| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 17
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
Oblikovanje Vlade Republike Slovenije s predlogom sprememb Ustave : diplomsko delo
Mitja Senekovič, 2009, diplomsko delo

Ključne besede: ustava, vlada, Slovenija, parlament, ministri, diplomska dela
Objavljeno: 24.07.2009; Ogledov: 2751; Prenosov: 484
.pdf Celotno besedilo (521,80 KB)

3.
Evropski parlament : diplomsko delo
Katarina Lindič, 2010, diplomsko delo

Ključne besede: parlamenti, Evropski parlament, poslanci, poslanske skupine, volitve, Evropska unija, EU, diplomske naloge
Objavljeno: 13.09.2010; Ogledov: 2790; Prenosov: 334
.pdf Celotno besedilo (398,14 KB)

4.
NADZOR PARLAMENTA NAD VLADO V PRAVU IN PRAKSI REPUBLIKE SLOVENIJE
Jasmina Muratović, 2010, diplomsko delo

Opis: Parlamentarni sistem se je izoblikoval na podlagi načela delitve oblasti. Zakonodajna, izvršilna in sodna veja oblasti so po tem načelu ločene med seboj, vendar med njimi velja sistem zavor in ravnovesij. Organi državne oblasti se pri svojem delovanju nadzorujejo in hkrati med seboj sodelujejo, cilj tega pa je preprečevanje zlorabe oblasti. V parlamentarnem sistemu je vlada nosilec izvršilne veje oblasti. Vlada je za svoje delo odgovorna parlamentu, od parlamenta pa je odvisen tudi njen obstoj. Razmerje med parlamentom in vlado je zelo pomembno, saj lahko nesoglasja med njima privedejo do zamenjave vlade, prav tako pa tudi do razpustitve parlamenta. Parlament ima na voljo več institutov, ki zagotavljajo nadzorstvo parlamenta nad delom vlade, in sicer poslanska vprašanja, interpelacija ter glasovanje o nezaupnici. V diplomskem delu smo te instrumente vsebinsko predstavili ter prikazali uporabo le-teh v Republiki Sloveniji. Parlamentarni sistem je prisoten v večini evropskih držav, vendar pa ni enoten. Razlike se kažejo v oblikovanju, sestavi in v položaju vlade, ki ga ima do ostalih dveh vej oblasti. Diplomsko delo obravnava proces oblikovanja vlade v parlamentarnem sistemu ter v Republiki Sloveniji, pri tem pa izpostavlja odstopanja naše ureditve od klasičnega parlamentarnega sistema, predvsem glede politične odgovornosti vlade. Oblikovanje vlade v naši ustavni ureditvi v marsičem odstopa od klasičnega parlamentarnega sistema in se v veliki meri zgleduje po posebnostih nemške ureditve. V skladu z nemškim vzorom je bil v našo ureditev prevzet model konstruktivne nezaupnice, s katerim se vzpostavlja sistem, ki naj bi čim bolj okrepil stabilnost vlade. Vendar pa obstaja bistvena razlika med slovenskim in nemškim ustavnim sistemom glede oblikovanja vlade. Na personalno sestavo nemške vlade parlament nima nikakršnega formalnega vpliva, medtem ko ima na personalno sestavo slovenske vlade parlament ključni vpliv, saj le-ta imenuje in razrešuje ministre slovenske vlade. To je tudi eden od razlogov, da bi bile nujne ustavne spremembe, na kar ustavnopravna stroka že dolgo opozarja. V diplomskem delu smo tako predstavili že predlagane spremembe ustave glede oblikovanja vlade v Republiki Sloveniji ter podali svoj predlog ustavnih sprememb.
Ključne besede: ustava, vlada, delitev oblasti, parlament, državni zbor, oblikovanje vlade, poslansko vprašanje, interpelacija, nezaupnica, zaupnica, imenovanje ministrov, ustavne spremembe
Objavljeno: 24.03.2011; Ogledov: 3319; Prenosov: 397
.pdf Celotno besedilo (672,45 KB)

5.
PREDSTAVNIŠTVO ŽENSK V PARLAMENTU IN VPLIV RAZLIČNIH VOLILNIH SISTEMOV NA PREDSTAVNIŠTVO SPOLOV
Selma Hasanović, 2012, diplomsko delo

Opis: Skoraj vse sodobne demokracije se v politiki soočajo s težavo majhnega deleža žensk. V Sloveniji je bil v preteklosti delež žensk v parlamentu pod evropskim povprečjem, danes pa je v Državnem zboru rekordnih 32,2 % žensk. Prvič v zgodovini samostojne države so ženske v Državnem zboru zastopane z več kot tretjino. Pri izdelavi diplomske naloge sem se poleg znanih ovir participacije žensk v javni sferi (volilni sistem, strankarska ideološka naravnanost, strategija, organiziranost in politika oblikovanja kandidatnih list, politična kultura itd.) posebej osredotočila na vpliv volilnih sistemov na predstavništvo žensk v parlamentu. Analiza vključuje pet zelo različnih držav: ZDA, Francijo, Nemčijo, Veliko Britanijo in Slovenijo. Vsaka izmed izbranih držav ima svoj volilni sistem, cilj proučevanja diplomskega dela pa je prikazati vlogo in pomen volilnega sistema v teh demokratičnih družbah. Pomembno vprašanje je tudi njegov vpliv na sestavo in delovanje parlamenta.
Ključne besede: ženske v politiki, parlament, volilni sistemi, participacija, enakopravna zastopanost.
Objavljeno: 18.09.2012; Ogledov: 1913; Prenosov: 392
.pdf Celotno besedilo (975,87 KB)

6.
Politika brez prave vsebine
Bojan Macuh, 2011, drugi članki ali sestavki

Ključne besede: politika, kriza, parlament
Objavljeno: 07.06.2012; Ogledov: 583; Prenosov: 22
URL Povezava na celotno besedilo

7.
Bodo politična stranke našle konsenz za dobrobit Slovenije?
Bojan Macuh, 2011, drugi članki ali sestavki

Ključne besede: politika, družba, volitve, parlament, sodelovanje, pripadnost
Objavljeno: 07.06.2012; Ogledov: 591; Prenosov: 17
URL Povezava na celotno besedilo

8.
NESTRANKARSKA PARLAMENTARNA UREDITEV IN VIRTUALNI FORUM
Blaž Flis, 2014, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi obravnavam možnost izboljšanja parlamentarne ureditve z uvedbo nestrankarskega parlamenta in virtualnega foruma. Prikazal bom različne ureditve in rešitve, s katerimi bi lahko izboljšali delovanje državnih organov in dosegli bolj demokratično in učinkovito ureditev. V prvem poglavju je predstavljen pojem demokracije oziroma to, kako se je vsebina tega pojma spreminjala skozi zgodovino. Pojem demokracije se je prvič pojavil v obliki neposredne demokracije Atenske mestne države. Nadaljujem s predstavniško obliko demokracije, v kateri so politične stranke ''najpomembnejši igralec na političnem parketu'' in je danes v svetu prevladujoča oblika političnega sistema. Sodobne politične stranke se vse bolj posvečajo lastnim strankarskim interesom ter obvladovanju državnih organov, kar ni optimalno za delovanje države. V tretjem pogavju je opisana tristebrna zasnova nestrankarske ureditve. Ureditev bi temeljila na nestrankarskih volitvah, nestrankarskem parlamentu in vladi ter na virtualnem forumu. S pomočjo teh treh stebrov želim predstaviti elemente, ki bi vsak na svojem področju nadomestili politične stranke. V četrtem poglavju predstavim značilnosti večinskih in proporcionalnih volitev, ki jih uporabljamo v Sloveniji, iz negativnih in pozitivnih lastnosti obeh tipov volitev pa izpeljem nestrankarsko obliko, v kateri bi imeli državljani zelo poudarjeno vlogo. V petem poglavju je predstavljen odnos med parlamentom in vlado v predsedniškem in parlamentarnem sistemu ter načelo zavor in ravnovesij. Nato obravnavam delovanje nestrankarskega parlamenta kot samostojnega organa in značilnosti mandata samostojnega poslanca ter položaj vlade, ki bi zaradi neposredno izvoljenega predsednika vlade delovala kot strokoven organ vladanja. Zadnje poglavje je namenjeno virtualnemu forumu, ki bi, po vzoru skupščine Atenske mestne države, odpravljal demokratične deficite reprezentativnosti.
Ključne besede: demokracija, politične stranke, nestrankarska ureditev, volilni sistem, parlament, vlada, e-demokracija, virtualni forum
Objavljeno: 09.05.2014; Ogledov: 825; Prenosov: 74
.pdf Celotno besedilo (1,22 MB)

9.
Analiza dosedanjih slovenskih volitev poslancev v Evropski parlament
Aleš Pregl, 2015, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava dosedanje volitve poslancev iz Republike Slovenije v Evropski parlament. Uvodoma je predstavljen okvir delovanja Evropske unije z njenimi najpomembnejšimi institucijami na čelu. Samo ob ustrezni teoretični umestitvi Evropskega parlamenta v zapleten pravno-institucionalni okvir Evropske unije lahko parlament obravnavamo samostojno in celostno. Na kratko smo orisali zgodovino Evropskega parlamenta, predvsem pa smo se osredotočili na njegove pristojnosti in sestavo. V ospredju našega diplomskega dela so volitve poslancev v Evropski parlament. Pojasnili smo pravila za te volitve, tako na nacionalni kot na ravni Evropske unije. Podrobno smo analizirali troje volitev poslancev iz Republike Slovenije v Evropski parlament. Ugotovili smo, da je bila na vseh volitvah volilna udeležba relativno nizka in je bistveno odstopala od povprečja EU. Nizko volilno udeležbo na evropskih volitvah v Sloveniji smo pojasnili skozi različne teorije. Najbolj prevladujoča je teorija o drugorazrednosti evropskih volitev. Prav tako smo analizirali volilne rezultate in, na podlagi različnih teorij, izpeljali zaključke o tem, zakaj se volilno telo tako odloča. Na volitvah v Evropski parlament prevladujejo notranje-politične teme, pridobivajo stranke, ki v času volitev niso del vladne koalicije . To naj bi bili, poleg strankarskih programov in strankarske pripadnosti, ključni kriteriji, po katerih se volivke in volivci odločajo, katero listo bodo volili. Izvedli smo spletno anketo, ki kaže na to, da ljudje v Sloveniji posebne pozornosti Evropski uniji in njenim institucijam ne posvečajo. Pričakovanja mnogih ljudi v zvezi s članstvom Slovenije v EU niso bila izpolnjena. Med anketiranci namreč prevladuje mnenje, da Evropsko unijo vodijo najpomembnejše države članice. Evropski parlament naj bi imel bolj obrobno vlogo. Ključna ugotovitev ankete in analiz, ki so jih opravili tudi že drugi avtorji, kaže na demokratični primanjkljaj Evropske unije. Slednja se bo morala v prihodnosti bolj povezati, če bo hotela obstati ter biti kos številnim novodobnim izzivom.
Ključne besede: evropski parlament, poslanci, volitve, analize, diplomske naloge
Objavljeno: 19.10.2015; Ogledov: 810; Prenosov: 129
.pdf Celotno besedilo (703,03 KB)

10.
OTTO VON HABSBURG IN JUŽNI SLOVANI
Martin Marič, 2016, diplomsko delo

Opis: Otto von Habsburg je bil človek, ki je nedvomno zaznamoval 20. stoletje. Rojen je bil kot prestolonaslednik Avstro-Ogrske zadnjemu cesarju in kralju Karlu in njegovi ženi Ziti. Družbene in politične spremembe po 1. svetovni vojni so iz nekdanje monarhije pregnale njegovo družino. Očeta je Otto izgubil že pri svojih desetih letih, vendar ga je mama Zita vzgajala kot bodočega vladarja. Vzpon nacionalsocializma je preprečil Ottove ambicije, saj je njegov politični cilj postala borba proti nacizmu. S svojim delovanjem je uspel rešiti več tisoč življenj, obenem pa se je tudi sam zopet znašel na begu pred nacisti. V času 2. svetovne vojne se je ustalil v ZDA in od tam politično deloval za osvoboditev Avstrije in Madžarske. V veliko pomoč pri njegovem udejstvovanju mu je bil tudi predsednik Roosevelt. V dobrih odnosih je bil tudi z britanskim premierjem Churchillom, ki je podpiral njegov, kasneje neuspeli koncept ustanovitve Podonavske federacije. Po vojni v Avstriji še vedno ni bil zaželjen, zato je veliko potoval in postal iskan predavatelj, pisatelj in publicist. Njegova želja in življenjsko poslanstvo je ostala politika. V 70. letih je postal predsednik Mednarodne panevropske unije in si prizadeval za padec komunizma ter združitev Evrope. Leta 1979 je postal evropski parlamentarec, kjer je aktivno uresničeval svoje panevropske cilje in z njimi seznanjal tudi ostale parlamentarce. Kljub temu da je bil nesojeni cesar, se je v evropskem parlamentu udejstvoval za narode nekdanje monarhije. Znotraj parlamenta je pripomogel k osamosvojitvi in demokratizaciji Slovenije, Hrvaške ter Bosne in Hercegovine. Aktivno se je zavzemal tudi za mednarodno priznanje in integracijo teh držav v evropske institucije.
Ključne besede: Otto von Habsburg, Avstro-Ogrska, Avstrija, Madžarska, Panevropa, Evropski parlament, južni Slovani.
Objavljeno: 27.05.2016; Ogledov: 751; Prenosov: 54
.pdf Celotno besedilo (1,20 MB)

Iskanje izvedeno v 0.31 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici