1. |
2. |
3. Arterijska hipertenzija kot predhodnica težjega obolenja pri pacientu : (diplomsko delo)Danijel Unger, 2008, diplomsko delo Ključne besede: pacienti, zdravstvena nega, tim, svojci, arterijska hipertenzija, medicinska sestra, zdravstveno varstvo, zdravstvena vzgoja, multidisciplinarni pristop, interaktivno delo Objavljeno: 10.12.2008; Ogledov: 3694; Prenosov: 800
Celotno besedilo (307,72 KB) |
4. |
5. Komuniciranje medicinske sestre s pacientom po telefonu : (diplomsko delo)Katja Volmajer, 2009, diplomsko delo Opis: Pomen komuniciranja v osebnem in poklicnem življenju je vedno bolj v ospredju. Uspešna komunikacija je še posebej pomembna v določenih poklicih, kamor lahko prištevamo tudi poklic medicinske sestre. Uspešna komunikacija vodi do boljših in višje postavljenih standardov nudenja zdravstvene oskrbe ter večjemu zadovoljstvu bolnikov in zdravstvenih delavcev.
Namen diplomskega dela je obravnavanje osnov komuniciranja in komunikacijskega procesa v zdravstveni negi, komuniciranja po telefonu in etične dileme v procesu komuniciranja.
V drugem delu je prikazana analiza telefonskih klicev v Ambulanti dr. Lovše. Analiza telefonskih klicev je pokazala, da od vseh klicev, ki jih bilo 68, je kar 48 ali 70,5% klicev namenjenih medicinski sestri. Največkrat pacienti kličejo v ambulanto zato, da bi se naročili na pregled pri zdravniku. Največ klicev v ambulanto je med 8.00 – 8.30 uro.
V tretjem delu diplomske naloge so na osnovi analize zbranih podatkov priporočila za spremembe in za izboljšanje kakovosti komuniciranja s pacientom. Ključne besede: medicinske sestre, komuniciranje, telefon, pacienti, zdravstvena nega Objavljeno: 10.02.2009; Ogledov: 4075; Prenosov: 739
Celotno besedilo (335,31 KB) |
6. |
7. |
8. |
9. |
10. Spoštovanje pacientovega dostojanstva v zdravstveni obravnaviMarija Predik, 2010, magistrsko delo Opis: Pacienti se ob sprejemu velikokrat soočajo s strahom zaradi bolezni, z negotovostjo, občutki prizadetosti in so zato še posebej občutljivi. Da ohranimo njihovo dostojanstvo, je pri delu medicinskih sester pomembno zavedanje o nujnosti profesionalnega vedenja v odnosu do pacienta. V magistrskem delu smo opisali ohranjanje pacientovega dostojanstva v času sprejema in zdravstvene obravnave iz vidika pričakovanj pacienta in vidika zdravstvenih delavcev.
Raziskovalna metodologija. V raziskavi je bila uporabljena kvalitativna in kvantitativna metodologija. Podatke smo pridobili z nestrukturiranimi intervjuji na Kliniki za kirurgijo. Raziskovalni vzorec je zajemal paciente in diplomirane medicinske sestre. Z metodo analize besedila smo na podlagi intervjujev formulirali kode, podkategorije in glavno kategorijo. Vsako kategorijo smo podprli z avtentičnimi citati. V kvantitativni metodologiji smo za tehniko zbiranja podatkov uporabili delno strukturiran vprašalnik za 100 pacientov, ki so bili v času raziskave obravnavani na Kliniki za kirurgijo, 59 zdravstvenih tehnikov, 22 diplomiranih medicinskih sester, 13 zdravnikov in 6 bolničarjev zaposlenih na Kliniki z kirurgijo.
Rezultati. Zdravstveni tim v veliki meri pozna načelo dostojanstva in si prizadeva, da ga vključi v vsakdanje delo s pacienti, medtem ko velik delež pacientov ne ve, da se je kršilo njihovo dostojanstvo v zdravstveni obravnavi. Posameznik razume, interpretira in sprejema dostojanstvo na različne načine. Zdravstveni tim je dolžan paciente seznaniti z njihovimi pravicami, predvsem pa je le-te potrebno dosledno upoštevati in spoštovati pri delu.
Sklep. Pacienti kakovost zdravstvene nege neločljivo povezujejo s kakovostjo človeškega stika in odnosa vseh, ki pri obravnavi sodelujejo. Pomemben sestavni del kakovosti zdravstvene nege je upoštevanje temeljnih človekovih pravic, predvsem varovanje osebne integritete in dostojanstva pacienta. Človekovega dostojanstva samo na načelni ravni, brez praktičnega pomena, ni možno učinkovito spoštovati v praksi. Ključne besede: dostojanstvo, medsebojni odnosi, komunikacija, zdravstvena obravnava, pacienti. Objavljeno: 30.03.2010; Ogledov: 5504; Prenosov: 1299 (1 glas)
Celotno besedilo (705,15 KB) |