| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Digitalna transformacija podjetja s pomočjo rešitve SAP Leonardo
Špela Berglez, 2020, magistrsko delo

Opis: Vstopili smo v digitalno dobo, v kateri nove nastajajoče digitalne tehnologije, kot so internet stvari, masovni podatki, strojno učenje, napredna analitika, veriženje blokov, podatkovno obveščanje, umetna inteligenca itd. spreminjajo svet in vplivajo na vsa področja človeškega delovanja. Predvsem pereče učinke imajo v poslovnem svetu, na katerega smo se v magistrskem delu podrobneje osredotočili. Spreminjajo se pričakovanja strank, izdelki postajajo okrepljeni s podatki, nastajajo nova partnerstva, operacijski modeli pa se preoblikujejo v nove digitalne modele. Vse to prisili podjetja v digitalno transformacijo, ki jo opredeljujemo kot uporabo tehnologij za vplivanje na tri organizacijske razsežnosti. Zunanje, s poudarkom na digitalni izboljšavi uporabniških izkušenj in spreminjanju celotnega življenjskega cikla, notranje, ki vplivajo na poslovanje, odločanje ter organizacijske strukture, in celostno, ki zadeva vse poslovne segmente in funkcije, ki pogosto vodijo do novih poslovnih modelov. S tem podjetja vstopajo v obdobje »pametnih« procesov, kjer podatke in inteligenco postavljajo v jedro svoje prihodnosti, gradijo nove sposobnosti, veščine, tehnologije in razvijajo novo kulturo. Zaradi tega bo naslednje obdobje določeno s tako imenovanimi pametnimi podjetji, ki s pomočjo pametnih poslovnih aplikacij uporabljajo podatke in inteligenco za zajemanje novih poslovnih priložnosti, omogočajo boljše sprejemanje odločitev na vseh organizacijskih ravneh in razbijajo silose med tradicionalnimi tehnologijami. Na trgu obstaja veliko različnih ponudnikov informacijskih rešitev, ki pomagajo podjetju izvesti uspešno digitalno transformacijo. V magistrskem delu smo se osredotočili na najprodornejšega ponudnika na tem področju – na podjetje SAP in podrobno predstavili najnovejšo rešitev SAP Leonardo. Gre za kombinacijo najnovejših tehnologij in storitev, ki pomagajo obvladovati digitalno transformacijo, in sicer internet stvari, strojno učenje, masovni podatki, poslovna analitika, veriženje blokov in podatkovno obveščanje. Integrirani v celovito rešitev SAP Leonardo, s pristopom inovativnega dizajnerskega razmišljanja, pa skupaj predstavljajo zmagovalno kombinacijo na poti uspešne digitalne transformacije in preoblikovanja v pametno podjetje. Za konec smo predstavili še študije primera, s katerimi smo združili teorijo in prakso v zaokroženo celoto in prikazali resnično vrednost rešitve SAP Leonardo v nenehno spreminjajočem in tekmovalnem poslovnem okolju digitalne dobe. Z magistrskim delom smo tako izpostavili vladajočo resnico – digitalna doba nagrajuje spremembe in kaznuje zastoj. Kako uspešno bodo podjetja preoblikovala svoje jedro, bo razlika med zmagovalci in poraženci digitalne dobe.
Ključne besede: digitalna transformacija, pametno podjetje, SAP Leonardo, internet stvari, strojno učenje, masovni podatki, poslovna analitika, veriženje blokov
Objavljeno v DKUM: 25.08.2020; Ogledov: 971; Prenosov: 219
.pdf Celotno besedilo (3,53 MB)

2.
POMEN VAROVANJA INTELEKTUALNE LASTNINE PRI SNOVANJU POLITIKE PODJETJA
Matej Budja, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomskem seminarju sem ugotavljal medsebojno soodvisnost politike podjetja in pomena varovanja intelektualne lastnine. Osredotočil sem se na inovativno slovensko podjetje Eurel d.o.o., katerega vodi Štefan Kuzma, teoretični in praktični strokovnjak tako pri vodenju podjetja, kot tudi v zvezi z varovanjem IL. Ugotovil sem sledeče: • Eurel proizvaja izdelke skladno z zahtevanimi specifikacijami naročnikov in v dogovorjenih rokih • Zadovoljnost odjemalcev je njihova prioriteta • Poslužujejo se vitke proizvodnje in nenehnih izboljšav • Spodbujajo in nagrajujejo zaposlene za pozitiven doprinos k podjetju • So družbeno in okoljsko naravnano podjetje Eurel ima torej jasno definirane temeljne cilje. Pri doseganju le-teh morajo biti inovativni, se dinamično odzivati in pravočasno prepoznati priložnosti - skratka v danem trenutku morajo najti določene konkurenčne prednosti. Da bi zaščitili intelektualno lastnino, katera jim omogoča te prednosti in posledično tudi dobiček, se morajo posluževati predvsem patentiranja izdelkov in postopkov. Brez slednjega, bi konkurenca namreč lažje reproducirala in izdelovala izdelke, brez lastnega vložka v razvoj in inoviranje, kar bi utegnilo dejanska inovativna podjetja upočasniti (ali celo onemogočiti nadaljni razvoj, poslovanje). Teoretično podlago diplomskega dela sem (intervju z g.Kuzmo, analiza podjetja) dopolnil s praktičnimi nasveti in primeri za podjetje Eurel d.o.o., katero je tipični predstavnik novodobnih inovativnih podjetij. Na primeru omenjenega podjetja se lepo vidi, kako globoko sta povezani (in prepleteni) politika podjetja in varovanje IL. Sklepam lahko, da je situacija podobna tudi pri drugih inovativnih podjetjih. Ob tem velja omeniti opozorilo g. Kuzme, da je potrebno »pametno patentiranje«, saj lahko v nasprotnem primeru storimo več škode kot koristi.
Ključne besede: politika podjetja, varovanje intelektualne lastnine, inovativno podjetje, pametno patentiranje
Objavljeno v DKUM: 04.04.2014; Ogledov: 1315; Prenosov: 137
.pdf Celotno besedilo (1,44 MB)

Iskanje izvedeno v 0.02 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici