| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 19
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Intimnopartnerski umori v osrednjem in zahodnem delu Slovenije
Nastja Škaper, 2021, diplomsko delo

Opis: Vsaka peta ženska je vsaj enkrat v življenju deležna partnerjevega nasilja. Omejujoči dejavnik pri ugotavljanju pogostnosti intimnopartnerskega nasilja je predvsem veliko neprijavljenih primerov nasilja v družini. Strokovne službe se pogosto soočijo z nasiljem »za štirimi stenami«, šele ko je nasilje prisotno že dalj časa in se kaže s hudimi, včasih tudi usodnimi posledicami. Intimnopartnerski umori so najhujša posledica intimnopartnerskega nasilja in so najpogostejši vzrok nasilnih smrti žensk. Storilci so štirikrat pogosteje moški in žrtve ženske. Vsak sedmi umor na svetu je intimnopartnerski umor, ki ga napovedujejo grožnje, zalezovanje in/ali zgodovina intimnopartnerskega nasilja, zato so tudi označeni kot »napovedani umori«. Dejanje je izrazito spolno zaznamovano kaznivo dejanje in storilec najpogosteje nekdanji zakonec oziroma partner. Ker je ozaveščenost družbe o intimnopartnerskem nasilju in umoru nezadostna, v diplomskem delu obravnavamo posebnosti in značilnosti intimnopartnerskega umora. Pregledali smo strokovno literaturo in statistične podatke Ministrstva za notranje zadeve in Statističnega urada Republike Slovenije ter opravili analizo zbranih statističnih podatkov v obdobju med letoma 2015 in 2017. Rezultati raziskave potrjujejo, da so v partnerskem odnosu pogosteje nasilni moški kot ženske in da so žrtve intimnopartnerskega umora izključno ženske. Najpogosteje uporabljena sredstva pri dejanju umora so strelno orožje, nož ter predmeti iz kovine, plastike, stekla in lesa. Najpogostejši kraji umora so stanovanjska hiša v naselju, stanovanje v bloku, cesta, ulica ali trg v naselju ter stanovanjska hiša izven naselja. Rezultati raziskave bi lahko doprinesli k boljšemu razumevanju problematike ter bi lahko predstavljali izhodišče obsežnejšim raziskavam intimnopartnerskega umora v slovenski populaciji za nadaljnje raziskovanje.
Ključne besede: diplomske naloge, intimni partner, umor, nasilje, žrtev, povzročitelj
Objavljeno: 16.03.2021; Ogledov: 129; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (1,13 MB)

2.
Značilnosti javno-zasebnega partnerstva v Franciji
Tina Vollmeier, 2020, diplomsko delo

Opis: Javno-zasebna partnerstva, ki so opredeljena kot dolgoročne pogodbe med javnim in zasebnim partnerjem, vse bolj pridobivajo na pomenu. Njihov glavni pomen je zagotavljanje javnih dobrin ali storitev, pri čemer zasebna stranka nosi veliko mero tveganja in odgovornosti za upravljanje. Javno-zasebna partnerstva se uveljavljajo kot inovativno politično orodje, ki – če je uspešno izvedeno – prinese pozitivne rezultate v korist javnega in zasebnega sektorja ter še posebej uporabnikom, ki jim je posamezen projekt prvotno namenjen. Delo diplomskega projekta je sestavljeno iz teoretičnega in analitičnega dela. V poglavjih teoretičnega dela so predstavljeni osnovne značilnosti in elementi javno-zasebnega partnerstva ter poslovna tveganja, ki jih projekti javno-zasebnih partnerstev prinesejo s seboj, navedene pa so tudi posamezne prednosti in slabosti, ki jih lahko pričakujemo pri teh partnerstvih. Ker pa se lahko projekti izvajajo na podlagi dveh različno opredeljenih partnerstev, pogodbenega in institucionalnega, smo opredelili tudi njune značilnosti. V analitičnem delu se posvetimo analizi področja javno-zasebnih partnerstev v Franciji, kjer opredelimo značilnosti s področja zakonodaje in institucij na omenjenem področju. V tem delu diplomskega projekta je prikazana tudi primerjava obsega javno-zasebnih partnerstev in tradicionalnih javnih naročil kot enega izmed orodij za naložbe v infrastrukturo v Franciji. Ob koncu smo predstavili tudi izbrane projekte, pri katerih je bila uporabljena pogodba javno-zasebnega partnerstva. Enega izmed teh projektov smo podrobno analizirali z vidika vsebine, vpletenih podjetij, finančnega okvirja in vpliva projekta na gospodarstvo.
Ključne besede: javno-zasebno partnerstvo, javni partner, zasebni partner, Francija, javni interes
Objavljeno: 14.10.2020; Ogledov: 177; Prenosov: 28
.pdf Celotno besedilo (2,50 MB)

3.
So-Znamčenje (co - branding)
Aljaž Benko, 2018, diplomsko delo

Opis: V hitro spreminjajočem in negotovem globalnem okolju podjetja iščejo različne možnosti za ustvarjanje konkurenčne prednosti in da bi postala uspešna. Zaradi visokih medijskih stroškov in podobnosti izdelkov na trgu je manj znanim in manj priljubljenim podjetjem težko zgraditi močno blagovno znamko. Zato je lahko so-znamčenje privlačna možnost za mnoga podjetja. So-znamčenje predstavlja različne oblike povezav z blagovnimi znamkami, lahko preoblikuje pozitivna združenja partnerske blagovne znamke v smeri šibkejše žariščne blagovne znamke in povečuje njegovo zaznavo. Torej, izbira partnerja v so-znamčenju je pomembna. S povezovanjem blagovnih znamk in ustvarjanjem zavezništva lahko podjetja na ta način svojo blagovno znamko naredijo bolj privlačno za potrošnike. Tako bomo v tem diplomskem delu raziskali, kaj pomeni so-znamčenje, katere vrste in strategije so-znamčenja poznamo in na kaj morajo biti podjetja pozorna pri izbiri partnerja za so-znamčenje. Na koncu diplomskega dela bomo preučili uspešen primer so-znamečnja med podjetjema MasterCard in Apple Pay, pri čemer bomo lahko videli, koliko lahko podjetje pridobi iz so-znamčenja, če izbere pravilnega partnerja za to. Strategija so-znamčenja je definirana kot pojav, ko se dve tržni znamki istočasno pojavita bodisi v imenu, znaku, simbolu ali embalaži novega izdelka (Grossman & Till, 1998). So-znamčenje je oblika sodelovanja med dvema ali več znamkami z močnim zaznavanjem s strani potrošnika (Blackett & Boad, 1999). Vse vpletene partnerske znamke so na so-znamčeni blagovni znamki vidne tudi potrošniku. Osredotočamo se na strateško zavezništvo, kjer imata storitvena in izdelčna blagovna znamka skupaj več prednosti kot v primeru pojavljanju vsake posamezne na trgu. Govorimo o skupnem nastopu na trgu, kjer ena blagovna znamka podpira drugo in obratno. Raziskave kažejo, da prinaša strategija so-znamčenja izjemno povečanje prepoznavnosti izdelčnih blagovnih znamk, in izluščijo dejavnike, kateri vplivajo na zavedanje (Besharat, 2010). Ta strategija omogoča, da partnerji povežejo kakovost posamezne izdelčne znamke v skupen paket za potrošnika, kateri podjetju zmanjša stroške ter prinaša vrsto različnih vplivov. Ob tem se poraja vprašanje, ali taka vrsta strategije dejansko vpliva na prepoznavnost in spreminja ugled »glavne« blagovne znamke in s tem niža oziroma viša zaznano kakovost partnerskih znamk (Besharat, 2010; Levin, Charlene Davis, & Levin, 1996).
Ključne besede: so-znamčenje, co-branding, partnersko povezovanje blagovnih znamk, blagovna znamka, partner, povezovanje, strategije, vrste
Objavljeno: 27.06.2019; Ogledov: 524; Prenosov: 66
.pdf Celotno besedilo (1,22 MB)

4.
Mobilnost zaposlenih v logističnem podjetju Cargo-partner d. o. o.
Rok Ritonja, 2018, diplomsko delo/naloga

Opis: Mobilnostne navade so v dobi individualizma in osebne svobode poskrbele za veliko pretočnost ljudi, lažje gibanje in hitrejši razvoj, vendar zaradi pretirane uporabe motoriziranih vozil počasi slabijo tudi odpornost planeta na podnebne spremembe ter zdravje ljudi na njem. Onesnaževalci iz prometa pomembno vplivajo na kakovost zraka zlasti v urbanih okoljih, kjer je gneča v prometu najizrazitejša. Znotraj konceptov trajnostnega sonaravnega razvoja, trajnostne mobilnosti in trajnostnega načrtovanja prometa so vzpostavljena načela, ki lahko pripeljejo k čistejšemu svetu, vendar se v praksi še ne uporabljajo v zadostni meri. V okviru raziskave v podjetju Cargo-partner d. o. o. smo s pomočjo anketnega vprašalnika analizirali mobilnostne navade zaposlenih v tem zasebnem podjetju ter jih primerjali z mobilnostnimi navadami zaposlenih in študentov na Fakulteti za organizacijske vede v Kranju. V diplomskem delu nadalje ugotavljamo kakšna je pripravljenost zaposlenih na spremembe mobilnostnih navad k bolj trajnostnim oblikam mobilnosti. Ob koncu podajamo tudi priporočila za dosego ciljev trajnostne mobilnosti podjetju in zaposlenim.
Ključne besede: Trajnostna mobilnost, okolje, Cargo-partner, razvoj, ogljični odtis
Objavljeno: 12.11.2018; Ogledov: 501; Prenosov: 41
.pdf Celotno besedilo (2,21 MB)

5.
Slovenia's trade with Pacific rim countries, notably Australia
Dejan Romih, 2014, strokovni članek

Opis: Slovenia is dependent on trade with the rest of the world, especially with the rest of Europe, its most important foreign buying and selling market. European countries account for 90% of the value of Slovenia’s trade with the rest of the world. There are several reasons for this, such as the relatively short distance between Slovenia and other European countries. If Slovenia wants to increase the value of its trade with non-European countries, it should adopt a number of measures such as increasing the effectiveness and efficiency of its trade promotion. In this paper, the author discusses opportunities for increasing the value of Slovenia’s trade with Pacific Rim countries, notably Australia.
Ključne besede: Australia, export partner, import partner, Pacific Rim country, buying market, selling market, Slovenia, trade, trading partner
Objavljeno: 02.08.2018; Ogledov: 265; Prenosov: 22
.pdf Celotno besedilo (980,17 KB)

6.
Possibilities of logistics partner cooperation between the seaports of Bar and Koper
Mimo Drašković, Veselin Drašković, 2016, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

Opis: The scientific problem and the subject of research consists of the explanation and analysis of possibilities of regional logistics partner cooperation between Slovenian seaport of Koper and Montenegrin seaport of Bar. This paper elaborates an original idea to attract Chinese investors, shippers, logistics providers, bankers and other business entities in order to expand the port of Bar, modernize its infrastructure, increase the depth of its draft for receiving the largest ships and the creation of intermodal logistics and distribution centers in the closer and wider hinterland . This would allow huge amounts of Chinese goods to be partly shipped to the closer and wider region whereas the rest would be shipped through the port of Koper to Europe. Its hypothesis is that the creation of integrated logistics supply chain would attract a significant portion of China's import of goods to Europe and increase the competitiveness and advantages of the ports of Bar and Koper, through economy of scale, increase of quality of logistics service, reduction of total logistics costs and achievement of higher added value of all port and logistics services in these seaports.
Ključne besede: logistics, partner cooperation, supply chain, import, seaports, Koper, Bar, Slovenia, Montenegro
Objavljeno: 09.05.2018; Ogledov: 375; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (2,88 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

7.
Slovenia's trade in goods and services with Australia and New Zealand
Dejan Romih, Andreja Primec, 2015, izvirni znanstveni članek

Opis: This paper analyses Slovenia´s trade in goods and services with Australia and New Zealand, two of Slovenia´ s less important trading partners. In 2012, the value of Slovenia´s trade in goods and services with Australia and New Zealand amounted to EUR 85.1 million, 0.2 % of the value of Slovenia´s trade in goods and services with the world and an increase of 46.3 % over the previous year. In the same year, the value of Slovenia´s exports of goods and services to Australia and New Zealand amounted to EUR 74.9 million, 0.3 % of the value of Slovenia´s exports of goods and services to the world and an increase of 69.2 % ov er the previous year, while the value of Slovenia´s imports of goods and services from Australia and New Zealand amounted to EUR 10.2 million, 0.4 % of the value of Slovenia´s imports of goods and services from the world and a decrease of 26.8 % over the prev ious year. Therefore, a number of (additional) measures should be taken by Slovenia in order to further enhance its trade in goods and services with these two countries.
Ključne besede: Australia, New Zealand, trade, trading partner, international relations, international trade, Slovenia
Objavljeno: 07.07.2017; Ogledov: 730; Prenosov: 70
.pdf Celotno besedilo (631,73 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

8.
PRIMERJAVA IM MERJENJE UČINKOVITOSTI KADROVSKE FUNKCIJE V SLOVENSKEM IN TUJEM PODJETJU
Katja Gorjup, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Merjenje učinkovitega opravljanja kadrovske funkcije je v podjetjih tako pomembno kot preverjanje vsakoletnih finančnih rezultatov. Tudi kadrovska funkcija je tista, ki pomembno vpliva na finančne rezultate podjetja, saj je tudi od nje odvisno, kakšni zaposleni vstopijo v podjetje in na katerem delovnem mestu bodo najbolj uspešni in učinkoviti za uspešno poslovanje podjetja. Vendar pa je samo merjenje kompleksno, saj je v rezultat združeno veliko podatkov, od kadrovskih do finančnih ter je zanj porabljeno veliko časa, denarja ter zunanjih resursov. V diplomski nalogi smo, v prvem delu, predstavili kadrovsko funkcijo in opisali nekaj metod merjenja kadrovskega dela. V raziskovalnem delu smo po Ulrichovih vlogah kadrovske funkcije in uravnoteženem sistemu kazalnikov opravili merjenje učinkovitosti kadrovske funkcije v slovenskem in tujem podjetju, glede na zadovoljstvo zaposlenih s kadrovskim delom. Na podlagi anketnega vprašalnika, ki so ga izpolnjevali direktorji oddelkov in hčerinskih podjetij, uprava oziroma izvršni odbor podjetij in ostali zaposleni ter na podlagi intervjuja s kadrovskima direktorjema smo preverili, na katerem področju morata kadrovski funkciji izboljšati svoje delo, primerjali delo v obeh kadrovskih oddelkih med seboj ter pri obeh predlagali izboljšave.
Ključne besede: Kadrovska funkcija, Uravnoteženi sistem kazalnikov, Upravljalec sprememb, Strateški partner
Objavljeno: 06.10.2016; Ogledov: 1204; Prenosov: 123
.pdf Celotno besedilo (1,90 MB)

9.
Kako pomembne so različne lastnosti romantičnega partnerja
Zlatka Cugmas, 2014, izvirni znanstveni članek

Ključne besede: prehod v odraslost, romantični partner, navezanost, osebnost
Objavljeno: 30.12.2015; Ogledov: 798; Prenosov: 29
URL Povezava na celotno besedilo

10.
Poslovna pogajanja podjetja Zottel z nemškimi partnerji
Maja Adam, 2015, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu opisujem etične, moralne, kulturne ter še mnoge druge razlike, ki obstajajo med pogajalci v Sloveniji in Nemčiji. Natančneje pa sem opisala tudi nemški pogajalski slog, ter se osredotočila na samo izbiro pogajalcev, njihove vloge pri pogajanjih, na kompleksnost jezika, pomen časa ter drugih običajev. Navedla sem tudi poglavitne značilnosti po katerih nemški pogajalci slovijo ter na katere se moramo ob sami pripravi na pogajanja z njimi orientirati in se jih držati, saj bomo le v tem primeru lahko dosegli za nas ustrezen kompromis oziroma posel. Podjetje Zottel Trade d.o.o. že šest let uspešno promovira in pokriva del nemškega trga. Njihov način poslovanja sem opisala v praktičnem delu magistrske naloge. Teža posameznih značilnosti se tako v Nemčiji kot tudi v drugih državah razlikuje od podjetja do podjetja, obstajajo pa določena pravila, ki jih nemški pogajalci spoštujejo in od njih ne odstopajo. Slednje bi lahko predstavljal čas, ki ima pomembno težo in daje prvi vtis, ki si ga nemški pogajalec ustvari o svojem nasprotniku.
Ključne besede: Pogajanje, pogajalski partner, pogajalske taktike, kultura, Nemčija.
Objavljeno: 23.12.2015; Ogledov: 749; Prenosov: 110
.pdf Celotno besedilo (1,44 MB)

Iskanje izvedeno v 0.33 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici