| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 434
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Analiza izbranih gazel po področjih dejavnosti v sloveniji
Mojca Jarc, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomskem projektu smo proučevali hitro rastoča podjetja, še posebej pa smo se osredotočili na gazele, ki so izjemnega pomena za gospodarstvo. Na začetku diplomskega projekta smo se osredotočili na teoretična izhodišča hitro rastočih podjetij, v nadaljevanju pa smo diplomski projekt poglobili z analizo poslovanja izbranih gazel, ki spadajo med najhitreje hitro rastoča podjetja. Identificirali smo tri slovenske panoge, v katerih je delovalo največ hitro rastočih podjetij; trgovina, vzdrževanje in popravila motornih vozil, predelovalne dejavnosti in gradbeništvo. Nato pa smo iz vsake panoge izbrali gazelo, ki se je uvrščala na lestvico 500 najhitreje rastočih podjetij in imela največji indeks rasti prodaje v svoji panogi med leti 2014 in 2019. Iz panoge trgovina, vzdrževanje in popravila motornih vozil smo izbrali podjetje Pekarna Kaučič d.o.o., iz predelovalne dejavnosti smo izbrali podjetje Mega tekstil d.o.o. in iz gradbeništva podjetje Lunos d.o.o. V diplomskem projektu nas je zanimalo, kako je izbrana gazela povezana s panogo, v kateri deluje, in ali je od nje tudi odvisna. V nadaljevanju smo analizirali poslovanje vsake panoge v obdobju 2016–2020. Ugotovili smo, da so prihodki od prodaje v panogah trgovina, vzdrževanje in popravila motornih vozil in predelovalne dejavnosti rastli do leta 2019, nato pa so v letu 2020 začeli padati. To je bila predvsem posledica sprejetih ukrepov za zajezitev Covid-19, saj je bila gospodarska dejavnost takrat zmanjšana. V panogi gradbeništvo pa so prihodki od prodaje rastli skozi celotno opazovano obdobje. V nadaljevanju smo analizirali rast izbranih gazel, kjer smo ugotovili, da so prihodki od prodaje med leti 2016–2020 v vseh izbranih gazelah rastli. Nato pa smo primerjali poslovanje vsake panoge z izbrano gazelo in ugotovili, da so prihodki od prodaje v gazelah rastli neodvisno od panoge, v katerih le-te delujejo. Poiskali smo tudi razloge, ki pojasnjujejo, kako so gazele uspele obdržati pozitivno rast prihodkov, tudi v primeru, ko so prihodki od prodaje v celotni panogi padali.
Ključne besede: hitro rastoča podjetja, gazele, panoge, analiza poslovanja, poslovanje gazel v primerjavi s poslovanjem panog
Objavljeno v DKUM: 24.11.2022; Ogledov: 533; Prenosov: 93
.pdf Celotno besedilo (2,26 MB)

2.
Analiza konkurenčnosti evropske avtomobilske industrije
Urška Brajnik, 2021, diplomsko delo

Opis: Avtomobilska industrija ima v Evropi že od nekdaj pomembno vlogo, saj zaposluje veliko število ljudi in obenem ustvarja pomemben del prihodkov. V nalogi nas je zanimalo, kakšen je položaj evropskih proizvajalcev avtomobilov napram ameriškim in azijskim podjetjem. Izhajali smo iz dejstva, da se je v obdobju 2009–2019 položaj evropskih avtomobilskih podjetij poslabšal. Najprej smo se dotaknili teoretične podlage za določanje konkurenčnosti in konkurenčnih prednosti, nato pa smo preko podatkov, glede ustvarjenih prihodkov in prodaje ugotovili, da so bili evropski proizvajalci na koncu preučevanega obdobja v boljši poziciji kot pred desetimi leti. Naša preučevana podjetja so bila Volkswagen AG, Daimler AG ter Bayerische Motoren Werke (BMW) AG, ki so glede na prihodke najuspešnejša podjetja tako v evropskem kot v svetovnem merilu.
Ključne besede: avtomobilska industrija, analiza panoge, konkurenčnost, Porterjev model, konkurenčna prednost
Objavljeno v DKUM: 05.11.2021; Ogledov: 1183; Prenosov: 118
.pdf Celotno besedilo (1,45 MB)

3.
Vpliv COVID-19 na prevozna podjetja
Sara Čepin, 2021, diplomsko delo/naloga

Opis: Leta 2020 je svetovno gospodarstvo prizadela pandemija Covid-19. Podjetja so se soočala s številnimi ukrepi, omejitvami delovanja, zapiranjem ipd. Med njimi so posledice utrpeli tudi prevozniki potnikov in blaga. V diplomskem delu so predstavljeni vplivi Covid-19 na prevozna podjetja, ukrepi ter rezultati poslovanja, ki predstavljajo število potnikov oz. količino prepeljanega blaga, ustvarjen dobiček in število zaposlenih v letu 2020. Te podatke smo primerjali s podatki iz prejšnjih let, večinoma pa smo se osredotočili na primerjavo med letoma 2019 in 2020. Zastavili smo si hipotezo, da je imel Covid-19 močan vpliv na prevoznike in s tem zmanjšal njihov dobiček ter število prepeljanih potnikov. Hipotezo smo pri vseh petih prevoznikih potrdili, saj se je ponekod njihov dobiček zmanjšal za skoraj polovico. Podjetje Lufthansa še do danes ni uspelo dvigniti vrednost svojih delnic na raven pred izbruhom Covid-19. Raziskali smo tudi področja prometnih panog, znotraj katerih delujejo izbrana prevozna podjetja. Na ta način smo ugotovili, kako so se prevozniki v letu 2020 odrezali glede na prometno panogo, torej bolje ali slabše od povprečja panoge zadnjih pet let.
Ključne besede: prometne panoge, prevozna podjetja, pandemija Covid-19, vpliv, posledice
Objavljeno v DKUM: 24.09.2021; Ogledov: 1128; Prenosov: 190
.pdf Celotno besedilo (2,68 MB)

4.
Raziskava strateških priložnosti podjetja z analizo njegovega zunanjega okolja
Luka Jarni, 2020, magistrsko delo

Opis: Hitro spreminjajoči se trendi, potrebe kupcev, okoljske regulacije in razni drugi dejavniki v veliki meri vplivajo na poslovanje podjetja. Če želijo podjetja obstajati in dosegati dober konkurenčni položaj, morajo veliko svojih resursov, časa in znanja usmerjati v strateško planiranje, osnova katerega je zelo dobro poznavanje okolja, v katerem podjetje deluje. V teoretičnem delu magistrskega dela smo v uvodnem delu na kratko opredelili problematiko raziskovanja. V nadaljevanju smo z obravnavo MER-ovega modela integralnega managementa pojasnili pomen in vlogo strateškega managementa v podjetju ter pojasnili pomen strateškega planiranja na ravni strateškega managementa. V nadaljevanju naloge smo z vidika več avtorjev predstavili pomen analize in delitev zunanjega okolja podjetja. Na osnovi obravnavane literature smo prav tako podrobneje predstavili več metod oziroma orodij za proučevanje zunanjega okolja podjetja. Za izvedbo analize zunanjega okolja v aplikativnem delu naloge smo izmed proučevanih in predstavljenih metod izbrali analizo PESTEL, Porterjev pristop k analizi panoge in metodo sinteze zunanjih dejavnikov. V aplikativnem delu magistrskega dela smo se osredotočili na analizo širšega zunanjega okolja obravnavanega podjetja po metodi PESTEL. Prav tako smo na osnovi Porterjevega pristopa k analizi panoge izvedli analizo le-te ter v sklopu sinteze zunanjih dejavnikov predstavili najpomembnejše priložnosti in nevarnosti, ki se po našem mnenju pojavljajo v zunanjem okolju obravnavanega podjetja, kar je prav tako osrednji namen magistrskega dela. V zaključku naloge smo predstavili rezultate celovite izvedene analize ter naše predloge za nadaljnji razvoj in rast obravnavanega podjetja.
Ključne besede: Strateško planiranje, zunanje okolje podjetja, MER model integralnega managementa, analiza PESTEL, Porterjev pristop k analizi panoge, metoda sinteze zunanjih dejavnikov (EFAS).
Objavljeno v DKUM: 25.08.2020; Ogledov: 1270; Prenosov: 227
.pdf Celotno besedilo (1,33 MB)

5.
Obdavčitev čebelarske dejavnosti v Sloveniji v primerjavi s Poljsko in Madžarsko
Petra Bračko, 2019, diplomsko delo

Opis: V delu diplomskega projekta smo obravnavali obdavčitev dohodka čebelarske dejavnosti po Zakonu o dohodnini (ZDoh-2). V osnovi čebelarstvo spada v kmetijski sektor, zato je v okviru pridelave primarnih čebeljih pridelkov, kot so med, cvetni prah, propolis, vosek, matični mleček in čebelji strup, čebelar obdavčen na podlagi pavšalne ocene na panj. Poleg tega je lahko čebelar v okviru pridelave, v kolikor se prostovoljno odloči za to, obdavčen kot pri dohodku iz dejavnosti, na podlagi dejanskih prihodkov in dejanskih ali normiranih odhodkov. V nalogi smo se omejili na analizo obdavčitve pridelave čebeljih pridelkov iz naslova dohodka iz osnovne kmetijske dejavnosti in iz dohodka iz dejavnosti. Delo diplomskega projekta je sestavljeno iz petih poglavij. Prvo poglavje je namenjeno uvodu, drugo poglavje pa opisuje čebelarstvo na splošno. V tretjem poglavju, ki predstavlja najpomembnejši del naloge, pojasnjujemo pravna določila in različne metode obdavčitve kmetijske dejavnosti. V četrtem poglavju sta na praktičnem primeru izdelana primerjalna izračuna, ki prikazujeta, kateri način obdavčitve je v določenem primeru za čebelarja najbolj ugoden. V nalogi smo prav tako predstavili obdavčitev čebelarske dejavnosti na Poljskem in Madžarskem. V delu diplomskega projekta smo se trudili, da je tematika napisana v čim bolj poljudnem jeziku, ki je razumljiv širši množici. Predvsem si želimo, da bo delo v pomoč vsem čebelarjem, tudi tistim potencialnim, da bodo skupaj s svetovalcem znali izbrati optimalno metodo obdavčitve dohodka v okviru svoje dejavnosti.
Ključne besede: čebelarstvo, načini obdavčitve kmetijske panoge, obdavčitev kmetije po katastrskem dohodku, obdavčitev dejavnosti po dejanskih prihodkih in dejanskih ali normiranih odhodkih, optimalna obdavčitev čebelarstva.
Objavljeno v DKUM: 18.12.2019; Ogledov: 1131; Prenosov: 111
.pdf Celotno besedilo (1,18 MB)

6.
Analiza razvoja podjetja X
Nejc Voh, 2019, diplomsko delo

Opis: Diplomski projekt obravnava analizo razvoja srednje velikega podjetja skozi različna obdobja poslovanja. Takšna podjetja imajo zaradi svoje majhnosti možnost izjemne prilagodljivosti in agilnosti, po drugi strani pa so lahko ob različnih šokih in spremembah tudi zelo ranljiva. Omenjene značilnosti so jasno vidne tudi v razvoju analiziranega podjetja. Poleg podjetja so za njegov razvoj pomembni tudi zunanji dejavniki, zato naloga zajema analizo širšega okolja, analizo panoge in analizo SWOT, ki podrobneje razkrije šibke in močne točke podjetja. Na koncu so predstavljeni še vizija, poslanstvo in strategija podjetja, ki so ključnega pomena za njegovo preživetje. Brez načrtovanja za prihodnost lahko podjetje hitro izgubi pravo smer in zaide v težave. Cilj diplomskega projekta je torej podroben vpogled v način delovanja, poslovanja in načrtovanja srednje velikega podjetja.
Ključne besede: srednje veliko podjetje, razvoj, analiza širšega okolja, analiza panoge, analiza SWOT.
Objavljeno v DKUM: 28.06.2019; Ogledov: 1551; Prenosov: 156
.pdf Celotno besedilo (509,90 KB)

7.
PRIMERJALNA ANALIZA PRILOŽNOSTI NA TRGIH BRIC
Marko Cizerl, 2013, diplomsko delo

Opis: V ekonomiji je BRIC kratica, ki se nanaša na gospodarsko združitev (integracijo) držav Brazilije, Rusije, Indije in Kitajske. Alternativno ime za to združitev je »Veliki štirje«. Trgi BRIC so eni izmed najhitreje rastočih in razvijajočih se trgov v svetovnem merilu. Te države predstavljajo skoraj tri milijarde ljudi ali skoraj polovico vsega prebivalstva sveta. Omenjene države še vedno veljajo za države v razvoju. Tem državam se je v letih 2000-2010 povečal BDP za neverjetnih 92,7 %. Ker se napoveduje višja gospodarska rast v naslednjih letih, bodo države BRIC imele čedalje pomembnejšo vlogo v celotnem svetovnem gospodarstvu. Analitiki napovedujejo, da bi lahko države BRIC do leta 2050 postale ene izmed najbolje gospodarsko razvitih držav na svetu. Za prihodnost držav BRIC bo pomembno, da bodo njihova podjetja poskušala z uvajanjem novih izdelkov doseči večji izvoz in s tem boljše poslovanje. Brazilija, Rusija, Indija in Kitajska so danes gospodarsko večje kot kdajkoli prej in imajo pomembno vlogo v sedanjem svetu. Zato je ključnega pomena, da začnemo zaznavati njihove glasove in sprejemati usklajene in globalne ukrepe med vsemi državami na svetu, da bi ustvarili bolj trajnostni, družaben in človeški svet.
Ključne besede: združenje držav BRIC, prihodnost združenja držav BRIC, mednarodno poslovanje, prevladujoče gospodarske panoge, bilateralni odnosi, dajatve, poslovne priložnosti.
Objavljeno v DKUM: 23.05.2017; Ogledov: 1426; Prenosov: 103
.pdf Celotno besedilo (764,17 KB)

8.
OCENJEVANJE VREDNOSTI BLAGOVNE ZNAMKE
Marko Tomanič, 2016, magistrsko delo

Opis: Poslovne banke se v zadnjem obdobju vse pogosteje soočajo s tematiko ocenjevanja vrednosti blagovnih znamk. Posamezna podjetja, ki imajo v lasti blagovno znamko, so zaradi potreb po pridobivanju dolžniškega kapitala pripravljena v zavarovanje (v zameno pridobitve bančnega kredita) ponuditi tudi lastno blagovno znamko. Ob tako zasnovanem poslu je pomembno opredeliti predvsem tržno vrednost blagovne znamke, ki je predmet zastave, in to predvsem, kadar vrednost blagovne znamke primerjamo s tržno vrednostjo lastniškega kapitala podjetja, ki je lastnik blagovne znamke. Zraven ocene vrednosti blagovne znamke je pogosto potrebno pristopiti k ugotovitvi ocenjene tržne vrednosti lastniškega kapitala podjetja. Še posebej v primerih, kadar gre za podjetja, ki niso uvrščena v reprezentativno borzno kotacijo. Pomembno je opredeliti predvsem korelacijo med vrednostjo blagovne znamke in vrednostjo podjetja, saj je vrednost podjetja med drugim povezana tudi z vrednostjo njegove blagovne znamke. V raziskovalnem delu smo pristopili k oceni tržne vrednosti podjetja, nato pa še k oceni tržne vrednosti njegove blagovne znamke. Ob tem smo pri obeh ocenah vrednosti uporabili na donosu zasnovan način, vendar znotraj slednjega različne metode ocenjevanja vrednosti. Opozorili smo na diferenciacije med metodami ocenjevanja vrednosti podjetij in metodami ocenjevanja vrednosti blagovnih znamk. Pri ocenjevanju vrednosti podjetja smo uporabili metodo diskontiranega denarnega toka, pri ocenjevanju vrednosti blagovne znamke pa metodo presežnega donosa in metodo oprostitve licenčnine. Na podlagi raziskovalne naloge smo ugotovili, da je lahko implicitno razmerje med vrednostjo blagovne znamke in vrednostjo lastniškega kapitala podjetja relativno visoko. Delež prispevka blagovne znamke k tržni kapitalizaciji podjetja lahko presega 50 % oz. povedano drugače, blagovna znamka lahko kreira več kot 50 % tržne kapitalizacije podjetja. Glede na naše ugotovitve je lahko blagovna znamka ključnega pomena pri (so)ustvarjanju tržne kapitalizacije podjetja. Tako pri ocenjevanju vrednosti blagovnih znamk kot pri ocenjevanju vrednosti podjetij se lahko uporabljajo vsi teoretični pristopi ocenjevanja vrednosti. Vendar smo v raziskovalnem delu prišli do dognanja, da je pri ocenjevanju vrednosti blagovnih znamk najprimernejši pristop na donosu zasnovan način. To potrjujejo številni ugledni profesorji in avtorji teoretičnih konceptov, kot tudi sama stroka ocenjevanja. Način tržnih primerjav je v praksi težko aplicirati. Pogosto gre za transakcije, ki obsegajo celoto določenega poslovnega premoženja, kar pa presega predmet v obliki blagovne znamke. V kolikor gre eksplicitno za transakcijo blagovne znamke, pa najpogosteje informacije o realiziranih transakcijah niso javno razpoložljive. Tudi nabavnovrednostni (stroškovni) način se v praksi smatra za manj uporabnega. Slednji se navezuje predvsem na zgodovinske podatke, element prihodnosti pa popolnoma izključuje. Prav tako je težko opredeliti vse poslovne stroške, ki so ključnega pomena pri ponovni ustvaritvi blagovne znamke. V raziskovalni nalogi smo prišli do ugotovitve, da sta nabavnovrednostni (stroškovni) način in način tržnih primerjav metodološka koncepta, ki ju je v praksi ocenjevanja težko konkretno aplicirati. Ključne besede: blagovna znamka, lastniški kapital blagovne znamke, mednarodni standardi ocenjevanja vrednosti, mednarodni standardi računovodskega poročanja, ocenjevanje vrednosti podjetja, metoda diskontiranega denarnega toka, ocenjevanje vrednosti blagovne znamke, nabavnovrednostni način, način tržnih primerjav, na donosu zasnovan način, metoda presežnega donosa, metoda oprostitve licenčnine, analiza makroekonomskega okolja, proučitev panoge, finančna analiza, projekcije poslovanja.
Ključne besede: blagovna znamka, lastniški kapital blagovne znamke, mednarodni standardi ocenjevanja vrednosti, mednarodni standardi računovodskega poročanja, ocenjevanje vrednosti podjetja, metoda diskontiranega denarnega toka, ocenjevanje vrednosti blagovne znamke, nabavnovrednostni način, način tržnih primerjav, na donosu zasnovan način, metoda presežnega donosa, metoda oprostitve licenčnine, analiza makroekonomskega okolja, proučitev panoge, finančna analiza, projekcije poslovanja.
Objavljeno v DKUM: 14.09.2016; Ogledov: 3027; Prenosov: 384
.pdf Celotno besedilo (2,32 MB)

9.
ORGANIZIRANJE VINARSTVA IN VINOGRADNIŠTVA NA ŠTAJERSKEM IN MOTIVACIJA
Barbara Kos, 2016, diplomsko delo

Opis: Ptujska klet, blagovna znamka, novi izdelki, motiviranost, komuniciranje, organiziranje, dobri rezultati, vinogradništvo, vinarstvo,potrošnik
Ključne besede: Ptujska klet, vino, obiskovalci, suho vino, novi letniki, kmetijske panoge
Objavljeno v DKUM: 11.08.2016; Ogledov: 1060; Prenosov: 73
.pdf Celotno besedilo (541,85 KB)

10.
ALI SE PRAVO V ČASU VOJNE RAZLIKUJE OD PRAVA V ČASU MIRU zakonodaja 1914-1915
Lara Metka Petek, 2016, diplomsko delo

Opis: Kruta in krvava prva Svetovna vojna je zaznamovala svet na različnih področjih, terjala je ogromno življenj, trpelo je civilno prebivalstvo, gospodarska škoda je bila neprecenljiva. Človeku kot razumnemu bitju bi moralo kljub različni rasni, religijski in ozemeljski pripadnosti, pomeniti največ dobri medsebojni odnosi in zagotovitev zadovoljivega življenja za vse ljudi. Ker pa je človeško bitje kompleksno in toliko kolikor nas je, tolikšno je tudi število različno razmišljujočih bitij in ravno to je razlog, da so cilji različno zastavljeni. To pa v določenem obdobju lahko pripelje tudi do bizarnih situacij, kot je vojna. Kot vsaka vojna je tudi prva svetovna vojna iskala razlog za povod vojne, ki bi bil zadostno opravičljiv v očeh ljudstva. Zaslediti je, da so nastop vojne zakonodajno skrbno načrtovali že veliko časa pred začetkom oziroma pred povodom vojne, kar gre razbrati na podlagi zbranih predpisov v uradnem listu iz leta 1914, tako imenovanem Državnem zakoniku. Datumsko je razvidno, da so se izdajali različni za primer vojne, zapisani ukazi, odloki..., že v mesecih preden se je uradno napovedala vojna. Namen oziroma cilj diplomskega dela je bil, ugotoviti ali se pravo v času vojne razlikuje od prava v času miru. Skozi primerjavo ukazov, odlokov in drugih predpisov izdanih v Državnem zakoniku v letu 1914 in 1915 z aktualno zakonodajo sem prišla do različnih ugotovitev. Primerjava zakonodaje v času vojne in danes v času miru pripelje do točke, kjer ugotavljam, da se kljub tehnološkemu napredku, ki je sledil, zakonodaja na določenih področjih ni veliko spremenila kot bi pričakovala. Predpise, ki sem jih izbrala za primerjavo, sem razvrstila v pravne panoge. Vsa izbrana tematika je sledljiva na način, da najprej povzemam predpise iz Državnih zakonikov iz leta 1914 in 1915, zatem pa navajam aktualno zakonodajo, ki ureja enako področje. Za konec analiziram vse predpise po enaki tematiki in jih medsebojno primerjam, poiščem razlike ter podobnosti v ureditvi. Ugotovim, da so poznali podobno ureditev določenih institutov oziroma področij nasploh in hkrati podrobno ureditev, ki so jo narekovale ravno takratne izredne razmere. Temeljne pojme ter terminologijo iz časa prve svetovne vojne in aktualno zakonodajo sem navedla ter opisala s pomočjo Pravnega terminološkega slovarja. Navajam le pogoste terminske izraze, ki so v povezavi z besedilom področja, izbranega za primerjavo.
Ključne besede: prva svetovna vojna, državni zakonik, ukazi, zakonodaja v času prve svetovne vojne, aktualna zakonodaja, pravne panoge
Objavljeno v DKUM: 19.05.2016; Ogledov: 1629; Prenosov: 160
.pdf Celotno besedilo (846,86 KB)

Iskanje izvedeno v 0.25 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici