| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 79
Na začetekNa prejšnjo stran12345678Na naslednjo stranNa konec
1.
Analiza vpliva povečanega spletnega nakupovanja na paketne storitve: primer Pošte 3102 Celje : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Mediha Durić, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo raziskovali, kako je povečano spletno nakupovanje vplivalo na poštne storitve, predvsem na paketne. Za primer smo vzeli Pošto 3102 Celje. Spletno nakupovanje je ob razcvetu globalizacije in internetne prodaje doživelo povečanje tudi med slovenskimi e-kupci. V teoretičnem delu naloge smo opredelili spletno nakupovanje, opisali navade slovenskih e-kupcev in v nadaljevanju analizirali spletno nakupovanje v Sloveniji med letoma 2018 in 2022. Predstavili smo Pošto Slovenije in njene storitve na področju paketnih pošiljk, podrobno smo opisali, kako poteka delo s paketi na Pošti 3120 Celje ter analizirali količino sprejetih in dostavljenih paketov v obravnavanem obdobju. Ugotovili smo, da je povečano spletno nakupovanje prineslo tudi porast količine paketnih pošiljk na Pošti 3102 Celje, kar je za seboj potegnilo tudi težave. Kot rešitev smo predlagali večjo vključenost alternativnih načinov prometa s paketnimi pošiljkami. Tu imamo v mislih predvsem večje število PS Paketomatov in paketnikov Direct4me na dostavnem območju Pošte 3120 Celje, kar bi vsekakor razbremenilo paketne pismonoše pri dostavi pošiljk.
Ključne besede: spletno nakupovanje, paket, Pošta 3102 Celje, dostava, PS Paketomat
Objavljeno v DKUM: 13.02.2024; Ogledov: 289; Prenosov: 37
.pdf Celotno besedilo (1,18 MB)

2.
Vpliv uporabe e-goriva na tokovne razmere v vbrizgalni šobi dizelskega motorja
Amin Marinšek Hussain, 2023, magistrsko delo

Opis: Namen magistrskega dela je ugotoviti vpliv e-goriva na tokovne razmere v vbrizgalni šobi dizelskega motorja. Alternativna goriva imajo drugačne lastnosti od konvencionalnega dizelskega goriva. Posledično lahko pričakujemo različno obnašanje goriva v vbrizgalni šobi. V magistrski nalogi so primerjana tri goriva. To so e-FT gorivo, My Renewable Diesel in konvencionalno dizelsko gorivo. Analiza toka goriva je bila izvedena s pomočjo programske opreme AVL FIRE, kjer so bile izvedene tri simulacije, za vsako gorivo posebej. Simulacija je bila omejena na enako geometrijo vbrizgalne šobe, enak potek dviga igle, enak obratovalni režim motorja, enak tlak vbrizgavanja in enak tlak znotraj zgorevalne komore. Po končanih simulacijah smo spoznali, da lastnosti goriva vplivajo na tokovne razmere in razvoj parne faze. Viskoznost in gostota sta tesno povezana z razvojem parne faze ter s pojavom kavitacije. Višja kot sta viskoznost in gostota goriva, manjša je možnost pojava kavitacije ter manj je parne faze. To pomeni, da manj viskozna goriva bolj kavitirajo v primerjavi bolj viskoznimi.
Ključne besede: e-goriva, dizelski motor, alternativna goriva, numerična simulacija, programski paket AVL FIRE
Objavljeno v DKUM: 29.11.2023; Ogledov: 413; Prenosov: 61
.pdf Celotno besedilo (1,98 MB)

3.
Simulacija zgorevanja dizelskega goriva in DME v zgorevalni komori dizelskega motorja : diplomsko delo
Tomi Gjergjek, 2023, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je bila primerjava zgorevanja dizla in dimetil etra v zgorevalni komori dizelskega motorja. Simulacije so bile izvedene v programskem paketu FIRE in omejene na izsek ene zgorevalne komore. V dizelskih motorjih poteka zgorevanje s samovžigom goriva, zato so različne lastnosti obeh goriv vplivale na potek zgorevanja in posledično na temperaturo, tlak ter na produkte zgorevanja oziroma emisije. Na zgorevanje vpliva tudi kot ročične gredi, pri katerem se vbrizga gorivo, zato so se simulacije izvedle pri treh različnih kotih vbrizga. Škodljive emisije dizelskih goriv, kot so dušikovi oksidi, ogljikovodiki, delci, ogljikov monoksid in dioksid, nelagodno vplivajo na zdravje ljudi in naravo, zato se standardi za emisije, ki določajo dovoljeno količino emisij pri zgorevanju, bližajo vse nižjim vrednosti. Dimetil eter bi naj bil ustrezen nadomestek za dizelsko gorivo, tako imenovano alternativno gorivo. Rezultati simulacije so pokazali različne vrednosti tlaka, temperature in emisij, kot tudi prednosti in slabosti dimetil etra v primerjavi z dizlom.
Ključne besede: numerična simulacija, zgorevanje, dizelski motor, goriva, dizel, dimetil eter, programski paket FIRE, emisije
Objavljeno v DKUM: 05.10.2023; Ogledov: 312; Prenosov: 37
.pdf Celotno besedilo (4,03 MB)

4.
Trendi in izzivi paketnih storitev pri Pošti Slovenije d.o.o. : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa
Teja Žvikart, 2023, diplomsko delo

Opis: Družbeni, gospodarski, kulturni in politični trendi prinašajo v bližnji prihodnosti številne izzive na področju paketnega poslovanja. V diplomskem delu se bomo osredotočili na tri segmente problematike, ki izhajajo iz: (1) porasta spletnega nakupovanja, (2) posledično vse večjih zahtev spletnih nakupovalcev po fleksibilnejši dostavi in (3) smernic evropske regulative po vzdrževanju čistega okolja. Na podlagi analize trenutnih procesov delovanja podjetja Pošta Slovenije, d. o. o., in obstoječih storitev, ki jih ponuja v okviru paketnega poslovanja, bodo v diplomskem delu predstavljeni in kritično ovrednoteni predlogi za spopadanje z omenjenimi spremembami v bližnji prihodnosti. Predstavljeni bodo možnosti, predlogi, potrebni pogoji in predvideni rezultati izboljšav, ki bi podjetje ohranili konkurenčno ali pa mu, kot kažejo ugotovitve, celo povečali tržni delež na področju paketne dostave v Republiki Sloveniji.
Ključne besede: paket, Pošta Slovenije, logistika, paketno poslovanje, poštne storitve
Objavljeno v DKUM: 10.05.2023; Ogledov: 572; Prenosov: 147
.pdf Celotno besedilo (2,26 MB)

5.
Vpliv lastnosti goriv na karakteristike curka dizelskega motorja : diplomsko delo
Aljaž Hanžel, 2022, diplomsko delo

Opis: Ob vse večji energetski krizi ter neizogibnem dejstvu, da bo človeštvo slej ko prej porabilo zalogo nafte, se pojavlja vprašanje, kaj bo nadomestilo fosilna goriva. Biogoriva so eden izmed trenutno najpogostejših odgovorov na zastavljeno vprašanje. Namen tega dela je bilo pridobiti podatke o vplivu lastnosti biodizelskega goriva na tok v visokotlačni šobi ter na curek, ki se razvije ob vbrizgavanju v zgorevalni prostor motorja. Te podatke smo pridobili na podlagi numerične analize, ki smo jo izvedli v programskem okolju AVL FIRE. Te podatke smo primerjali s podatki enake analize, ki smo jo izvedli za klasično dizelsko gorivo. Opazili smo, da se višja dinamična viskoznost, gostota ter površinska napetost biogoriva odražajo na večji dolžini ter ožji širini curka goriva. Iz rezultatov je razvidno tudi, da uporaba biodizla privede do manjših kapljic goriva ter počasnejšega razvoja kavitacije v toku skozi izvrtino šobe.
Ključne besede: dizel, biogorivo, vpliv lastnosti goriva, lastnosti curka, lastnosti toka, numerična simulacija, programski paket AVL FIRE
Objavljeno v DKUM: 05.10.2022; Ogledov: 618; Prenosov: 204
.pdf Celotno besedilo (2,04 MB)

6.
Analiza uporabe vodika kot alternativnega goriva v prometu : magistrsko delo
Sebastijan Trstenjak, 2022, magistrsko delo

Opis: Zaradi impresivnih lastnosti, kot je okoljska sprejemljivost, zaradi velikega potenciala pri zmanjševanju emisij toplogrednih plinov in visoke kalorične vrednosti, vodik velja za alternativno gorivo prihodnosti. Trenutno se v smislu uporabe vodika v avtomobilskem sektorju preučuje uporaba skozi gorivne celice in koncepti H2ICE oz. sozgorevanje vodika z dizelskim gorivom, ki lahko zmanjšata onesnaževanje s strani tega sektorja. Namen je, da bi proizvodnja vodika temeljila na obnovljivih virih energije, da bi se zmanjšalo onesnaževanje, ki nastaja z uporabo neobnovljivih virov, v smislu proizvodnje pa obstajajo procesi, kjer se lahko kot surovina za proizvodnjo vodika uporabijo tudi odpadki. Sofisticirane metode shranjevanja vodika vključujejo uporabo kompleksnih hidridov in ogljikovih nanocevk, vendar so vse te tehnologije še v fazi razvoja in so potrebne znatne naložbe, da bi bile komercialno donosne in dostopne. V tej nalogi bo predstavljena splošna ideja vodikove ekonomije, procesi proizvodnje, skladiščenja in transporta vodika ter možnosti njegove uporabe v avtomobilskem sektorju. V tem smislu bo z uporabo programskega paketa BOOST analizirana potencialna uporaba vodika H2ICE s konceptom dvojnega sozgorevanja z dizelskim gorivom kot fosilnim gorivom. Namen je potrditi primarno hipotezo, da uporaba vodika v takšnem konceptu ne vpliva na poslabšanje procesov v motorju z notranjim zgorevanjem in prispeva k zmanjšanju kontaminacije nastalih izpušnih plinov.
Ključne besede: vodik kot gorivo prihodnosti, avtomobilski sektor, gorivne celice, koncept dvojnega zgorevanja, programski paket BOOST
Objavljeno v DKUM: 20.04.2022; Ogledov: 1090; Prenosov: 103
.pdf Celotno besedilo (2,48 MB)

7.
Vpliv biogoriva na tokovne razmere v vbrizgalni šobi dizelskega motorja : magistrsko delo
Petra Drvenkar, 2021, magistrsko delo

Opis: Namen magistrskega dela je ugotoviti vpliv dodatka biodizla in bioetanola k dizelskemu gorivu na tokovne razmere v vbrizgalni šobi oziroma v izvrtini za vbrizg goriva. Uporabljena metoda dela je bila numerična simulacija vbrizga goriva, ki je bila izvedena v programskem paketu AVL FIRE. Z omenjenim programom smo morali izdelali tri mreže različnih gostot (redka, srednja in gosta) in izbrati pravo mrežo. Za nadaljnjo analizo smo izbrali srednjo mrežo, zaradi krajšega časa izračuna simulacije. Simulacije so se razlikovale le po lastnostih goriv, in sicer deležu biogoriva dodanega k dizelskemu gorivu. Simulacije so bile izvedene na enem obratovalnem režimu motorja (en tlak vbrizgavanja), dveh različnih tlakih v zgorevalni komori motorja in pri enakem poteku dviga igle za vsa testirana goriva. Iz rezultatov simulacije, ki so najbolje prikazali razvoj parne faze na izvrtini in izstopu iz izvrtine, je mogoče odčitati, da so razlike opazne, vendar minimalne, na podlogi česar lahko sklepamo, da so obravnavana biogoriva primerna za uporabo v obstoječih dizelskih motorjih.
Ključne besede: goriva, biodizel, bioetanol, dizelski motor, programski paket AVL FIRE, numerična simulacija
Objavljeno v DKUM: 29.09.2021; Ogledov: 1077; Prenosov: 97
.pdf Celotno besedilo (1,78 MB)

8.
Ergonomsko oblikovanje delovnega mesta na preoblikovalnem stroju : diplomsko delo
Luka Šatan, 2021, diplomsko delo

Opis: V sklopu diplomske naloge je bil cilj doseči ergonomsko oblikovano delovno mesto na preoblikovalnem stroju za točno določen primer. Prvotno je bilo potrebno na delovnem mestu opraviti vse meritve, na osnovi katerih smo lahko s pomočjo metode OWAS, programskim paketom Jack, ter z različnimi preračuni preverjali obremenitve na zaposlenih. Na podlagi rezultatov smo lahko kasneje poiskali rešitve, katere so lahko kompleksne ali enostavne in s katerimi dosežemo ergonomsko oblikovano delovno mesto. Menim, da lahko podjetja z natančnimi pregledi delovnih mest, kasneje s pomočjo enostavnih rešitev oblikuje ergonomska delovna mesta, prav tako pa verjamem in upam, da bodo podjetja v prihodnosti čim bolj strmela k temu, saj s tem izboljšujejo kakovost dela in zadovoljstvo med zaposlenimi (skrb za njihovo zdravje in dobro počutje).
Ključne besede: ergonomija, obremenitve, delovno mesto, OWAS, Programski paket Jack
Objavljeno v DKUM: 29.09.2021; Ogledov: 1193; Prenosov: 116
.pdf Celotno besedilo (3,10 MB)

9.
Vpliv piroliznih olj na tokovne razmere v vbrizgalni šobi dizelskega motorja : diplomsko delo
Jure Omahen, 2021, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je ugotoviti vpliv dodatka piroliznih olj k dizelskemu gorivu na tokovne razmere v vbrizgalni šobi dizelskega motorja. Ker imajo pirolizna olja drugačne lastnosti kot konvencionalna goriva, lahko pričakujemo različno obnašanje goriva v vbrizgalni šobi. Za analizo problema so bile uporabljene numerične simulacije toka goriva v vbrizgalni šobi dizelskega motorja s programom AVL FIRE. Simulacije so se razlikovale po deležu dodanega piroliznega olja k dizelskemu gorivu. Pri simulacijah smo se omejili na eno geometrijo, enak potek dviga igle, enak tlak vbrizgavanja, enake obratovalne pogoje ter enak tlak v zgorevalni komori. Po izvedenih simulacijah smo opazili, da lastnosti mešanic goriv vplivajo na tokovne razmere in razvoj parne faze. Razlika v viskoznosti mešanic je vplivala na dolžino območja parne faze. Mešanice z nižjo viskoznostjo so bolj kavitirale, bolj viskozne pa manj.
Ključne besede: goriva, pirolizna olja, dizelski motor, numerična simulacija, programski paket FIRE, dizel
Objavljeno v DKUM: 24.09.2021; Ogledov: 810; Prenosov: 99
.pdf Celotno besedilo (1,53 MB)

10.
Analiza vpliva vbrizga vode na zmogljivost in nox izpuste pri delni in polni obremenitvi 1.6 l tcrdi motorja : diplomsko delo
Anže Šisernik, 2020, diplomsko delo

Opis: Zaradi vedno strožjih ekoloških predpisov se pri motorjih z notranjim zgorevanjem iščejo rešitve za zmanjšanje izpustov. Pri dizelskih motorjih največji problem predstavljajo izpusti Dušikovih oksidov, ki jih je v primerjavi z bencinskimi motorji veliko več. V diplomskem delu je opisan sistem zmanjševanja dušikovih oksidov z vbrizgom vode. Glavni cilj diplomske naloge je ugotoviti ali vbrizg vode zmanjša izpuste, ter pri tem pozitivno vpliva na zmogljivost motorja. V diplomski nalogi so predstavljene primerjave rezultatov različnih razmerji vode in dizelskega goriva z referenčnim modelom 1.6l dizelskega motorja brez vbrizga vode. Rezultati so pridobljeni z numeričnimi simulacijami 1D termodinamskega modela motorja z notranjim zgorevanjem, ki ga je za ta namen posredovalo podjetje AVL. Za simulacije je uporabljen komercialni program AVL BOOSTTM.
Ključne besede: Motorji z notranjim zgorevanjem, dušikovi oksidi, vbrizg vode, zmanjševanje emisij, numerične simulacije, programski paket AVL BOOST.
Objavljeno v DKUM: 24.09.2020; Ogledov: 974; Prenosov: 79
.pdf Celotno besedilo (1,21 MB)

Iskanje izvedeno v 0.2 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici