| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 31
Na začetekNa prejšnjo stran1234Na naslednjo stranNa konec
1.
Soočanje in doživljanje bolezni pri pacientih z akutno mieloično levkemijo
Nina Maučec, 2021, diplomsko delo

Opis: Pacienti z akutno mieloično levkemijo (AML) se spoprijemajo z različnimi psihološkimi in čustvenimi vplivi bolezni. Namen zaključnega dela je ugotoviti, kako se pacienti z AML soočajo s čustvi in težavami ter kakšni so stalni vplivi bolezni. Izveden je bil sistematičen pregled literature z metodo pregleda, analize in sinteze znanstvene literature ter metodo kompilacije. Literaturo smo iskali s pomočjo iskalne strategije, ki je bila oblikovana na osnovi raziskovalnega vprašanja. Za kakovost poteka sistematičnega pregleda smo upoštevali smernice po PRISMA (Moher, et al., 2009) za oceno člankov smo uporabili Joanna Briggs Institutes ocenjevalno orodje ter za tematsko sintezo smo uporabili korake po Thomas & Harden (2008). Pregledali in analizirali smo 10 člankov. Oblikovali smo glavno vsebinsko kategorijo Soočanje in doživljanje bolezni pri pacientih z AML. Oblikovali smo najpogostejše podkategorije, ki so jih izpostavili pacienti, in sicer: Začetne reakcije na diagnozo, Izguba osebne avtonomije, Obnavljanje normalnosti v vsakdanjem življenju, Psihološki in čustveni vplivi, Soočanje z novo družbeno identiteto in Viri podpore. Pacienti AML doživljajo kot travmatično, šokovno situacijo. Soočiti se morajo s spremembo videza, z izgubo moči in zaupanja vase. Pogosteje morajo obiskovati bolnišnice in večkrat so tudi hospitalizirani. Njihovo vsakdanje življenje se zelo spremeni na fizičnem in duševnem področju, npr.: niso več zmožni telesnih aktivnosti, izgubijo občutek zaljubljenosti, moči, volje, energije. Pacienti so izpostavili tudi, da jim spolnost predstavlja težavo, saj je spolnost pomemben del vsakdanjega življenja posameznika, zato se priporoča več raziskav na področju spolnosti pri pacientih z AML.
Ključne besede: pacienti, izkušnje, soočanje, akutna mieloična levkemija
Objavljeno: 21.07.2021; Ogledov: 246; Prenosov: 88
.pdf Celotno besedilo (744,30 KB)

2.
Bolniki z rakom prebavil in učinkovitost uporabe probiotikov
Mateja Trunk, 2021, magistrsko delo

Opis: Uvod: Probiotiki so zaradi svojih koristnih učinkov za zdravje gostitelja dandanes zelo pomembni v medicini. Kakovostne klinične študije kažejo številne pozitivne učinke probiotikov tudi pri bolnikih z rakom prebavil. Z našo raziskavo smo ugotavljali, kakšna je seznanjenost s probiotiki pri bolnikih po operaciji raka prebavil pri nas in kako vpliva uporaba probiotikov na bolnikovo počutje. Metode: Uporabljena je bila kvantitativna metodologija. Podatke smo pridobili s pomočjo anonimnega vprašalnika, ki vsebuje 20 vprašanj zaprtega tipa. Razdeljenih je bilo 123 vprašalnikov, pravilno izpolnjenih je bilo 100. Rezultati so bili analizirani s statističnim programom IBM SPSS 26. Za testiranje hipotez smo uporabili hi kvadrat in binomski test. Rezultati: Večina pacientov po operaciji raka prebavil ni imela večjih težav. Na to ni vplivala uporaba probiotikov. Ugotovili smo, da preiskovanci nad 60 let bistveno slabše poznajo mehanizem in delovanje probiotikov ali pa jih sploh ne poznajo. Glede na izsledke naše raziskave pacienti največ informacij o probiotikih prejmejo preko reklam na televiziji ali internetu in zelo malo od zdravstvenih delavcev. Razprava in sklep: V naši raziskavi smo prišli do zaključka, da se vsi anketirani pacienti po operaciji na splošno dobro počutijo. Anketirani pacienti ob tem navajajo tudi veliko pozitivnih učinkov uživanja probiotikov. Menimo, da bi bil za boljšo ozaveščenost ljudi o probiotikih potreben sistemskih pristop za implementacijo sodobnih smernic za zdravo prehrano, ki vsebuje tudi probiotike.
Ključne besede: Rak prebavil, probiotiki, črevesna mikrobiota, mikroorganizmi, onkološki pacienti
Objavljeno: 10.02.2021; Ogledov: 214; Prenosov: 53
.pdf Celotno besedilo (905,87 KB)

3.
Ukrepi za preprečevanje respiratornih okužb pri pacientih s traheostomo
Sara Vučković, 2020, diplomsko delo

Opis: Izhodišča: Traheostoma je kirurško narejena odprtina na vratu, ki pacientom omogoča dihanje, ker pa odprtina ni zaščitena, lahko zrak prosto vstopa brez, da bi bil predhodno ogret, navlažen in očiščen. Prav zato so pacienti s traheostomo bolj dovzetni za respiratorne okužbe, ki so na prvem mestu po pogostosti in predstavljajo precejšen izziv za zdravljenje. Naš namen je ugotoviti, kako uspešno pacienti vnašajo svoje znanje o ukrepih v prakso in, ali upoštevanje ukrepov s sabo prinaša tudi manjšo obolevnost za respiratornimi okužbami. Metode: Zaključno delo temelji na kvantitativni metodologiji raziskovanja. Izvedena je bila raziskava na temo poznavanja in upoštevanja ukrepov ter morebitne obolevnosti za respiratornimi okužbami pri pacientih s traheostomo. Kot inštrument raziskovanja je bila uporabljena anketa, ki smo jo sestavili sami na osnovi pregleda znanstvene literature. Podatke smo analizirali in predstavili s pomočjo grafov in tabel. Rezultati: Za respiratorno okužbo je v času narejene traheostome obolelo že 41,8 % pacientov. Anketiranci so imeli v povprečju največ težav z obilo izločka (PV = 1,96) in s kašljem (PV = 1,96). S temi težavami smo povezali tudi pomanjkanje znanja aspiracije in primanjkljaj v metodah vlaženja zraka. Izračunali smo, da jih 59,6 % ukrepov ne pozna dovolj dobro. Kar 74,1 % si želi več dodatnega znanja in gradiv na temo respiratornih okužb in preventivnih ukrepov za preprečevanje le-teh. Razprava in sklep: Bolj bi bilo potrebno raziskati obolevnost za respiratornimi okužbami pri pacientih s traheostomo. Potrebna bi bila tudi dodatna izobraževanja medicinskih sester.
Ključne besede: pacienti s traheostomo, ukrepi za preprečevanje respiratornih okužb, respiratorne okužbe, medicinska sestra
Objavljeno: 30.10.2020; Ogledov: 191; Prenosov: 65
.pdf Celotno besedilo (687,05 KB)

4.
Nujnost pravne ureditve redkih bolezni
Aleksandra Breg, 2019, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je obravnavana problematika redkih bolezni, bolezni, za katerimi zboli majhen del prebivalstva. Čeprav se Evropska unija in države članice trudijo izboljšati položaj pacientov z redkimi boleznimi, so ti še vedno v zapostavljenem položaju. Glavni razlog je v pomanjkljivi pravni ureditvi področja redkih bolezni, pa tudi v omejenih pristojnostih Evropske unije na področju javnega zdravja. Pozitivno ukrepanje držav članic in Evropske unije je na tem področju potrebno, da se pacientom z redkimi boleznimi zagotovi pravica do zdravja in enaka obravnava v primerjavi s pacienti s pogostejšimi boleznimi. Pacienti z redkimi boleznimi se soočajo s številnimi težavami pri diagnosticiranju, zdravljenju in oskrbi, kar se odraža na njihovi kakovosti življenja in življenja njihovih bližnjih. Pacienti z redkimi boleznimi so tako podvrženi več vidikom diskriminacije, predvsem pri zdravstvenem varstvu, socialnem življenju ter izobraževalnih in poklicnih možnostih. Zaradi majhnega števila ljudi, ki zbolijo za posamezno redko boleznijo, in pomanjkanja strokovnega znanja o redkih boleznih, je sodelovanje med državami članicami Evropske unije nujno. Tako so za paciente z redkimi boleznimi pomembne evropske referenčne mreže in čezmejno zdravstveno varstvo. Za diagnosticiranje, zdravljenje in preprečevanje redkih bolezni se uporabljajo zdravila sirote, ki so običajno veliko dražja kot preostala zdravila. Pogosto se zato pojavijo težave pri povračilu stroškov zdravljenja pacientov z redkimi boleznimi. Ustrezno in primerno zdravstveno varstvo v državi zdravstvenega zavarovanja pacienta ni vedno na voljo, zato se pacientom z redkimi boleznimi omogoča uporaba zdravstvenih storitev v drugi državi članici.
Ključne besede: pacienti z redkimi boleznimi, zdravila sirote, pravica do zdravja, diskriminacija, čezmejno zdravstveno varstvo, načelo enakosti.
Objavljeno: 24.04.2019; Ogledov: 909; Prenosov: 145
.pdf Celotno besedilo (1019,72 KB)

5.
Bolečina pri pacientih obolelih za rakom
Anja Janžur, 2018, diplomsko delo

Opis: Bolečino vsak posameznik dojema individualno. Gre za čutno in tudi čustveno neprijetno izkušnjo, ki lahko močno vpliva na kakovost življenja vsakega posameznika. Telo nas z bolečino opozarja, da se v telesu nekaj dogaja, zato je bolečina tudi eden izmed vodilnih in temeljnih vzrokov, zakaj posameznik poišče zdravniško pomoč. Lajšanje in zdravljenje bolečine pa je odvisno tako od zdravnika, kot tudi od pacienta, ki trpi bolečino ter od njegove družine.
Ključne besede: Onkološki pacienti, medicinska sestra, dejavniki, ocenjevanje bolečine, lajšanje bolečine, kakovost življenja.
Objavljeno: 14.01.2019; Ogledov: 498; Prenosov: 73
.pdf Celotno besedilo (339,38 KB)

6.
Dejavniki, ki vplovajo na zadovoljstvo pacientov ter organizacijo dela na primarnem nivoju
Brigita Špes, 2017, magistrsko delo

Opis: POVZETEK Izhodišča: Zadovoljstvo pacientov se odraža v njihovem mnenju, povezano pa je z njihovimi pričakovanji, izkušnjami z odnosom in komunikacijo zdravstvenih delavcev, varovanjem zasebnosti in podatkov pacienta, čakalnim časom, informiranostjo, urejenostjo prostorov in organizacijo dela v ustanovi, v katero prihajajo. Namen magistrskega dela je ugotoviti raven zadovoljstva z delom zdravstvenega osebja v ambulantah družinske medicine in pomen dejavnikov, ki vplivajo na zdravstveno obravnavo na primarni ravni. Raziskovalna metodologija: V teoretičnem delu magistrskega dela smo uporabili deskriptivno metodo dela. V empiričnem delu smo uporabili anketni vprašalnik pacientov, s katerim ugotavljamo zadovoljstvo pacientov z odnosom in komunikacijo zdravstvenih delavcev, varovanjem zasebnosti in podatkov pacientov, čakalnim časom, informiranostjo, urejenostjo prostorov in organizacijo dela v ambulantah družinske medicine primarnega nivoja. Za potrjevanje hipotez smo zaradi neenakomerne porazdeljenosti podatkov uporabili Mann–Whitney in Kruskal–Wallis test. V raziskavi so sodelovali 103 pacienti, ki so zadnji teden v mesecu oktobru 2016 koristili oskrbo v štirih ambulantah družinske medicine zdravstvenega doma. Rezultati: Rezultati raziskave so pokazali, da so pacienti, ki so prišli na zdravstveno obravnavo v ambulante družinske medicine, zelo zadovoljni. Ugotovili smo, da so bolj kot ženske zadovoljni moški (p = 0,001), tako z odnosom in komunikacijo zdravstvenega osebja pri zdravstveni obravnavi, kakor tudi z organizacijo dela. Z organizacijo dela so najbolj zadovoljni starejši od 56 let, saj je njihova ocena 5,00, ti so tudi najbolj zadovoljni s storitvami, povprečni rang = 88,50, in najmanj pacienti srednje starosti od 36 do 55 let, njihova povprečna ocena je 4,60, povprečni rang je 42,05. Izkazalo se je, da naročeni pacienti, povprečni rang = 54,55, čakajo dlje kot nenaročeni, povprečni rang = 35,79, in prihaja do pomembnih razlik (p = 0,001) v času čakanja na zdravstveno obravnavo. Sklep: Pomembno je, da ugotovimo pričakovanja pacientov in kateri so tisti dejavniki, ki vplivajo na njihovo večje zadovoljstvo in jih je potrebno izboljšati.
Ključne besede: zadovoljstvo, pacienti, primarni nivo.
Objavljeno: 06.06.2018; Ogledov: 1108; Prenosov: 233
.pdf Celotno besedilo (368,15 KB)

7.
Nasilje v zdravstvenih zavodih nad zaposlenimi
Jasna Omerčić, 2017, diplomsko delo

Opis: Glavna tema diplomskega dela je nasilje v zdravstvenih zavodih nad zaposlenimi. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo najprej opredelili pojem nasilnega vedenja in agresije ter nasilja v zdravstveni dejavnosti. Našteli smo vrste in oblike nasilja, ki se dogajajo nad zaposlenimi v zdravstveni dejavnosti, nato pa smo se opredelili na nasilje nad zaposlenimi v zdravstvenih zavodih. Ugotovili smo, kdo izmed zaposlenih je najbolj izpostavljen nasilnemu vedenju. Opredelili smo vzroke nasilja nad zaposlenimi, katera je najbolj pogosta oblika nasilja, našteli dejavnike tveganja za nasilje v zdravstvenih zavodih in na koncu našteli preventivne ukrepe pri preprečevanju nastajanja nasilnega vedenja. V drugem, empiričnem delu smo v diplomskem delu predstavili raziskovalno metodo, in sicer anketni vprašalnik. Anketo smo izvedli med zdravstvenimi delavci, natančneje medicinskimi sestrami v Zdravstvenem domu Bežigrad. Zanimalo nas je, s strani koga in nad kom so najpogosteje izvedene oblike nasilja in kateri obliki nasilja so zaposleni najpogosteje izpostavljeni. Zanimalo nas je, ali se zaposleni varno počutijo na delovnem mestu, koliko dejansko nadrejenim poročajo o nastalih nasilnih dogodkih, ki se dogajajo nad njimi in o tem, kako bi preprečili nasilje nad zaposlenimi. Cilj diplomskega dela je bil potrditi ali ovreči zadane hipoteze. Prav zato smo v zaključnem delu navedli ugotovitve, ki smo jih pridobili skozi diplomskega delo in na podlagi le-te zadane hipoteze ovrgli oziroma potrdili.
Ključne besede: zdravstveni zavodi, zaposleni, medicinske sestre, zdravstveni tehniki, pacienti, varnost, nasilje, preprečevanje, vprašalniki, diplomske naloge
Objavljeno: 21.11.2017; Ogledov: 1041; Prenosov: 110
.pdf Celotno besedilo (1015,36 KB)

8.
26. posvet Medicina, pravo in družba
2017, zbornik recenziranih znanstvenih prispevkov na mednarodni ali tuji konferenci

Opis: Varnost predstavlja danes ključni dejavnik pri zagotavljanju kakovostne zdravstvene oskrbe. Bolnišnice in druge zdravstvene ustanove so zaradi tega postavile zagotavljanje varnosti pacienta, a tudi zdravstvenih delavcev, kot glavni oziroma prioritetni cilj njihovega delovanja. Pojem varnosti je večplasten, interdisciplinaren (npr. povezuje pravo in medicino) in ima lahko za pacienta, zdravstvene delavce in ne nazadnje za celoten zdravstveni sistem kakor tudi družbo kratkoročne in tudi dolgoročne posledice. Zagotavljanje varnosti pa že dolgo nima zgolj nacionalnega pridiha, ampak je dobilo tudi čezmejne in mednarodne razsežnosti, saj živimo v času velikih mobilnosti ljudi ter velikega pretoka informacij, storitev in blaga. Zato je izrednega pomena, da se zagotovi varnost pacientov in zdravstvenih delavcev z vidika različnih dejavnikov. Da bi to dosegli, je treba stremeti k nenehnemu k izpopolnjevanju in nadgrajevanju obstoječih ključnih dejavnikov ter pri tem vključevati vse pomembne deležnike v zdravstvu in po potrebi tudi širše.
Ključne besede: pravo, medicina, družba, varnost, pacienti, zdravstveni delavci
Objavljeno: 31.03.2017; Ogledov: 1059; Prenosov: 229
.pdf Celotno besedilo (3,84 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

9.
VARSTVO PRAVIC PACIENTOV V PRIMERU KRŠITEV V UPRAVNIH POSTOPKIH
Janez Jeromel, 2016, magistrsko delo/naloga

Opis: Zdravje je največja vrednota je rek, ki velja že skozi stoletja človeške zgodovine. Človek je vedno potreboval pomoč sočloveka, ko mu njegovo zdravje ni dopuščalo normalnega življenja. Že od nekdaj ljudje poznajo moč zdravilnih rastlin, v novejši zgodovini pa si pomagajo s takšnimi in drugačnimi znanstvenimi dosežki moderne medicine. Pri zdravljenju se nehote srečajo s postopki, ki niso v skladu z njegovimi pričakovanji in z raličnimi dokumenti,ki jim zagotavljajo določene pravice. Pravice pa so zato, da se kršijo. In kadar so kršene pravice ljudi kot pacientov so ti še bolj občutljivi, saj kršitve puščajo določene posledice tudi na njihovem zdravju. Človek se je skozi različna zgodovinska obdobja zavedal svojih temeljnih pravic in svoboščin, ki pa vedno niso bile zapisane na papirju. Z razvojem in kodifikacijo le- teh so ze začele razvijati tudi pravice pacientov.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: Pacienti, pravice pacientov, upravni postopki, kršitev, zastopnik pacientovih pravic, potrošnik.
Objavljeno: 10.12.2016; Ogledov: 930; Prenosov: 116
.pdf Celotno besedilo (3,06 MB)

10.
KOMUNIKACIJA IN POMEN EMPATIJE V ZDRAVSTVENI NEGI
Helena Železnik, 2016, diplomsko delo

Opis: Poklic medicinske sestre je poklic, kjer so te neprestano v stiku z ljudmi. Vsak, ki se za ta poklic odloči, mora kljub ustreznemu znanju imeti razvite dobre komunikacijske sposobnosti in osebnostne lastnosti. Ena glavnih lastnosti je empatija, ki jo vsekakor zdravstveni delavec potrebuje, ta pa je ena izmed vodil za uspešno delo z ljudmi. Zdravstveni delavci morajo znati poslušati, se znati pogovarjati, slišati in predvsem razumeti pacienta, kot tudi njegove svojce. Namen diplomskega dela je ugotoviti kakšen je pomen komunikacije in empatije v zdravstveni negi.
Ključne besede: Empatija, podporno komuniciranje, empatično komuniciranje, sočutje, medicinske sestre, pacienti.
Objavljeno: 16.02.2016; Ogledov: 3662; Prenosov: 997
.pdf Celotno besedilo (756,66 KB)

Iskanje izvedeno v 0.17 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici