| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 20
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Primerjava metod zaklepanja pametnih telefonov : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Informacijska varnost
Mirza Purić, 2023, diplomsko delo

Opis: Teoretični del zaključnega dela zajema predstavitev trenutno najbolj priljubljenih oziroma aktualnih metod zaklepanja pametnih telefonov. Prikazan je način delovanja za vsako izmed metod, hkrati pa so predstavljene prednosti in slabosti ter možnosti za njihov razvoj v prihodnosti. Ker se je zmogljivost pametnih telefonov v zadnjem desetletju močno povečala, je s tem narasla tudi njihova uporaba. Že dolgo časa nam telefoni ne služijo več zgolj za klicanje in pisanje sporočil, temveč se uporabljajo za številna druga opravila, kot so hramba podatkov, fotografiranje, brskanje po internetu, potrjevanje spletnih plačil in podobno. Ravno zaradi tega se pri uporabnikih pojavi želja oziroma potreba po ustreznem varovanju vseh podatkov, ki so shranjeni v njihovih napravah. Poleg že obstoječih standardnih metod zaklepanja, kot so vzorci in gesla, je k občutku varnosti močno pripomogla implementacija biometričnih metod zaklepanja v mobilne telefone. Gre namreč za tehnologijo, ki uporabniku omogoča preverjanje identitete s pomočjo prstnih odtisov, obraza, očesne šarenice in podobno. Zaradi enostavne uporabe in stopnje varnosti, ki jo biometrija nudi, je ta dokaj hitro postala priljubljena med uporabniki pametnih telefonov in tako postala standard na področju varovanja mobilnih naprav. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati anketnega vprašalnika, katerega cilj je bil ugotoviti predvsem, katere metode so najbolj priljubljene med uporabniki pametnih telefonov znotraj Republike Slovenije in zakaj se odločajo prav za izbrano metodo.
Ključne besede: pametni telefoni, varnost, zaklepanje pametnih telefonov, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 30.03.2023; Ogledov: 738; Prenosov: 131
.pdf Celotno besedilo (1,64 MB)

2.
Mobilne naprave in dvofaktorska avtentikacija : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Informacijska varnost
Edi Belca, 2020, diplomsko delo

Opis: Vrata v našo spletno identiteto in elektronski svet, ki smo ga deležni vsak dan, so mnogokrat pomanjkljivo varovana, včasih celo z geslom, ki ga uporabljamo povsod, ker si ga tako lažje zapomnimo. Gesla so bila mnogo let edini varnostni mehanizem za povprečnega uporabnika, izjeme so bile v poslovnem svetu z bolj kompleksnimi mehanizmi. Najboljša rešitev je bila uporabljati daljša, čim bolj nesmiselna in neobičajna gesla, jih redno menjavati in povsod uporabiti drugačno geslo, kar bi ugibanje in prisilno vdiranje čim bolj otežilo ali pa celo onemogočilo. Kljub temu vsako leto še vedno ukradejo več sto milijonov gesel, ne glede na to, kako dolga in kompleksna so. S prihodom pametnih mobilnih naprav se je pojavila nova oblika zagotavljanja spletne varnosti, ki sicer ne zamenja tradicionalnih gesel, kot jih poznamo, vendar jih močno razbremeni in poveča njihovo varnost. Naenkrat je dvofaktorska avtentikacija postala dostopna vsakomur. Ne potrebujemo več dodatnih, dragih naprav v žepu, ki veljajo kot ključ v naše spletno življenje. Ta ključ so med drugim postali kar telefoni. S pomočjo deskriptivne metode analize znanstvenih in javnih virov smo ugotovili, katere metode dvofaktorske avtentikacije so trenutno v uporabi, kakšne so njihove značilnosti in kaj pomenijo za varnost uporabnikov. Sprašujemo pa se, koliko ljudje uporabljajo te nove možnosti. S pomočjo kvantitativnega raziskovanja smo ugotovili, koliko Slovenci posegajo po dvofaktorski avtentikaciji, katere metode so že uporabljali ali pa jih uporabljajo in kakšno je resnično stanje varnosti, ko uporabniške račune varujemo z dodatnim faktorjem.
Ključne besede: diplomske naloge, dvofaktorska avtentikacija, pametni telefoni, informacijska varnost, varnost uporabnikov
Objavljeno v DKUM: 14.09.2020; Ogledov: 1287; Prenosov: 160
.pdf Celotno besedilo (1,71 MB)

3.
Model mobilne aplikacije za naturopatijo
Tjaša Marovt, 2020, magistrsko delo

Opis: Živimo v času informacijske dobe, ko nam modernizacija sledi na vsakem koraku. Internet in pametni telefoni so postali stalnica našega vsakdana. Posledično narašča uporaba mobilnega interneta in različnih aplikacij, ki jih ponujajo pametni telefoni. Mobilne aplikacije za zdravo prehrano odpirajo nove in inovativne načine, ki nam lahko veliko pomagajo pri našem zdravju. Namen naturopatske obravnave je celosten pristop do človeka. Naloga naturopata je stremeti k zdravju in ne k bolezni. Naturopat išče vzroke, zakaj je prišlo do bolezni, in osebi nudi pomoč, da začne proces samozdravljenja. Uporabljajo se različne naravne metode, ki skrbijo za zdravje ljudi na način, da spoštujejo naravne zakone, ki nadzirajo življenje. Danes je naturopatija uradni medicini enakovredna samo v Kanadi in ZDA. Naturopati imajo v teh dveh državah medicinsko izobrazbo s specializacijo v tej smeri. Uradna medicina jo po večini zavrača zaradi znanstveno nedokazanih učinkov zdravljenja na naraven način, ki ni podprt s številnimi študijami. V današnjem modernem življenju so ljudje vedno manj potrpežljivi. Hiter ritem življenja uničuje njihovo zdravje, zato bomo v nadaljevanju naredili model mobilne aplikacije za zdravo prehranjevanje. S tem želimo ljudem omogočiti hiter dostop do informacij o zdravem načinu življenja. Mobilna aplikacija bo enostavna za uporabo, vsebovala bo samodejno sinhronizacijo in glavno podatkovno bazo, ki bo tako podjetju z zdravo prehrano kot tudi njihovim strankam v veliko pomoč.
Ključne besede: naturopatija, naturopat, pametni telefoni, mobilna aplikacija, iridologija, oligoelementi
Objavljeno v DKUM: 27.08.2020; Ogledov: 1284; Prenosov: 97
.pdf Celotno besedilo (2,17 MB)

4.
Zemljevidi in aplikacije : teorija rabe in zadovoljitve na primeru prostorkega pozicioniranja v turizmu
Simon Hojnik, 2019, magistrsko delo

Opis: Naloga v osnovi proučuje, kako se posamezniki odzivajo na uporabo potovalnih aplikacij, namenjenih lokacijskemu pozicioniranju za potrebe turistov. Prvi del naloge se osredotoča na teoretične vidike tradicionalnih in novodobnih metod za odkrivanje destinacije. Podrobneje smo proučili njihov izvor, zgodovinsko ozadje, način delovanja in splošne značilnosti, teoretične modele (model sprejetja tehnologije, teorija inovacijske difuzije in socialna kognitivna teorija), proučili pa smo tudi nekatere pozitivne in negativne učinke, identificirane v prejšnjih raziskavah. S pomočjo ugotovitev smo v drugem delu zastavili pet hipotez, ki ugotavljajo, kaj vpliva na pogostost uporabe potovalnih aplikaciji in ali uporaba potovalnih aplikacij zmanjšuje uporabo tiskanih medijev. Hipoteze smo nato testirali s pomočjo anketnega vprašalnika, na katerega se je odzvalo 359 posameznikov. V skladu s poprejšnjimi raziskavami smo ugotovili, da imajo zaznana uporabnost potovalne aplikacije, zaznana enostavnost uporabe, zaznana združljivost in zaznano zaupanje v lastno učinkovitost pozitiven vpliv na uporabo potovalnih aplikacij. Nismo pa zaznali, da bi pogostost uporabe potovalnih aplikacij vplivala na zmanjšanje uporabe tiskanih medijev, čeprav je pogostost uporabe tiskanih medijev v korelaciji s starostjo uporabnikov.
Ključne besede: zemljevidi, aplikacije, pametni telefoni, lokacijsko pozicioniranje, turizem
Objavljeno v DKUM: 04.07.2019; Ogledov: 1528; Prenosov: 128
.pdf Celotno besedilo (2,03 MB)

5.
Primerjalna analiza mednarodnih marketinških strategij proizvajalcev mobilnih telekomunikacijskih naprav
Andrej Tisel, 2017, magistrsko delo

Opis: Brezžične telekomunikacije so v zadnjih štiridesetih letih postale del vsakdanjega življenja. Celotno obdobje štiridesetih let pa so v tej industriji zaznamovali številni preobrati na vrhu. Prav zaradi teh preobratov je tržišče postalo visoko intenzivno konkurenčno in na takšnem zasičenem tržišču je marketing pomembna komponenta razlikovanja med proizvajalci. To pa je osnovni razlog za raziskavo in analizo te tematike. Osrednja tematika magistrskega dela je analiza različnih proizvajalcev mobilnih telekomunikacijskih naprav. Analizo smo tako izvedli s pomočjo preučevanja teorije mednarodnega marketinga oziroma natančneje mednarodnih marketinških strategij. Kasneje pa smo se lotili tudi lastne raziskave, ki nam je ponudila vpogled v obnašanje odjemalcev na tržišču. Tako smo se tekom pisanja osredotočili na štiri proizvajalce, ki so prisotni na slovenskem tržišču. Za omenjene smo opredelili različne poslovne statistike, na podlagi katerih smo ugotavljali njihovo uspešnost na tržišču. Zanimalo nas je ali so večji izdatki za marketing nujno povezani z večjimi prihodki. To pa nikakor ni celotna slika, saj nas je zanimalo tudi kakšne strategije ubirajo proizvajalci na tržiščih. Predvsem pa nas je zanimalo dejstvo, ali izbirajo enake strategije za dosego cilja ali pa se njihove strategije razlikujejo. Za potrebe tega smo zbrali podatke iz medijev in poslovnih poročil, da smo ugotovili, na kakšen način okvirno delujejo različni proizvajalci, kako so usmerjeni njihovi cilji in kakšne strategije predvidoma uporabljajo za uresničevanje teh strateških ciljev. Tekom naloge smo izvedli tudi raziskavo z anketnim vprašalnikom. Podatke smo obdelali s statističnim programom, kjer smo iskali statistično značilne razlike med skupinami. Ključni del raziskave pa je bil ugotavljanje dejavnikov, ki pomembno vplivajo na nakupno odločitev pametnega telefona odjemalca. V sklepnem delu smo tako ugotovili, da se proizvajalci razlikujejo po marketinških strategijah glede na tržni delež in dolžino prisotnosti na tržišču. Prav tako smo uspeli ugotoviti, da vložki v marketing niso sorazmerni z uspehi proizvajalcev na tržišču, tako torej predvidevamo, da obstajajo še drugi vplivni dejavniki uspeha. Nazadnje pa smo s pomočjo raziskave uspeli razbrati, da obstajajo razlike med spoloma glede na nakupno točko in glede na zaznavanje pomembnosti dejavnikov pri nakupu. Pri pomembnosti samih dejavnikov pri nakupu mobilnega telefona pa se je izkazalo, da je pomemben tako softverski, kot hardverski vidik. Ugotovili pa smo tudi, da se tisti, ki imajo za prvo asociacijo Apple in Samsung razlikujejo v določenih značilnostih pri pomembnosti nakupa nove naprave.
Ključne besede: Mednarodne marketinške strategije, pametni telefoni, brezžične telekomunikacije, marketinška analiza, marketinški splet, pomembnost pri nakupu mobilne naprave, SWOT analiza, Ansoff matrika, BCG matrika.
Objavljeno v DKUM: 08.12.2017; Ogledov: 1400; Prenosov: 169
.pdf Celotno besedilo (1,34 MB)

6.
Programske rešitve lociranja pametnih mobilnih telefonov v primeru tatvine ali izgube : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija Informacijska varnost
Simon Makarič, 2016, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu diplomskega dela se osredotočamo na programske rešitve, ki jih ponujajo mobilni operacijski sistemi za lociranje pametnega mobilnega telefona v primeru izgube ali tatvine. Vsi najpogostejši operacijski sistemi (iOS, Android, Windows 10 Mobile in BlackBerry 10) ponujajo svojo programsko rešitev. Pri vsaki rešitvi smo napisali pogoje za aktivacijo, delovanje in praktično uporabo. Naredili smo tudi primerjavo med programskimi rešitvami posameznih mobilnih operacijskih sistemov. Zaradi večje funkcionalnosti pametnih mobilnih telefonov je na njih shranjeno vse več osebnih in službenih podatkov, ki jih prenašamo s seboj. Odtujitev pametnih mobilnih telefonov je vse bolj pogosta zaradi vrednosti naprav, podatkov, prenosljivosti in funkcionalnosti, s katerimi se lahko nepridipravi okoristijo. Ker pametni mobilni telefoni vsebujejo vse več podatkov ter dostopov do podatkov, ki so lahko službene ali osebne narave in hkrati pomenijo visoko vrednost za posameznika ali organizacijo, je zavarovanje teh naprav za posameznika še bolj pomembno. K temu varovanju pripomorejo tehnične in organizacijske rešitve. K tehničnim rešitvam sodijo tudi programske rešitve za lociranje pametnega mobilnega telefona. Slednje pod določenimi pogoji pokažejo lokacijo pametnega mobilnega telefona in omogočajo oddaljen dostop do mobilne naprave. Raziskovalni del diplomskega dela obsegata raziskava in statistična analiza, s katero smo ugotavljali, koliko uporabnikov pametnih mobilnih telefonov uporablja varnostne mehanizme za zaščito podatkov na svoji napravi ter v kolikšni meri poznajo in uporabljajo programske rešitve za lociranje pametnih mobilnih telefonov v primeru izgube ali tatvine.
Ključne besede: mobilne naprave, mobilni telefoni, pametni telefoni, operacijski sistemi, mobilne aplikacije, lociranje, pozicioniranje, mobilna omrežja, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 05.12.2016; Ogledov: 2175; Prenosov: 144
.pdf Celotno besedilo (4,53 MB)

7.
Kritični dejavniki uporabniške izkušnje mobilnih aplikacij
Jasna Kuhar, 2016, magistrsko delo

Opis: Vpliv mobilnih naprav se je v zadnjih nekaj letih dramatično povečal. Naprave postajajo vse bolj sofisticirane in uporabniki lahko z njimi izvajajo vrsto različnih nalog, čeprav so v gibanju. V času namiznih osebnih računalnikov je bil spletni brskalnik primarni način dostopa do teh virov, kar pa se je spremenilo z eksplozijo pametnih telefonov in tablic. Čeprav je vsak telefon opremljen z mobilnim brskalnikom, uporabniki za številne funkcije, kot so prenašanje datotek ter poslušanje glasbe in ogled videov ali prebiranje novic, raje izberejo aplikacije. Trgovina z mobilnimi aplikacijami je bolj konkurenčna kot kdaj prej, saj so na voljo aplikacije, ki uporabniku, ki je povezan s spletom, pomagajo storiti vse, kar hoče. Mobilne aplikacije se spreminjajo v dobičkonosen posel. Gartner je predvidel, da bodo do leta 2017 prenesli več kot 268 milijard mobilnih aplikacij, kar pomeni, da bo zaslužek presegel 77 milijard dolarjev. Mobilna industrija se mora spopasti z vse večjimi zahtevami uporabnikov po funkcionalnosti in z zahtevami po visoki kakovosti. Če hočejo preživeti, morajo podjetja, ki razvijajo mobilne aplikacije, ne le zadovoljiti zahteve uporabnikov, temveč jim morajo ponuditi več: zadovoljivo uporabniško izkušnjo. Današnji uporabniki mobilnih telefonov imajo visoka pričakovanja. Mobilni trg postaja vse bolj nasičen in za uspeh na trgu je ključna aplikacija, ki takoj pritegne pozornost uporabnika, je preprosta za uporabo in ponuja resnično vrednost. iPhone, iPad touch, Blackberry, naprave android, iPad in druge tablice prinašajo različne uporabniške izkušnje. Na voljo so kjerkoli in kadarkoli - ne le v pisarni ali doma - imajo majhen zaslon, snemalnik glasu, kamero, lokacijo in zaslon na dotik, zato se izkušnja zelo razlikuje od tiste pri osebnem računalniku. Toda niso vse mobilne aplikacije enake. Aplikacije segajo od preprostih, statičnih, do tistih, ki uporabniku prinašajo sofisticirano in zelo interaktivno izkušnjo. Številne aplikacije, ki so se na začetku pojavile v trgovini z aplikacijami, so bile zabavne in so pritegnile pozornost, a večini podjetij se niso zdele pomemben in kredibilen kanal. Danes se na trgu pojavlja nov val aplikacij - aplikacije naslednje generacije, ki ne prinašajo le izjemne uporabniške izkušnje, temveč so tudi zelo uporabne. Te aplikacije ponujajo pomembne informacije na personaliziran način, ki pritegne pozornost in podjetja jih končno vidijo kot pomemben nov kanal poslovanja.
Ključne besede: uporabniška izkušnja, mobilne aplikacije, mobilni operacijski sistemi, pametni telefoni
Objavljeno v DKUM: 04.10.2016; Ogledov: 2162; Prenosov: 210
.pdf Celotno besedilo (19,00 MB)

8.
ZASNOVA IN OBLIKOVANJE PROGRAMA ZVESTOBE Z UPORABO MOBILNE APLIKACIJE
Tomaž Gaube, 2016, magistrsko delo

Opis: Klasični programi zvestobe so se razvili kot orodje za graditev dolgoročnih odnosov z uporabniki. Razcvet so doživeli konec 20. in v začetku tega stoletja, ko so podjetja spoznala, da so zvesti uporabniki, ki so pripravljeni tudi več kupovati, cenejši in bolj donosni od nagovarjanja, prepričevanja in pridobivanja novih. Programi zvestobe so postali kompleksni procesi, ki morajo biti strateško umeščeni v delovanje organizacij, predstavljajo pa tudi pomemben del njihovega premoženja. Danes se programi zvestobe pojavljajo v vseh panogah, njihov cilj je nagrajevanje zvestih uporabnikov, pridobivanje in obdelovanje informacij o uporabnikih, njihovih nakupih in navadah, posledično vplivanje na njihovo vedenje, nakupne odločitve in so dodatna konkurenčna prednost. Z razvojem mobilne tehnologije in skokovitim porastom uporabe pametnih telefonov, v zadnjem desetletju, pa je prilagoditev programov zvestobe za uporabo na mobilnih telefonih nujen in konkurenčno potreben korak. Tako je osrednja pozornost v magistrskem delu namenjena preučevanju in oblikovanju primernega programa zvestobe z uporabo mobilne aplikacije. V magistrski nalogi smo najprej iz teoretičnega vidika opredelili različne poglede na zvestobo in pomen zvestobe. Zanimalo nas je, kateri dejavniki vplivajo na zvestobo in kakšna je opredelitev programov zvestobe. Preučili smo temeljne vrste programov zvestobe v analognem svetu, njihove prednosti in zaznane koristi ter pregledali kateri so kriteriji za uspešno uvedbo programa zvestobe. Osrednji del raziskovanja v teoretičnem delu pa je bil namenjen proučitvi stanja na tržišču programov zvestobe, ki se že izvajajo z uporabo mobilnega telefona oz. mobilnih aplikacij. V empiričnem delu smo raziskovali pripravljenost uporabnikov za sodelovanje v programu zvestobe, ki bi ga ponudnik programa zvestobe ponudil uporabniku z uporabo mobilne aplikacije. V raziskavo smo vključili različne ciljne skupine, raziskali katere prednosti in katere slabosti uporabniki pripisujejo takšnemu programu zvestobe. Preverili smo tudi za katere izdelke bi si uporabniki najraje želeli uporabljati program zvestobe na podlagi mobilne aplikacije. Ugotovili smo, da je za zasnovo in oblikovanje programa zvestobe z uporabo mobilne aplikacije, poleg klasičnih gradnikov programa zvestobe, od opredelitve ciljev in proračuna programa zvestobe, določitve upravičenosti za sodelovanje v programu zvestobe, izbire nagrad in ugodnosti, vzpostavitve partnerstev v programu zvestobe, vzpostavitve ustrezne organizacijske strukture, razvoja, upravljanja in vzdrževanja baze podatkov, analize le-teh, do evaluacije programa zvestobe in ustreznega prilagajanja, potrebno ob odločitvi, da bo program zvestobe izvajan z uporabo mobilne aplikacije, upoštevati tudi zakonitosti, ki jih prinaša digitalizacija in mobilna telefonija. Za konec smo predstavili novost, primer mobilne aplikacije, ki je zasnovana tako, da omogoča zasnovo in izvajanje programa zvestobe z uporabo mobilne aplikacije tudi ob nakupu istega izdelka neodvisno od časa in kraja nakupa (pri različnih trgovcih, v različnih državah, neodvisno od informacijskega sistema in pogojev poslovanja prodajnega mesta, kjer je bil izdelek kupljen).
Ključne besede: program zvestobe, mobilna aplikacija, pametni telefoni, QR koda, partnerski program zvestobe, nivo programa zvestobe, struktura nagrajevanja
Objavljeno v DKUM: 06.07.2016; Ogledov: 1388; Prenosov: 168
.pdf Celotno besedilo (2,46 MB)

9.
UPRAVLJANJE MOBILNOSTI V SODOBNIH POSLOVNIH OMREŽJIH
Dejan Miletić, 2016, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo podaja pregled vseh različnih tehnologij za omogočitev sodobnega mobilnega poslovanja v poslovnih organizacijah. Posebni poudarek je na naboru različnih rešitev za upravljanje mobilnosti (EMM) na napravah kot so pametni telefoni in tablični računalniki, ki predstavljajo novodobno obliko osebnega računalništva. Ob pregledu razvoja mobilnega poslovanja v poslovnih organizacijah in ob preučitvi vseh različnih tehnologij, kot so upravljanje mobilnih naprav (MDM), upravljanje mobilnih aplikacij (MAM), upravljanje dostopa do dokumentnih sistemov (MFM) smo preučili tudi praktično uporabo ene od vodilnih komercialnih rešitev za celovito upravljanje mobilnosti – MobileIron. V povzetku magistrskega dela smo izpostavili vse različne modele kako lahko poslovne organizacije zagotovijo ustrezno mobilno poslovanje z uporabo različnih tehnologij ter izpostavili možen nadaljni razvoj tehnoloških rešitev za upravljanje mobilnosti v sodobnih poslovnih omrežjih.
Ključne besede: upravljanje mobilnosti v poslovnih omrežjih (EMM), upravljanje mobilnih naprav (MDM), upravljanje mobilnih aplikacij (MAM), upravljanje dostopa do internih dokumentov (MFM), omogočitev uporabe lastnih naprav (BYOD), vpliv potrošniške tehnologije na IT (CoIT), iOS, Android, pametni telefoni, tablični računalniki, IT
Objavljeno v DKUM: 04.07.2016; Ogledov: 1871; Prenosov: 212
.pdf Celotno besedilo (8,58 MB)

10.
Pametni telefon v klinični praksi: tehnološka modna muha ali zdravnikov bodoči osebni asistent?
Dejan Dinevski, Aleš Kodela, Miha Kodela, 2012, strokovni članek

Ključne besede: pametni telefoni, aplikacije, medicina, android, javno zdravje
Objavljeno v DKUM: 30.12.2015; Ogledov: 1263; Prenosov: 63
URL Povezava na celotno besedilo
Gradivo ima več datotek! Več...
Gradivo je zbirka in zajema 1 gradivo!

Iskanje izvedeno v 11.38 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici