha, za katere upamo trditi, da pokrivajo veliko večino vseh možnih tovrstnih dejavnikov v podjetjih. Dognali smo, da uspešnost zavezništva tvori njihova kombinacija in ne posamezni primeri izpolnjevanja kriterijev uspešnostnih dejavnikov. Obravnavali smo praktične primera s področja mednarodnih strateških zavezništev, kjer smo spoznanja kombinirali z že prej pridobljenim teoretičnim znanjem. Tako smo preučili strateška zavezništva med Walmart in JD.com, Danone in Wahaha, Daimler-Benz in Chrysler, Renault in Nissan, PROD in NEGO ter tri ključna zavezništva v letalski industriji: Star Alliance, SkyTeam in Oneworld. Dokazali smo, da teoretična izhodišča in spoznanja ter dejavniki uspeha veljajo tudi v praktičnih premerih, kjer jih je sicer težje med seboj razločiti, saj se intenzivno prepletajo. Ključne razloge za propad strateških zavezništev opažamo v pomanjkanju komunikacije in zaupanja, nesorazmerni delitvi dela in premoženja, zanemarjanju vzajemnih odnosov in samovoljnem delovanju ter neupoštevanju kulturoloških razlik.
Ključne besede: Mednarodna strateška zavezništva, strateška zavezništva, dejavniki uspeha, partnerstva, zavezništva, kulturološke razlike, sodelovanje, mednarodna ekonomija, globalizacija, deglobalizacija.
Objavljeno v DKUM: 06.11.2020; Ogledov: 941; Prenosov: 159
.pdf Celotno besedilo (2,65 MB)

3.
Slovenski podjetniški observatorij 2005
Miroslav Rebernik, Polona Tominc, Mojca Duh, Matej Rus, Tadej Krošlin, Barbara Bradač Hojnik, Dijana Močnik, Ksenja Pušnik, končno poročilo o rezultatih raziskav

Opis: Slovenski podjetniški observatorij 2005 prikazuje nekatere vidike slovenskega podjetništva v preteklem letu. Podajamo osnovne značilnosti slovenskih podjetij, kot jih lahko razberemo iz ekonomskih in statističnih podatkov. V analizo smo zajeli vsa tista podjetja, ki so v letu 2004 oddala poročila o poslovanju na AJPES. Analizirali smo štiri teme: 1) Ocenili smo ambicije ustaljenih podjetnikov v Sloveniji glede njihove prihodnje rasti v primerjavi z ambicijami po rasti nastajajočih in novih podjetnikov; 2) Analizirali smo sodelovanje in partnerstva med podjetji, razloge, oblike in področja sodelovanja ter vplive uspešnosti sodelovanja na konkurenčnost malih in srednje velikih podjetij v primerjavi z velikimi podjetji v Sloveniji; 3) Analizirali smo razlike v starosti, velikosti, izvozni naravnanosti, uspešnosti in aspiracijah po rasti med družinskimi in ne-družinskimi malimi in srednje velikimi podjetji v Sloveniji; 4) Proučevali smo tudi internacionalizacijo malih in srednje velikih podjetij ter dodali pregled pomembnejših del slovenskih avtorjev, ki so jih o podjetništvu napisali v letu 2005.
Ključne besede: podjetje, podjetništvo, podjetnik, slovenska podjetja, družinska podjetja, internacionalizacija podjetij, aspiracije po rasti, partnerstva med podjetji
Objavljeno v DKUM: 18.01.2017; Ogledov: 1397; Prenosov: 134
URL Povezava na celotno besedilo
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Istospolno partnerstvo - posledica za otroke?
Bojan Macuh, 2010, drugi sestavni deli

Ključne besede: družina, odnosi, otroci, istospolna partnerstva, istospolne partnerske zveze
Objavljeno v DKUM: 07.06.2012; Ogledov: 2075; Prenosov: 85
URL Povezava na celotno besedilo

5.
Kultura športnega plesalca
Martina Plohl, 2011, magistrsko delo

Opis: Pogajanja so po navadi začetek sklepanja novih plesnih partnerstev, zato je pomembno, da kadar se pogajamo z nekom iz druge kulture za sklenitev plesnega partnerstva, je potrebno da se pozanimamo o kulturi in njenih značilnostih, ter poiščemo vsa odstopanja med našo in tujo kulturo. Le tako bomo lahko v pogajanjih uspešni, prav tako pa se bomo že na začetku izognili težavam in nesoglasjem v prihodnosti. Vse to je potrebno vedeti že pred samimi pogajanji, saj je od tega odvisen kasnejši uspeh na novo sestavljenega plesnega para. Tudi moralna in etična plat osebnosti posameznika imata velik pomen pri značajskih lastnostih posameznega plesalca. Skozi to se kaže njegov odnos do samega sebe, do drugih, ter do dela in treninga. V športnem plesu se predpisana etična načela pričakujejo od plesalcev, vsekakor pa tudi od sodnikov, ki so zelo pomemben del vsakega plesnega tekmovanja. Sodniki bi morali vedno vzdrževati najvišje standarde etike ter vedenja in ravnanja, čemur pa vedno ni tako. Korupcija je močno vpletena v šport, pri čemer pa pošteno ogroža njegovo prihodnost. Obdarovanje v športnem plesu je lahko zelo lepa gesta, lahko pa kar hitro preide tudi v podkupnino. Zato je potrebno da smo pozorni na to, kaj podarjamo, ob kakšni priložnosti, ter komu. Kultura opravlja veliko vlog v vsakdanjem življenju, kakor tudi v športu. Saj je ravno kultura tista, ki oblikuje vedenje določene skupine športnikov. Tako se glede na kulturo posamezni športi (skupine športnikov), med seboj razlikujejo. V našem primeru gre za posebno kulturo in sicer za kulturo plesalcev. Kulture se športniki učijo postopno in počasi, saj že z odločitvijo, da se bodo ukvarjali z določenim športom s tem prevzamejo tudi odgovornosti glede kulture, ki jo zahteva določen šport. V športnem plesu gre za več skupin plesalcev, ki sestavljajo kulturo športnega plesa. Posamezni plesalci se med seboj razlikujejo, vendar jih veže skupna plesna kultura. Kultura je iz strani članov določenega športa splošno sprejeta in kasneje nezavedno uporabljena. Tako se v vsakem športu oblikujejo določeni prepoznavni znaki v kulturi športnikov, ki nas opominjajo na značilnosti določene športne discipline. Komuniciranje v kulturno mešanem plesnem paru, je zelo zahtevno, saj obstajajo številni dejavniki, ki predstavljajo komunikacijske ovire v mešanem plesnem partnerstvu. Razlike in ovire se kažejo v jeziku, navadah in običajih, sklepanju sporazumov, prostoru, času, religiji, spolu,...
Ključne besede: Ključne besede: pogajalski proces, pogajanja, etika, športni ples, standardni in latinskoameriški plesi, podkupovanje, korupcija, obdarovanje, kultura, motivacija, komunikacija, vedenje, kulturno mešana plesna partnerstva.
Objavljeno v DKUM: 11.01.2012; Ogledov: 2569; Prenosov: 184
.pdf Celotno besedilo (669,53 KB)

6.
JAVNI SEKTOR IN JAVNO-ZASEBNO PARTNERSTVO NA PORTUGALSKEM
Sabina Lebar, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Javni sektor je pomemben del sodobne družbe, saj nam nudi vrsto storitev, ki so v vsakdanjem življenju nujno potrebne. Pomembno je, da imamo dobro usposobljen delovni kader, ki nam omogoča, da so storitve opravljeno hitro in hkrati kvalitetno. Nujno potrebno je, da javni sektor dobro sodeluje tudi z zasebnim sektorjem, saj lahko le na podlagi dobre komunikacije nastane javno-zasebno partnerstvo. Javno-zasebno partnerstvo postaja v današnjem času ključnega pomena pri izvedbi določenega projekta. Sodelovanje med obema sektorjema prinaša mnogo koristi, prinaša pa tudi slabosti, ki jih lahko uspešno odpravimo, če jih pravočasno odkrijemo. Največji prednosti javnega sektorja sta financiranje ter znanje, ki jih oba izvajalca pridobita tekom izvedbe projekta. V delu diplomskega seminarja je opisan javni sektor in javno-zasebno partnerstvo na Portugalskem. Portugalska je pri izvajanju javno-zasebnih partnerstev dokaj mlada država, a ima za seboj nekaj zelo uspešnih projektov, ki so omembe vredni.
Ključne besede: Javni sektor, načela javno-zasebnega partnerstva, javno-zasebno partnerstvo, Portugalska
Objavljeno v DKUM: 21.01.2011; Ogledov: 2622; Prenosov: 267
.pdf Celotno besedilo (233,18 KB)

7.
EVROPSKA SOSEDSKA POLITIKA (ESP)
Karmen Kline, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo predstavlja Evropsko sosedsko politiko, ki se je pričela izvajati leta 2004 po širitvi Evropske unije na petindvajset držav članic. Delo najprej predstavlja samo politiko, njeno geografsko razsežnost, cilje, dodatne ugodnosti za države partnerice ESP in skupne vrednote v sklopu katerih se opredelijo skupni interesi in spoznanje k skupnim vrednotam. Nadalje se delo usmeri v samo delovanje ESP, ki zajema opredelitev akcijskega načrta, ki je temelj za začetek izvajanja ESP. Akcijski načrti zajemajo agendo političnih in gospodarskih reform na podlagi prioritet, ki se izvajajo v krajšem roku (treh let) ali daljšem roku (pet let). Predstavljenih je vseh šest glavnih področij akcijskih načrtov. Ker daje EU vedno večji poudarek regionalnemu sodelovanju tudi znotraj ESP, je v delu predstavljeno regionalno sodelovanje na vzhodnih mejah EU vključno s pobudo »sinergija Črnega morja« in prav tako na območju Sredozemlja, kjer je predstavljena pobuda »Barcelonski proces: Unija za Sredozemlje«. Predstavljeni so tudi obstoječi sporazumi držav partneric. Zadnji skop dela je financiranje ESP, kjer je predstavljena finančna pomoč držav partneric pred začetkom izvajanja politike. Predstavljeni so obstoječi finančni instrumenti in njihovo prepletanje s strategijo ESP. Delo se nato osredotoči na nov finančni instrument ESP imenovan Evropski instrument sosedstva in partnerstva ter njegovo postopno uvajanje, ki je sledilo v dveh fazah. Sledi dodeljevanje finančnih sredstev v sklopu novega instrumenta in predstavitev programov čezmejnega sodelovanja.
Ključne besede: Evropska sosedska politika (ESP), države partnerice ESP, akcijski načrt, financiranje ESP, sinergija Črnega morja, pobuda Barcelonski proces, Evro-sredozemsko partnerstvo, Evropski instrument sosedstva in partnerstva, programi čezmejnega sodelovanja (CBC).
Objavljeno v DKUM: 22.03.2010; Ogledov: 2749; Prenosov: 245
.pdf Celotno besedilo (550,68 KB)

8.
JAVNO - ZASEBNO PARTNERSTVO IN FINANCIRANJE JAVNIH INVESTICIJ Z ANALIZO USPEŠNOSTI PROJEKTOV
Eva Sajko, 2009, diplomsko delo

Opis: Zaradi omejenih proračunskih sredstev je za državo nujno potrebno sodelovanje javnega in zasebnega sektorja, če želi uspešno zadovoljiti potrebe gospodarstva po javni infrastrukturi. Pri tem ima na voljo več oblik partnerstva, kot so pogodba o opravljanju storitev, pogodba o upravljanju, najemna pogodba, koncesijska pogodba, oblike projektnega financiranja in privatizacija kot skrajna oblika. V okviru načrtovanja in vodenja infrastrukturnih investicij pa je vse bolj pomembno ugotavljati tudi, kakšne so ekonomske prednosti in racionalnosti posameznih javnih projektov. S pomočjo kazalnikov uspešnosti (statičnih in dinamičnih) torej opravimo finančno analizo projekta, s katero bodočemu investitorju predstavimo privlačnost projekta.
Ključne besede: javno zasebno partnerstvo, oblike javno zasebnega partnerstva, projektno financiranje, koncesija, kazalniki uspešnosti projektov
Objavljeno v DKUM: 10.02.2010; Ogledov: 3003; Prenosov: 569
.pdf Celotno besedilo (947,82 KB)

Iskanje izvedeno v 0.19 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici